LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over Peter Langhout Reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
mollenstaaf

Klacht over Peter Langhout Reizen

Ongelezen bericht door mollenstaaf »

Via Peter Langhout Reizen wilden wij een achtdaagse vliegreis boeken naar Antalya (Turkije). Omdat het niet duidelijk was met welke vliegmaatschappij er gevlogen zou worden, hadden wij op 23-1-08 telefonisch contact met Peter Langhout Reizen. De medewerkster die wij aan de lijn hadden zei dat er gevlogen wordt met Transavia. Op grond van deze mededeling hebben wij daarna op deze dag 'n boeking per internet gedaan.
Op 24-1-08 hebben wij de boekingspapieren ontvangen. Tot onze verbazing stond in deze papieren niets vermeld over met welke vliegmaatschappij er gevlogen zou worden.
Op 25-1-08 gebeld met Peter Langhout Reizen hierover. Deze medewerkster zei dat er gevlogen zou worden met Onur Air.
Wij hebben meteen gemeld dat wij in dat geval meteen willen annuleren. Gezien de slechte staat van dienst van Onur Air en gezien de vooraf verkeerd gegeven informatie hebben wij totaal geen vertrouwen te reizen met Peter Langhout Reizen.
Zowel op 28-1-08, als 29-1-08, als ook 30-1-08 e-mails gestuurd naar Peter Langhout Reizen om te annuleren met redenen omkleed.
Diverse keren hebben wij gebeld, er zou teruggebeld worden, maar dit is geen keer gebeurd.
Ook op onze e-mails werd totaal niet gereageerd.
31-1-08 wederom gebeld. De medewerkster van Peter Langhout Reizen zei dat wij geen geldige reden hebben om te annuleren, omdat Onur Air volstrekt veilig is. (Wat niet blijkt uit het volgende: http://nl.wikipedia.org/wiki/Onur_Air)
Wij voelen ons misleid en verkeerd voorgelicht door Peter Langhout Reizen. Bovendien is hun service allerbelabberdst. Zij geven geen duimbreed toe en zijn niet eerlijk naar hun klanten toe.
Wij hopen dat u ons hiermee kunt helpen.

Met vriendelijke groeten,

Fam. P.F.J. Crijns.

brunette

Re: Klacht over Peter Langhout Reizen

Ongelezen bericht door brunette »

dit klinkt zeer bekend aangetekend annuleren ja en peterlanghout der is op dit forum al zeer veel over te lezen daar ga ik voor niks nog niet mee op vakantie ik wens je veel succes brunette

Zarine

Ongelezen bericht door Zarine »

Er bestaat in principe geen recht op een bepaalde vliegtuigmaatschappij. De touroperator is alleen verplicht u te vervoeren.

Het wordt iets anders als u bijvoorbeeld een toeslag heeft betaald voor een Nederlandse charter. Dan is de reisorganisatie gebonden aan het feit u met een Nederlandse charter te vervoeren. Stel dat bij boeking werd aangegeven dat het Martinair zou zijn (full service .. in ieder geval 2 jaar geleden) en het wordt Transavia (a la carte service) dan heeft u nog geen poot om op te staan.

Sowieso heeft u ALTIJD recht om te annuleren. U hoeft hier geen 'geldige' reden voor de hebben. Wel zult u annuleringskosten moeten betalen. Uw reden geeft echter geen recht op teruggave van de kosten via een eventuele annuleringsverzekering.

mollenstaaf

Ongelezen bericht door mollenstaaf »

Zarine, het feit blijft dat wij gevraagd hebben om welke vliegmaatschappij het ging. Antwoord: Transavia. Daarna geboekt. Na de boeking bleek het Onur Air te zijn. Juist de vliegtuigmaatschappij waarin wij in de familiaire sfeer slechte ervaringen mee hebben. Mijn broer heeft met Onur Air in 2003 een noodlanding op Groningen moeten maken. En mij zus heeft onderweg tassen op haar hoofd gekregen, de toilletten liepen over en het personeel sprak amper Engels. Zie ook Wikipedia. Dus als wij dit wisten, hadden wij de reis niet geboekt. Wij blijven dit misleiding vinden.

Fam. Crijns.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Beste familie Crijns.

Ik blijf mij verbazen, dat jullie blijven klagen over Onurair, terwijl jullie wel bij Peter Langhout durven te boeken. Ik denk, dat jullie meer te vrezen hebben van Peter Langhout, dan van Onurair.

Kijk, als het jullie beloofd is met Transavia te vliegen en ze doen dat niet, zegt het meer over Peter Langhout, dan over met welke vliegmaatschappij te vliegen.

Jappies

Ongelezen bericht door Jappies »

Hey!!

Een lastig geval! Tegenwoordig is er geen enkele touroperator die gegarandeerd Nederlands vliegt. Indien je een pakketreisje naar Turkije boekt dan is de uitvoerende luchtvaartmaatschappij ALTIJD onder voor behoud van wijzigingen, dit is dus ook bij Peter L! Ook indien je een teoslag betaald voor een NL luchtvaartmaatschappij dan kan dit nog steeds veranderen in een Turkse, het verschil moet wel terugbetaald worden.

Bij de meeste touroperators heb je 5 dagen een optie automatisch volgens ANVR, nu het lastige, dit heeft Peter L niet.

Ik denk dat er niks anders op zit dan toch in Onur te stappen. Maak je niet druk, idd Onur zou niet mogen vliegen als ze niet veilig waren. Onur heeft laatst zelf een veiligheidsstempel weten te bemachtigen als eerste turkse airline.

Hoop dat je hier iets mee kunt!

MLF

Ongelezen bericht door MLF »

eerst even iets over Onur
Onur levert geen slechte vliegtuigen
In de tijd dat het erg druk is leent Onur vliegtuigen van Rusland.
Omdat KLM en nog meer vriendjes van KLM voorrang hebben op vluchten en controle, heeft Schiphol het onderzoek wat vliegtuigen krijgen voor de start dit bij Onur nagelaten.
Schiphol hoort elk vliegtuig te controleren, in de zomer is het daarom erg druk en krijgen minder bekende maatschappijen geen onderzoek.

Dus
Onur is niet slecht, schiphol doet het werk gewoon niet

kjongj

Ongelezen bericht door kjongj »

Ooit hebben wij de fout gemaakt om bij PL-reizen een optieboeking te doen. Dit werd door PL-reizen als een definitieve reis geboekt. Ik heb mails gestuurd, aangetekende brieven gestuurd en later heeft mijn rechtsbijstand verzekering ook nog de nodige acties ondenomen. Echter PL-reizen reageerde nergens op. Het enige was een verschrikkelijke heks die mijn rond etenstijd belde en mijn sommeerde het bedrag direct te voldoen anders zouden ze een incassoburo op me afsturen.
Laat het iedereen duidelijk zijn bij dit bedrijf heb je alleen plichten, geen enkel recht.
Om van alle ellende af te zijn heb ik de annuleringskosten die in geen enkele verhouding staan tot het totaalbedrag van de reissom bestaald om er maar van af te zijn. Omdat het dan om bedragen gaan onder een bepaald nivo liggen het niet lonend om er werk van te maken via jusitie een daar gokken zij op. De mensen worden bang en betalen wel. Erg dat je als bedrijf zo je boterham moet verdienen.

Gesloten