KLM
Op 28 augustus 2008 heb ik een vliegticket geboekt via Globe reisbureau in Groningen. De reis zou plaats moeten vinden eind juni t/m halverwege juli 2009.
Mij werd aangeraden om mijn ticket op tijd te boeken en daarom heb ik besloten om dat op 28 augustus 2008 te doen.
Mijn reis die ik geboekt heb is een retourtje Amsterdam – Curaçao van 29 juni 2009 t/m 17 juli 2009 met de vliegmaatschappij KLM. Mijn totale ticket incl. vliegtaks is € 1067,- Mij werd toen verzekerd dat ik vroeg moest boeken om deze prijs te kunnen krijgen, normaal zaten deze tickets rond de 1200 euro werd mij verteld.
Nu zitten we in de maand april/mei en KLM heeft nu een speciale aanbieding gemaakt om hun vliegtuigen te vullen in de zomer, namelijk een retour Curaçao voor slechts € 499,-. Nu snap ik dat dit een speciale aanbieding is en dit van te voren niet duidelijk was. Maar bij het kijken op de website naar de tarieven die onder instap klasse staan, het tarief dat ik dus eerder geboekt heb staat een prijs van maar € 899,- Dit betekent dat ik voor ¾ jaar eerder boeken een meerprijs moet betalen van
€ 167,-
Uiteraard heb ik de KLM customer service gebeld en mijn probleem uitgelegd aan een medewerker.
Eind van t verhaal, ze kunnen niks voor me doen. Ze zeggen dat door de crisis vliegtuigen niet meer vol raken en op deze manier het beter gaat. Ze weigeren ook maar iets van restitutie te betalen!!
Conclusie; ik ben er dus slechter van geworden door ruim op tijd een ticket te boeken en hiermee te denken goedkoper uit te zijn.
Iemand ook deze ervaring meegemaakt? Ben benieuwd wat consumentenprogramma’s zoals Kassa en Radar hiervan vinden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KLM ticket ineens € 570 euro goedkoper!! SCHANDALIG
KLM ticket ineens € 570 euro goedkoper!! SCHANDALIG
Laatst gewijzigd door Chiel26 op 04 mei 2009 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: KLM ticket ineens € 570 euro goedkoper!! SCHANDALIG
Groot gelijk dat klm je geen geld terug geeft. Het kan nu eenmaal goedkoper of duurder uitvallen. Ze weten ook niet van te voren of de vliegtuigen vol zijn of niet. Je hebt nu eenmaal vroeg geboekt om verzekerd te zijn voor je stoel.
Het had voor hetzelfde geld wel een hele goedkope aanbieding kunnen zijn die je hebt geboekt en die nu erg duur is. Het mes snijdt eenmaal aan 2 kanten. Een beetje vooronderzoek , had je ook wel geweten dat 1200 euro voor een retourtje curacao ook erg duur is. Een beetje prijzen vergelijken met voorgaande jaren wilt wel eens helpen.
Zeker omdat maatschappijen meestal pas 3 maanden van te voren al hun tarieven publiceren. Alles wat je normaal gesproken een half jaar van te voren boekt, betaal je de gewone volle prijs. Voor hetzelfde geld had je nu geen stoel kunnen boeken voor 1000 euro omdat de vliegtuigen gewoon vol zitten. Het is gewoon een afweging die je maakt. Wil je voor zekerheid dan betaal je meer en vroeg je ver van te voren. Maakt het niks uit, dan kun je ook wachten tot de last minute. Maar voor 1100 euro zit ik persoonlijk toch wel een stukje verder dan curacao
Het had voor hetzelfde geld wel een hele goedkope aanbieding kunnen zijn die je hebt geboekt en die nu erg duur is. Het mes snijdt eenmaal aan 2 kanten. Een beetje vooronderzoek , had je ook wel geweten dat 1200 euro voor een retourtje curacao ook erg duur is. Een beetje prijzen vergelijken met voorgaande jaren wilt wel eens helpen.
Zeker omdat maatschappijen meestal pas 3 maanden van te voren al hun tarieven publiceren. Alles wat je normaal gesproken een half jaar van te voren boekt, betaal je de gewone volle prijs. Voor hetzelfde geld had je nu geen stoel kunnen boeken voor 1000 euro omdat de vliegtuigen gewoon vol zitten. Het is gewoon een afweging die je maakt. Wil je voor zekerheid dan betaal je meer en vroeg je ver van te voren. Maakt het niks uit, dan kun je ook wachten tot de last minute. Maar voor 1100 euro zit ik persoonlijk toch wel een stukje verder dan curacao
-
Iemand die een kleding stuk nu voor het volle prijs koopt kan toch ook niet gaan klagen dat hetzelfde kledingstuk over 4 maanden mss wel 70% goedkoper is geworden omdat de winkel heeft besloten om die in de uitverkoop te gooien.
De dienst is nog niet eens geleverd, dus het heeft niks te maken met een trui kopen want die heb ik nog niet aangehad
-
Elke maatschappij hanteert tientallen prijzen voor hetzelfde vliegtuigstoel. Zo zijn er mensen die mss maar 400 euro betaalt hebben voor een retour maar er zijn ook mensen die 2000 euro hebben betaalt.
Jij was destijds akkoord gegaan met een prijs van bijna 1100 euro. Het was niet onder dwang gebeurd neem ik aan. Je kan niet achteraf gaan zeuren over iets waar jij dacht dat dit waard was. Jij hoopt natuurlijk dat de prijs op dit moment duurder is zodat jij waar voor je geld hebt gehad.
Jammer voor jou, maar het is nou eenmaal zo. Vraag je 10 mensen op jou vlucht wat ze hebben betaalt voor die stoel, dan krijg je waarschijnlijk net zoveel verschillende prijzen te horen. Nu weet je het voor het volgende keer en zie dit maar als leergeld
Radar en Kassa gaan helemaal niks aan doen aan dit praktijk, want dit is gewoon zaken doen. Je kan mss nog het reisbureau kwalijk nemen, want ze weten donders goed dat curacao prijzen praktisch nooit zo duur zijn en zeker niet voor een vertrek in Juni, die vaak wordt gezien als laag seizoen.
Jij was destijds akkoord gegaan met een prijs van bijna 1100 euro. Het was niet onder dwang gebeurd neem ik aan. Je kan niet achteraf gaan zeuren over iets waar jij dacht dat dit waard was. Jij hoopt natuurlijk dat de prijs op dit moment duurder is zodat jij waar voor je geld hebt gehad.
Jammer voor jou, maar het is nou eenmaal zo. Vraag je 10 mensen op jou vlucht wat ze hebben betaalt voor die stoel, dan krijg je waarschijnlijk net zoveel verschillende prijzen te horen. Nu weet je het voor het volgende keer en zie dit maar als leergeld
Radar en Kassa gaan helemaal niks aan doen aan dit praktijk, want dit is gewoon zaken doen. Je kan mss nog het reisbureau kwalijk nemen, want ze weten donders goed dat curacao prijzen praktisch nooit zo duur zijn en zeker niet voor een vertrek in Juni, die vaak wordt gezien als laag seizoen.
eigen schuld moet je maar niet zo vroeg boeken. Er kan nog van alles gebeuren. Het is erg kinderachtig daar nu over te mauwen.
idd eigen schuld, maar bedenk dan wel even dat augustus 2008 nog van voor de (krediet) crisis is, een crisis die redelijk onverwacht en hevig is uitgebroken. Een van de gevolgen is dat de mensen die vorig jaar naar curacao, suriname, zuid afrika en weet ik veel waar naar toe op vakantie gingen nu naar frankrijk, griekenland, etc. op vakantie gaan --> legere vliegtuigen --> lagere prijzen, een lege stoel is namelijk duurder dan een volle stoel.
Waarschijnlijk als je nu een ticket boekt voor over +/- een jaar ben je weer heel goedkoop uit. Kortom je neemt altijd een zeker risico, en helaas voor jou kost die zekerheid van een plek hebben je dit keer geld.
daarnaast is curacao een drukke route (tourisme/familie), hierdoor zijn de prijzen altijd hoger dan bijvoorbeeld zuid-afrika/azie etc.
Waarschijnlijk als je nu een ticket boekt voor over +/- een jaar ben je weer heel goedkoop uit. Kortom je neemt altijd een zeker risico, en helaas voor jou kost die zekerheid van een plek hebben je dit keer geld.
daarnaast is curacao een drukke route (tourisme/familie), hierdoor zijn de prijzen altijd hoger dan bijvoorbeeld zuid-afrika/azie etc.