LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hxl en hun koffie juffrouwen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

hxl en hun koffie juffrouwen

Ongelezen bericht door Gast »

Van de week teruggekomen van vakantie en maandag ga ik gelijk een klacht indienen bij hxl over de slechte stewardessen/koffiejuffrouwen.
Wat een stelletje geiten zaten er op mijn vlucht.

De Vlieger

Re: hxl en hun koffie juffrouwen

Ongelezen bericht door De Vlieger »

Een klacht indienen hoeft niet, want als u mensen die gewoon hun werk doen een stelletje geiten noemt. Zegt dit meer over u zelf dan over het personeel van hxl.

galaxynl

Ongelezen bericht door galaxynl »

Als ze hun werk deden was het niet zo erg maar ze doen geen ruk
Dit uit ervaring terugvlucht Sri Lanka
Tussenlanding Quatar (sloeg al nergens op maar ja is goedkoop tanken) van 4 wc 1 schoonmaken dus rest van vlucht vol vliegtuig op 1 wc ra ra wat loopt erover?
Tijdens tussenlanding in Quatar gaat natuurlijk alles uit dus ook airco, nu is Quatar 1 groot woestijn en 50 graden mmmm even HXL denken laten we alles opendoen en dan wordt het in no time kokend in vliegtuig en zelf achter water drinken en passagiers laten barsten....
Nog meer hebben over KL*te personeel van HXL?

gasthxl

Ongelezen bericht door gasthxl »

voor een dubbeltje eertste rij

hou toch op denk je dat het personeel het altijd leuk vind dat er iets mis gaat
denk toch eens na en hou op met die onzin

DANDY

Ongelezen bericht door DANDY »

galaxynl : Ben het volkomen met je eens. Zelf ben IK 20 Dec terug gekomen van Cuba, en heb ook onder vonden dat je uitdroogt terwijl de ''stewardessen'' achter het gordijntje lekker zitten te drinken,en als we vroegen om drinken, duurde dat nog wel 3 kwartier voor ze kwamen.
Op de hele vlucht van bijna 9 uur , kwamen ze 3 keer rond met water of sinaasappelsap. Op de heen vlucht hadden we een knallende landing, waarbij enkele zuurstofmaskers naar beneden kwamen en ook bagage bakken open vlogen.

Gast

Beste galaxynl,

Desbetreffende vlucht die een tussenlanding in Qatar maakte was een ingehuurd toestel van Eagle Aviation. Ik zat zelf als crew op deze vlucht, echter ook wij reisden als passagier terug. Ik geef toe dat het geen aangename vlucht was en hoop dat degene die deze maatschappij ingehuurd heeft inmiddels weggestuurd is bij Hollandexel.

Ik kan u echter ook vertellen dat wanneer wij met ons eigen toestel gevlogen hadden, bovenstaande problemen niet voorgekomen zouden zijn. Dan zou een tussenlanding zelfs niet nodig geweest zijn.

Ondanks alles hoop ik u toch ooit weer aan boord te mogen begroeten. Iedere dag gaat het beter. Daar werken wij als crew keihard aan en hoop u derhalve de resultaten hiervan ooit te kunnen tonen.

Met vriendelijke groet.

Gast

Mijn ervaring met HollandExel is wel goed!

Omdat mijn man en ik nooit op huwelijksreis zijn geweest, kregen wij van onze kinderen en kleinkinderen voor ons 40-jarige huwelijk een reis aangeboden naar Punta Cana op de Dominicaanse Republiek. Natuurlijk was dit al fantastisch op zich, maar de reis begon al geweldig! We werden welkom geheten door een keurig verzorgde, beleefde crew die ons hielp met onze handbagage. Wij reisden in de zogeheten Comfort Class, en dit was echt verwennerij ten top! Voor de start kregen wij een glaasje champagne, een krantje en een zakje met allerlei handige spulletjes voor aan boord. De service die de rest van de reis volgde was perfect! Vooral de warme maaltijd was een waar feest. Als voorgerecht zalm en garnalen, warme broodjes, luxe salades en wat al niet meer! Het hoofdgerecht was een keuzemenu en we konden kiezen uit kip in zoetzure saus of visfiletrolletjes in een botersaus. Mijn man en ik kozen vis! Voor de rest kregen we nog ijs, een plateuau met diverse soorten kaas en broodjes. En tussendoor koffie, drankjes, nootjes en bonbons, zo vaak als we wilden! Alle service werd gedaan door een stewardess die het ons helemaal naar de zin maakte. Een heel vriendelijk en behulpzaam meisje, die ons ook wat dingen vertelde over de bestemming! Heel leuk dus! Tijdens het wachten op de koffers vingen wij her en der wat geluiden op van de mensen die in de economy klasse hadden gereisd, en volgens zeggen was dit even prettig geweest als voor ons! Wij zijn dus erg tevreden, en onze huwelijksreis kon niet meer stuk! Holland Exel, bedankt!

Globetrotter

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Beste gast die als Crew op een ingehuurd toestel zat. Ik vlieg 5 februari a.s. naar Mexico en je instelling geeft mij hoop. Ik geloof er inderdaad in dat het personeel het beste met de passagiers voor heeft. Ook ik werk voor een bedrijf maar de medewerkes wel willen, maar de hogere leiding niet altijd de juiste beslissing neemt. De klant is daar meestal de dupe van. Naar boven toe signalen afgeven zorgt vaak voor verbetering. Ik hoop dat je nog lang deel van de crew van HXl mag uitmaken.

Ivatjes

Ongelezen bericht door Ivatjes »

" Zelf ben IK 20 Dec terug gekomen van Cuba, en heb ook onder vonden dat je uitdroogt terwijl de ''stewardessen'' achter het gordijntje lekker zitten te drinken,en als we vroegen om drinken, duurde dat nog wel 3 kwartier voor ze kwamen.Op de hele vlucht van bijna 9 uur , kwamen ze 3 keer rond met water of sinaasappelsap."

Ha ha, het is helemaal waar !!
Tijdens de vlucht van Cuba naar Nederland waren ik en mijn vriend helemaal uitgedroogd !!
En wat nog erger was, we moesten eerst 3 uur naar Mexico vliegen en dan vanaf Mexico naar Nederland vliegen via America en Canada, dus wij waren meer dan 13 uur in de lucht, helemaal uitgedroogd, met zeer pijnlijke benen en billen ! Wat een gedoe eerts naar Mexico te vliegen, en dan onmiddelijk vanaf Mexico naar Nederland te vliegen...
Toen we eindelijk thuis kwamen, waren we helemaal kapot en bekaf ...

gsthxl

Ongelezen bericht door gsthxl »

Het is niet de schuld van Hollandexel dat uw eerst naar mexico bent gevlogen dat doen zij in opdracht van de touroperator dus b.v tiu of neckermann zij zijn verantwoordelijk om het u te melden en als het goed is hebben zij dat ook gedaan dus wist u het vantevoren ( had u ook met een andere maatschappij kunnen vliegen)

u heeft drie keer te drinken gekregen daar geloof ik helemaal niets van

u heeft zeker 5 keer tedrinken gekregen
waarschijnlijk vloog u terug met een nachtvlucht en dan komen ze minder vaak langs dat klopt als ze iedere keer met die trolly door het gangpad moeten lopen en iedsereen ligt te slapen en met hum benen in het gangpad liggen moeten ze iedereen wakker maken en dan moet je de reactie van de passagiers eens horen.

Gast

Beste 'Ivatjes',

Uit u verhaal kan ik opmaken dat u aan een vliegreis begint zonder een enkele druppel drinken mee te nemen. Kansloos.

De hele vakantie heeft u bakken met geld uitgegeven aan uw vertier, maar een flesje simpel water heeft u zich voor de terugreis niet kunnen veroorloven. Maar wel achteraf zeuren dat u uitgedroogd bent.

Het aantal keren dat u volgens uw schrijven drinken gehad heeft lijkt mij grote onzin. Ik neem aan dat u tijdens deze nachtvlucht zeker wel een aantal uren geslapen heeft terwijl er iets aangeboden werd.

Ikzelf werk bij Martinair en bij ons is het gebruikelijk dat u als passagier ook zelf naar achteren komt om iets te drinken te halen. Kan me niet voorstellen dat dit bij HollandExedl anders zou zijn.

Nee, u verwacht blijkbaar dat wij als crew 250 keer heen en weer lopen om iedere passagiers die dat vraagt van drinken te voorzien.

U verhaal heeft totaal geen inhoud.

Gast

Ivatjes,

U zou niet naar Cuba kunnen vliegen voor de prijs waarvoor u nu gevlogen heeft en zeker niet voor de prijs met HollandExel. Door meerdere bestemmingen aan een traject te koppelen; bijvoorbeeld Cuba - Mexico - Amsterdam; blijft het vliegen betaalbaar.

Wanneer deze logische tussenstop in dit geval niet gemaakt zou zijn zou dat betekenen dat er twee halfvolle vliegtuigen gevlogen zouden hebben.

aramata

Ongelezen bericht door aramata »

Ik ben te vreden over Holland Exel.
31 dec. ben ik naar Gambia vertrokken met Holland Exel.
De service was goed en 10X beter dan bij transavia. Maar ja dat is niet zo moeilijk want bij Transavia kennen ze geen service alleen maar zakken vullen.

Transavia vloog namelijk eerst van Amsterdam naar Banjul (Gambia). Maar nu niet meer, gelukkig. Bij Transavia moet je alles aan boord betalen en krijgt niks gratis zelfs geen water. En dit voor een vlucht van gemiddeld 6 tot 8 uur.

mieske

Ongelezen bericht door mieske »

Ieder eprsoon die een cabin attendant betitelt als "koffiejuffrouw" verdient het om een slechte service te krijgen.
Zonde dat ze de spaarzame koffie niet over je schoot hebben geworpen.

Gast

Ivatjes,

Via Amerika en Canada is vanuit Mexico vaak de meest gunstige route.

Ik kan u hierbij vertellen dat de wereld rond is. Wellicht heeft u op zolder nog een wereldbol liggen; trek maar eens een touwtje vanuit Mexico via Amerika naar Nederland en met verbazing zult u zien dat deze route helemaal zo gek nog niet is.

Verder spelenzaken als het weer ook mee.

Stelt u zich voortaan eerst op de hoogte van zaken voordat u oordeelt.

Gast

Ik ging laatst naar de ALDI om voor een hele week boodschappen te doen...
Belachelijk gewoon...Het duurde zó ontzettend lang voordat ik
alle boodschappen in mijn wagentje had...

Toen ik uiteindelijk thuiskwam was ik helemaal kapot en bekaf.

Verder was het ook behoorlijk moeilijk om alle dingen die ik moest hebben makkelijk te vinden...
En het duurde zó ontzettend lang voordat er iemand langskwam
om me te vertellen waar alles lag...

Ook was de muziek die ze in de supermarkt speelden echt vreselijk!
Je zou toch mogen verwachten dat ze tenminste een beetje normale muziek zouden spelen...

Oh nee...het ging hier om vliegmaatschappijen hè?
  • Wie aan de andere kant van de wereld op vakantie gaat... kan verwachten vér te vliegen! (Confucius?)
  • Als je dorst hebt, hoef je niet op een glaasje water te wachten...
    Je kan het ook beleefd achterin/voorin aan de stewardess gaan vragen.
    Helaas zal je dan wel even op moeten staan en zelf moeten lopen,
    maar dat helpt ook tegen die zeer pijnlijke benen en billen !
  • Stewardessen zijn er in eerste instantie voor uw veiligheid en als extra service bieden ze meestal ook nog eten, drinken...of soms andere dingen aan! :twisted:
Wat betreft een vlucht vanuit Cuba via Mexico...
Soms is het logistiek en financieel gezien handiger om een stukje om te vliegen.
Via de VS en Canada is niet om, een rechte lijn Cuba - NL mag niet!

Als ik al die klachten van domme passagiers lees,
krijg ik medelijden met de stewardessen.
Gelukkig hebben we voorin een deurtje dat dicht kan!

Gast

Allemachtig hoe dom kan je zijn, waar gaaaaaaaaaaaat dit over???

erikje

Ongelezen bericht door erikje »

"Via de VS en Canada is niet om, een rechte lijn Cuba - NL mag niet! "

Die mag je mij 'ns uitleggen.

Dyana

Ongelezen bericht door Dyana »

Wij gaan ook in oktober naar Cuba, maar heb ik dan goed begrepen dat je ten alle tijden een tussenstop maakt, of een stukje om vliegt?
Dit wordt niet in de reisgids van Neckerman of bij het reisburo vermeld. Lijkt me wel fijn als je van te voren weet hoe of wat.

erikje

Ongelezen bericht door erikje »

Dat is niet noodzakelijk waar. Het ligt aan je vertrekdag en bestemming of je wel of niet een tussenstop maakt. Wanneer vertrek je en naar welke bestemming? Havana, Varadero of Holguin?

Gesloten