18 augustus heb ik een last minute naar Tunesie geboekt via Jiba.
Echt last minute want ik boekte om 16.00uur en vertrok 6.30uur de volgende ochtend. Nog twee maal telefonisch contact gehad (2x 25 minuten in de wacht bij een 0900 nummer!) om de boekingsbevestiging rond te krijgen. Dit was nodig omdat ik zelf mijn betaling via ideal bij hun moest bevestigen, zodat zij voor sluitingstijd (17.00uur) een boekingsbevestiging konden mailen, waarmee ik mijn tickets kon printen. Omslachtig allemaal maar nét op tijd was alles rond. Helaas was in de boekingsbevestiging wel een te hoge prijs berekend. Door de haast heb ik in totaal 120 euro teveel betaald. De aanbieding heb ik gelukkig wel bewaard en dus samen met de boekingsbevestiging naar Jiba gestuurd. maar helaas..... ze willen niets meer voor me doen. Ik krijg een mailtje waaruit blijkt dat ik me waarschijnlijk vergist heb, terwijl ik de bewijsstukken heb meegestuurd. Een pure fout van Jiba lijkt me, maar blijkbaar vinden ze het normaal dat ze meer in rekening brengen dan ze aanbieden. Nadat ik hierover klaag blijft het stil. Wel een automatisch antwoord dat binnen drie dagen mijn mail wordt beantwoord, maar dat is inmiddels alweer twee weken terug. Ik ben benieuwd of ze er nog op terugkomen, zo niet dan wordt het waarschijnlijk toch maar aangifte doen van oplichting.
Wie heeft nog meer ervaringen met Jiba?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jiba foutieve boekingsprijs
Re: Jiba foutieve boekingsprijs
Wij gaan al een aantal jaren met Jiba op vakantie en altijd prettig verlopen.
Tot in mei 2008.
Een echte sjit vakantie gehad in Blanes en met ons het halve vliegtuig wat in het zelfde appartement zat.
We hadden allemaal oons beklag gedaan bij de hostess ter plaatse,die beloofde ons van alles. Maar er gebeurde niks.
Bij thuiskomst hebben we contact opgenomen met Jiba maar je werd behandeld alsof je een klein kind was,Later kregen we nog een brief thuis waarin stond dat het probleem onze eigen schuld was.
Dus conclusie,eerst beweren dat er geen probleem was en later was het probleem er wel maar de schuld van de vakantiereizigers.?????
Tja het heeft niks opgelost maar het is toch wel van de gekke,waar is je recht als hardwerkende burger.
Tot in mei 2008.
Een echte sjit vakantie gehad in Blanes en met ons het halve vliegtuig wat in het zelfde appartement zat.
We hadden allemaal oons beklag gedaan bij de hostess ter plaatse,die beloofde ons van alles. Maar er gebeurde niks.
Bij thuiskomst hebben we contact opgenomen met Jiba maar je werd behandeld alsof je een klein kind was,Later kregen we nog een brief thuis waarin stond dat het probleem onze eigen schuld was.
Dus conclusie,eerst beweren dat er geen probleem was en later was het probleem er wel maar de schuld van de vakantiereizigers.?????
Tja het heeft niks opgelost maar het is toch wel van de gekke,waar is je recht als hardwerkende burger.
Op Jiba zagen we onze droomreis voor dit jaar staan...en volgens de prijsberekening was hij nog betaalbaar ook ....De prijsberekening kwam uit op 2733,00 (2 volwassenenenen , kinderen). Vol goede moed begin ik met boeken en tot mijn verbazing geeft de werkelijke prijs 3212,50 aan. Dat is bijna 500 eruo duurder. Na telefonisch contact meldde Jiba dat laatstgenoemde prijs de juiste is...Ik heb via de mail nog een klacht ingediend , als antwoord kreeg ik dat de prijzen fluctereren.Maar ze beloofde de prijs op de site aan te passen en ja hoor de reis was twee dagen later uit de lucht...en ...twee weken later weer op de site
en schetst mijn verbazing de prijsberekening kwam weer uit op 2733,00. (maar de boeking gaf nog steeds een duurder bedrag aan).
Ik heb hierover weer mail gestuurd maar daar heb ik tot op heden niets op gehoord. Wat een service ... Voor mijn geen JIBA meer....!!!! (overigens de prijs is nu eindelijk aangepast op de site...)
en schetst mijn verbazing de prijsberekening kwam weer uit op 2733,00. (maar de boeking gaf nog steeds een duurder bedrag aan).
Ik heb hierover weer mail gestuurd maar daar heb ik tot op heden niets op gehoord. Wat een service ... Voor mijn geen JIBA meer....!!!! (overigens de prijs is nu eindelijk aangepast op de site...)
We hadden een mooie aanbieding op Jiba.nl gezien en deze meteen geboekt. Binnen 1 dag ontvingen we het volgende mailtje:
Na controle van uw reservering is gebleken dat de reissom niet goed berekend werd. Zoals is aangegeven op de aangepaste faktuur is er een prijscorrectie volgens de ANVR voorwaarden gehanteerd (zie artikel 2,lid 2). Wij hebben de prijs aangepast en stellen u hiervan met deze mail binnen 8 kantooruren op de hoogte. Mocht u de herziene factuur nog niet ontvangen hebben dan ontvangt u deze alsnog binnen 8 kantooruren van ons.
Deze prijscorrectie was echter 15% hoger. Na een mailtje richting Jiba te hebben gestuurd, was het enige antwoord dat ze comform ANVR voorwaarden hebben gehandeld. Ik vind dit geen manier waarmee je met klanten omgaat, eerst groot aan biedingen aanprijzen via de site en dan doodleuk even laten weten dat de prijs 15% hoger is.
Dit was dus echt de laatste (en enige) keer dat ik via Jiba een reis heb geboekt.
Na controle van uw reservering is gebleken dat de reissom niet goed berekend werd. Zoals is aangegeven op de aangepaste faktuur is er een prijscorrectie volgens de ANVR voorwaarden gehanteerd (zie artikel 2,lid 2). Wij hebben de prijs aangepast en stellen u hiervan met deze mail binnen 8 kantooruren op de hoogte. Mocht u de herziene factuur nog niet ontvangen hebben dan ontvangt u deze alsnog binnen 8 kantooruren van ons.
Deze prijscorrectie was echter 15% hoger. Na een mailtje richting Jiba te hebben gestuurd, was het enige antwoord dat ze comform ANVR voorwaarden hebben gehandeld. Ik vind dit geen manier waarmee je met klanten omgaat, eerst groot aan biedingen aanprijzen via de site en dan doodleuk even laten weten dat de prijs 15% hoger is.
Dit was dus echt de laatste (en enige) keer dat ik via Jiba een reis heb geboekt.