LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Iassos Bodrum via Corendon
Iassos Bodrum via Corendon
In juli Iassos te Bodrum geboekt. Op site van corendon stond dat het een villa met privezwembad liggend in een 5 sterren resort zou zijn. Ook zouden er diverse bars, discotheek en een snackbar zijn.
Bij aankomst was onze villa overboekt en werden wij in een villa gestopt die niet af was. In de keuken hingen nog allemaal losse draden en de toilet functioneerde niet.
De volgende dag zijn we uren bezig geweest om ons geboekte huisje met zwembad te krijgen. Na bloed zweet en tranen is dit uiteindelijk gelukt.
Helaas was onze villa niet schoon en lagen overal etensresten in de villa. Ook hebben wij geen nieuwe handdoeken of toiletpapier gekregen. Deze hebben wij aan de overkant (met de boot) moeten gaan kopen.
Ook bleek de reisleidster niet te weten dat het een 5 sterren resort was, ze schrok hier zelfs van. De aangegeven op de site, diverse bars, discotheek en snackbar waren niet aanwezig. Er was alleen een poolbar. Het was een resort wat ver van de buitenwereld af lag, dit was voor ons geen probleem want er zou toch genoeg te doen zijn zoals de vermelde disco. Dit bleek er dus niet te zijn.
We hebben gevraagd aan de reisleidster hoe we een klacht in moesten dienen. Dit kan via Cliënten Service per e-mail. Klachtenformulier was er niet. Wij hebben ter plaatsen 4 e-mails gestuurd naar cliënten service met de vraag ons te helpen. De reactie die wij kregen was: we hebben uw klacht ontvangen binnen 6 weken krijgt u een reactie.
6 weken later hadden wij niks meer vernomen van corendon ik heb nogmaals een bericht gestuurd met de vraag wanneer we een reactie zouden krijgen.
Dit was de reactie:
Helaas heeft u geen klachtenformulier ingevuld en niet binnen 4 weken naar thuiskomst u klacht kenbaar gemaakt. We gaan uw klacht niet behandelen.
Dit terwijl ik tijdens het verblijf de klacht heb ingediend en dus wel binnen 4 weken zit. Ik voel me momenteel niet netjes behandeld en ik heb geen vertrouwen meer in corendon. Wel is de site door Corendon aangepast.
Wat moet ik nu doen en mag dit zomaar?
Bij aankomst was onze villa overboekt en werden wij in een villa gestopt die niet af was. In de keuken hingen nog allemaal losse draden en de toilet functioneerde niet.
De volgende dag zijn we uren bezig geweest om ons geboekte huisje met zwembad te krijgen. Na bloed zweet en tranen is dit uiteindelijk gelukt.
Helaas was onze villa niet schoon en lagen overal etensresten in de villa. Ook hebben wij geen nieuwe handdoeken of toiletpapier gekregen. Deze hebben wij aan de overkant (met de boot) moeten gaan kopen.
Ook bleek de reisleidster niet te weten dat het een 5 sterren resort was, ze schrok hier zelfs van. De aangegeven op de site, diverse bars, discotheek en snackbar waren niet aanwezig. Er was alleen een poolbar. Het was een resort wat ver van de buitenwereld af lag, dit was voor ons geen probleem want er zou toch genoeg te doen zijn zoals de vermelde disco. Dit bleek er dus niet te zijn.
We hebben gevraagd aan de reisleidster hoe we een klacht in moesten dienen. Dit kan via Cliënten Service per e-mail. Klachtenformulier was er niet. Wij hebben ter plaatsen 4 e-mails gestuurd naar cliënten service met de vraag ons te helpen. De reactie die wij kregen was: we hebben uw klacht ontvangen binnen 6 weken krijgt u een reactie.
6 weken later hadden wij niks meer vernomen van corendon ik heb nogmaals een bericht gestuurd met de vraag wanneer we een reactie zouden krijgen.
Dit was de reactie:
Helaas heeft u geen klachtenformulier ingevuld en niet binnen 4 weken naar thuiskomst u klacht kenbaar gemaakt. We gaan uw klacht niet behandelen.
Dit terwijl ik tijdens het verblijf de klacht heb ingediend en dus wel binnen 4 weken zit. Ik voel me momenteel niet netjes behandeld en ik heb geen vertrouwen meer in corendon. Wel is de site door Corendon aangepast.
Wat moet ik nu doen en mag dit zomaar?
Re: Iassos Bodrum via Corendon
Dus klacht bij de reisleider(ster) ingediend en het klachtenformulier laten aftekenen?Dit terwijl ik tijdens het verblijf de klacht heb ingediend en dus wel binnen 4 weken zit.
Of hoe heb je de klacht ingediend?
Klacht gemeld bij reisleidster. Gevraagd naar klachtenformulier.
Dit was er niet, klacht moest per mail ingediend worden. Dit vervolgens ook gedaan zoals mevrouw aangaf.
Dit was er niet, klacht moest per mail ingediend worden. Dit vervolgens ook gedaan zoals mevrouw aangaf.
Een klacht moet nooit als mail ingediend worden.HabetsT schreef:Klacht gemeld bij reisleidster. Gevraagd naar klachtenformulier.
Hoe kan een maatschappij beoordelen, of jullie klachten wel van toepassing zijn?
Dit moet van de reisleiding, zoals ik al vermeld heb , bevestigt worden, en deze bevestiging( dus klachtenformulier) hebben jullie dus niet, dan is het over en uit.
Zo zou iedereen na een vakantie via mail een klacht kunnen indienen.
Ik heb niet na de vakantie de klacht ingediend maar ter plaatsen. Zelfs 4 keer tijdens het verblijf.
Ik heb de instructie van de reisleidster opgevolgd, dus ik wist niet beter. Dit is dus een slimme zet van de reisleidster geweest
Ik heb de instructie van de reisleidster opgevolgd, dus ik wist niet beter. Dit is dus een slimme zet van de reisleidster geweest
-
Ik zou hierover contact opnemen met de Geschillencommissie (en dit ook aangeven bij Corendon)!
Succes!
Succes!
Of het een slimme zet was van de reisleidster weet ik niet, maar het is toch algemeen bekend, dat een klacht door de reisleiding moet afgetekend worden, anders is het niet geldig.HabetsT schreef:Ik heb niet na de vakantie de klacht ingediend maar ter plaatsen. Zelfs 4 keer tijdens het verblijf.
Daarom kan je ook geen andere mededeling van Corendon verwachten.
En wat zou de Geschillencommisie ondernemen, als er geen klacht is ingediend ?Ik zou hierover contact opnemen met de Geschillencommissie (en dit ook aangeven bij Corendon)!
Succes!
Zonder klachtenformulier geen geschil!
-
Als TS kan bewijzen via de mails een klacht te hebben ingediend, zou dat voor de Geschillencommissie genoeg kunnen zijn.
Een belletje daarover kan nooit kwaad!
Een belletje daarover kan nooit kwaad!
Ik heb contact gehad met de geschillencommissie. Klachtenformulier is voorwaarden van ANVR geschillencommissie heeft klachtenformulier niet nodig. Zoals ik de klacht ter plekken heb kenbaar gemaakt is goed. Zit ook nog binnen de 3 maanden termijn van de geschillencommissie dus ik ga dit pad bewandelen. Heel erg bedankt voor uw reactie! Roosje bedankt
-
Succes en we horen altijd graag hoe het is gegaan!!
Roosje1957 schreef:Succes en we horen altijd graag hoe het is gegaan!!
Daar sluit ik mij bij aan!