LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
wat ik nu weleens even kwijt wil:
Tegenwoordig denkt iedereen maar via internet via elke habibabi organisatie te kunnen resereveren. Als er dan voor of tijdens de reis iets misgaat, loopt iedereen hier op dit forum te schelden.
Mensen zijn hun geld kwijt, weten niet of ze nog wel op vakantie gaan, en weet ik wat nog meer voor problemen.
Iedereen boekt maar wat en volgens mij kijken er maar weinig naar de betrouwbaarheid van een organisatie.
Zijn ze wel aangelsloten bij het ANVR/SGR??
Zijn er wel goede ervaringen met een bepaalde reisorganisatie? Iedereen denkt tegenwoordig maar dat hij een reisadviseur is en zijn eigen vakantie wel kan regelen, maar kom dan ook niet zeuren op het reisbureau als er weer eens wat misgegaan is en u niet weet wat u nu moet doen!!
Waarom betaald u gewoon niet € 15,00 of € 20,00 (administratiekosten) meer als u dan van een heleboel gezeur af kunt zijn, alles wordt voor u geregeld en u krijgt een goed advies en weet zeker dat u met een betrouwbare reisorganisatie reist.
Gaat er toch wat mis, dan heeft u tenminste een poot om op te staan en een bemiddelaar die weet wat uw rechten en plichten zijn en die heel veel werk uit handen neemt!!
Wist u dat het reisbureau zowiezo in 9 van de 10 gevallen goedkoper is dan wat u op internet vindt! Dit komt gewoon door de kennis en vele middelen die zij ter beschikking hebt en die u denkt te hebben...
Tegenwoordig denkt iedereen maar via internet via elke habibabi organisatie te kunnen resereveren. Als er dan voor of tijdens de reis iets misgaat, loopt iedereen hier op dit forum te schelden.
Mensen zijn hun geld kwijt, weten niet of ze nog wel op vakantie gaan, en weet ik wat nog meer voor problemen.
Iedereen boekt maar wat en volgens mij kijken er maar weinig naar de betrouwbaarheid van een organisatie.
Zijn ze wel aangelsloten bij het ANVR/SGR??
Zijn er wel goede ervaringen met een bepaalde reisorganisatie? Iedereen denkt tegenwoordig maar dat hij een reisadviseur is en zijn eigen vakantie wel kan regelen, maar kom dan ook niet zeuren op het reisbureau als er weer eens wat misgegaan is en u niet weet wat u nu moet doen!!
Waarom betaald u gewoon niet € 15,00 of € 20,00 (administratiekosten) meer als u dan van een heleboel gezeur af kunt zijn, alles wordt voor u geregeld en u krijgt een goed advies en weet zeker dat u met een betrouwbare reisorganisatie reist.
Gaat er toch wat mis, dan heeft u tenminste een poot om op te staan en een bemiddelaar die weet wat uw rechten en plichten zijn en die heel veel werk uit handen neemt!!
Wist u dat het reisbureau zowiezo in 9 van de 10 gevallen goedkoper is dan wat u op internet vindt! Dit komt gewoon door de kennis en vele middelen die zij ter beschikking hebt en die u denkt te hebben...
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Via een reibureau naar London gegaan. I een vettig smerig hotel terecht gekomen. Ontbijt hebben we maar buiten het Hotel genomen. Hierna contact opgenomen. Sorry we kunnen niets voor U doen. Als het dan fout gaat wil ik het liever zelf hebben gedaan ipv zo'n kind van 20 met haar goede adviezen en haar gemaakte lach. Voor mij nooit meer een reisbureau.
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Volgens dit mailtje is het eenmaal fout gegaan of zo en de gehele en alle reisbureau;s worden de grond ingeboord. Je moet jezelf even na laten checken.Wat een slap geklets van je,dat toont weer aan dat je daN
maar via internet moet gaan.Dan kan je tekeer gaan tegen je p.c.En maar zeuren,of je leven er van afhangt.Het is bij een reisbureau gebeurt, en hop, krijgt iedereen de schuld !!!! Blijf anders thuis of ga met de boot.S6verders mopper geval.!
maar via internet moet gaan.Dan kan je tekeer gaan tegen je p.c.En maar zeuren,of je leven er van afhangt.Het is bij een reisbureau gebeurt, en hop, krijgt iedereen de schuld !!!! Blijf anders thuis of ga met de boot.S6verders mopper geval.!
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Wat ik dan nog wel even kwijt wil is: dat je ook als je boekt via het internet boekt, wel degelijk ook adm. kosten moet betalen.
Sommige reisorganisaties bieden dat zogenaamd "gratis"aan ( internetkorting), maar dan zit het echt wel in de prijs hoor! Dat is mijn ervaring tenminste.
Sommige reisorganisaties bieden dat zogenaamd "gratis"aan ( internetkorting), maar dan zit het echt wel in de prijs hoor! Dat is mijn ervaring tenminste.
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Dendy, ben je toevallig niet de zus van ons aller Eliane?
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Sorry ik heb geen zus (alleen 3 broers) en weet niet wie eilane is?
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Ik heb ook een leuk voorbeeld.
Een vriend van mij boekte onlangs direct via internet tickets voor hem en zijn vrouw naar New York. Dat lijkt allemaal vrij rechttoe rechtaan, maar toen ik hem vroeg of hij beider namen tot op de letter nauwkeurig had ingevuld moet hij ontkennend antwoorden. Hij had van zijn vrouw enkel de voornaam ingevuld, zonder doopnamen zoals vermeld in het paspoort. Fout! Bij binnenkomst in de VS kan je dan de toegang ontzegd worden. Denkende dat het allemaal wel niet zo'n vaart zal lopen belt hij toch de volgende dag voor de zekerheid maar even met de luchtvaartmaatschappij in kwestie. En wat blijkt: een eenmaal besteld ticket wijzigen kostte welgeteld 400 Euro. Tsjakka.
Wat ik wil zeggen: had hij bij een reisburo dezelfde vlucht geboekt was hij misschien een paar tientjes reserveringskosten kwijt geweest en was dit 'foutje' niet gemaakt. Nu heeft hij feitelijk twee tickets voor de prijs van drie.
Een vriend van mij boekte onlangs direct via internet tickets voor hem en zijn vrouw naar New York. Dat lijkt allemaal vrij rechttoe rechtaan, maar toen ik hem vroeg of hij beider namen tot op de letter nauwkeurig had ingevuld moet hij ontkennend antwoorden. Hij had van zijn vrouw enkel de voornaam ingevuld, zonder doopnamen zoals vermeld in het paspoort. Fout! Bij binnenkomst in de VS kan je dan de toegang ontzegd worden. Denkende dat het allemaal wel niet zo'n vaart zal lopen belt hij toch de volgende dag voor de zekerheid maar even met de luchtvaartmaatschappij in kwestie. En wat blijkt: een eenmaal besteld ticket wijzigen kostte welgeteld 400 Euro. Tsjakka.
Wat ik wil zeggen: had hij bij een reisburo dezelfde vlucht geboekt was hij misschien een paar tientjes reserveringskosten kwijt geweest en was dit 'foutje' niet gemaakt. Nu heeft hij feitelijk twee tickets voor de prijs van drie.
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Ben zelf werkzaam op het "stenen" reisbureau. Elke week krijgen wij internetboekingen binnen. Er is nog niet 1 boeking vlekkenloos verlopen: of mensen hadden verkeerde namen ingevoerd, of ze wilden ineens vanaf een andere luchthaven, of ze hadden de brandstoftoeslag niet gelezen... Advies: boek gewoon via het reisbureau, liefst aan de balie met je paspoort bij de hand. Zo voorkom je veel gedonder. Er is zelfs een keer voorgekomen dat er een compleet nieuw ticket a 800 euro gekocht moest worden omdat er een verkeerde voorletter aan ons was doorgegeven. Iemand had geboekt voor de moeder en zij noemde zichzelf Ria maar ze heet officieel Maria. Het betrof een ticket naar de USA. De naam moet tot op de letter kloppen, want anders laten ze je gewoon niet binnen. Een duur foutje....
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
wat kost het nu ff om een letter te veranderen.
de tickets worden pas 2 weken voor je op vakantie gaat verstuurd of je kunt ze op komen halen eerder worden die dingen niet geprint.
dus is het heel simpel ff wijzigen en klaar is klara als dat zoveel geld moet kosten vind ik niet gek dat er zoveel reisbureaus falliet gaan.
tevens is het ook nog zo op de sites word je misleid er staat nl nergens dat u de voorletters precies uit uw paspoort moet overnemen (kan handig zijn als er dat wel staat.)
en ook mis ik de dubbele controle dus u klikt bv aan bestellen en dan een scherm krijgen deze gegevens heeft u ingevuld controleerd u ze nog even.
klopt alles druk dan nogmaals op verzenden
dan heb je dus een dubbele controle maar neemt niet weg dat 1 letter veranderen gewoon 400 euro mag en kan kosten voor iets wat ze op de pc gewoon intikken.
als dit alles gebeurt als de tickets in jou bezit zijn ok dan snap ik de kosten wel ook al zijn ze zo hoog maar de tickets zijn niet eens geprint dus vanwaar die kosten dan
de tickets worden pas 2 weken voor je op vakantie gaat verstuurd of je kunt ze op komen halen eerder worden die dingen niet geprint.
dus is het heel simpel ff wijzigen en klaar is klara als dat zoveel geld moet kosten vind ik niet gek dat er zoveel reisbureaus falliet gaan.
tevens is het ook nog zo op de sites word je misleid er staat nl nergens dat u de voorletters precies uit uw paspoort moet overnemen (kan handig zijn als er dat wel staat.)
en ook mis ik de dubbele controle dus u klikt bv aan bestellen en dan een scherm krijgen deze gegevens heeft u ingevuld controleerd u ze nog even.
klopt alles druk dan nogmaals op verzenden
dan heb je dus een dubbele controle maar neemt niet weg dat 1 letter veranderen gewoon 400 euro mag en kan kosten voor iets wat ze op de pc gewoon intikken.
als dit alles gebeurt als de tickets in jou bezit zijn ok dan snap ik de kosten wel ook al zijn ze zo hoog maar de tickets zijn niet eens geprint dus vanwaar die kosten dan
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Die kosten zijn en soort waarschuwing! Dat gehannes van mensen op de pc en stom gekijk in paspoort of uit t hoofd alle gegevens wel even weten wordt zo afgestraft. Dan moeten er weer nieuwe regels worden opgesteld tot wanneer je mag wijzigen etcetc, en dat kan niet want ticket wijzegen kost ook weer geld en mag de luchtvaartmaatschappij gewoon van ons als consument verwachten dat we zo bij de tijd zijn om in ons paspoort of dat van een ander goed te kijken zodat er niet fout gepeld wordt, Ja dus dat mogen ze, dus meteen goed en dan heeft niemand verder een probleem. Stel je voor dat alles weer gewijzigd kan worden omdat tante marie haar voorletter verkeer invult omdat ze zichzelf ria noemt, dat wordt bellen want hoe doe je dat in de computer (is ook geen programma voor) en dat betekent kosten voor de luchtvaartmaatschappij en tante marie vliegt al voor een bodemprijs. Doen ze dus niet. En kom niet aan met service van de maatschappij, WIJ als consument moeten goed uit onze doppen kijken als we op het internet boeken, anders moet je t niet doen.
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Iedereen moet lekker zelf weten bij wie of waar ie boekt, maar moet dan inderdaad niet bij reisburo gaan zeuren als het op internet is fout gegaan!!!! dat is niet fair, moet het dan ook zelf maar oplossen.
Ook lullig om op internet te boeken en dan op het reisburo even gauw een folder halen.
Ook lullig om op internet te boeken en dan op het reisburo even gauw een folder halen.
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Ik ben een paar keer op een reisbureau geweest en ik moet zeggen> ik heb me groen en geel geergerd!
Lange tijd wachten, omdat er iemand voor je is, die op vakantie wil, maar geen idee wat ie precies wil. Alle mogelijke bestemmingen en acoomodaties worden dan besproken. Visa, vaccinaties etc.
Tsja, voor dit soort mensen is het reisbureau een goede optie.
Maar voor iemand, die zelf wat vooronderzoek doet en alles al op een rijtje heeft, heeeeeeel frustrerend om daarop te moeten wachten.
En over de kennis van de medewerkers van de reisbureau's worden ook veel te hoge verwachtingen geschept in dit topic.
Als je zelf vooronderzoek gedaan hebt, kom je op vragen die verder gaan dan: 'Wat krijg je dan voor eten in een all-inclusive hotel'. En dan merk je, dat een reisbureau niet is ingesteld op dat soort vragen.
Zo heb ik meegemaakt dat een medewerker van een (goed aangeschreven) reisbureau alles kon vertellen over de terrasjes in Spanje, maar met open mond stond te kijken toen ik vertelde dat Quatar in het Midden-Oosten ligt.
Nou zal dit hopelijk een uitzondering zijn, maar het geeft wel aan, waar reisbureau's hun bestaansrecht vandaan halen.
Dus ik boek toch liever zelf via internet en dat is iedere keer nog goedgegaan.
Lange tijd wachten, omdat er iemand voor je is, die op vakantie wil, maar geen idee wat ie precies wil. Alle mogelijke bestemmingen en acoomodaties worden dan besproken. Visa, vaccinaties etc.
Tsja, voor dit soort mensen is het reisbureau een goede optie.
Maar voor iemand, die zelf wat vooronderzoek doet en alles al op een rijtje heeft, heeeeeeel frustrerend om daarop te moeten wachten.
En over de kennis van de medewerkers van de reisbureau's worden ook veel te hoge verwachtingen geschept in dit topic.
Als je zelf vooronderzoek gedaan hebt, kom je op vragen die verder gaan dan: 'Wat krijg je dan voor eten in een all-inclusive hotel'. En dan merk je, dat een reisbureau niet is ingesteld op dat soort vragen.
Zo heb ik meegemaakt dat een medewerker van een (goed aangeschreven) reisbureau alles kon vertellen over de terrasjes in Spanje, maar met open mond stond te kijken toen ik vertelde dat Quatar in het Midden-Oosten ligt.
Nou zal dit hopelijk een uitzondering zijn, maar het geeft wel aan, waar reisbureau's hun bestaansrecht vandaan halen.
Dus ik boek toch liever zelf via internet en dat is iedere keer nog goedgegaan.
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Heb nu een paar keer bij Neckermann en Holland International geboekt via internet, met de afhandeling via een reisbureau naar keuze en dat is altijd uitstekend bevallen en perfect afgehandeld, zowel door de reisorganisatie als het reisbureau. Maar je moet bij het boeken wel even goed lezen en duidelijk de vragen invullen. En een beetje zelf nadenken is toch niet teveel gevraagd? En als je intussen nog vragen hebt kun je altijd via het reisbureau nadere info krijgen. Ook bij het rechtstreeks bellen naar Neckermann of H.I. werd ik steeds na het opgeven van het reserveringsnr. vriendelijk en deskundig te woord gestaan. Het is dus echt niet allemaal misère in de reiswereld. Maar als je zelf de fouten maakt bij het boeken, moet je later niet gaan schelden op de leverancier.
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
L.S.,
Heb verleden jaar een open retour (jaarticket) gekocht bij Issta Amsterdam die vluchten naar met name Israel regeld. De ticket terug naar Amsterdam verloopt op 22 april 2005. Toen ik 3 weken geleden m'n jaarretour wilde verzilveren om weer terug naar Amsterdam te gaan en vanuit Israel nog een ticket Amsterdam-Tel Aviv wilde kopen, kreeg ik te horen dat m'n terugvlucht al op 13 april (zonder mijn medeweten of goedkeuren) was ingepland. 9 dagen voor de eigenlijke verloopdatum dus!!! en dat terwijl en nog genoeg vluchten voor de 22e april waren. Kon dit eventueel nog wijzigen maar dan moest ik 50 dollar wijzigingskosten betalen terwijl ik de ticket al volledig betaald had en zij mij op een voor mij ongewenste datum hadden ingeboekt.
Balen dus, maar wat kan je doen???
Ik koop daar vervolgens een nieuw open retourticket (weet het, stom) om weer terug naar Israel te gaan en boek op 1 mei een vlucht om 23.55 uur zodat ik de hele 1 mei nog nuttig kan besteden (met het oog op alle festiviteiten).
Wat krijg ik deze week te horen? Ze hebben me ingedeeld op een andere vlucht die 1 mei om 06.00 uur vertrekt en moet 03.00 uur op Schiphol aanwezig zijn. Kan je je voorstellen? 1 mei had ik ingepland voor een motorrit die ik dus wel kan vergeten. Zie jij maar om 02.00 uur in de nacht taxivervoer vanuit een feestend Amsterdam te regelen.
Ik uitgelegd dat dat niet de afspraak was en dat het heel ongelukkig uitkomt. Ze konden me een andere vlucht geven op 11 mei. Alsof ik voor m'n plezier nog een kleine 2 weken in Nederland zit.
Dit allemaal netjes aan de balie van het reisbureau!!
Nee, ze rotzooien maar wat aan. Het is in mijn ogen nog steeds (meer en meer) een branche die met behulp van gelijm, geschuif, extrakosten en overboekingen zijn zakken op allerlei manieren probeert te vullen.
Ze goochelen gewoon wat met de nummers en vergeten dat achter elk nummer een persoon zit die van alles moet regelen.
Ook al heb jij alles goed geregeld, het maakt echt niet uit of je via het internet op aan de balie reserveert, je blijft als consument aan de willekeur van derden overgeleverd. (Wiens interesse alleen maar tot je portemonnaie rijkt)
Het schijnt dat je in je leven niets mag willen om verschoont te blijven van dit soort beunhazerij. Schande!
Heb verleden jaar een open retour (jaarticket) gekocht bij Issta Amsterdam die vluchten naar met name Israel regeld. De ticket terug naar Amsterdam verloopt op 22 april 2005. Toen ik 3 weken geleden m'n jaarretour wilde verzilveren om weer terug naar Amsterdam te gaan en vanuit Israel nog een ticket Amsterdam-Tel Aviv wilde kopen, kreeg ik te horen dat m'n terugvlucht al op 13 april (zonder mijn medeweten of goedkeuren) was ingepland. 9 dagen voor de eigenlijke verloopdatum dus!!! en dat terwijl en nog genoeg vluchten voor de 22e april waren. Kon dit eventueel nog wijzigen maar dan moest ik 50 dollar wijzigingskosten betalen terwijl ik de ticket al volledig betaald had en zij mij op een voor mij ongewenste datum hadden ingeboekt.
Balen dus, maar wat kan je doen???
Ik koop daar vervolgens een nieuw open retourticket (weet het, stom) om weer terug naar Israel te gaan en boek op 1 mei een vlucht om 23.55 uur zodat ik de hele 1 mei nog nuttig kan besteden (met het oog op alle festiviteiten).
Wat krijg ik deze week te horen? Ze hebben me ingedeeld op een andere vlucht die 1 mei om 06.00 uur vertrekt en moet 03.00 uur op Schiphol aanwezig zijn. Kan je je voorstellen? 1 mei had ik ingepland voor een motorrit die ik dus wel kan vergeten. Zie jij maar om 02.00 uur in de nacht taxivervoer vanuit een feestend Amsterdam te regelen.
Ik uitgelegd dat dat niet de afspraak was en dat het heel ongelukkig uitkomt. Ze konden me een andere vlucht geven op 11 mei. Alsof ik voor m'n plezier nog een kleine 2 weken in Nederland zit.
Dit allemaal netjes aan de balie van het reisbureau!!
Nee, ze rotzooien maar wat aan. Het is in mijn ogen nog steeds (meer en meer) een branche die met behulp van gelijm, geschuif, extrakosten en overboekingen zijn zakken op allerlei manieren probeert te vullen.
Ze goochelen gewoon wat met de nummers en vergeten dat achter elk nummer een persoon zit die van alles moet regelen.
Ook al heb jij alles goed geregeld, het maakt echt niet uit of je via het internet op aan de balie reserveert, je blijft als consument aan de willekeur van derden overgeleverd. (Wiens interesse alleen maar tot je portemonnaie rijkt)
Het schijnt dat je in je leven niets mag willen om verschoont te blijven van dit soort beunhazerij. Schande!
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
G-spot, dat is inderdaad balen zeg.
Ik moet me ook niet voorstellen om gedwongen nog 2 weken in Nedreland te blijven.
Ik moet me ook niet voorstellen om gedwongen nog 2 weken in Nedreland te blijven.
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Wat zal u gebaald hebben om nog 2 weken in nederland te moeten verblijven.Jakkes. Heeft u een hekel aan nederland vraag ik me dan af ??Als dat zo is waarom u dan toch regelmatig hier bent !!Klinkt niet erg sympatiek.Maar zo komt het op mij over.Dus als u niet zo wilt balen,ga dan een wonen in israel.Dan hoeft u ook niet meer te balen.
Veel reis plezier nog !!
Veel reis plezier nog !!
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Ik ben een fervent online-shopper en heb nooit problemen gehad bij NLstore. Ook andere leveranciers nooit problemen mee gehad. Ik bestel al mijn producten via http://www.vindsnel.nl, omdat ze beweren alleen maar betrouwbare bedrijven op hun site te plaatsen.
Ik bestel alles via deze site van boeken, cd´s, tot ticketes en vakantiereizen aan toe. Het voordeel is dat je via 1 site de prijzen en voorwaarden van diverse leveranciers kan vergelijken.
Groetjes,
guido
Ik bestel alles via deze site van boeken, cd´s, tot ticketes en vakantiereizen aan toe. Het voordeel is dat je via 1 site de prijzen en voorwaarden van diverse leveranciers kan vergelijken.
Groetjes,
guido
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Zelf heb ik jaren in de luchtvaart gewerkt en hier even een reactie van mij over het verkeerd opgeven van je naam als je via Internet boekt. Is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat als je op reis gaat, dat je je naam spelt zoals die in je paspoort staat? Je gaat op reis en dan neem je je paspoort mee, dan is het toch logisch dat op de overige reisdocumenten ook je correcte, officiele naam vermeld staat. Ergens wordt een opmerking gemaakt dat dat niet op Internet wordt aangegeven en dat is dus niet waar. Ik weet dat bijv. bij de KLM en op andere sites duidelijk staat aangegeven dat je de naam over moet nemen zoals die in je paspoort staat.
Als er dan toch een verkeerde naam in je ticket staat dan doen ze daar bij de KLM inderdaad moeilijk over. Maar, als het om een verkeerde voorletter gaat of als er een getrouwde naam op het ticket staat i.p.v. de meisjesnaam (en dat is geen uitzonderlijke situatie) dan wordt het ticket altijd kostenloos veranderd. Echter, het moet natuurlijk wel duidelijk zijn dat de persoon op het ticket en de persoon aan de balie dezelfde is. Is dat niet het geval, ja dan houdt het op. Er staat toch duidelijk op het ticket dat het ticket niet overdraagbaar is en als je de achternaam en/of voornaam/voorletter(s) verandert dan ben je het ticket eigenlijk aan het overdragen aan iemand anders. En het is voor de passagier misschien wel een simpel geval van verkeerde voorletter (je heet Maria maar wordt Ria genoemd en dus staat er een R als voorletter i.p.v. een M) maar dat is voor de luchtvaartmaatschappij of voor het reisbureau niet altijd even duidelijk. Want wie zegt dat het niet een andere persoon is dus nu opeens wil gaan reizen (de zus of broer bijv. met dezelfde achternaam maar een andere voorletter). En ja, de regels zijn nou eenmaal dat een ticket niet overdraagbaar is.
Bovendien is qua verzekering ook nog eens heeeeeel belangrijk dat de naam in het ticket overeenkomt met de naam in het paspoort. Als Maria Jansen aan boord zit maar in het ticket staat Ria Jansen dan staat zij ook zo ingecheckt. En als er nou wat gebeurt? Nou, dan heeft Maria Jansen nergens recht op want zij zit helemaal niet aan boord, Ria Jansen wel maar ja, is Ria Jansen dezelfde persoon als Maria Jansen?
En dan altijd maar het gescheld op reisbureaus. Reisbureaus zijn voor luchtvaartmaatschappijen 'slechts' tussenpersonen en zijn dus afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij wat wel en niet mag. Dus vaak is het geen onwil maar onmacht.
En als je dan online wilt boeken en je maakt een fout, wordt dan niet pissed op het reisbureau of de luchtvaartmaatschappij maar leg de verantwoordelijkheid in eerste instantie bij jezelf... Jij hebt immers de fout gemaakt. Neem dan contact op, wees eerlijk en kom voor je fout uit en dan kom je een stuk verder dan gelijk maar te gaan schelden en krijsen en jouw fout af te reageren op een ander maar vooral niet op jezelf... Maar ja, dat is natuurlijk menselijk he, altijd een ander de schuld geven i.p.v. jezelf...
Als er dan toch een verkeerde naam in je ticket staat dan doen ze daar bij de KLM inderdaad moeilijk over. Maar, als het om een verkeerde voorletter gaat of als er een getrouwde naam op het ticket staat i.p.v. de meisjesnaam (en dat is geen uitzonderlijke situatie) dan wordt het ticket altijd kostenloos veranderd. Echter, het moet natuurlijk wel duidelijk zijn dat de persoon op het ticket en de persoon aan de balie dezelfde is. Is dat niet het geval, ja dan houdt het op. Er staat toch duidelijk op het ticket dat het ticket niet overdraagbaar is en als je de achternaam en/of voornaam/voorletter(s) verandert dan ben je het ticket eigenlijk aan het overdragen aan iemand anders. En het is voor de passagier misschien wel een simpel geval van verkeerde voorletter (je heet Maria maar wordt Ria genoemd en dus staat er een R als voorletter i.p.v. een M) maar dat is voor de luchtvaartmaatschappij of voor het reisbureau niet altijd even duidelijk. Want wie zegt dat het niet een andere persoon is dus nu opeens wil gaan reizen (de zus of broer bijv. met dezelfde achternaam maar een andere voorletter). En ja, de regels zijn nou eenmaal dat een ticket niet overdraagbaar is.
Bovendien is qua verzekering ook nog eens heeeeeel belangrijk dat de naam in het ticket overeenkomt met de naam in het paspoort. Als Maria Jansen aan boord zit maar in het ticket staat Ria Jansen dan staat zij ook zo ingecheckt. En als er nou wat gebeurt? Nou, dan heeft Maria Jansen nergens recht op want zij zit helemaal niet aan boord, Ria Jansen wel maar ja, is Ria Jansen dezelfde persoon als Maria Jansen?
En dan altijd maar het gescheld op reisbureaus. Reisbureaus zijn voor luchtvaartmaatschappijen 'slechts' tussenpersonen en zijn dus afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij wat wel en niet mag. Dus vaak is het geen onwil maar onmacht.
En als je dan online wilt boeken en je maakt een fout, wordt dan niet pissed op het reisbureau of de luchtvaartmaatschappij maar leg de verantwoordelijkheid in eerste instantie bij jezelf... Jij hebt immers de fout gemaakt. Neem dan contact op, wees eerlijk en kom voor je fout uit en dan kom je een stuk verder dan gelijk maar te gaan schelden en krijsen en jouw fout af te reageren op een ander maar vooral niet op jezelf... Maar ja, dat is natuurlijk menselijk he, altijd een ander de schuld geven i.p.v. jezelf...
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
boek zelf veel via internet, nooit problemen. Boek ook veel via reisbureaus, wel problemen gehad.
hangt van de situatie af...
hangt van de situatie af...
Re: Iedereen boekt maar overal en daarna begint het gezeur
Bij alle internetboekingen die ik tot nu toe heb gedaan moest ik volgens mij een paspoortnummer opgeven. Dan kan er toch nooit verwarring ontstaan of de juiste persoon wel met het ticket reist?