LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jibareizen
Jibareizen
Zondag 1 mei zouden mijn vrouw en ik vertrekken naar Istanbul. We hebben de reis geboekt via www.jiba.nl nadat we via www.suntrex.nl een reis hadden geannuleerd omdat de alternatieven die zij ons boden (via Eindhoven ipv via Amsterdam vliegen en een ander hotel) niet aantrekkelijk vonden. Ik had toen voor Suntrex mail contact gehad met een mevrouw op dinsdag dinsdag 29 maart 2005. Inmiddels ontdekte ik dus de website van jiba. Ik boekte digitaal een reis naar Istanbul. En kreeg een bevestigingsmail. 30-3-2005 kreeg ik een brief met daarin de reisgegevens en een partynummer en het vriendelijke verzoek het bedrag te betalen. Ik betaalde de rekening en na een betalingsherinnering (de betaalopdracht en de herinnering hebben elkaar gekruist) kreeg ik een mailtje op
maandag 11 april met de mededeling:
Beste meneer el Kaka,
Hierbij willen wij u bevestigen dat wij vandaag de volledige betaling van uw reis op zondag 1 mei 2005 naar Hotel Centrum in Istanbul hebben ontvangen.
Met vriendelijke groeten,
Email: [email protected]
Het bedrag is van mijn bankrekening geboekt en mijn vrouw en ik waren heel erg blij dat deze reis door kon gaan. De week voor vertrek had ik echter nog steeds de tickets niet ontvangen. Dinsdag belde ik en ik kreeg het bericht dat ik tot vrijdag moet wachten want de tickets komen meestal een paar dagen voor vertrek aan, zo werd mij gezegd. Toen ik vrijdagmorgen (zondag zouden we vertrekken) nog niets had ontvangen belde ik jullie weer. Ineens kreeg ik aan de lijn, die mij direct zei: "Mijnheer el Kaka, ik heb die reis toch met u afgeboekt!"Ik pijnigde mijn hersenen en ik vertelde haar dat ik van niets wist. Mevrouw sprak over een gestuurde e-mail, ja die van 29 maart! Van Suntrex!!!!!! Ik vertelde haar dat ik daarna op de site van jiba deze reis weer heb geboekt. Maar van haar moest ik toch echt weten dat Jiba en Suntrex samen zijn gegaan en dat wanneer ik 29 maart via haar een reis annuleer, een nieuwe reis naar Istanbul via een naar mijn weten in een andere reisbureau niet kan boeken. Los van het gegeven dat ik een dag later via Jiba heb geboekt en de ene annulering in maart en een boeking in april, 2 seperate acties zijn, is het mij ook een raadsel waarom ik op de hoogte zou moeten zijn van samenvoegingen. Bovendien vind ik het heel erg naar allemaal en vind ik de schuld absoluut bij Jiba liggen. Het bedrag was al betaald, ik krijg bevestigingen en ik weet niet beter dan dat ik op vakantie ga. Uiteindelijk kon Jiba niets meer voor ons oen, alles zat vol die week. Alheowel ik persoonlijk dat gewoon niet kan geloven. Mijn vrouw en ik hadden zelfs aangegeven dat wij ook wel naar een andere bestemming wilden gaan, als wij maar weg konden (mijn vrouw en ik hadden al vakantiedagen opgenomen van ons werk). Jiba wilde echte niet meewerken. Wij waren genoodzaakt zelf iets anders te verzinnen!
maandag 11 april met de mededeling:
Beste meneer el Kaka,
Hierbij willen wij u bevestigen dat wij vandaag de volledige betaling van uw reis op zondag 1 mei 2005 naar Hotel Centrum in Istanbul hebben ontvangen.
Met vriendelijke groeten,
Email: [email protected]
Het bedrag is van mijn bankrekening geboekt en mijn vrouw en ik waren heel erg blij dat deze reis door kon gaan. De week voor vertrek had ik echter nog steeds de tickets niet ontvangen. Dinsdag belde ik en ik kreeg het bericht dat ik tot vrijdag moet wachten want de tickets komen meestal een paar dagen voor vertrek aan, zo werd mij gezegd. Toen ik vrijdagmorgen (zondag zouden we vertrekken) nog niets had ontvangen belde ik jullie weer. Ineens kreeg ik aan de lijn, die mij direct zei: "Mijnheer el Kaka, ik heb die reis toch met u afgeboekt!"Ik pijnigde mijn hersenen en ik vertelde haar dat ik van niets wist. Mevrouw sprak over een gestuurde e-mail, ja die van 29 maart! Van Suntrex!!!!!! Ik vertelde haar dat ik daarna op de site van jiba deze reis weer heb geboekt. Maar van haar moest ik toch echt weten dat Jiba en Suntrex samen zijn gegaan en dat wanneer ik 29 maart via haar een reis annuleer, een nieuwe reis naar Istanbul via een naar mijn weten in een andere reisbureau niet kan boeken. Los van het gegeven dat ik een dag later via Jiba heb geboekt en de ene annulering in maart en een boeking in april, 2 seperate acties zijn, is het mij ook een raadsel waarom ik op de hoogte zou moeten zijn van samenvoegingen. Bovendien vind ik het heel erg naar allemaal en vind ik de schuld absoluut bij Jiba liggen. Het bedrag was al betaald, ik krijg bevestigingen en ik weet niet beter dan dat ik op vakantie ga. Uiteindelijk kon Jiba niets meer voor ons oen, alles zat vol die week. Alheowel ik persoonlijk dat gewoon niet kan geloven. Mijn vrouw en ik hadden zelfs aangegeven dat wij ook wel naar een andere bestemming wilden gaan, als wij maar weg konden (mijn vrouw en ik hadden al vakantiedagen opgenomen van ons werk). Jiba wilde echte niet meewerken. Wij waren genoodzaakt zelf iets anders te verzinnen!
Re: Jibareizen
Zeg, doe jij alles dubbel?
Zie ook andere geopende topic met precies dezelfde onderwerp.
Zie ook andere geopende topic met precies dezelfde onderwerp.
Re: Jibareizen
Nou, ik vind dit toch ook over de top! Eerst 2 keer boeken bij dezelfde organisatie en dan ook nog twee hetzelfde posten. Geef es een klap op je hoofd. Misschien dat alles dan weer synchoon gaat lopen...
Re: Jibareizen
Onlangs heb ik een reis geboekt bij Suntrex. Vlak na het boeken merkte ik tot mijn verbazing dat Suntrex Jiba was geworden. Opzich heb ik vertrouwen in mijn geboekte reis. Tot nu toe krijg ik echter nog steeds geen reisbevestiging toegestuurd. Na mijn aanbetaling heb ik gebeld met Jiba en mij werd toen verzekerd dat alles in orde was. Nu na het betalen van de volledige reissom, heb ik nog steeds geen betalingsbevestiging ontvangen. Opnieuw heb ik contact gezocht en wederom is mij via mail beloofd dat alles in orde is en dat de betalingsbevestiging zal komen. Iemand die deze problemen ook kent? Heeft iemand ook ervaring met hoeveel dagen van te voren de tickets e.d. verstuurd worden voor vertrek?
Re: Jibareizen
Meestal krijg je de tickets een week voor vertrek.Dat is de normale gang.Maar aan gezien het nu anders loopt komen de tickets ook later.Al dat gedoe met vliegtuigen die een vliegverbod hebben en dan zoeken naar alternativen brengt het allemaa in de chaos. Maar Onur mag weer vliegen,en dat scheelt weer.Maar het zal erom spannen voor de tickets arriverenAls ik jou was zet de druk even op je touroperator.En zou ik niet te lang wachten als ik jou was.Dan weet je je vertrek en ook waar vandaan.Veel su6 ermee.
Re: Jibareizen
Hallo Kathy,
Wij hadden ook een reis geboekt bij Jiba,althans toen heette het nog Suntrex.We zouden 3 mei vertrekken en zijn een week van te voren gaan bellen of er al tijden bekend waren.De definitieve tijen waren pas bekend op vrijdag 29 april en aangezien de koninginnedag er tussen zat durfden ze het niet meer aan om over de post te versturen dus moesten we de tickets op schiphol op halen .Dit is op zich allemaal goed verlopen maar ik vraag me toch af of het allemaal niet iets vlotter kan .Ik hoop in ieder geval voor jou dat je je tickets op tijd in huis hebt.Fijne vakantie alvast!!!!!!!!!
Wij hadden ook een reis geboekt bij Jiba,althans toen heette het nog Suntrex.We zouden 3 mei vertrekken en zijn een week van te voren gaan bellen of er al tijden bekend waren.De definitieve tijen waren pas bekend op vrijdag 29 april en aangezien de koninginnedag er tussen zat durfden ze het niet meer aan om over de post te versturen dus moesten we de tickets op schiphol op halen .Dit is op zich allemaal goed verlopen maar ik vraag me toch af of het allemaal niet iets vlotter kan .Ik hoop in ieder geval voor jou dat je je tickets op tijd in huis hebt.Fijne vakantie alvast!!!!!!!!!
Re: Jibareizen
Bedankt!
Dit vind ik geruststellende informatie! Het duurt nog even voor ik op vakantie ga, maar kijk er erg naar uit!
Dit vind ik geruststellende informatie! Het duurt nog even voor ik op vakantie ga, maar kijk er erg naar uit!
Re: Jibareizen
Ik wilde even laten weten, dat ik 2 weken voor aanvang van mijn reis alle reisbescheiden heb mogen ontvangen! Prima service van Jiba. Het echte vakantie gevoel kan beginnen.
Het enige probleem is dat op de tickets een ander vluchtnummer en tijd staat, dan ik kan achterhalen via de site van Schiphol. Iemand enig idee of daar ook charters e.d. staan? De vlucht op schiphol gaat namelijk 15 minuten eerder weg. Op de terugweg scheelt de tijd echter 12 uur met wat op mijn ticket staat (op schipholsite 12 uur later). Dat is het enige wat ik op te merken heb. Voor de rest prima
Het enige probleem is dat op de tickets een ander vluchtnummer en tijd staat, dan ik kan achterhalen via de site van Schiphol. Iemand enig idee of daar ook charters e.d. staan? De vlucht op schiphol gaat namelijk 15 minuten eerder weg. Op de terugweg scheelt de tijd echter 12 uur met wat op mijn ticket staat (op schipholsite 12 uur later). Dat is het enige wat ik op te merken heb. Voor de rest prima