Via hotelclub.com hebben wij in juli dit jaar een hotel op Sri Lanka geboekt. De retourvlucht hebben we apart geboekt bij Emirates via Vliegwinkel.nl (prima service). We kozen en betaalden voor het all-inclusive arrangement. Echter het hotel bleek niet langer in dat arrangement te voorzien. We moesten bij vertrek de drankjes €143,- afrekenen. Na terugkomst hebben we hotelclub.com middels een klacht gevraagd dat bedrag te vergoeden. Na verschillende keren in Engelse hurktaal (mijn Engels is echt redelijk) duidelijk proberen te maken dat wel all-inclusive geboekt en betaald was, maar niet geleverd, heeft hotelclub.com de mailwisseling gestaakt. Na het eerste mailtje werd de site opvallenderwijs gewijzigd (je kon geen all-inclusive meer boeken).
Consumentenbond (we zijn lid ...) kan en wil ons niet bijstaan: is geen Europees bedrijf. Ambassade kan ook niets doen. Radar wil niets anders doen dan een automatisch antwoord sturen.
Hoe kunnen wij ons recht halen als Nederlander bij een Australisch bedrijf? Het gaat niet om een hemeltergend bedrag, meer om het principe "we gooien de haak dr maar op, zijn we van de klacht af".
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hotel boeken via internet
Re: hotel boeken via internet
Ik vrees dat je het niet zo ver had moeten laten komen. Direct bij het inchecken had je moeten controleren of het arrangement wel all-inclusive was, dan had je met het hotelmanagement en de boekingsorganisatie een oplossing kunnen zoeken.
Achteraf, als alles betaald is, is het altijd erg lastig je geld terug te krijgen, zeker als het om een buitenlandse organisatie gaat.
Achteraf, als alles betaald is, is het altijd erg lastig je geld terug te krijgen, zeker als het om een buitenlandse organisatie gaat.
Re: hotel boeken via internet
Prijk, bedankt voor de reactie. Intussen komt jouw reactie overeen met resultaten van wat google-werk. Sommige Australiers hebben ook wat kritiek geleverd op hotelclub.com en krijgen steevast de reactie dat in de voorwaarden duidelijk vermeld wordt dat de klacht zsm bij het hotelmanagement en hotelclub.com kenbaar gemaakt moeten worden. Kan ik me ook wat bij voorstellen. Toeval wil dat ik tevens een Australisch paspoort bezit. In Australie zijn consumentenorganisaties die dit soort klachten verzamelen en er iets aan gelegen laten liggen dat er ook effectief mee om gegaan wordt. Ik maak er geen levenstaak van, maar ik wil wel moeite doen om van het enorm irriterende gevoel af te komen dat hotelclub.com zomaar 'de haak er op gooit', terwijl overduidelijk is dat er iets niet goed gegaan is. Nogmaals: de reactie van Radar zelf en de nederlandse consumentenbond vallen mij erg tegen!
Misschien dat iemand nog een edelmetalen tip heeft.
Misschien dat iemand nog een edelmetalen tip heeft.