kweenie schreef:
Wat ik je wel aanraad, als het ook om de ervaring van het vliegen gaat, dan zou ik proberen om een 'echte' maatschappij te nemen en niet een Ryanair of Virgin oid. Ik denk dat dat namelijk 'echter' voelt.
Wat moet ik bij die "echtere" ervaring voorstellen? Dat er van die arrogante serveersters in zo'n blauw pakje door een vliegtuig lopen?
Dan kan ik de SAS in de winter aanbevelen, die luchtserveersters hebben allemaal kniehoge leren laarzen, en een kekke blonde paardenstaart. En qua vliegervaring was een SAS Saab 340 over de Zweedse fjorden in de winter nog steeds de beste, de rest van die dingen zijn niks meer als vliegende touringcars tegenwoordig.
Alhoewel een A340 van Air France wel erg fijn was naar Amman, goede service, fijne croissants bij de koffie, en zelfs keuze qua menu.
sjohie schreef:
Dan kan ik de SAS in de winter aanbevelen, die luchtserveersters hebben allemaal kniehoge leren laarzen, en een kekke blonde paardenstaart.
Ik weet niet met welke SAS jij dan vliegt, maar ik tref altijd een extreem ge-emancipeerde situatie aan: vrouwen in de cockpit, oude mannen in de cabine... En als het al stewardessen zijn, dan zijn het in het kader van gelijkheid oudere vrouwen (vorige week nog 2 van >55).
sjohie schreef:
Dan kan ik de SAS in de winter aanbevelen, die luchtserveersters hebben allemaal kniehoge leren laarzen, en een kekke blonde paardenstaart.
Ik weet niet met welke SAS jij dan vliegt, maar ik tref altijd een extreem ge-emancipeerde situatie aan: vrouwen in de cockpit, oude mannen in de cabine... En als het al stewardessen zijn, dan zijn het in het kader van gelijkheid oudere vrouwen (vorige week nog 2 van >55).
Was al wel weer 14 jaar geleden besef ik me ineens. Maar goed, vroegâh was alles beter, ook de stewardessen..
sjohie schreef:Was al wel weer 14 jaar geleden besef ik me ineens. Maar goed, vroegâh was alles beter, ook de stewardessen..
Ja, als je over vroegâh begint: toen kregen we nog bij iedere vlucht van de KLM de Delfts blauwe huisjes. Dat is nu kennelijk (voor zover ik weet) voor de elite weggelegd. Mar ik heb er nog 103 en toen kwam de "moderne" wereld in zicht.
sjohie schreef:Was al wel weer 14 jaar geleden besef ik me ineens. Maar goed, vroegâh was alles beter, ook de stewardessen..
Ja, als je over vroegâh begint: toen kregen we nog bij iedere vlucht van de KLM de Delfts blauwe huisjes. Dat is nu kennelijk (voor zover ik weet) voor de elite weggelegd. Mar ik heb er nog 103 en toen kwam de "moderne" wereld in zicht.
Idd die krijg je als je eerste klas vliegd,heb er hier staan ,alcohol erin,maar dat eruit gegooid
Garuda Indonesia schijnt vanaf september Amsterdam - London Gatwick v.v. te gaan vliegen met de Boeing 777-300. Kort vluchtje met een groot toestel (als voorbeeld: met de stoelindeling van de KLM gaan er meer passagiers in de 777-300 dan in de 747). Ik kan me niet voorstellen dat een retourtje voor zo'n korte vlucht duurder dan 200 euro gaat worden, dus houd dat in de gaten.
Ad Verkaad schreef:Garuda Indonesia schijnt vanaf september Amsterdam - London Gatwick v.v. te gaan vliegen met de Boeing 777-300. Kort vluchtje met een groot toestel (als voorbeeld: met de stoelindeling van de KLM gaan er meer passagiers in de 777-300 dan in de 747). Ik kan me niet voorstellen dat een retourtje voor zo'n korte vlucht duurder dan 200 euro gaat worden, dus houd dat in de gaten.
Dit is een vlucht van Jakarta naar London, met tussenstop in AMS.
Je kunt inderdaad gewoon van Amsterdam naar Londen vliegen, lijkt in september maar 100 euro te kosten, via hun eigen website, volgens mij zelfs retour, en je vliegt met een Boeing 777-200/300.
kweenie schreef:Je kunt inderdaad gewoon van Amsterdam naar Londen vliegen, lijkt in september maar 100 euro te kosten, via hun eigen website, volgens mij zelfs retour, en je vliegt met een Boeing 777-200/300.
Op hun site garuda-indonesia.com is links een blauwe knop, 'boek een vlucht nu'. Ik heb een retour eind september gekozen, ene zaterdag heen, volgende terug. Van ams naar volgens mij Gatwick.
kweenie schreef:Op hun site garuda-indonesia.com is links een blauwe knop, 'boek een vlucht nu'. Ik heb een retour eind september gekozen, ene zaterdag heen, volgende terug. Van ams naar volgens mij Gatwick.
Had een vermelding gezocht, maar nu gevonden, bedankt.
Is interessant deze prijs.
sjohie schreef:
Dan kan ik de SAS in de winter aanbevelen, die luchtserveersters hebben allemaal kniehoge leren laarzen, en een kekke blonde paardenstaart.
Ik weet niet met welke SAS jij dan vliegt, maar ik tref altijd een extreem ge-emancipeerde situatie aan: vrouwen in de cockpit, oude mannen in de cabine... En als het al stewardessen zijn, dan zijn het in het kader van gelijkheid oudere vrouwen (vorige week nog 2 van >55).
Was al wel weer 14 jaar geleden besef ik me ineens. Maar goed, vroegâh was alles beter, ook de stewardessen..
sjohie schreef:Was al wel weer 14 jaar geleden besef ik me ineens. Maar goed, vroegâh was alles beter, ook de stewardessen..
Ja, als je over vroegâh begint: toen kregen we nog bij iedere vlucht van de KLM de Delfts blauwe huisjes. Dat is nu kennelijk (voor zover ik weet) voor de elite weggelegd. Mar ik heb er nog 103 en toen kwam de "moderne" wereld in zicht.
Maar wat moet je met die zooi? Behalve accepteren omdat het "gratis" is. Overigens is business class geen elite hoor. Dat is voor het grootste deel gevuld met gewone mensen in loondienst die hun airmiles inleveren omdat ze zo vaak vliegen en voor de helft van de tijd van huis zijn....