LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik zoek goedkope vlucht met Boeing 747

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
vastgoed

ik zoek goedkope vlucht met Boeing 747

Ongelezen bericht door vastgoed »

Ik wil graag in de vakantie met ons gezien een vliegtripje maken. Onze zoons (11 en 8) willen graag met een Boeing 747. Welke website is het meest geschikt op dit criterium te zoeken? Het maakt dus niet uit of het Londen, Parijs of Madrid wordt. Of KLM, Japan Airlines of SAS. Maakt niks uit. Alleen dat het een Boeing 747 is, vanaf een uurtje vliegen. Wie kan ons helpen?

sjohie

Re: ik zoek goedkope vlucht met Boeing 747

Ongelezen bericht door sjohie »

vastgoed schreef:Ik wil graag in de vakantie met ons gezien een vliegtripje maken. Onze zoons (11 en 8) willen graag met een Boeing 747. Welke website is het meest geschikt op dit criterium te zoeken? Het maakt dus niet uit of het Londen, Parijs of Madrid wordt. Of KLM, Japan Airlines of SAS. Maakt niks uit. Alleen dat het een Boeing 747 is, vanaf een uurtje vliegen. Wie kan ons helpen?
Met KLM naar curaçao is dan het eerste wat bij me opkomt. Een uurtje vliegen gebeurd bij mijn weten niet met een 747, daar zijn 737's en A320's voor,

vastgoed

En bijvoorbeeld een Aziatische of Amerikaanse maatschappij die ergens in Europa nog een tussenstop maakt? Geeft dat geen mogelijkheden?

gerda1956

Ongelezen bericht door gerda1956 »

We vliegen bijvoorbeeld met de Boeing 747-400 naar o.a New York, Hong Kong, Paramaribo, Los Angelos, Nairobi en Tokyo. Via de volgende link heb je een overzicht van al onze bestemmingen en de toesteltypes per bestemming: http://klmf.ly/135W5kc.

dit komt als antwoord van de volgende site: https://www.facebook.com/KLM/posts/10151587302175773

vastgoed

Dit is niet wat ik zoek. Verre bestemmingen zijn vaak te duur voor mij. Ik ben zelf wel eens met een Argentijnse maatschappij naar Madrid gevlogen. Met tussenlanding in Parijs. Zoiets bedoel ik. En dan ca. € 300 per ticket:).

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

vastgoed schreef:Dit is niet wat ik zoek. Verre bestemmingen zijn vaak te duur voor mij. Ik ben zelf wel eens met een Argentijnse maatschappij naar Madrid gevlogen. Met tussenlanding in Parijs. Zoiets bedoel ik. En dan ca. € 300 per ticket:).
Oei, dat zal moeilijk worden: http://www.schipholtickets.nl/faq/lucht ... ppijen/klm
Lees onder kopje de vloot.

sjohie

vastgoed schreef:Dit is niet wat ik zoek. Verre bestemmingen zijn vaak te duur voor mij. Ik ben zelf wel eens met een Argentijnse maatschappij naar Madrid gevlogen. Met tussenlanding in Parijs. Zoiets bedoel ik. En dan ca. € 300 per ticket:).
Dat blijft een gok, 747's worden langzaamaan minder ingezet op passagiersdiensten, omdat het hub-and-spoke model wat aan het afkalven is. Dat betekent overigens dat ze met grote (747's) van hub naar hub vliegen, waar men overstapt op kleinere toestellen.

Je ziet dat men met vliegtuigen als de 777, 787 en A330 en A340 meer direct is gaan vliegen op bijvoorbeeld de middellange afstand.

De grootste kans op een 747 is op een echte intercontinentale vlucht, of anders gokken op een overstap, maar dat is precies dat, een gok.

odulph

Ongelezen bericht door odulph »

toendertijds vloog ams-mad met Korea Airlines (komende uit Seoul) voor Eur 250 ?
misschien het uitzoeken waar..?

vastgoed

Zoiets zoek ik inderdaad. Maar welke website is daarvoor het meest geschikt?

odulph

Ongelezen bericht door odulph »

ehm, skyscanner..?jij moet zelf ook wat doen, hoor...hahaha

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

odulph schreef:toendertijds vloog ams-mad met Korea Airlines (komende uit Seoul) voor Eur 250 ?
misschien het uitzoeken waar..?
De vlucht van Korean Air (Korea Airlines bestaat volgens mij niet) van Amsterdam naar Madrid heb ik wel eens per A330 gedaan.

Net als Schiphol naar Parijs met een MD-11 van Varig, Shannon naar Dublin met een Aer Lingus A330, Frankfurt-Madrid met een A340 van Lan Chile, Madrid-Tenerife met een A340-600 van Iberia, Brussel-Heathrow met een United Airlines 777, en mijn persoonlijke hoogtepunt de A380 van British Airways van Heathrow naar Frankfurt (toen 'ie net nieuw was als (voor het gewone klootjesvolk boekbare) trainingsvlucht, helaas nu weer terug naar kleine Airbussen).

747's vinden op korte vluchten binnen Europa wordt (zacht gezegd) lastig. Vanaf Schiphol kun je 1x per dag met een 767 naar Heathrow (British Airways), maar verder zijn er weinig grote toestellen op korte vluchten vanuit Nederland. O ja, Turkish Airlines met de A330 en A340 naar Istanbul, maar die komen volgens mij niet op een vast schema. En Royal Air Maroc stuurt in de zomer wel eens hun 747 naar Schiphol, maar op welke route en wanneer precies: geen idee!

Buiten Europa wordt het makkelijker. In Thailand bijvoorbeeld vlieg je in anderhalf uur van Bangkok naar Phuket, met de 777-300 of de Airbus 330. En vanuit Dubai vliegt Emirates met de A380 allerlei belachelijk korte stukjes.

vastgoed

Dank je wel! Dit helpt! Misschien moet ik inderdaad ook tevreden zijn met een grote Airbus of MD-11. Dan zou het handig zijn een soort Schipholdienstregeling te hebben, die dus ook intercontinentale vluchten weergeeft, met nog stops in Europa. Dan kan ik vervolgens op de websites van de betreffende airlines kijken. Maar bestaat zo'n schipholdienstregeling op internet?

tenormin

vastgoed, denk dat je hier ook niet veel verder komt, maar ik zou zeggen, kijk eens op bestemmingen. http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... s/b747.htm

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

vastgoed schreef:Ik wil graag in de vakantie met ons gezien een vliegtripje maken. Onze zoons (11 en 8) willen graag met een Boeing 747. Welke website is het meest geschikt op dit criterium te zoeken? Het maakt dus niet uit of het Londen, Parijs of Madrid wordt. Of KLM, Japan Airlines of SAS. Maakt niks uit. Alleen dat het een Boeing 747 is, vanaf een uurtje vliegen. Wie kan ons helpen?
Je zult nooit garantie krijgen dat je met een 747 gaat vliegen. Ze kunnen altijd op een ander toestel inzetten op basis van beschikbaarheid.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

vastgoed schreef:Dank je wel! Dit helpt! Misschien moet ik inderdaad ook tevreden zijn met een grote Airbus of MD-11. Dan zou het handig zijn een soort Schipholdienstregeling te hebben, die dus ook intercontinentale vluchten weergeeft, met nog stops in Europa. Dan kan ik vervolgens op de websites van de betreffende airlines kijken. Maar bestaat zo'n schipholdienstregeling op internet?
Wat is eigenlijk je voornaamste wens? En waarom je voorkeur? Gaat het je vooral om een 'groot' toestel? Dan heb je natuurlijk veel meer keus dan alleen de 747.

Wat al gemeld is, de grote toestellen zullen vooral intercontinentaal vliegen. Grootste kans maak je waarschijnlijk (mijn inschatting) als je een intercontinentale vlucht neemt met een buitenlandse maatschappij. Ik weet dat er vroeger bijvoorbeeld door de Argentijnse vliegmaatschappij vanuit Amsterdam via Madrid naar Latijns Amerika werd gevlogen. (Wellicht vanwege de goedkope brandstof op Schiphol.) Toen kon je dus relatief goedkoop met deze maatschappij naar Madrid vliegen, in een 747. Maar dat was toen...

Wat ik je wel aanraad, als het ook om de ervaring van het vliegen gaat, dan zou ik proberen om een 'echte' maatschappij te nemen en niet een Ryanair of Virgin oid. Ik denk dat dat namelijk 'echter' voelt.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Als je opstijgt met een 747 naar londen zet je gelijk daling weer in...te kort( ook parijs etc),Wij gingen met 737 al 23 min :shock: ipv fokker 50 een uur.

Denk dat je idd iets verder moet,ooit naar spaanse eilanden met de 747 maar dat was martinair is niet meer,de grote worden echt vaak ingezet op drukke bestemmingen,evenals maatschappij. Die ze heeft,idd meeste kans klm..maar ja prijs.

Ducces met je zoektocht....je kan ook kijken wat er vanaf Zaventem of duitsland vertrekt? Andere maatschappijen

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

rozemarijntje schreef:Als je opstijgt met een 747 naar londen zet je gelijk daling weer in...te kort( ook parijs etc),Wij gingen met 737 al 23 min :shock: ipv fokker 50 een uur.

Denk dat je idd iets verder moet,ooit naar spaanse eilanden met de 747 maar dat was martinair is niet meer,de grote worden echt vaak ingezet op drukke bestemmingen,evenals maatschappij. Die ze heeft,idd meeste kans klm..maar ja prijs.

Ducces met je zoektocht....je kan ook kijken wat er vanaf Zaventem of duitsland vertrekt? Andere maatschappijen
Ryan Air vanuit E,hoven

Martinair bestaat al jaren niet meer als passagiervervoerder

sjohie

vastgoed schreef:En bijvoorbeeld een Aziatische of Amerikaanse maatschappij die ergens in Europa nog een tussenstop maakt? Geeft dat geen mogelijkheden?
Je kan eens kijken naar een vlucht naar Dubai, daar zijn mijn ouders ooit met EVA air naar toe gevlogen met een 777, vanaf Schiphol.

tenormin

Har06 schreef:
rozemarijntje schreef:Als je opstijgt met een 747 naar Londen zet je gelijk daling weer in...te kort( ook Parijs e.t.c.). Wij gingen met 737 al 23 min :shock: i.p.v. fokker 50 een uur.

Denk dat je idd iets verder moet, ooit naar Spaanse eilanden met de 747 maar dat was Martinair is niet meer, de grote worden echt vaak ingezet op drukke bestemmingen, evenals maatschappij. Die ze heeft, idd meeste kans KLM.. maar ja prijs.

Ducces met je zoektocht....je kan ook kijken wat er vanaf Zaventem of Duitsland vertrekt? Andere maatschappijen
Ryan Air vanuit E.hoven

Martinair bestaat al jaren niet meer als passagiervervoerder
Nou Har, rozemarijntje schrijft toch dat Martinair niet meer vliegt? Als vervoerder dan, wel als transport. Maar de TS zoekt geen transport, dus....

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kweenie schreef: Wat ik je wel aanraad, als het ook om de ervaring van het vliegen gaat, dan zou ik proberen om een 'echte' maatschappij te nemen en niet een Ryanair of Virgin oid. Ik denk dat dat namelijk 'echter' voelt.
Wat moet ik bij die "echtere" ervaring voorstellen? Dat er van die arrogante serveersters in zo'n blauw pakje door een vliegtuig lopen?

Gesloten