hallo,
Ik heb online bij een groot reisburo 3 retour tickets gekocht voor een vlucht van Amsterdam naar Barcelone in de periode Juli 2007.
betaald met VISA en wij kregen per e-mail de e-tickets toegestuurd.
Dit deed ook een vriend van mij ongeveer gelijktijdig, en zeker op de zelfde manier.
Na een poosje wordt duidelijk dat de vlucht, na later blijkt, om commerciele redenen is geschrapt. Een alternatief dat werd geboden kwam ons niet uit. (tussenlanding Madrid en dan Barcelona)
Nu wil het reisburo de tickets refunden (mooi woord voor claimen) en als het bedrag na ca 3 maanden terug is gestort bij het reisburo kan ik het geld terug krijgen echter onder aftrek van 3x €25 + € 25 is €100 aan kosten. (dit is 25% van de totale kosten)
Nu wil het reisburo een zeeeeer special uitzondering maken en mij eenmalig €25 in rekening brengen.
Moet ik nu in mijn handen klappen, of heb ik nou recht op het gehele bedrag.
Mijn vriend kreeg namelijk wel het hele bedrag terug (meten met 2 maten) antwoord van het reisburo hier op, " Uw situatie (boeking) is in zijn totaliteit inhoudelijk compleet onvergelijkbaar met de andere, niet ter zake doende kwestie"
Wie heeft er meer met dit bijltje gehakt.
gr. John.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Iberia annuleerd vlucht wie betaald adm.kosten
Re: Iberia annuleerd vlucht wie betaald adm.kosten
Reisburo heeft bemiddeld in uw koop van de tickets. Dat de vlucht niet doorgaat betekent voor hen echter wel dat u wel gebruik heeft gemaakt van hun (dus het reisburo) diensten, dat moet gewoon betaald worden.
Zij hebben werk aan uw boeking gehad, tijd er aan besteed en moeten nu ook nog meer geldtransactie's en telefoontjes plegen met de luchtvaartmaatschappij en u. Dat kost geld en dat u er nu met 25 euro van af komt valt dan best mee. Tijd is geld en tijd is aan u besteed, moet u voortaan uw tickets rechtstreeks van de luchtvaartmaatschappij kopen. Kost het u bij annuleren niets.
Zij hebben werk aan uw boeking gehad, tijd er aan besteed en moeten nu ook nog meer geldtransactie's en telefoontjes plegen met de luchtvaartmaatschappij en u. Dat kost geld en dat u er nu met 25 euro van af komt valt dan best mee. Tijd is geld en tijd is aan u besteed, moet u voortaan uw tickets rechtstreeks van de luchtvaartmaatschappij kopen. Kost het u bij annuleren niets.
-
Dit lijkt mij de omgekeerde wereld......dat u wel gebruik heeft gemaakt van hun (dus het reisburo) diensten, dat moet gewoon betaald worden
Immers; er is tegen betaling gebruikgemaakt van de diensten (koop van vliegtickets) van het reisburo, maar vervolgens kan dit reisburo het produkt (de vliegtickets) niet leveren.
De klant heeft recht op volledige restitutie van reissom wegens onverschuldige betaling.
Technisch gezien zijn administratiekosten geen onderdeel van de reissom. Er zou wel enige coulance kunnen zijn zeker aangezien die 100 euro een substantieel bedrag is in vergelijking met de reissom.
Maar ja die coulance hebben ze dus nu getoond met het aanbod van 25 euro.
Wat ik me wel afvraag is hoe uw boeking verschilt met die van uw vriend?
Maar ja die coulance hebben ze dus nu getoond met het aanbod van 25 euro.
Wat ik me wel afvraag is hoe uw boeking verschilt met die van uw vriend?
Ik heb inmiddels ingestemd met het voorstel.
Blijft raar, Sta zelf in een winkel, en als wij iets bestellen met een vooruitbetaling, en wij kunnen niet leveren dan hoef ik het niet in mijn hoofd te halen om deze vooruitbetaling in te houden. Ondanks het werk dat wij er aan hebben gehad.
gr. John.
Blijft raar, Sta zelf in een winkel, en als wij iets bestellen met een vooruitbetaling, en wij kunnen niet leveren dan hoef ik het niet in mijn hoofd te halen om deze vooruitbetaling in te houden. Ondanks het werk dat wij er aan hebben gehad.
gr. John.