LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] jammer vertraging
jammer vertraging
hey iedereen, ik ben net terug uit Egypte na een deugdoende vakantie.
wij hadden geboekt bij arke en vlogen met arkefly.Door een onstandigheden waren wij door ons reisbureau te laat ingelicht van de vertraging van negen uur.Dus kwamen wij te vroeg aan in de luchthaven,arke heeft ons fantastich opgevangen wij werden geplaats in het dorint hotel, best wel luxe, ook mochten wij 's middags heerlijk lunchen en 'savond heerlijk dineren op kosten van arke.'S middags hebben wij bijna twee uur getafelt omdat het zo gezellig was, en s'avonds hebben wij heel lekker gedinneerd.Dit alles zonder één euro uit te moeten geven omdat arke alle kosten op zich nam.In de namiddag hebben we een heerlijke sauna genomen en ook een lekker bad.
Dus ja ik heb ook voor de eerste maal een vertraging meegemaakt maar ik zal niet klagen.
Bij vertrek kregen wij netjes een brief waarmee we een dag terugbetaald krijgen.
Dus bij ons is alles zeer netjes en zeer goed opgevangen.
Van ons krijgt Arke hiervoor een dikke pluim.
En onze volgende vakantie wordt weer met Arke!!!!!
wij hadden geboekt bij arke en vlogen met arkefly.Door een onstandigheden waren wij door ons reisbureau te laat ingelicht van de vertraging van negen uur.Dus kwamen wij te vroeg aan in de luchthaven,arke heeft ons fantastich opgevangen wij werden geplaats in het dorint hotel, best wel luxe, ook mochten wij 's middags heerlijk lunchen en 'savond heerlijk dineren op kosten van arke.'S middags hebben wij bijna twee uur getafelt omdat het zo gezellig was, en s'avonds hebben wij heel lekker gedinneerd.Dit alles zonder één euro uit te moeten geven omdat arke alle kosten op zich nam.In de namiddag hebben we een heerlijke sauna genomen en ook een lekker bad.
Dus ja ik heb ook voor de eerste maal een vertraging meegemaakt maar ik zal niet klagen.
Bij vertrek kregen wij netjes een brief waarmee we een dag terugbetaald krijgen.
Dus bij ons is alles zeer netjes en zeer goed opgevangen.
Van ons krijgt Arke hiervoor een dikke pluim.
En onze volgende vakantie wordt weer met Arke!!!!!
Re: jammer vertraging
Zo, zo sprookje, Dat was nog eens een sprookjes vakantie he? Heerlijk toch! Zo kan het dus ook.
En hoe was het hotel in Egypte en de rest?
En hoe was het hotel in Egypte en de rest?
Re: jammer vertraging
Het hotel hier in Nederland was zoals hierboven al beschreven heerlijk.
Het hotel in Egypte viel best in de smaak van mijn kinderen die zich rot hebben geammuseerd met snorkelen en de animatie die aan het warme weer was aangepast.Dat was ook de bedoeling omdat wij altijd ons hotel kiezen in funtie van wat er voor onze jong volwassen kinders te doen is.Maar ook wij hebben het heerlijk gehad.
Onze vakantie was zeer geslaagd.
thkx
Het hotel in Egypte viel best in de smaak van mijn kinderen die zich rot hebben geammuseerd met snorkelen en de animatie die aan het warme weer was aangepast.Dat was ook de bedoeling omdat wij altijd ons hotel kiezen in funtie van wat er voor onze jong volwassen kinders te doen is.Maar ook wij hebben het heerlijk gehad.
Onze vakantie was zeer geslaagd.
thkx
Re: jammer vertraging
Hey janxx dit is nog eens klantenservice he, heel wat anders dan wat ik lees van peter langhout.
En by the way nee ik werk niet voor HI of OAD!!
En by the way nee ik werk niet voor HI of OAD!!
Re: jammer vertraging
Vandaag al heb ik de centen op mijn rekening gekregen van deze vertraging, 485 euro om precies te zijn.
Gewoon het reisbedrag gedeeld door 9 dagen.
Bravo unigarant en arke.
De volgende reis bij arke is reeds geboekt!
Gewoon het reisbedrag gedeeld door 9 dagen.
Bravo unigarant en arke.
De volgende reis bij arke is reeds geboekt!
Re: jammer vertraging
Heel mooi dat Arke het voor jou zo netjes heeft opgelost. Alleen, als ik 'maar' 9 dagen op vakantie zou gaan en daarvan de eerste dag in een hotel vlakbij Schiphol zou moeten doorbrengen, zou ik niet blij zijn! Ook niet als het eten fantastisch was. Je boekt een reis naar Egypte, niet naar het Dorint in Hoofddorp!
Arke kan er beter voor zorgen dat hun vluchten op tijd vertrekken. Ik heb inmiddels al zoveel topics gelezen van mensen die uren, zoniet dagen vertraging hadden op zowel de heen- als de terugreis, allemaal klanten van Arke.
Zelf vertrek ik in Maart, ook met Arke (helaas geboekt voordat ik hier eens rond ging neuzen) en ik zie mijn reis met de nodige huivering tegemoet... 2 uur doorbrengen op Schiphol vind ik al vreselijk, laat staan als je dan ook nog eens een paar uur vertraging hebt...
Arke kan er beter voor zorgen dat hun vluchten op tijd vertrekken. Ik heb inmiddels al zoveel topics gelezen van mensen die uren, zoniet dagen vertraging hadden op zowel de heen- als de terugreis, allemaal klanten van Arke.
Zelf vertrek ik in Maart, ook met Arke (helaas geboekt voordat ik hier eens rond ging neuzen) en ik zie mijn reis met de nodige huivering tegemoet... 2 uur doorbrengen op Schiphol vind ik al vreselijk, laat staan als je dan ook nog eens een paar uur vertraging hebt...
Re: jammer vertraging
Ben ik met je eens hoor, uiteindelijk blijft het wachten en zou ik ook liever op tijd vertrekken maaar als je dan toch vertraging hebt kan het beter een beetje aangenaam gemaakt worden dan dat je op schiphol zelf moet rondhangen.
Re: jammer vertraging
Dit stond vandaag op nu.nl.
Een op zeven luchtvaartmaatschappijen in de fout
Uitgegeven: 11 februari 2008 18:02
DEN HAAG - Luchtvaartmaatschappijen houden zich nog niet altijd aan de regels wat betreft het informeren van hun klanten over waar deze recht op hebben bij vertragingen en annuleringen.
Dat blijkt uit een brief die minister Camiel Eurlings van Verkeer maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
De Europese Commissie bepaalde in 2005 dat passagiers allerlei rechten hebben als luchtvaartmaatschappijen zich niet aan hun contractuele verplichtingen houden.
Folders
Zo moeten ze bij incheckbalies duidelijk zichtbare informatie geven over de rechten van passagiers. In geval van vertragingen langer dan twee uur, annuleringen en overboekingen moeten ze informatiefolders aan de klanten overhandigen. Tijdens een controle in augustus vorig jaar bleek 15 procent van de luchtvaartondernemingen niet te beschikken over de folders.
Een van de zeven luchtvaartmaatschappijen is dus ook Arkefly. Wij hebben na een reis vol ellende naar Jamaica geen informatie gehad wat je rechten zijn, laat staan dat er folders zijn gegeven. Het wordt tijd dat deze problematiek aangepakt wordt, nu moet je zelf maar uitzoeken wat je recht is. Bij ons was de vlucht van Punta Cana naar Jamaica geannuleerd en wat kregen we..... een vertragingsverklaring. Als je niet op de hoogte bent, zou je een te lage vergoeding krijgen. Wij hebben de hele zaak inmiddels uit handen gegeven aan onze rechtsbijstand, het is te hopen dat er een goeie schadevergoeding komt die enigszins de ellende kan goedmaken
Een op zeven luchtvaartmaatschappijen in de fout
Uitgegeven: 11 februari 2008 18:02
DEN HAAG - Luchtvaartmaatschappijen houden zich nog niet altijd aan de regels wat betreft het informeren van hun klanten over waar deze recht op hebben bij vertragingen en annuleringen.
Dat blijkt uit een brief die minister Camiel Eurlings van Verkeer maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
De Europese Commissie bepaalde in 2005 dat passagiers allerlei rechten hebben als luchtvaartmaatschappijen zich niet aan hun contractuele verplichtingen houden.
Folders
Zo moeten ze bij incheckbalies duidelijk zichtbare informatie geven over de rechten van passagiers. In geval van vertragingen langer dan twee uur, annuleringen en overboekingen moeten ze informatiefolders aan de klanten overhandigen. Tijdens een controle in augustus vorig jaar bleek 15 procent van de luchtvaartondernemingen niet te beschikken over de folders.
Een van de zeven luchtvaartmaatschappijen is dus ook Arkefly. Wij hebben na een reis vol ellende naar Jamaica geen informatie gehad wat je rechten zijn, laat staan dat er folders zijn gegeven. Het wordt tijd dat deze problematiek aangepakt wordt, nu moet je zelf maar uitzoeken wat je recht is. Bij ons was de vlucht van Punta Cana naar Jamaica geannuleerd en wat kregen we..... een vertragingsverklaring. Als je niet op de hoogte bent, zou je een te lage vergoeding krijgen. Wij hebben de hele zaak inmiddels uit handen gegeven aan onze rechtsbijstand, het is te hopen dat er een goeie schadevergoeding komt die enigszins de ellende kan goedmaken
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 10 dec 2007 06:36
Re: jammer vertraging
Ook wel een keer leuk om te lezen dat een maatschappij het wel oplost zoals het hoort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben ook een keer met Arke naar Brazilie gereist.....was ook heel goed.
Tijdens een excursie lieten wij, hoe dom ook, de tas van de videocamera liggen in de bus.
De host ter plaatse is er voor ons achteraan gegaan, in de eerste instantie leek het erop dat wij m niet meer terug zouden zien.
Toen wij opgehaald werden bij het hotel, stond daar de hostess...met onze tas...hij had m bij het hotel afgegeven...die hadden m vergeten aan ons te geven maar toen hij het ging vragen bij de receptie kwam ie toch weer boven water......
Ook supernetjes!!!!!!!!!
Ik begrijp dat je weer geboekt hebt......
Ik ben ook een keer met Arke naar Brazilie gereist.....was ook heel goed.
Tijdens een excursie lieten wij, hoe dom ook, de tas van de videocamera liggen in de bus.
De host ter plaatse is er voor ons achteraan gegaan, in de eerste instantie leek het erop dat wij m niet meer terug zouden zien.
Toen wij opgehaald werden bij het hotel, stond daar de hostess...met onze tas...hij had m bij het hotel afgegeven...die hadden m vergeten aan ons te geven maar toen hij het ging vragen bij de receptie kwam ie toch weer boven water......
Ook supernetjes!!!!!!!!!
Ik begrijp dat je weer geboekt hebt......
Re: jammer vertraging
mijn vader heeft het vliegtuig gemist door dat het overboekt was. Het was een reis naar Vietnam, niemand voelde zich verantwoordelijk.
Ik heb het reisburo gebeld hoe laat mijn vader aan zou komen, maar vanwege de wet van privicy mag die niet worden vrijgegeven.
Ze hadden taxivervoer die vooraf betaald was en geregeld was gemist.
Maar ik heb contact gehad met het reisburo Nijenhuis in Bemmel, was geen probleem de bon kon ingeleverd worden bij hun en ze kregen het betaald. Puntje bij paaltje hebben ze dus 2x de taxirit mogen betalen en ondanks hun toezegging, gewoon ontkennen dat ze dit gezegd hebben. Mijn vader had dus een vakantiedag langer! maar wel dik 8 uur langer mogen reizen.
IK vond dit zeer slecht en natuurlijk erg onprettig dat ze glashard zeggen dat ze dit niet tegen mij gezegd hebben.
Je begrijp we boeken daar dus nooit meer een reis.
Dus ik vind ondanks je dag minder vakantie heb gehad in u geval netjes opgelost, u heeft een vergoeding gekregen en een hotel!.
Ondanks het fijner was geweest als er geen vertraging was.
Ik heb het reisburo gebeld hoe laat mijn vader aan zou komen, maar vanwege de wet van privicy mag die niet worden vrijgegeven.
Ze hadden taxivervoer die vooraf betaald was en geregeld was gemist.
Maar ik heb contact gehad met het reisburo Nijenhuis in Bemmel, was geen probleem de bon kon ingeleverd worden bij hun en ze kregen het betaald. Puntje bij paaltje hebben ze dus 2x de taxirit mogen betalen en ondanks hun toezegging, gewoon ontkennen dat ze dit gezegd hebben. Mijn vader had dus een vakantiedag langer! maar wel dik 8 uur langer mogen reizen.
IK vond dit zeer slecht en natuurlijk erg onprettig dat ze glashard zeggen dat ze dit niet tegen mij gezegd hebben.
Je begrijp we boeken daar dus nooit meer een reis.
Dus ik vind ondanks je dag minder vakantie heb gehad in u geval netjes opgelost, u heeft een vergoeding gekregen en een hotel!.
Ondanks het fijner was geweest als er geen vertraging was.
Re: jammer vertraging
Ben ondertussen al een weekje weg geweest en heb geen vertraging gehad, en ja wij vlogen met arke.
Hoeveel mensen vliegen er ieder jaar wel niet met arke zonder problemen, is er dan een probleem wordt dat natuurlijk bekend gemaakt.Ik wilde gewoon laten weten dat onze vertraging heel netjes opgelost is,als het goed is mag het ook wel een keer gezegd worden.
Onze volgende vakantie is in april geboekt bij holland international en wat wil het toeval,wij vliegen met arke deze keer gaan wij twee weken.
Hoeveel mensen vliegen er ieder jaar wel niet met arke zonder problemen, is er dan een probleem wordt dat natuurlijk bekend gemaakt.Ik wilde gewoon laten weten dat onze vertraging heel netjes opgelost is,als het goed is mag het ook wel een keer gezegd worden.
Onze volgende vakantie is in april geboekt bij holland international en wat wil het toeval,wij vliegen met arke deze keer gaan wij twee weken.
Re: jammer vertraging
Wij hebben deze twee weken vakantie inmiddels weer gehad,ook deze keer vlogen wij met arke geboekt bij HI en ook nu weer geen centje pijn,alles netjes op tijd zowel heen als terug.Weer twee vliegtuigen vol tevreden klanten.Alles verliep vlot.
Re: jammer vertraging
Fijn dat jullie wel tevreden waren Sprookje, maar ik denk dat het ook meer met de verre afstanden te maken heeft. Binnen Europa gaat het nog wel aardig op tijd met Arkefly, maar o wee als het intercontinentale vluchten zijn. Nouja, de ervaringen staan hier op het forum. Huilen met de pet op!
Re: jammer vertraging
Deze keer zijn wij naar venezuela geweest en ik noet bekennen ik had er wel wat schrik voor,maar alles verliep vlot.
Trouwens prachtig daar!
Trouwens prachtig daar!