LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KLM: naast elkaar zitten, dan Euro 40,00 extra betalen
KLM: naast elkaar zitten, dan Euro 40,00 extra betalen
Wij hadden deze geldklopperij nog niet meegemaakt tot nu toe.
Als je met de KLM vliegt, toch al niet voordelig, op een zeer lange intercontinentale vlucht, moet je per persoon per retour 40,00 euro extra betalen na de boeking. Een leuke grap immers ze weten natuurlijk dat reizigers welke >10 uren en meer vliegen met meerdere personen / familie natuurlijk naast elkaar willen zitten.
Voor de KLM natuurlijk zeer lucratief, immers bij een Boeing 747 gaat dit om vele duizenden euros extra inkomsten waar niets tegenover staat.
Deze normale gang van zaken ziet men nu als extra service, waar dus nog even fors voor betaald moet worden, voor ons groepje dus nog even Euro 160,00 extra betalen voor een zeer simpele administrative handeling.
Kan en mag dit zomaar, maanden na het boeken van de reis ?
Als je met de KLM vliegt, toch al niet voordelig, op een zeer lange intercontinentale vlucht, moet je per persoon per retour 40,00 euro extra betalen na de boeking. Een leuke grap immers ze weten natuurlijk dat reizigers welke >10 uren en meer vliegen met meerdere personen / familie natuurlijk naast elkaar willen zitten.
Voor de KLM natuurlijk zeer lucratief, immers bij een Boeing 747 gaat dit om vele duizenden euros extra inkomsten waar niets tegenover staat.
Deze normale gang van zaken ziet men nu als extra service, waar dus nog even fors voor betaald moet worden, voor ons groepje dus nog even Euro 160,00 extra betalen voor een zeer simpele administrative handeling.
Kan en mag dit zomaar, maanden na het boeken van de reis ?
Laatst gewijzigd door BL2 op 31 mei 2017 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: KLM: naast elkaar zitten, dan Euro 40,00 extra betalen
Ze bieden toch gewoon een service?
Anders krijg je een plek op basis van beschikbaarheid en geen gegarandeerde plek naast elkaar?
Waarom zou dat niet mogen?
Anders krijg je een plek op basis van beschikbaarheid en geen gegarandeerde plek naast elkaar?
Waarom zou dat niet mogen?
Wat voor continentale vlucht duurt in hemelsnaam 10 uur? Stoelen zijn trouwens gratis als je ze reserveert bij het (online)inchecken. Wil je niet zo lang wachten, dan kan je inderdaad tegen betaling ver van te voren zitplaatsen reserveren maar dat is een eigen keuze.BL2 schreef:Als je met de KLM vliegt, toch al niet voordelig, op een zeer lange continentale vlucht...10 uren en meer vliegen
Bij het inchecken gaat het op basis van beschikbaarheid. Dus je kan enkel die stoelen reserveren die nog beschikbaar zijn.newmikey schreef: Stoelen zijn trouwens gratis als je ze reserveert bij het (online)inchecken. Wil je niet zo lang wachten, dan kan je inderdaad tegen betaling ver van te voren zitplaatsen reserveren maar dat is een eigen keuze.
Ik vind het prima dat ze voor deze extra service ook wat extra geld vragen. Jij vindt een reis waarbij je naast elkaar kunt zien toch ook waardevoller dan een reis waarbij je verspreid zit? Het is niet onlogisch dat daar dan ook een iets hoger prijskaartje aan hangt.
De werkzaamheden voor de KLM zijn niet anders, immers ze moeten iedere reiziger toch koppelen aan een stoel. Het lijkt me dan geen moeite om alleenreizende bij elkaar te boeken en samenreizenden bij elkaar te boeken.kweenie schreef:Ik vind het prima dat ze voor deze extra service ook wat extra geld vragen
Ze "verplichten" samenreizenden nu extra te laten betalen voor iets dat toch compleet normaal is, dat is geen service maar gewoon extra toeslag.
Het bedrag staat ook in geen verhouding tot de zgn service. Als je 10 uren naast elkaar wilt zitten in een internationale trein, vooraf gereserveerd, kost dit maar Euro 3,50 ! Waarom kost ditzelfde bij de KLM dan Euro 20,00 ?
Omdat mensen het dat waard vinden...
Trouwens, ze hoeven de passagiers in principe niet van tevoren te koppelen aan een specifieke stoel, alleen het aantal stoelen is van belang. In een vliegtuig met bijvoorbeeld 25 rijen van 8 stoelen (2-3-2) kunnen ze 200 'willekeurige' tickets verkopen. Maar wat jij eigenlijk wilt, is dat je niet vier stoelen reserveert, maar dat je twee setjes van twee stoelen kunt reserveren. Daar zijn er 'maar' 50 van. En eigenlijk wil je dan waarschijnlijk nog liever dat je een blokje van twee keer twee stoelen bij elkaar kunt reserveren. Dat maakt het nog beperkter.
Even heel zwart-wit gezien heb je dus de situatie dat het vliegtuig moet worden ingedeeld in 50 setjes van twee stoelen en 25 setjes van drie stoelen en dat de overblijvende plaatsen kunnen worden 'opgevuld' met individuele reizigers. Misschien dat ze in de toekomst de stoelen ook wel op zo'n manier gaan verkopen, dat je de keus hebt tussen losse stoelen en dubbele of driedubbele stoelen, tegen een prijs die hoger ligt dan het dubbele of het driedubbele. Dan voorkom je ook zulke discussies.
Trouwens, ze hoeven de passagiers in principe niet van tevoren te koppelen aan een specifieke stoel, alleen het aantal stoelen is van belang. In een vliegtuig met bijvoorbeeld 25 rijen van 8 stoelen (2-3-2) kunnen ze 200 'willekeurige' tickets verkopen. Maar wat jij eigenlijk wilt, is dat je niet vier stoelen reserveert, maar dat je twee setjes van twee stoelen kunt reserveren. Daar zijn er 'maar' 50 van. En eigenlijk wil je dan waarschijnlijk nog liever dat je een blokje van twee keer twee stoelen bij elkaar kunt reserveren. Dat maakt het nog beperkter.
Even heel zwart-wit gezien heb je dus de situatie dat het vliegtuig moet worden ingedeeld in 50 setjes van twee stoelen en 25 setjes van drie stoelen en dat de overblijvende plaatsen kunnen worden 'opgevuld' met individuele reizigers. Misschien dat ze in de toekomst de stoelen ook wel op zo'n manier gaan verkopen, dat je de keus hebt tussen losse stoelen en dubbele of driedubbele stoelen, tegen een prijs die hoger ligt dan het dubbele of het driedubbele. Dan voorkom je ook zulke discussies.
Inderdaad!newmikey schreef:Wat voor continentale vlucht duurt in hemelsnaam 10 uur? Stoelen zijn trouwens gratis als je ze reserveert bij het (online)inchecken. Wil je niet zo lang wachten, dan kan je inderdaad tegen betaling ver van te voren zitplaatsen reserveren maar dat is een eigen keuze.BL2 schreef:Als je met de KLM vliegt, toch al niet voordelig, op een zeer lange continentale vlucht...10 uren en meer vliegen
Als het online inchecken mogelijk is, is de kans, dat er genoeg stoelen vrij zijn, om samen plaatsen te reserveren aanwezig.
Is mij nog nooit overkomen, dat in het begin geen beschikbaarheid meer is.
Soms is het nog mogelijk met passagiers de plaatsen te ruilen.
Het is afhankelijk van nog beschikbare gereserveerde stoelen....
Gratis bij boeken tijdig of later tegen kosten......
Ja, aanpassen kost geld en dat mag.
Ruilen op de vlucht lukt vaak maar niet altijd.
Gratis bij boeken tijdig of later tegen kosten......
Ja, aanpassen kost geld en dat mag.
Ruilen op de vlucht lukt vaak maar niet altijd.
De vraag is dan of je bij on-line inchecken een keuze wordt geboden wordt om zelf stoelen uit te kiezen welke naast elkaar staan. Bij vele Airlines bieden ze die mogelijkheid niet en krijg je stoelen aangewezen.
KLM maakt gewoon handig gebruik van het feit dat samenreizenden ook samen willen zitten, en van de onzekerheid dat er op een later moment geen stoelen bij elkaar meer vrij zijn, of uberhaupt niet te krijgen.
Vind dat je bij een ticketprijs van rond de 800,00 euro toch wel mag verwachten dat je bij elkaar zit........
KLM maakt gewoon handig gebruik van het feit dat samenreizenden ook samen willen zitten, en van de onzekerheid dat er op een later moment geen stoelen bij elkaar meer vrij zijn, of uberhaupt niet te krijgen.
Vind dat je bij een ticketprijs van rond de 800,00 euro toch wel mag verwachten dat je bij elkaar zit........
Dat mag je vinden natuurlijk.. Maar ik denk niet dat de prijs hiervan op invloed is.. De prijs wordt bepaald door de afstand die je reist en de kosten die hiermee gepaard gaan ( maaltijden en koffers e.d. inclusief ).
Wil je meer service ( dan standaard ), dan zit daar een prijskaartje aan...
Wil je meer service ( dan standaard ), dan zit daar een prijskaartje aan...
Vrijwel overal (ja, ook de budgetaanbieders) kun je bij online inchecken een week van tevoren al de stoel kiezen. Mensen die tot het laatste moment wachten zullen echter pech hebben en weinig keuze meer overhouden. Wil je garantie dat je zeker een goede plek of goede plekken hebt, dan kun je bijbetalen en kun je (meestal) een maand van tevoren al je plaatsen kiezen.
Ik heb tot nu toe al met mijn reisgezelschap (3 of 4 in de laatste paar jaren) bij elkaar gezeten, doordat ik direct als het mogelijk is online doe inchecken.
Ik heb tot nu toe al met mijn reisgezelschap (3 of 4 in de laatste paar jaren) bij elkaar gezeten, doordat ik direct als het mogelijk is online doe inchecken.
Ehhh... ik vlieg deze zomer naar Rusland met KLM. Geboekt in februari. En gewoon direct stoelen naast elkaar bijgeboekt. Uit mijn hoofd kostte dat 5 euro per stoel. En voor dat geld ook nog op een favoriete rij
het moet ook niet standaard in de prijs in zitten. Wat mij betreft moet je een keuze hebben.
Laatst bij een intercontinentale vlucht op de heenweg wel een stoel gekozen ( en dus hiervoor betaald ) en op de terugweg de keuze gemaakt dit niet te doen. Zou dit bij de prijs in zitten, dan heb ik die keuze niet meer en betaal ik er altijd voor terwijl ik het wellicht niet wil gebruiken.
Laatst bij een intercontinentale vlucht op de heenweg wel een stoel gekozen ( en dus hiervoor betaald ) en op de terugweg de keuze gemaakt dit niet te doen. Zou dit bij de prijs in zitten, dan heb ik die keuze niet meer en betaal ik er altijd voor terwijl ik het wellicht niet wil gebruiken.
Dat is steeds meer de tendence in de luchtvaartwereld. Je betaald waar je recht op hebt en dat is nl. Een vlucht van a naar b en v.v en een stoel.
Heb je preferenties voor een vlucht zal je hiervoor extra moeten betalen.
Wil je dit niet, heb je altijd de kans te gokken dat je bij het online/fysiek inchecken ook zitplaatsen naast elkaar krijgt
Heb je preferenties voor een vlucht zal je hiervoor extra moeten betalen.
Wil je dit niet, heb je altijd de kans te gokken dat je bij het online/fysiek inchecken ook zitplaatsen naast elkaar krijgt
En hoe stel je je het volgende dan voor: een aantal alleenreizende passagiers heeft vroeg ingecheckt en zodanig plaatsen gekozen dat er nergens grote blokken overzijn. Vind je het dan normaal dat KLM zomaar andere stoelen gaat toewijzen aan mensen die toevallig alleen reizen maar wel bewust een specifieke plaats hebben gekozen? Ik zou met behoorlijk belazerd voelen door KLM als ik een andere stoel krijg dan die ik had geselecteerd bij het inchecken.BL2 schreef:De werkzaamheden voor de KLM zijn niet anders, immers ze moeten iedere reiziger toch koppelen aan een stoel. Het lijkt me dan geen moeite om alleenreizende bij elkaar te boeken en samenreizenden bij elkaar te boeken.kweenie schreef:Ik vind het prima dat ze voor deze extra service ook wat extra geld vragen