LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand slechte ervaringen met Bestbustravel.com?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
poy86

Iemand slechte ervaringen met Bestbustravel.com?

Ongelezen bericht door poy86 »

Hallo allemaal,

Ik en een kameraad zijn een tijdje terug naar Berlijn geweest voor 1 euro met Bestbustravel.com
Op de heenweg verliep alles soepel. Echter op de terugweg kwam onze bus niet opdagen.

Ze waren ons vergeten te melden dat de bus geannuleerd was.. Wij hebben een ticket terug moeten kopen voor de trein 'a 98 euro p.p.
De tickets zouden door Bestbustravel.com vergoed worden, dit was mij toegezegd via de mail.
Helaas ben ik nu 2 maand verder en zeggen zij dat ze de 'liquide middelen' niet hebben om mij terug te betalen.

Zijn er meer mensen die nog geld van hen krijgen?
Zo ja, dan zou ik graag contact met je willen leggen om samen een collectief te starten.
Op die manier maken we meer kans dat we het geld terug krijgen.

Groeten, Roy

Wendy.e

Re: Iemand slechte ervaringen met Bestbustravel.com?

Ongelezen bericht door Wendy.e »

Hoi Roy,

Ik heb helaas eenzelfde soort ervaring. Na vorig jaar een keer een prima retourreis Berlijn gehad te hebben met Bestbustravel, heb ik dit jaar opnieuw mijn busreizen bij hen geboekt.
Op 10 juli zouden mijn partner en ik 's ochtends met de bus naar Berlijn vertrekken. Op 8 juli kregen we echter 's avonds laat een e-mail met de mededeling dat onze reis zou zijn geannuleerd. Er werd in dat bericht nog een gratis reis op een andere datum voorgesteld, o.a. op de datum van onze terugreis (15 juli). Daar wilden we natuurlijk wel gebruik van maken en voor de zekerheid vroegen we in onze reactie ook nog of de terugreis van 15 juli wel zeker doorgang zou vinden.
Volgens BBT was dit het geval.
Twee dagen voor onze reis terug naar Nederland kregen we echter opnieuw een e-mail met daarin de mededeling dat ook de rit van 15 juli zou zijn geschrapt. Verder geen uitleg of iets dergelijks.

Helaas had ik voor deze twee ritten ook al een tweede bustrip via Bestbustravel geboekt staan voor deze zomer. Toen ik hen hierover mailde na de ervaring met de eerdere busreis, gaf men aan dat BBT contractueel verplicht was de heenreis van 21 augustus te laten plaatsvinden. De terugreis op 26 augustus was nog onzeker waardoor we 28 augustus als alternatief aangeboden kregen. Toen ik aangaf dat dit ivm vakantiedagen niet mogelijk was en ik graag het geld van de terugreis retour zou ontvangen, heb ik geen reactie meer gehad.

Tot op heden is het me niet gelukt ze per e-mail, telefoon of post te bereiken en heb ik ook de bedragen van de busritten nog steeds niet ontvangen. Natuurlijk kreeg ik wel weer e-mails met de mededeling dat ook de ritten van 21 en 26 augustus geannuleerd werden, beiden kort voor vertrek. Gelukkig had ik al een alternatief, maar naar m'n geld kan ik geloof ik wel fluiten. :/

Op Facebook is inmiddels een groep genaamd "Best Bus Fraud" in het leven geroepen geloof ik, misschien is het zinvol die groep te volgen.

vivelavie

Ongelezen bericht door vivelavie »

Ik heb met Bestbustravel naar Berlijn gereisd en dat is me goed bevallen. Ik vond destijds de vertreklocatie (in Enschede) niet erg duidelijk, maar één van de chauffeurs belde me eerst op om te checken of ik nog mee ging (en een inschatting te geven van de tijd) en later, toen ik toch niet op het juiste punt bleek te staan, ben ik weer gebeld over waar ik stond. Vond ik wel een goede service eigenlijk.

vivelavie

Ongelezen bericht door vivelavie »

(Misschien trouwens niet een hele relevante bijdrage, aangezien het hierboven om heel andere kwesties gaat, die duidelijk wel negatief zijn.)

Milan14

Ongelezen bericht door Milan14 »

Beste Roy,

Ongeveer een jaar geleden heb ik samen met een vriend een rit met BestBusTravel geboekt naar Parijs, tevens voor slechts 1 euro. Helaas werd 3 maanden geleden gemaild dat deze reis, die op 19 september gepland stond, gecancelled was en dat ons geld teruggestort zou worden. Vervolgens hebben we een mailtje teruggestuurd met de vraag of er niet een mogelijkheid was dat we een andere trip aangeboden zouden krijgen, naar een willekeurige Europese stad.

Tot onze verbazing bood BestBusTravel ons vervolgens een trip naar Berlijn aan met een aantal opties in data. We kozen voor de trip die op 21 augustus zou vertrekken en op 28 augustus zou terugkeren uit Berlijn. Uit enthousiasme hebben twee andere vrienden van ons een tijd later 2 plekken in de bus bijgeboekt voor 38eu ps, zodat we met z'n vieren een week vakantie in Berlijn konden vieren.

Rond 20.00uur 's avonds op 20 augustus, 1 dag voor vertrek, kwam een mail binnen dat ook deze reis gecancelled was. We hebben lastminute een auto kunnen regelen, aangezien ons hotel non refundable was voelden we ons gedwongen om toch voor een week naar Berlijn te vertrekken.

Na een week vakantie, die de nodige extra vervoerskosten met zich meebracht, hebben we een hoop mailtjes gestuurd naar BBT. Helaas heeft niemand van de busmaatschappij tot op heden het fatsoen opgebracht om überhaupt te reageren op deze mails.

Ook wij voelen ons gedupeerd en zijn bereid om het nodige te ondernemen om ons geld terug te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Arthur, Milan, Melle en Bo-Chander.

Gesloten