LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] holland exel
holland exel
Onze reis begon op 7 december naar mexico,wij hadden er super veel zin in,het is ook werkelijk een droomvakantie geworden,maar hij begon niet leuk.
Wij moesten op 7 December om 15.00 uur op Schiphol zijn om in te chekken,vroeg vertrokken want als je uit zeeland komt moet je nou een maal vroeg weg helemaal niet erg want we hadden vakantie,we zouden om 18.30 vertrekken,maar om 14.55 kreeg ik een telefoontje van het reisbureau dat we 3 uur vertraging zouden hebben ,daar baal je dan wel even van ,maar je hebt vakantie en denkt maak je niet druk alles komt goed,kregen bij het inchekken een consumptie bon ,om vanwege de vertraging wat te gaan drinken,op het gemak ergens wat gaan drinken,ergens wat gaan eten,want voordat we in dat toestel zouden zitten,waren we 5 uur verder.
Nou om 20.30 uur was het dan zo ver,we moesten gaan boarden,daar gingen we dan op weg naar mexico,eerdat we de startbaan opreden was het 22.00 uur,helemaal niet erg,ja eerst baal je wel even maar we gingen er nog steeds voor,oke ,toen moesten we de lucht in,en daar ging hij dan dan gasgeven,maar op het moment dat hij de lucht in wilde gaan,ging hij volaan in de remmen en een heleboel mensen zaten op de klap te wachten,maar die kwam gelukkig niet!
Toen stonden we weer stil,een beetje bijkomen van de schrik,en na 20 minuten sprak de piloot tot ons,met de woorden er is een defect aan de ventilatie maar hopen dat het snel is opgelost,zodat we uw reis verder kunnen voortzetten naar cancun,nou we bleven gewoon rustig zitten,wel veel gepraat natuurlijk,toen na een kwartier sprak de piloot weer tot ons met de mededeling dat we terug gingen naar de gate om bij te tanken,want doordat hij keihard moest afremmen,was hij al veel kerosine kwijt,nou prima terug naar de gate,daar kregen we naar weer een kwartier te horen dat we moesten uitstappen en binnen moesten wachten,toen kregen we de mededeling dat het plus minus 2 uur zou duren,gelijk na 10 minuten kregen we te horen dat het vliegtuig niet meer zou vertrekken want er waren 4 lekke banden,we zouden ondergebracht worden in het ibis hotel vlak bij schiphol,nou daar waren veel mensen zoals jullie misschien wel begrijpen niet blij mee,de ouders gebeld,want die dachten dat wij allang in de lucht zaten,die schrokken zich een hoedje en zeiden kom maar naar huis want die maatschappij is niet meer te vertrouwen,altijd hetzelfde met hollandexel,en wij waren ook best bang geworden,de schrik zat er goed in,toen moesten wij weer naar de bagage band om onze koffers te gaan halen,toen kregen wij een bon om een snack te halen,want ds~avonds hadden we wel wat gegeten maar niet zoveel ,omdat we dachten we krijgen zo in het vliegtuig wat,eer dat je daar aan de beurt was was het al 2 uur s`nachts,eenmaal in het hotel aangekomen was het 02.45,weer gebeld naar de ouders om het verdere nieuws te vertellen,want die waren ook kapot en geschrokken van het hele gebeuren en ik durfde eigenlijk de volgende dag niet meer weg,ik heb om 03.00 s`nachts nog neckerman op schiphol gebeld en toen barste ik in huilen uit,ik was zo bang geworden,maar het enige wat zei mij kon mededelen was dat holland exel voor een goede oplossing had gezorgd,en dat wij tussen 2 opties konden kiezen,of we gingen de volgende ochtend om 09.30,mee of we gingen naar huis en waren al onze centen kwijt geweest,datwas het antwoord,niet eens van sorry,niet dat hun er iets aan konden doen,maar iets meer begrip had ik toch wel fijn gevonden.samen met mijn vriend er nog even overgepraat,want ik wilde echt niet meer,en hij had ook zijn twijfels,en zei daar ook gelijk achteraan,als morgen die piloot ook in dat toestel stapt zal het echt wel in orde wezen,ik zei dat ik eerst maar even over moest slapen want ik was op dat moment echt over mijn toeren,maar hij kon het wel goed van mij begrijpen,om 06.00 uur werden wij weer gewekt,toen had ik zoiets,laten we maar gaan want anders kom ik nooit meer ergens,snel ontbijten op de bus wachten die ons weer naar schiphol zou brengen want we moesten om half 9 weer boarden en het toestel zou om 09.30 wwer vertrekken,allebei de ouders weer gebeld om te vertellen dat we toch gingen,aan de ene kant konden ze begrijpen dat we gingen maar aan de andere kant waren ze goed bang voor wat er nu weer zou gaan gebeuren met holland exel,bij het boarden kregen we allemaal een brief van hollandexel dat er bij onze vlucht van de avond een ernstig techisch probleem opdeed,ben heel blij dat de piloot die beslissing heeft genomen om niet te gaan,maar voor ons was dit echt een verschrikkelijke gebeurtenis,we hebben er toen 10 uut en 50 minuten over gedaan voordat we in mexico aankwamen,de vlucht ging goed,maar we waren toch heel blij om met beide benen weer op de grond te staan,terug was het een grandioze vlucht,was op tijd ,we gingen op tijd,en hij heeft er 9 uur overgedaan,echt geweldig,over de terugweg ook helemaal geen klagen,maar toch is het jammer,want je gaat 16 dagen,maar uiteindelijk heb je maar 13 dagen,en het personeel was heen redelijk vriendelijk,maar terug leek het wel of ze allemaal te horen hadden gehad dat faiiet gingen want er kon werkelijk geen lachje vanaf,terweil het een hele goede vlucht was,wel zullen we de volgende keer niet zosnel weer met holland exel vliegen,maar ja als er niets anders is zal je wel moeten.[/b]
Wij moesten op 7 December om 15.00 uur op Schiphol zijn om in te chekken,vroeg vertrokken want als je uit zeeland komt moet je nou een maal vroeg weg helemaal niet erg want we hadden vakantie,we zouden om 18.30 vertrekken,maar om 14.55 kreeg ik een telefoontje van het reisbureau dat we 3 uur vertraging zouden hebben ,daar baal je dan wel even van ,maar je hebt vakantie en denkt maak je niet druk alles komt goed,kregen bij het inchekken een consumptie bon ,om vanwege de vertraging wat te gaan drinken,op het gemak ergens wat gaan drinken,ergens wat gaan eten,want voordat we in dat toestel zouden zitten,waren we 5 uur verder.
Nou om 20.30 uur was het dan zo ver,we moesten gaan boarden,daar gingen we dan op weg naar mexico,eerdat we de startbaan opreden was het 22.00 uur,helemaal niet erg,ja eerst baal je wel even maar we gingen er nog steeds voor,oke ,toen moesten we de lucht in,en daar ging hij dan dan gasgeven,maar op het moment dat hij de lucht in wilde gaan,ging hij volaan in de remmen en een heleboel mensen zaten op de klap te wachten,maar die kwam gelukkig niet!
Toen stonden we weer stil,een beetje bijkomen van de schrik,en na 20 minuten sprak de piloot tot ons,met de woorden er is een defect aan de ventilatie maar hopen dat het snel is opgelost,zodat we uw reis verder kunnen voortzetten naar cancun,nou we bleven gewoon rustig zitten,wel veel gepraat natuurlijk,toen na een kwartier sprak de piloot weer tot ons met de mededeling dat we terug gingen naar de gate om bij te tanken,want doordat hij keihard moest afremmen,was hij al veel kerosine kwijt,nou prima terug naar de gate,daar kregen we naar weer een kwartier te horen dat we moesten uitstappen en binnen moesten wachten,toen kregen we de mededeling dat het plus minus 2 uur zou duren,gelijk na 10 minuten kregen we te horen dat het vliegtuig niet meer zou vertrekken want er waren 4 lekke banden,we zouden ondergebracht worden in het ibis hotel vlak bij schiphol,nou daar waren veel mensen zoals jullie misschien wel begrijpen niet blij mee,de ouders gebeld,want die dachten dat wij allang in de lucht zaten,die schrokken zich een hoedje en zeiden kom maar naar huis want die maatschappij is niet meer te vertrouwen,altijd hetzelfde met hollandexel,en wij waren ook best bang geworden,de schrik zat er goed in,toen moesten wij weer naar de bagage band om onze koffers te gaan halen,toen kregen wij een bon om een snack te halen,want ds~avonds hadden we wel wat gegeten maar niet zoveel ,omdat we dachten we krijgen zo in het vliegtuig wat,eer dat je daar aan de beurt was was het al 2 uur s`nachts,eenmaal in het hotel aangekomen was het 02.45,weer gebeld naar de ouders om het verdere nieuws te vertellen,want die waren ook kapot en geschrokken van het hele gebeuren en ik durfde eigenlijk de volgende dag niet meer weg,ik heb om 03.00 s`nachts nog neckerman op schiphol gebeld en toen barste ik in huilen uit,ik was zo bang geworden,maar het enige wat zei mij kon mededelen was dat holland exel voor een goede oplossing had gezorgd,en dat wij tussen 2 opties konden kiezen,of we gingen de volgende ochtend om 09.30,mee of we gingen naar huis en waren al onze centen kwijt geweest,datwas het antwoord,niet eens van sorry,niet dat hun er iets aan konden doen,maar iets meer begrip had ik toch wel fijn gevonden.samen met mijn vriend er nog even overgepraat,want ik wilde echt niet meer,en hij had ook zijn twijfels,en zei daar ook gelijk achteraan,als morgen die piloot ook in dat toestel stapt zal het echt wel in orde wezen,ik zei dat ik eerst maar even over moest slapen want ik was op dat moment echt over mijn toeren,maar hij kon het wel goed van mij begrijpen,om 06.00 uur werden wij weer gewekt,toen had ik zoiets,laten we maar gaan want anders kom ik nooit meer ergens,snel ontbijten op de bus wachten die ons weer naar schiphol zou brengen want we moesten om half 9 weer boarden en het toestel zou om 09.30 wwer vertrekken,allebei de ouders weer gebeld om te vertellen dat we toch gingen,aan de ene kant konden ze begrijpen dat we gingen maar aan de andere kant waren ze goed bang voor wat er nu weer zou gaan gebeuren met holland exel,bij het boarden kregen we allemaal een brief van hollandexel dat er bij onze vlucht van de avond een ernstig techisch probleem opdeed,ben heel blij dat de piloot die beslissing heeft genomen om niet te gaan,maar voor ons was dit echt een verschrikkelijke gebeurtenis,we hebben er toen 10 uut en 50 minuten over gedaan voordat we in mexico aankwamen,de vlucht ging goed,maar we waren toch heel blij om met beide benen weer op de grond te staan,terug was het een grandioze vlucht,was op tijd ,we gingen op tijd,en hij heeft er 9 uur overgedaan,echt geweldig,over de terugweg ook helemaal geen klagen,maar toch is het jammer,want je gaat 16 dagen,maar uiteindelijk heb je maar 13 dagen,en het personeel was heen redelijk vriendelijk,maar terug leek het wel of ze allemaal te horen hadden gehad dat faiiet gingen want er kon werkelijk geen lachje vanaf,terweil het een hele goede vlucht was,wel zullen we de volgende keer niet zosnel weer met holland exel vliegen,maar ja als er niets anders is zal je wel moeten.[/b]
Re: holland exel
Beste mensen
wat in hemelsnaam kan hxl er aan doen dat een vliegtuig technische problemen krijgt dus die opmerking dat u niet meer met hxl zal vliegen is natuurlijk onzin, als u auto een defect krijgt dan laat je het maken bij de garage en daarna stapt u toch ook weer gewoon in .
en een defect kan ook gebeuren bij een andere maatschappij
wat in hemelsnaam kan hxl er aan doen dat een vliegtuig technische problemen krijgt dus die opmerking dat u niet meer met hxl zal vliegen is natuurlijk onzin, als u auto een defect krijgt dan laat je het maken bij de garage en daarna stapt u toch ook weer gewoon in .
en een defect kan ook gebeuren bij een andere maatschappij
Re: holland exel
Normaal hoort een vliegtuig steeds gechekt te worden voor hij weer een lange reis gaat maken,maar dat was niet gebeurd,het bleek zelfs dat dat pas om de 5 dagen word gedaan en aangezien er veel pasagiers in zo`n toestel stappen,hoort bij iedere vlucht gechekt te worden,want als ze dat gewoon gedaan hadden,was er niets aan de hand geweest.[/b]
Re: holland exel
Elk vliegtuig krijgt een korte inspectie voor hij de lucht ingaat zo ook deze vlucht zo gaat dat bij elke maatschappij.
dat heeft te maken met ETOPS maar dat is een ingewikkeld verhaal.
Nogmaals aan sommige storingen kam men niets aan doen denkt u dat het personeel in een niet veilig vliegtuig zou stappen het onderhoudsbedrijf van exel ExelTechnics staat aangeschreven als een van de beste en ook grote bedrijven zoals oa de KLM maakt gebruik hiervan
dat heeft te maken met ETOPS maar dat is een ingewikkeld verhaal.
Nogmaals aan sommige storingen kam men niets aan doen denkt u dat het personeel in een niet veilig vliegtuig zou stappen het onderhoudsbedrijf van exel ExelTechnics staat aangeschreven als een van de beste en ook grote bedrijven zoals oa de KLM maakt gebruik hiervan
Re: holland exel
beste gast,
dit heeft op zich niks met een neurotische aard te maken. de meeste mensen, inclusief personeel schrikt bij een rto (reject take off). als je niet vaak vliegt is dat een angstige ervaring. dat moet je ook als airline kunnen begrijpen.
dit heeft op zich niks met een neurotische aard te maken. de meeste mensen, inclusief personeel schrikt bij een rto (reject take off). als je niet vaak vliegt is dat een angstige ervaring. dat moet je ook als airline kunnen begrijpen.
Re: holland exel
Wilde er alleen maar mee zeggen dat ik het een verschrikkelijk gedramatiseerd verhaal vindt. Snik
Re: holland exel
Schandalig dat u op deze schadelijke wijze durft te spreken over iets waar u totaal geen kijk op heeft. U moet zich kapot schamen.Normaal hoort een vliegtuig steeds gechekt te worden voor hij weer een lange reis gaat maken,maar dat was niet gebeurd,het bleek zelfs dat dat pas om de 5 dagen word gedaan en...
Re: holland exel
hoezo schandalig,staan er dan alleen maar slechte dingen over holland exel in dit stuk hierboven,ik dacht het niet,u moet beter lezen,de schrijver die dit heeft geschreven,mag dit best naar boven brengen,zoveel positieve berichten zijn er de laatste weken over hxl niet in het nieuws geweest,nu is er weer iets met de belasting,ik vind het wel een heel positief iets dat ze nu naar sri lanka af reizen om gewonde slachtoffers op te halen,en dat zal beslist niet makkelijker dan dat je gezellig naar een vakantie oord toegaat.
Re: holland exel
Ik heb twee prima vluchten gehad van Holland Exel heen 14-12 terug 25-12 super vriendelijk personeel, goede service.
Ga zo door!
Ga zo door!
Re: holland exel
Ik ben het met Gast eens dat mevrouw het inderdaad verschrikkelijk heeft gedramatiseerd. Alles is keurig opgelost en zij doet alsof het vliegtuig half naar beneden is gestort.