Het lijkt er op dat de touroperators tijdens de meivakantie alleen reizen boeken van 8 dagen. Dit geldt voor vliegreizen naar alle Europeese zonbestemmingen. Probeer maar eens bij welke operator dan ook een reis van 15 dagen te boeken in de meivakantie; dat kan niet. Als je echter op 26 april voor 8 dagen weg wilt, kan dat gewoon. Wil je een week later weg, ook dat kan, echter alleen voor 8 dagen. Op deze manier kan niemand tijdens de meivakantie 2 weken weg. En dan te bedenken dat de meeste mensen door het gunstig vallen van Hemelvaart en Pinksteren 2 weken vakantie hebben.
Ik vraag me af of dit zomaar kan.......
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] in meivakantie mag je maar 1 week op vakantie
-
Re: in meivakantie mag je maar 1 week op vakantie
Alleen reizen voor 8 dagen terwijl je 2 weken weg wil? Het hangt er vanaf waar jij heen wilt, want ik wil 8 dagen weg in die periode en kan alleen naar mijn voorkerusbestemmingen 15 of 22 dagen boeken.........
Ja dat kan. Touroperators hebben een vrijblijvend aanbod, u accepteert dit wel of niet.
De reden waarom de meesten aan 8 dagen vasthouden is de bezetting van de vliegtuigen. Stel 80% van de mensen (potentiele klanten) hebben 1 week vakantie. In die week worden extra charters ingezet. Deze charters vliegen zeg 26 april heen en 3 mei terug.
Op het moment dat ze afwijkende reisduren zouden verkopen (dwz alleen de heen- óf de terugdag van bovengenoemde data) dan zitten ze per definitie met lege stoelen op de tegengestelde datum.
Ehm ja het is laat, maar ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is.
De reden waarom de meesten aan 8 dagen vasthouden is de bezetting van de vliegtuigen. Stel 80% van de mensen (potentiele klanten) hebben 1 week vakantie. In die week worden extra charters ingezet. Deze charters vliegen zeg 26 april heen en 3 mei terug.
Op het moment dat ze afwijkende reisduren zouden verkopen (dwz alleen de heen- óf de terugdag van bovengenoemde data) dan zitten ze per definitie met lege stoelen op de tegengestelde datum.
Ehm ja het is laat, maar ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is.
Zo zitten wij met het volgende,eind oktober valt in Belgie de herfstvakantie van zaterdag tot zaterdag.Wil je echter naar Tunesie dan vliegt holland international in Nederland alleen van dinsdag tot dinsdag jammer dus geen vakantie via Nederland.want wij willen onze kinders geen twee tot drie dagen school laten missen!
Even contact opgenomen met HI en daar werd gezegd wij kunnen echt geen rekening houden met Nederlandse noch Belgische vakantieperiodes.
Dan maar op vakantie via Duitsland waar wel op zaterdag wordt gevlogen.
Ik veronderstel dat ook in Nederland de herfstvakantie loopt van zaterdag tot zaterdag dus ook voor nederlanders valt HI buiten de boot!
Even contact opgenomen met HI en daar werd gezegd wij kunnen echt geen rekening houden met Nederlandse noch Belgische vakantieperiodes.
Dan maar op vakantie via Duitsland waar wel op zaterdag wordt gevlogen.
Ik veronderstel dat ook in Nederland de herfstvakantie loopt van zaterdag tot zaterdag dus ook voor nederlanders valt HI buiten de boot!
Dit klopt natuurlijk van geen kant. Verleden jaar kon ik nog 1 dag voor de Meivakantie 12 dagen naar Mallorca en nu inderdaad hooguit 8 dagen (elke dag vertrekken). Zo hopen ze natuurlijk twee gezinnen 1600 Euro te laten betalen voor effectief 6 dagen vakantie in plaats van 1 gezin 2000 euro.
Schandalig en boycotten allemaal.
Schandalig en boycotten allemaal.