newmikey schreef:Even terzijde, ik denk dat over het algemeen gesproken 99% van de consumenten er baat bij heeft dat er tariefstrukturen bestaan waarbij, in ruil voor een hoger risico voor de consument, een lagere prijs geldt.
De geldende norm is nu dat dit niet kan. Kijk bijvoorbeeld naar de koop van goederen.
In essentie komt een koop er neer dat:
- de koper heeft de verplichting om x aantal euro's te betalen;
- de verkoper heeft de verplichting om een conform product te leveren
De verkoper kan niet met de koper afspreken dat de koper geen recht op een conform product als de koper dit pas na een jaar of twee jaar ontdekt.
Bij een retourovereenkomst met een vliegvaartmaatschappij komen de verplichtingen hierop neer:
- de passagier heeft de verplichting om x aantal euro's te betalen;
- de vliegvaartmaatschappij heeft de verplichting de passagier twee keer te vervoeren.
Het argument "Ja, maar dan kan de stoel twee verhuren" is niet overtuigend.
newmikey schreef:Om dàt nu als argument te gebruiken...
Tja, als je met zoveel non-argumenten komt... voor jou stond de uitkomst namelijk vast ongeacht welk argument of autoriteit er aangedragen werdt. En je gaf nooit echt tegenargument aan. In je laatste bericht doe je daar voor eerst echt een poging toe.