LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met de geschillencommissie

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Babette

Iemand ervaring met de geschillencommissie

Ongelezen bericht door Babette »

8)

Ik vroeg me af of iemand weleens de geschillencommisie heeft geraadpleegd en hoe de evaringen zijn?

Babette

xxx

berendjan

Re: Iemand ervaring met de geschillencommissie

Ongelezen bericht door berendjan »

Van diegenen die gelijk hebben gekregen bij de Geschillencommissie zijn de ervaringen positief, zij die ongelijk hebben gekregen hebben negatieve ervaringen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Van diegenen die gelijk hebben gekregen bij de Geschillencommissie zijn de ervaringen positief, zij die ongelijk hebben gekregen hebben negatieve ervaringen.
wow, wat een wijsheid :D :D :D

gemami

Ongelezen bericht door gemami »

Voor en door touroperators, dus de kans dat je gelijk krijgt is erg klein. Bovendien staat in de kleine lettertjes, dat je na je tot de geschillencommissie te hebben gewend, je afziet van andere rechtsmiddelen. Daarmee zie je dus af van een gang naar de rechter.
Zelf slechte ervaringen met FlyBrazil (oplichters, zie topic enige tijd geleden). Nu rechtszaak aangespannen. wordt vervolgd.

Captain Peacock

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Geschillencommissie voor en door touroperators?

Nou ik geloof dat je daar nogmaals naar moet kijken.....Er zit inderdaad iemand uit de reiswereld in, maar ook een onafhankelijke consumentenorganisatie....

Dus is wel degelijk onafhandelijk en komt echt met een weloverwogen en rechtvaardig oordeel.

heb zelf goede ervaring met de commissie...

Lees alles goed door ( met name of je een echt gegronde klacht hebt) en maak de keuze!

Succes!

bertus1

Ongelezen bericht door bertus1 »

Ik denk, dat ik zelf een redelijke ervaring heb met de Geschillencommissie Reizen. Het betreft hier een geschil met Neckermann-Reizen (zie elders op dit forum).

De commissie is, naar mij is gebleken, volkomen onafhankelijk. Wel zal je de klacht moeten kunnen staven met verklaringen, foto's e.d. en je zal ter plaatse (op de vakantiebestemming tijdens het verblijf) resoluut aan de bel moeten hebben getrokken. Dus, hostes aanspreken en eisen dat jouw klacht wordt opgelost. Hostes niet aanwezig? Dan naar de manager van het hotel stappen. Als dit alles niet tot overeenstemming leidt, dan klachtenrapport op laten maken en laten ondertekenen door hostess. Zelf stuurde ik nog een email naar Neckermann-Reizen met een copy van die email naar het emailadres van mjzelf (als bewijsstuk). Er werd niet gereageerd op mijn klacht, niet door de hostes, niet door de manager en niet door Neckermann-Reizen in Nederland.

Thuisgekomen de klacht ingediend. Daar kwam geen bevredigende oplossing uit. Neckermann reageerde (bewust) zo laat dat het indienen van een klacht bij de commissie officieel niet meer kon. Toch bleek het mogelijk om (via naar ik meen art. 5 van de reisvoorwaarden) de klacht alsnog in te dienen.

Tijdens de behandeling van de zaak was er een vertegenwoordiger van Neckermann aanwezig. Die bagatelliseerde alles, vertelde dat ik de enige was met klachten etc. Maar, daar trapte de commissie niet in omdat ik tegelijk met mijn klacht drie verklaringen van andere reizigers had meegstuurd met gelijkluidende opmerkingen over het betreffende verblijf.

De commissie oordeelde mijn klacht terecht en besliste dat Neckermann van de totale reissom van 1500 Euro, 940 Euro moest terug betalen.

Commissie is dus volkomen betrouwbaar maar, je moet er zelf wel alles aan gedaan hebben om de touroperator ter plekke de gelegenheid te hebben gegeven om de zaak aldaar naar tevredenheid op te lossen en dat moet je achteraf volkomen duidelijk kunnen maken. Met een zielig verhaal kan een onafhankelijke comissie niets doen. Want het is dan hun woord tegenover het jouwe!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De Geschillencommssie bestaat uit 3 leden: 1 vanuit de reiswereld (Zeer ervaren mensen die dit vaak al jarenlang doen), 1 vanuit de consumentenbond en als voorzitter een jurist. Onafhankelijkheid verzekerd derhalve. Wel is het zoals in vorige berichtjes al naar voren komt, dath et niet alleen om de inhoud van de klacht gaat, maar er ook enorm gekeken wordt naar jouw inspanningen om ter plaatse de klacht te verhelpen via de reisleiding, hotel management, desnoods je reisburo in Nederland. Je moet namelijk wel de reisorganisator de gelegenheid geven hun "fout" ongedaan te maken. De commissie kijkt in redelijkheid en billijkheid naar de hele situatie en komt tot een afgewogen oordeel. Voor "professionele" klagers die proberen er zoveel mogelijk geld uit te slepen, is er weining ontvankelijkheid bij de commissie.

Gesloten