LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HTC reizen hostess

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Cees en Jolanda

HTC reizen hostess

Ongelezen bericht door Cees en Jolanda »

Na aankomst op anthalya voor een vacantie in alanya welke we geboekt hadden via htc en gevlogen waren met fly-air kwamen we op de vluchthaven er achter dat we een koffer miste, en wij niet alleen maar er waren er nog een tiental kwijt.
na aangifte gedaan te hebben kwamen we door de douane heen buiten er achter dat de bus naar alanya al weg was, de hostess had een half uur gewacht en maakte opmerkingen dat die wel met een taxi kwamen??(dit kregen we later van andere vakantiegangers te horen)
we hebben via via toch een gedeelte met een duitse bus mee kunnen rijden en verder met een taxi busje naar het hotel gereden.
Bij het hotel "aythur efthalya otel"aangekomen bleek onze kamer al weg te zijn??? we kregen deze pas de volgende ochtend na het ontbijt, dus die nacht maar een nachtje in een achter gelegen appartementje.
Hostessen waren niet bereikbaar op vrijdag, we kregen zaterdag middag pas iemend aan de lijn die vertelde dat de koffer in isthanbul stond en er zondag zou zijn, zondag weer niks, geen contact met hostess te krijgen, maandag eerst te horen krijgen dat ze niet weten waar de koffer is en een half uur later is hij op anthalya, ze was echter niet vanplan om de koffer te gaan halen en we kregen te horen dat we maar even moesten wachten tot dinsdag een uur of 5, dan hadden ze een transver en zou de koffer mee komen, dit werd inderdaad gedaan, dus 5 dagen zonder koffer van de "8 "dagen die we geboeket hadden.
pas donderdag kreeg ik de hostess te zien en te spreken over het voorval en kreeg na aandringen een rapport van vermissing van de koffer voor 5 dagen, dit met veel gemompel over zeuren.
en om het maar af te maken kregen we tijdens de terug reis in de bus naar anthalya van de daar weer aanwezig zijnde hostess van de htc een zeer vriendelijke opmerking, teweten "kunnen jullie je koppen even dicht houden zodat ik even wat kan zeggen!!" en daarna volgde de opmerking dat we naar binnen moesten en op de schermen moesten kijken waar we moesten in chekken en dat we de chauffeur ook niet moesten vergeten.
zoals je kan zien hebben wij onze buik vol van de htc, welke blijkt aldaar in alanya met peter langhout en passar tours samen te werken onder de naam van "ten-tour".
hou die namen maar in de gaten, wij gaan hier niet meer mee in zee want dat wordt een zeper. :x

Jan20

Re: HTC reizen hostess

Ongelezen bericht door Jan20 »

Ik lees dat u met z'n tweeen op vakantie bent geweest. Waarom is er dan niet 1 iemand naar buiten gegaan om melding te maken van vermissing van de bagage, dan was de hostess daarvan ook op de hoogte.

Htc reizen is niet aansprakelijk voor het kwijtraken van de koffers. Dat is de luchtvaartmaatschappij..en de vertegenwoordiging ter plaatse van de luchtvaartmaataschappij. Het is geen taak van de hostess om de koffers op te halen. meer een service. Gemaakte kosten voor het afhalen van de koffer kunnen bij de reisverzekering gedeclareerd worden.

truusje

Re: HTC reizen hostess

Ongelezen bericht door truusje »

Ook tijdens mijn reis naar Brazilie waren twee medereizigers van de groep hun koffers kwijt. Ondanks dat het het pakkie an is van de luchtvaartmaatschappij (KLM) heeft de reisleidster er alles aan gedaan om de koffers z.s.m. op de plek waar we ons bevonden te laten bezorgen. Zij spreekt uiteindelijk de taal erg goed en communiceert daardoor ook makkelijker. Zaterdag vertrokken en woensdagavond was de koffer er vanuit Nederland.
Het kan dus ook anders als met HTC reizen. Dit hoort ook bij service naar de klant toe, ondanks dat het een zaak is van de luchtvaartmaatschappij. Maar wat moet je als reiziger die net op de luchthaven aankomt en koffers kwijt is en dat vervolgens ook de bus nog wegrijdt, ervan uitgaande dat je met de taxi nakomt.
Dit is wel heel slechte service. Ik ben het dan ook met de klacht van de schrijver eens.

Antonius

Re: HTC reizen hostess

Ongelezen bericht door Antonius »

De hostess had u gewoon moeten helpen. U boekt bij HTC-reizen en zijn de aansprakelijke persoon. Zij hebben de tickets, de transfer en de accomodatie gebundeld en aan u als pakketreis verkocht.

Zij kunnen er niets aan doen dat bagage zoek raakt, wel moet de hostess regelen dat u zsm uw bagage krijgt en u informeren over uw rol hierin. Dat Jan20 u kwalijk neemt dat u dingen niet heeft gedaan komt op mij over dat als hij in dienst is van HTC.

Voor mezelf denk ik altijd, een klant doet niets fout. Wij moeten er voor zorgen dat de klant de dingen goed doet. Dat heeft uw hostess in ieder geval niet gedaan!

els

Re: HTC reizen hostess

Ongelezen bericht door els »

Wij zijn al 2 jaar met htc reizen op vakantie gegaan en hebben alleen maar goede dingen te melden.
Wij zijn tot nu toe altijd naar behoren behandeld ik moet er wel bij zeggen dat er ook gelukkig geen problemen waren.
Vorig jaar hadden wij via de hostess een turkse avond geboekt en wij kregen zelfs een prive chauffeur, die de hele avond bij ons bleef zodat wij naar het hotel terug konden wanneer wij dit wilde.
:lol:

Gesloten