LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Holland International houdt zich niet aan boekingsbevestigin

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
william 455
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2007 16:38

Holland International houdt zich niet aan boekingsbevestigin

Ongelezen bericht door william 455 »

Hallo allemaal,

Dinsdagavond 12 juni jl. hebben wij bij Holland International een 15 daagse reis geboekt voor 2 personen op 31 december naar Gambia, Senegambia hotel in Kololi voor € 842,00 . Aan het eind van de boeking hadden wij de keus om de afhandeling te laten uitvoeren door een reisbureau in onze buurt, en dat was er 1 uit Rhenen. We kregen daarna gelijk van dat reisbureau een bevestigings mail terug, met een PDF bevestiging.
Woensdagmorgen 13 juni jl. is mijn vrouw gelijk naar dat reisbureau gegaan om een aanbetaling te doen, de medewerkster van dat reisbureau controleerde op dat moment nog bij hun site van Holland Internatinal of de prijs correct was, want het was wel een geweldige aanbieding vertelde zei, maar dat kwam hoogst verschijngelijk omdat het op oudejaarsdag vertrekken was, en dat schijnt niet echt een favoriete dag te zijn om te vertrekken, maar volgens haar was alles correct. Wij kunnen dat beamen want wij zijn al een aantal keren op die dag vertrokken, afgelopen jaar nog, en kregen toen ook bij andere reisorganisaties enorme kortingen dus verwonderde het ons niet helemaal al was deze wel echt scherp geprijs.
Totdat wij tot onze verbazing vrijdagavond om ongeveer 20.00 uur een telefoontje kregen van het reisbureau dat de reis niet door ging omdat Holland International vertelde dat de prijs foutief op internet had gestaan en ze verwijzen naar een artikel 5 lid 3 dat het een kennelijke fout was. Als compensatie boden ze een vergoeding van € 200,00 aan op de reis als ik die bij hun zou boeken. Wat nu een kennelijke fout mag betekenen weet ik niet, maar naar onze mening hadden wij een overeenkomst met hun en waar ze ook niet binnen de termijn van 16 uur, voor wat er schijn te staan, op terug gekomen zijn .
Wie weet of dit nu zo maar kan en wat zou ik er nog aan kunnen doen om wel van die reis gebruik te kunnen maken.

Alvast bedank voor jullie reactie

geengast
Berichten: 598
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Holland International houdt zich niet aan boekingsbevestigin

Ongelezen bericht door geengast »

Ze bedoelen dit artikel in de voorwaarden:

3. Kennelijke fouten
Kennelijke fouten en kennelijke vergissingen binden de
reisorganisator niet. Dergelijke fouten en vergissingen
zijn fouten en vergissingen die – vanuit het perspectief
van de gemiddelde reiziger – op het eerste gezicht als
zodanig kenbaar zijn of zouden moeten zijn.



Laat ik zeggen dat de bewijslast moeilijk is. Wat is een kennelijke fout? Als de reis een week eerder 1000,- euro duurder is en een week later OOK, dan is het inderdaad een kennelijke fout. Want iedereen (het perspectief van de gemiddelde reiziger) zou zich afvragen wat er aan de hand is.

Is de reis een week ervoor en een week erna 200 euro duurder, dan is het geen kennelijke fout, want dat zou je inderdaad op 31 december kunnen verwachten.

Zoals u kunt zien, is het eigenlijk veel goedkoper om op 3 of 4 januari te gaan, zelfs in betere hotels. De gemiddelde prijzen liggen vanaf 1269,-

Tja, al met al lijkt het me moeilijk om 842,- als een niet foute prijs te zien, maar dat is mijn mening.

Eerlijk gezegd is de 200 euro korting ook een prima aanbod, gezien het feit dat ze waarschijnlijk toch gelijk kunnen hebben.

william 455
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2007 16:38

Re: Holland International houdt zich niet aan boekingsbevestigin

Ongelezen bericht door william 455 »

Hallo,

Na een weekend van overpeinzingen hebben we contact met het reisbureau Diana v/d Berg uit Rhenen , waar we de afhandelingen zouden doen, opgenomen. De eigenaresse van dat bureau was ook van mening dat wij een overeenkomst hadden en was bereid om zich er verder met een jurist van haar organisatie in te verdiepen. Wij waren verrast door dit initiatief en blij dat ons probleem de juiste aandacht kreeg.
En afgelopen donderdagavond kregen wij het verlossende telefoontje van reisbureau Diana v/d Berg dat Holland International zich bij nader inzien zich toch aan de boekings overeenkomst van 12 juni zouden houden zodat wij dus gewoon gebruik konden maken van de geboekte vakantie . Ze vertelde wel dat het wel de nodige inspanningen en overtuigings kracht had gekost maar het sterkste punt voor ons was dat zij, Holland International, te laat hadden gereageerd op onze boeking en dat de aanbieding er wel ongeveer twee dagen op hun site heeft gestaan voor de prijs waar wij hem voor geboekt hadden.
Boeken via internet is mooi, maar nu blijkt toch maar weer eens dat het toch heel belangrijk is om er een reisbureau en in ons geval een heel goed reisbureau bij te betrekken voor het geval als zich er wat problemen van welke aard dan ook voordoen. Wij zijn daarom dit reisbureau dan ook erg dankbaar.

Alle andere personen die gereageerd hebben ook bedankt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Holland International houdt zich niet aan boekingsbevestigin

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Heel mooi geregeld!!
Goed van het reisburo en toch ook van HI. ..

Geniet van de vakantie..

Veel plezier

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Holland International houdt zich niet aan boekingsbevestigin

Ongelezen bericht door Regggy »

Binnen 8 werkuur mag een reisorganisatie om wat voor reden dan ook op een prijs terugkomen. Daarna is het wanneer je al een aanbetaling hebt gedaan einde verhaal van hun..

Dikke pech dus voor hen en mooi dat je een reisbureau hebt wat zich zo voor je inzet, want zoals je ziet probeert een touroperator altijd nog onder verplichtingen uit te komen :)

MAXIEM

Re: Holland International houdt zich niet aan boekingsbevestigin

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Holland International laat hier zien hoe het NIET moet. Ze verdienen helemaal geen pluim, integendeel! zij hebben een klant (bewust?) op het verkeerde been gezet om zo, niet aan hun verplichting te hoeven voldoen.

Maxiem.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Holland International houdt zich niet aan boekingsbevestigin

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee geen pluim maar als ze echt niet gewild hadden!!
Dus laat ts lekker genieten nu....

Gesloten