| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hotelboeking
-
e. Biermans
hotelboeking
December 2003 boekte ik een hotel in Parijs per e-mail via Europehotelreservation voor een weekend in mei 2004. Het bedrag werd via de creditkaart afgeschreven. In maart heb ik via mail geannuleerd. Dit werd via mail bevestigd en zou mij (voor 2 kamers) 50 euro kosten. In juni ontving ik het verzoek een aantal zaken te faxen zoals creditcart nummer etc. Dit werd door mij gedaan, maar geen geld terug. Vervolgens nog een aantal malen gemaild, geen reactie, telefoontjes hielpen niet, een brief naar Zwitserland (het enige adres dat ik had) heeft ook geen resultaat gehad. Schade 250euro.
Ben ik de enige met een dergelijke ervaring??
Ben ik de enige met een dergelijke ervaring??
-
Gast
Re: hotelboeking
Waarom heb je niet rechtstreeks bij het hotel geboekt via Internet? Dat doe ik altijd en geef daarbij mijn creditcardnummer op als een soort van garantie dat ik ook kom opdagen. Effektief betalen doe ik pas in het hotel en als ik tijdig van te voren annuleer hoef ik niks te betalen. Als door bijzondere evenementen het moeilijk wordt om kamers te vinden maak ik wel eens gebruik van de hotelboekservice van de plaatselijke VVV of hotelorganisatie. Ook dan geldt betalen in en aan het hotel en kosteloos annuleren als dat maar niet op de dag zelf gebeurt.
-
Marco P
Gast van 09:57; hartelijk dank voor deze nuttige informatie.
Ook ik ben van plan in december a.s. een hotel voor mei 2005 te reserveren rechtstreeks via e-mail naar het hotel met verzoek om te mogen betalen met creditcard op de dag van aankomst.
Vraag: Kan ik in mijn reservering per e-mailbericht zonder gevaar het nummer van mijn creditcard vermelden; event. incl. zgn. CVC-nummer?
Ook ik ben van plan in december a.s. een hotel voor mei 2005 te reserveren rechtstreeks via e-mail naar het hotel met verzoek om te mogen betalen met creditcard op de dag van aankomst.
Vraag: Kan ik in mijn reservering per e-mailbericht zonder gevaar het nummer van mijn creditcard vermelden; event. incl. zgn. CVC-nummer?
-
Gast
Ik heb nog nooit problemen ondervonden met vermelding van mijn creditcard nummer in de bevestigende e mail. Het cvc nummer is niet nodig want feitelijk betaal je ter plekke persoonlijk het je credit card
-
Gast
Beste Marco P,
Je kunt ook telefonisch een hotel regelen, dan hoeven er geen credit card gegevens over het net !!
Je kunt ook telefonisch een hotel regelen, dan hoeven er geen credit card gegevens over het net !!
-
hotelgast
hotels vragen cc nummer ivm eventueel niet op komen dagen. Je kan ter plaatse gewoon contant of met een andere creditcard betalen.
Over het niet terugkrijgen van die boeking, check je creditcard afschriften, waarschijnlijk is er nooit 250 afgeschreven bij reservering, dit doen ze nl bij het uitchecken en is enkel de 50 aan annuleringskosten afgeschreven van je cc. Is nl de normale gang van zaken bij hotelboekingen.
Over het niet terugkrijgen van die boeking, check je creditcard afschriften, waarschijnlijk is er nooit 250 afgeschreven bij reservering, dit doen ze nl bij het uitchecken en is enkel de 50 aan annuleringskosten afgeschreven van je cc. Is nl de normale gang van zaken bij hotelboekingen.
-
Marco P
Bij het afsluiten van een pakketreis via een reisorganisatie is het nuttig om naast de reisverzekering óók een annuleringsverzekering af te sluiten.
Vraag:
Als je nu zelf rechtstreeks je hotel boekt (en vervoer), heeft het dan nog wel zin om voor de hotelboeking een annuleringsverzekering af te sluiten?
Vraag:
Als je nu zelf rechtstreeks je hotel boekt (en vervoer), heeft het dan nog wel zin om voor de hotelboeking een annuleringsverzekering af te sluiten?