LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KLM ticket betaald, niet ontvangen
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 jun 2014 03:26
KLM ticket betaald, niet ontvangen
hallo allemaal,
ik wil even een klacht geven over de dienstverlening van KLM.
Ik heb een aantal weken geleden via de website van KLM een ticket geboekt naar Thailand voor oktober. Ik heb het bedrag overgemaakt naar het door hun opgegeven rekeningnummer ovv mijn ticket referentie nummer.
Het bedrag is ook goed afgeschreven van mijn rekening. Nu beweerd klm dat ze mijn betaling niet thuis kunnen brengen in hun administratie. Hoewel, ze schuiven het af op hun betaalprovidor. Ik vind dit echt schandalig. KLM liet mij weten dat ze niks voor mij kunnen doen, en dat ze moeten wachten tot hun betaalprovidor mijn betaling heeft gevonden. Ik vind dat dat niet mijn probleem mag zijn. Ik heb zelfs een digitaal afschrift naar klm doorgemaild waarop duidelijk aangegeven staat dat ik het bedrag heb betaald, maar blijkbaar interesseert hun dit niet. De klant is dus duidelijk geen koning. Ik heb mijn ticket van mijn vakantiegeld moeten boeken en kan hierdoor ook geen ander ticket boeken, daar ik hier nu geen geld voor heb. Ze willen mij mijn ticket, nog mijn betaling teruggeven, zolang hun betaalprovidor er geen tijd in stopt om het e.e.a. uit te zoeken. Ik vind dat zij dit probleem maar onderling moeten uitvechten en dat ik hier niet de dupe van mag zijn.
Ik schrijf dit artikel hier, omdat ik hoop dat door dit verhaal openbaar te maken, klm eindelijk eens mij tegemoet komt, daar ze mij de afgelopen weken alleen maar aan het lijntje hebben gehouden. Iedere mail krijg ik een reactie van weer een ander persoon.
Ook mag ik hopen dat de KLM mij door dit ongemak een schadevergoeding wil geven in de vorm van een flinke korting op een volgend ticket of iets dergelijks, anders ga ik mijn verhaal op iedere site vermelden.
Nou KLM, ik hoop dat ik nu eindelijk eens jullie aandacht heb en dat jullie mij serieus tegemoet gaan komen met een directe oplossing. Dit heeft inmiddels alweer lang genoeg geduurd.
Met vriendelijke groet
Chris Verhoeven
ik wil even een klacht geven over de dienstverlening van KLM.
Ik heb een aantal weken geleden via de website van KLM een ticket geboekt naar Thailand voor oktober. Ik heb het bedrag overgemaakt naar het door hun opgegeven rekeningnummer ovv mijn ticket referentie nummer.
Het bedrag is ook goed afgeschreven van mijn rekening. Nu beweerd klm dat ze mijn betaling niet thuis kunnen brengen in hun administratie. Hoewel, ze schuiven het af op hun betaalprovidor. Ik vind dit echt schandalig. KLM liet mij weten dat ze niks voor mij kunnen doen, en dat ze moeten wachten tot hun betaalprovidor mijn betaling heeft gevonden. Ik vind dat dat niet mijn probleem mag zijn. Ik heb zelfs een digitaal afschrift naar klm doorgemaild waarop duidelijk aangegeven staat dat ik het bedrag heb betaald, maar blijkbaar interesseert hun dit niet. De klant is dus duidelijk geen koning. Ik heb mijn ticket van mijn vakantiegeld moeten boeken en kan hierdoor ook geen ander ticket boeken, daar ik hier nu geen geld voor heb. Ze willen mij mijn ticket, nog mijn betaling teruggeven, zolang hun betaalprovidor er geen tijd in stopt om het e.e.a. uit te zoeken. Ik vind dat zij dit probleem maar onderling moeten uitvechten en dat ik hier niet de dupe van mag zijn.
Ik schrijf dit artikel hier, omdat ik hoop dat door dit verhaal openbaar te maken, klm eindelijk eens mij tegemoet komt, daar ze mij de afgelopen weken alleen maar aan het lijntje hebben gehouden. Iedere mail krijg ik een reactie van weer een ander persoon.
Ook mag ik hopen dat de KLM mij door dit ongemak een schadevergoeding wil geven in de vorm van een flinke korting op een volgend ticket of iets dergelijks, anders ga ik mijn verhaal op iedere site vermelden.
Nou KLM, ik hoop dat ik nu eindelijk eens jullie aandacht heb en dat jullie mij serieus tegemoet gaan komen met een directe oplossing. Dit heeft inmiddels alweer lang genoeg geduurd.
Met vriendelijke groet
Chris Verhoeven
Re: KLM ticket betaald, niet ontvangen
Maak jij je niet erg druk over een reis die pas in oktober plaats vindt? Hoeveel weken terug heb je geboekt? En hoeveel tijd zegt KLM nodig te hebben om het uit te zoeken?
Re: KLM ticket betaald, niet ontvangen
Voor zover als ik het begrijp heeft U een ticket gekocht. Vervolgens heeft U deze achteraf (via een losse overboeking?) betaald. Als dat niet zo is, dan heeft het geen zin om dit verder te lezen.
Daar ligt meteen ook het probleem. Als U tijdens het boeken de ticket betaald (bv. via Ideal of een Credit Card) dan is Uw betaling direct uitgevoerd en gekoppeld aan Uw ticket.
Als U achteraf betaald via een overboeking dan komt de betaling 'op een grote hoop' en moet handmatig uitgezocht worden. De betaal provider moet de betaling handmatig verwerken. Na verloop van tijd zullen ze de betaling doorgeven aan de KLM onder vermelding van de betaal gegevens. En dan moet er weer iemand bij de KLM de betaling gaan koppelen aan uw ticket. Al deze handmatige akties kosten tijd en daardoor geld. En daardoor zal het geen prioriteit hebben. En zo kan het dus enige weken duren voor Uw betaling bij de KLM aan de jusite ticket gekoppeld is.
Vergeet niet dat de klant al lang geen koning meer is. En een korting op een volgende ticket zal er niet inzitten. Door deze wijze van betalen zou Uw eigenlijk extra moeten betalen voor alle (administratieve) handelingen die extra gemaakt moeten worden.
Daar ligt meteen ook het probleem. Als U tijdens het boeken de ticket betaald (bv. via Ideal of een Credit Card) dan is Uw betaling direct uitgevoerd en gekoppeld aan Uw ticket.
Als U achteraf betaald via een overboeking dan komt de betaling 'op een grote hoop' en moet handmatig uitgezocht worden. De betaal provider moet de betaling handmatig verwerken. Na verloop van tijd zullen ze de betaling doorgeven aan de KLM onder vermelding van de betaal gegevens. En dan moet er weer iemand bij de KLM de betaling gaan koppelen aan uw ticket. Al deze handmatige akties kosten tijd en daardoor geld. En daardoor zal het geen prioriteit hebben. En zo kan het dus enige weken duren voor Uw betaling bij de KLM aan de jusite ticket gekoppeld is.
Vergeet niet dat de klant al lang geen koning meer is. En een korting op een volgende ticket zal er niet inzitten. Door deze wijze van betalen zou Uw eigenlijk extra moeten betalen voor alle (administratieve) handelingen die extra gemaakt moeten worden.
Re: KLM ticket betaald, niet ontvangen
Van hun site,chrisverhoeven schreef:hallo allemaal,
ik wil even een klacht geven over de dienstverlening van KLM.
Ik heb een aantal weken geleden via de website van KLM een ticket geboekt naar Thailand voor oktober. Ik heb het bedrag overgemaakt naar het door hun opgegeven rekeningnummer ovv mijn ticket referentie nummer.
Het bedrag is ook goed afgeschreven van mijn rekening. Nu beweerd klm dat ze mijn betaling niet thuis kunnen brengen in hun administratie. Hoewel, ze schuiven het af op hun betaalprovidor. Ik vind dit echt schandalig. KLM liet mij weten dat ze niks voor mij kunnen doen, en dat ze moeten wachten tot hun betaalprovidor mijn betaling heeft gevonden. Ik vind dat dat niet mijn probleem mag zijn. Ik heb zelfs een digitaal afschrift naar klm doorgemaild waarop duidelijk aangegeven staat dat ik het bedrag heb betaald, maar blijkbaar interesseert hun dit niet. De klant is dus duidelijk geen koning. Ik heb mijn ticket van mijn vakantiegeld moeten boeken en kan hierdoor ook geen ander ticket boeken, daar ik hier nu geen geld voor heb. Ze willen mij mijn ticket, nog mijn betaling teruggeven, zolang hun betaalprovidor er geen tijd in stopt om het e.e.a. uit te zoeken. Ik vind dat zij dit probleem maar onderling moeten uitvechten en dat ik hier niet de dupe van mag zijn.
Ik schrijf dit artikel hier, omdat ik hoop dat door dit verhaal openbaar te maken, klm eindelijk eens mij tegemoet komt, daar ze mij de afgelopen weken alleen maar aan het lijntje hebben gehouden. Iedere mail krijg ik een reactie van weer een ander persoon.
Ook mag ik hopen dat de KLM mij door dit ongemak een schadevergoeding wil geven in de vorm van een flinke korting op een volgend ticket of iets dergelijks, anders ga ik mijn verhaal op iedere site vermelden.
Nou KLM, ik hoop dat ik nu eindelijk eens jullie aandacht heb en dat jullie mij serieus tegemoet gaan komen met een directe oplossing. Dit heeft inmiddels alweer lang genoeg geduurd.
Met vriendelijke groet
Chris Verhoeven
Bankoverschrijving
U kunt gebruik maken van een bankoverschrijving als de periode tussen boeken en vliegen minimaal 14 dagen is.
Wanneer u kiest voor betalen via een bankoverschrijving vragen we u enkele gegevens in te vullen. Deze worden uiteraard geheim gehouden. Na het afronden van de reservering krijgt u een betalingsreferentie.
Deze referentie, een code van 12 cijfers, gebruiken wij om de juiste boeking bij het overgemaakte bedrag te vinden. Het is daarom zeer belangrijk dat u deze code correct vermeldt bij het overmaken.
Dat lijkt me wat anders als het ticket referentie nummer waar jij het over hebt?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 jun 2014 03:26
Re: KLM ticket betaald, niet ontvangen
Bedankt voor jullie reacties.
ik begrijp ook wel dat het effe kan duren, maar het duurt nu dus al weken. Dat het een paar dagen langer duurt, ok, daar kan ik inkomen.
wat betreft de 12 cijferige code, die klopt wel. Dat heeft de klm ook al bevestigd. aan mijn kant is alles goed gegaan. Nu is het alleen nog maar een wisseling tussen de klm en hun betaalprovidor.
Waar het mij om gaat is, dat als hun mijn betaling niet kunnen vinden, is het maar de vraag of ze hun fout hierin erkennen en mij alsnog mijn ticket zullen geven. Anders ben ik dus gewoon mijn geld kwijt.
Als ik betaald heb, en hun niks ontvangen. en hun weigeren of om mij mijn betaling terug te geven of alsnog mij mn ticket te mailen, ook al hebben hun het geld niet kunnen vinden.
Ik weet ook wel dat zo'n providor meerdere betalingen per dag ontvangt, maar ik ga er vanuit dat hun betalingssysteem prima werkt. Maar goed, wie neemt de verantwoordelijkheid???
En ja, ik weet dat ik pas in oktober ga vliegen, maar ik heb nu geen geld extra om in de tussentijd maar een ander ticket te boeken. En als hun straks zouden weigeren mijn ticket te mailen, kan ik dus niet op vakantie.
Groeten chris
ik begrijp ook wel dat het effe kan duren, maar het duurt nu dus al weken. Dat het een paar dagen langer duurt, ok, daar kan ik inkomen.
wat betreft de 12 cijferige code, die klopt wel. Dat heeft de klm ook al bevestigd. aan mijn kant is alles goed gegaan. Nu is het alleen nog maar een wisseling tussen de klm en hun betaalprovidor.
Waar het mij om gaat is, dat als hun mijn betaling niet kunnen vinden, is het maar de vraag of ze hun fout hierin erkennen en mij alsnog mijn ticket zullen geven. Anders ben ik dus gewoon mijn geld kwijt.
Als ik betaald heb, en hun niks ontvangen. en hun weigeren of om mij mijn betaling terug te geven of alsnog mij mn ticket te mailen, ook al hebben hun het geld niet kunnen vinden.
Ik weet ook wel dat zo'n providor meerdere betalingen per dag ontvangt, maar ik ga er vanuit dat hun betalingssysteem prima werkt. Maar goed, wie neemt de verantwoordelijkheid???
En ja, ik weet dat ik pas in oktober ga vliegen, maar ik heb nu geen geld extra om in de tussentijd maar een ander ticket te boeken. En als hun straks zouden weigeren mijn ticket te mailen, kan ik dus niet op vakantie.
Groeten chris
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: KLM ticket betaald, niet ontvangen
Jij wilt voor je ongemak een schadevergoeding? Welke schade wil je dan vergoed hebben?chrisverhoeven schreef:Ook mag ik hopen dat de KLM mij door dit ongemak een schadevergoeding wil geven in de vorm van een flinke korting op een volgend ticket of iets dergelijks, anders ga ik mijn verhaal op iedere site vermelden.
Volgende keer gewoon via Ideal of met creditcard betalen. Het "ongemak" heb je met een andere betaalwijze zelf veroorzaakt.
Ik vlieg al jaren intercontinentaal met de KLM, boek de reizen rechtstreeks via hun site, nooit problemen gehad. (Betaal altijd met creditcard).
v.d.Heyden
Re: KLM ticket betaald, niet ontvangen
Dit is niet zoals het werkt. Denkt u nou echt dat er bij klm mensen handmatig betalingen aan tickets zitten te koppelen. Dan mogen ze nog wel een flinke voorraad werklozen in gaan huren.Dirkie schreef:Voor zover als ik het begrijp heeft U een ticket gekocht. Vervolgens heeft U deze achteraf (via een losse overboeking?) betaald. Als dat niet zo is, dan heeft het geen zin om dit verder te lezen.
Daar ligt meteen ook het probleem. Als U tijdens het boeken de ticket betaald (bv. via Ideal of een Credit Card) dan is Uw betaling direct uitgevoerd en gekoppeld aan Uw ticket.
Als U achteraf betaald via een overboeking dan komt de betaling 'op een grote hoop' en moet handmatig uitgezocht worden. De betaal provider moet de betaling handmatig verwerken. Na verloop van tijd zullen ze de betaling doorgeven aan de KLM onder vermelding van de betaal gegevens. En dan moet er weer iemand bij de KLM de betaling gaan koppelen aan uw ticket. Al deze handmatige akties kosten tijd en daardoor geld. En daardoor zal het geen prioriteit hebben. En zo kan het dus enige weken duren voor Uw betaling bij de KLM aan de jusite ticket gekoppeld is.
Vergeet niet dat de klant al lang geen koning meer is. En een korting op een volgende ticket zal er niet inzitten. Door deze wijze van betalen zou Uw eigenlijk extra moeten betalen voor alle (administratieve) handelingen die extra gemaakt moeten worden.
Een betaling heeft een referentie en die referentie is gekoppeld aan het ticket. Zodra er betaald is wordt dit automatisch gekoppeld aan elkaar. Daar komt geen mens aan te pas.
Wat hier is gebeurd (vermoed ik) is dat bij betalen de referentie niet goed is door gekomen. Het gebeurd wel eens dat een transactie incompleet het systeem binnenrolt. Daardoor kan er niks automatisch gekoppeld worden aan elkaar en DAN pas gaat er ergens een belletje rinkelen en gaat er iemand handmatig in de gegevens zoeken waar de betaling bij hoort. Als ze er niet uitkomen wordt het bedrag overigens automatisch weer terug geboekt naar de afzender.
TS zit nu waarschijnlijk in het handmatige proces.
Re: KLM ticket betaald, niet ontvangen
Maak daar maar duizenden, honderdduizenden of > 1 miljoen, afhankelijk van de provider. Wat jij vindt dat ze maar even moeten fixen, is nogal een klus. Maar had je wel binnen 24h na boeken het geld overgemaakt? Ook dat is een voorwaarde van de KLM. Maar goed, je kan altijd even Global Collect bellen, dat is zo te zien hun payment provider.chrisverhoeven schreef:Bedankt voor jullie reacties.
ik begrijp ook wel dat het effe kan duren, maar het duurt nu dus al weken. Dat het een paar dagen langer duurt, ok, daar kan ik inkomen.
wat betreft de 12 cijferige code, die klopt wel. Dat heeft de klm ook al bevestigd. aan mijn kant is alles goed gegaan. Nu is het alleen nog maar een wisseling tussen de klm en hun betaalprovidor.
Waar het mij om gaat is, dat als hun mijn betaling niet kunnen vinden, is het maar de vraag of ze hun fout hierin erkennen en mij alsnog mijn ticket zullen geven. Anders ben ik dus gewoon mijn geld kwijt.
Als ik betaald heb, en hun niks ontvangen. en hun weigeren of om mij mijn betaling terug te geven of alsnog mij mn ticket te mailen, ook al hebben hun het geld niet kunnen vinden.
Ik weet ook wel dat zo'n providor meerdere betalingen per dag ontvangt, maar ik ga er vanuit dat hun betalingssysteem prima werkt. Maar goed, wie neemt de verantwoordelijkheid???
En ja, ik weet dat ik pas in oktober ga vliegen, maar ik heb nu geen geld extra om in de tussentijd maar een ander ticket te boeken. En als hun straks zouden weigeren mijn ticket te mailen, kan ik dus niet op vakantie.
Groeten chris