LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over Holland Exel
Re: Klacht over Holland Exel
Gasthxl, vind jij je baan wel leuk? Je praat nou niet echt positief en je bent hier absoluut geen uitnodiging voor de maatschappij waarvoor je werkt. En je bent absoluut geen goed voorbeeld van de stewardessen bij Holland Exel. Je zal vast wel gemerkt hebben dat mensen snel geneigd zijn dingen over 1 kant te gooien, en dat zullen ze na jouw reacties ook over het begrip "stewardessen/ stewards van Holland Exel" doen. Zoals jij praat als vertegenwoordiger van Holland Exel (ook tegen oud- passagiers) .... dat kan echt niet!
Re: Klacht over Holland Exel
Ho even mensen er zijn nu twee mensen die zich uitgeven voor gasthxl
laten we dit forum niet gaan verpesten en verwijten gaan maken naar elkaar
laten we dit forum niet gaan verpesten en verwijten gaan maken naar elkaar
Re: Klacht over Holland Exel
Ook wij hebben gevlogen met Holland Exel naar Natal Brazilie en dat was naar volle tevredenheid van ons.
Heen vertraging van een half uur , dit was omdat een passagier te laat kwam opdagen.
Er werd volop drinken en eten aangeboden en de bemanning was zeer behulpzaam gedurende de reis.
Dit wilde ik even melden aan passagiers die nog gaan vliegen met H.E. en niet moeten denken dat het allemaal kommer en kwel is.
Heen vertraging van een half uur , dit was omdat een passagier te laat kwam opdagen.
Er werd volop drinken en eten aangeboden en de bemanning was zeer behulpzaam gedurende de reis.
Dit wilde ik even melden aan passagiers die nog gaan vliegen met H.E. en niet moeten denken dat het allemaal kommer en kwel is.
Re: Klacht over Holland Exel
En doe de groeten aan die lekkere steward Jan -Willem. Ik zou nog wel eens een keer met hem af willen spreken.
Re: Klacht over Holland Exel
gasthxl (die van 9 december)
Om maar een oud gezegde van stal te halen...'if you can't stand the heat, get out of the kitchen'. Dat je 'droombaan' niet altijd een 'droombaan' blijkt te zijn geeft jou niet de vrijheid niet dienstverlenend ingesteld te zijn. Jou baan bestaat dankzij de gratie van de klanten die met HXL willen vliegen. Dat je wel eens een dienst hebt moeten draaien van 20 uur heb ik geen boodschap aan.Klagen over lange diensten doe je maar bij je leidinggevende en niet bij mij. Ik verwacht een goede service voor mijn betaalde EURO's. Als ik een chagerijnig gezicht wil zien dan ga ik wel naar een slechte film.
Voorts vind ik het jammer om zo'n reactie op mijn goedbedoelde tips te ontvangen.
En wat het veiligheidsaspect betreft (iemand reageerde dat hij/zij er is vor de veiligheid van de passagiers), amehoela. Degene die voor veiligheid zorgen zijn de technici. Die zorgen ervoor dat het vliegtuig goed werkt (de piloten die het vliegtuig niet laten neerstorten en de luchtverkeersleiders). Het vliegen wodt echt niet minder veilig als er minder stewardessen/ stewards meegaan. Het aantal dat thans mee vliegt is gewoon nodig voor de dienstverlening aan boord. en ja, daar hoort ook serveren van drankjes en eten bij. Zoals ik het zie is je functie voor een klein deel informatief en voor een groot deel horeca (maar dan in de lucht). Dus heb niet de illusie dat je voornamelijk voor de veiligheid meegaat.
Om maar een oud gezegde van stal te halen...'if you can't stand the heat, get out of the kitchen'. Dat je 'droombaan' niet altijd een 'droombaan' blijkt te zijn geeft jou niet de vrijheid niet dienstverlenend ingesteld te zijn. Jou baan bestaat dankzij de gratie van de klanten die met HXL willen vliegen. Dat je wel eens een dienst hebt moeten draaien van 20 uur heb ik geen boodschap aan.Klagen over lange diensten doe je maar bij je leidinggevende en niet bij mij. Ik verwacht een goede service voor mijn betaalde EURO's. Als ik een chagerijnig gezicht wil zien dan ga ik wel naar een slechte film.
Voorts vind ik het jammer om zo'n reactie op mijn goedbedoelde tips te ontvangen.
En wat het veiligheidsaspect betreft (iemand reageerde dat hij/zij er is vor de veiligheid van de passagiers), amehoela. Degene die voor veiligheid zorgen zijn de technici. Die zorgen ervoor dat het vliegtuig goed werkt (de piloten die het vliegtuig niet laten neerstorten en de luchtverkeersleiders). Het vliegen wodt echt niet minder veilig als er minder stewardessen/ stewards meegaan. Het aantal dat thans mee vliegt is gewoon nodig voor de dienstverlening aan boord. en ja, daar hoort ook serveren van drankjes en eten bij. Zoals ik het zie is je functie voor een klein deel informatief en voor een groot deel horeca (maar dan in de lucht). Dus heb niet de illusie dat je voornamelijk voor de veiligheid meegaat.
Re: Klacht over Holland Exel
Het zijn allemaal zweefteven!! Doe mij nog een six-pack! ...en vlug een beetje!!
Re: Klacht over Holland Exel
richard, wat jij zegt dat de stewardessen er niet zijn voor veiligheid daar vergis je je sterk in. Onze opleiding is 90% over veiligheid en 10 % over service. je hebt half geen idee wat stewardessen wel allemaal niet moeten weten en leren. Ze zijn er degelijk wel voor de veiligheid, maar waarschijnlijk omdat je nog nooit een noodsitiuatie aan boord heb meegemaakt kun je je dat niet bedenken. Stel je zou zo'n situatie meemaken dan zul je zeker versteld van, hoe de stewardessen en stewards te werk gaan. Veiligheid gaat zeker voor de Service.
En dan te bedenken wat voor noodsituaties er allemaal kunnen zijn, overal is er een aparte procedure voor. te bedenken van iemand met een hartaanval/ epilepsie aan boord tot een noodlanding zowel op land of water....etc...
Iets meer respect voor diegene die voor jou aan boord klaar staan zou fijn zijn. want als het echt alleen koffiejuffrouw spelen in de lucht is, dan zouden velen niet eens aan deze baan begonnen zijn.
En dan te bedenken wat voor noodsituaties er allemaal kunnen zijn, overal is er een aparte procedure voor. te bedenken van iemand met een hartaanval/ epilepsie aan boord tot een noodlanding zowel op land of water....etc...
Iets meer respect voor diegene die voor jou aan boord klaar staan zou fijn zijn. want als het echt alleen koffiejuffrouw spelen in de lucht is, dan zouden velen niet eens aan deze baan begonnen zijn.
Re: Klacht over Holland Exel
Ik ben onlangs met HXL naar Receife, Brazilie geweest. Ik moet zeggen dat ik een topvlucht heb gehad. We hadden wel twee uur vertraging, maar de vlucht maakte alles goed! Het jonge personeel was bijzonder vriendelijk en aardig. Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten, na de uitzending van radar j.l. Maar het cabine personeel heeft het tegendeel bewezen. Tijdens de vlucht kregen we meer dan genoeg drankjes en eten. We moesten eerst naar Porto Seguro, waar heel wat passagiers uitstapten. De reis naar Porto Seguro duurde maar liefst 11.30. Het toestel werd in Porto Seguro schoongemaakt, terwijl wij nog in het toestel zaten. Het personeel van HXL die hielpen de schoonmaak hard mee. Eenmaal klaar met de schoonmaak kwamen de andere passagiers aanboord die terug gingen naar Amsterdam. Het vliegen naar Reciefe duurde 1.50, tijdens dit korte stuk, kregen we nog een broodje en een drankje! Het personeel was na dertien uur nog steeds erg vriendelijk.Petje af hoor personeel van HXL!!
Re: Klacht over Holland Exel
En toen ik aankwam in Recife heb ik me eerst even laten palen door een grote negert,
Re: Klacht over Holland Exel
Zeer onvriendelijk zelfs brutaal personeel, die het drukker hebben om met hun neus in de lucht te lopen dan hun werk te doen.
Vertrokken met HE naar Dominicaanse republiek 20 juni voor 16 dagen 2 x drinken op 12 uur (tussenlanding op punta cana).
Vertrek naar huis: 1 dag te laat i.v.m 26 UUR VERTRAGING, 1: geen uitleg 2:van 21.00 uur tot 05.00 rondhangen op het vliegveld( waar alles gesloten was) 05.30 terug naar een hotel.3m 11.00 meldem, om 13.00 melden, om 15.00 uur melden en dan horen dat je om 21.00 opgehaalt word en om 24.00 vertrekt.
Uiteindelijk tegen 01.00 vertrokken.Weer zeer onvriendelijk personeel,weer weinig te drinken(maar hier was ik nu op voor bereid)
Als klap op de vuurpijl alle toilletten verstopt (plassen in bekertjes en weg spoelen in het fontijntje,wat er met een grote boodschap moest, weet ik niet )deze bekertjes en servetjes werden aan gegeven door een vies gezicht trekkende stewardes.Waar de rest van het personeel was is nog altijd een vraag?
Alle toilletten waren tot de rand gevuld.
Vertrokken met HE naar Dominicaanse republiek 20 juni voor 16 dagen 2 x drinken op 12 uur (tussenlanding op punta cana).
Vertrek naar huis: 1 dag te laat i.v.m 26 UUR VERTRAGING, 1: geen uitleg 2:van 21.00 uur tot 05.00 rondhangen op het vliegveld( waar alles gesloten was) 05.30 terug naar een hotel.3m 11.00 meldem, om 13.00 melden, om 15.00 uur melden en dan horen dat je om 21.00 opgehaalt word en om 24.00 vertrekt.
Uiteindelijk tegen 01.00 vertrokken.Weer zeer onvriendelijk personeel,weer weinig te drinken(maar hier was ik nu op voor bereid)
Als klap op de vuurpijl alle toilletten verstopt (plassen in bekertjes en weg spoelen in het fontijntje,wat er met een grote boodschap moest, weet ik niet )deze bekertjes en servetjes werden aan gegeven door een vies gezicht trekkende stewardes.Waar de rest van het personeel was is nog altijd een vraag?
Alle toilletten waren tot de rand gevuld.
Re: Klacht over Holland Exel
Wat ben je toch kinderachtig zeg... Ben je ontslagen bij He of niet aangenomen dat je zomaar op mijn afreageert! Ik vertel alleen maar mijn ervaringen. Volgend jaar weer met HE!!!
Re: Klacht over Holland Exel
Hoe komt het dat de heer de Vlieger als het goed gaat met zijn grote hoofd op TV komt (100% ondernemer?????) Maar als het fout gaat iemand anders stuurt. Als er bij Virgin iets fout gaat komt de heer Branson zelf!! (100% looser is beter..)
NU is een van de top mensen opgepakt voor fraude/chantage en valsheid in geschrifte en weet de heer de Vlieger ineens van niets. Ik weet dat de heer de Vlieger en de heer H Prins echte maatjes zijn en ALLES van elkaar weten maar nu de buiten wereld ziet hoe de media geile de heer de Vlieger zijn imperium van ellende en failliete boedels aan elkaar hangt krijgt de heer Prins ineens de schuld.
NU is een van de top mensen opgepakt voor fraude/chantage en valsheid in geschrifte en weet de heer de Vlieger ineens van niets. Ik weet dat de heer de Vlieger en de heer H Prins echte maatjes zijn en ALLES van elkaar weten maar nu de buiten wereld ziet hoe de media geile de heer de Vlieger zijn imperium van ellende en failliete boedels aan elkaar hangt krijgt de heer Prins ineens de schuld.
Re: Klacht over Holland Exel
Tijdens het verblijf in Benidorm geklaagd over ons hotel via een e-mail bij het hoofdkantoor van Neckermann Reizen in Nederland. Dit, om Neckermann enerzijds de gelegenheid te geven om onze klachten te verifiëren, anderzijds om met een voorstel tot een bevredigende oplossing te komen. Gelukkig ook mijn eigen e-mail adres ingecopy’eerd. Er kwam tijdens ons verblijf in Benidorm geen reactie, ondanks diverse malen hierna geïnformeerd te hebben bij de reisleiding ter plekke.
Omdat meer Hollandse gasten in dit hotel klachten van gelijke aard hadden, een klachtenrapport op laten maken door de hostesses van zowel Neckermann Reizen als Holland International. Daarnaast een uitgebreid schrijven waarin specifiek werd ingegaan op die klachten en waarin ook de namen stonden vermeld van de betreffende 5 families.
Omdat meer Hollandse gasten in dit hotel klachten van gelijke aard hadden, een klachtenrapport op laten maken door de hostesses van zowel Neckermann Reizen als Holland International. Daarnaast een uitgebreid schrijven waarin specifiek werd ingegaan op die klachten en waarin ook de namen stonden vermeld van de betreffende 5 families.
Re: Klacht over Holland Exel
Net terug met Exel uit Kenia. Heenreis: een uur voor de geplande aankomsttijd geland. Terugreis: precies op tijd geland. Meer als voldoende te eten en drinken gehad en tijdens de gehele vlucht leuke films en series (Garfield!). Totaal niks negatiefs op te merken over deze airline.
Re: Klacht over Holland Exel
Hallo, ik ben zelf al jaren werkzaam bij TUI, waaronder o.a Arke en Holland International vallen. Sinds ruim een jaar vliegt HollandExel voor ons naar een groot aantal verre zonbestemmingen.
Al geruime tijd volg ik de discussie m.b.t. klachten over deze nieuwe airline. Ik kan u hierover het volgende berichten.
Ik kijk met verbazing naar de onrechtvaardige berichtgeving in, bijvoorbeeld, De Telegraaf. Het aantal klachten dat wij over HollandExel ontvangen is niet veel groter dan het aantal klachten dat wij, bijvoorbeeld, over Martinair of Transavia ontvangen. Sterker zelfs: via onze reisburo's, waarmee ik nauw in contact sta, komt vaak niet meer als lof binnen over de kwaliteit die men levert. 'We zijn prima verzorgd aan boord'. Of: 'een complete en zeer goede service, niets tekort gehad.'
Het merendeel van de klachten die wij de afgelopen tijd ontvangen hebben zijn afkomstig van de door HollandExel ingehuurde airlines.
Ik kan u verder bevestigen dat uw reis met HollandExel gewaarborgd is. Voor nu en voor vele jaren.
Al geruime tijd volg ik de discussie m.b.t. klachten over deze nieuwe airline. Ik kan u hierover het volgende berichten.
Ik kijk met verbazing naar de onrechtvaardige berichtgeving in, bijvoorbeeld, De Telegraaf. Het aantal klachten dat wij over HollandExel ontvangen is niet veel groter dan het aantal klachten dat wij, bijvoorbeeld, over Martinair of Transavia ontvangen. Sterker zelfs: via onze reisburo's, waarmee ik nauw in contact sta, komt vaak niet meer als lof binnen over de kwaliteit die men levert. 'We zijn prima verzorgd aan boord'. Of: 'een complete en zeer goede service, niets tekort gehad.'
Het merendeel van de klachten die wij de afgelopen tijd ontvangen hebben zijn afkomstig van de door HollandExel ingehuurde airlines.
Ik kan u verder bevestigen dat uw reis met HollandExel gewaarborgd is. Voor nu en voor vele jaren.