LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLM wijzigt eenzijdig vlucht, maar deze is goedkoper

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
kika67

KLM wijzigt eenzijdig vlucht, maar deze is goedkoper

Ongelezen bericht door kika67 »

KLM heeft onze vlucht geannuleerd en eenzijdig omgeboekt.

Nou mag dat, want het is ruim voor 2 weken voor vertrek.

Alleen hebben wij destijds voor een middagvlucht gekozen, ook al was deze duurder.

Nu hebben ze ons op de goedkopere vroege ochtendvlucht gezet. Dit scheelde toen en nu nog steeds 300 euro.. Toevallig heb ik screenshots van toen en nu.

Ook onze eigen vlucht is nog steeds te boeken.

Wat zijn mijn rechten? Wij wonen best ver van Schiphol en weinig behoefte om er al om 5 uur 's ochtends te zijn.

tttlocke

Re: KLM wijzigt eenzijdig vlucht, maar deze is goedkoper

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dat u op een andere vlucht 'omgeboekt' bent, dat kan.
Dat een geannuleerde vlucht nog steeds geboekt kan worden, is daarentegen onzinnig.

Uw rechten?
Op basis van de voorwaarden van KLM concludeer ik dat u het recht heeft af te zien van vervoer en het recht heeft om restitutie te verzoeken.

Uw opties?
- Informeer bij de KLM of er nog steeds een middagvlucht gepland staat en verzoek alsnog een plaatsje op die vlucht te krijgen, of
- Accepteer een plaats op de ochtendvlucht en vraag restitutie voor het verschil.

Restitutie zoals in de tweede optie is wellicht helemaal geen probleem omdat nagenoeg dezelfde situatie bereikt zou kunnen worden door de wijziging te weigeren en vervolgens alsnog die goedkopere vlucht te boeken. De KLM weet dat ook.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zou er dankbaar gebruik van maken , het betekent dat u bijna een hele extra vakantiedag heeft en ook nog eens € 300 goedkoper .
Pak die € 300 verschil lekker aan en gebruik dat geld voor een ( goedkope) overnachting bij Schiphol met een shuttle dienst naar Schiphol.
Het is nog maar de vraag of die oorspronkelijke vlucht nog voor díe prijs wordt aangeboden.

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

moederslink schreef:
06 jun 2020 15:34
Ik zou er dankbaar gebruik van maken , het betekent dat u bijna een hele extra vakantiedag heeft en ook nog eens € 300 goedkoper .
Pak die € 300 verschil lekker aan en gebruik dat geld voor een ( goedkope) overnachting bij Schiphol met een shuttle dienst naar Schiphol.
Het is nog maar de vraag of die oorspronkelijke vlucht nog voor díe prijs wordt aangeboden.
Behalve dat die €300 euro lekker in de zak van KLM verdwijnt ...
En misschien betekent die nachtvlucht nu wel dat hij om 3 uur 's ochtends aankomt.

moederslink

Ze moeten er om 5.00u .smorgens zijn , dus het is een ochtendvlucht.
Die € 300 krijg je toch terug, restitutie?

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

moederslink schreef:
06 jun 2020 15:41
Ze moeten er om 5.00u .smorgens zijn , dus het is een ochtendvlucht.
Die €300 krijgt hij dus niet terug. En hij wil niet om 5 uur 's ochtends op Schiphol moeten zijn. (Tot 06:00u noem ik 's nachts. Maar misschien vertrekt zijn vlucht inderdaad pas een paar uur later.)
Laatst gewijzigd door k2p op 06 jun 2020 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink

Je moet er zéker 2 uur van te voren zijn, dus die vlucht zal niet vóór 0.700u zijn :wink:
Maar goed, waarom kunnen ze geen restitutie krijgen?
KLM wijzigt toch?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
06 jun 2020 15:41
Dat blijkt niet uit de OP.
Ik las het anders: namelijk dat niet vaststaat dat je dat terugkrijgt en dat TS ook daarover klaagt (vandaar mijn eerdere reactie, de moeite van het lezen waard ;) haha).

moederslink

kika67 schreef:
06 jun 2020 12:15

Nu hebben ze ons op de goedkopere vroege ochtendvlucht gezet. Dit scheelde toen en nu nog steeds 300 euro..
Ik begrijp dat wanneer KLM éénzijdig wijzigt dat er dan een recht op restitutie van die € 300 ontstaat.
Maar goed , dat valt uit te zoeken.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je geen auto wilt parkeren met de Schiphol tarieven en met de trein wilde gaan?

Hoe verder van Schiphol, des te belangrijker de tijden.

Ze mogen van 2x per dag naar 1x gaan maar moeten die vervallen vlucht wel dan weghalen.

Gesloten