LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koffer kwijt !!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
margriet129

Koffer kwijt !!

Ongelezen bericht door margriet129 »

Op 9 augustus vlogen wij met Transavia naar Madeira. Bij aankomst op de luchthaven bleek er één koffer vermist. Dagelijks bij de receptie van het hotel gevraagd of de koffer misschien al terecht was, maar dat was niet het geval. Na 5 dagen contact opgenomen met Transavia en die konden mij niets mededelen, het enige wat ik kon doen was afwachten. Inmiddels wel de nodige dingen moeten aanschaffen wat op die manier wel van mijn vakantiebudget afging en waardoor er bepaalde dingen niet ondernomen konden worden. Wandelschoenen van ons drieen zaten in de vermiste koffer, dus ook wandelen op Madeira konden wij op ons buik schrijven. Kortom: een zoek geraakte koffer drukt dus een behoorlijke stempel op de vakantievreugde. Na 12 dagen inmiddels weer thuis en 2 dagen later werd de kofer gevonden en bij mij thuis bezorgd. Nu lopen de meningen uiteen: Transavia zegt dat ze 3 dagen à € 50,- vergoeden. Mijn reisbureau (waar ik ook mijn reisverzekering heb afgesloten) zegt dat Transavia de gehele 12 dagen van mijn vakantie moet betalen dus dat zou 12 x € 50,- zijn. Reisbureau verwijst mij voor verdere afwikkeling naar Transavia omdat zij verantwoordelijk zijn en Transavia verwijst mij naar mijn reisverzekering omdat mijn reisverzekering dan een claim bij Transavia gaat neer leggen. Hoe zit het nou eigenlijk ? heb ik recht op een vergoeding van 12 dagen + de kosten die gemaakt zijn voor de aanschaf van bepaalde dingen. Of is het 3 x € 50,- + de vergoeding van de bonnen die ik heb ingediend.
Wie heeft dit mee gemaakt en kan mij er wat meer over vertellen.

janxx

Re: Koffer kwijt !!

Ongelezen bericht door janxx »

waarom moet je de bonnen inleveren als je een schadevergoeding krijgt. wees blij dat ze nog iets doen. lever je ook de gekochte extra spullen in als je hier een vergoeding voor krijgt.

margriet129

ik geloof niet dat je helemaal begrijpt waar mijn verhaal over gaat. Eerlijk gezegd zit ik ook niet op zulke reacties te wachten. Wil graag weten wat anderen hebben gedaan in het geval dat hun kofer kwijt was.

janxx

Ongelezen bericht door janxx »

je wilt gewoon dubbel vangen dat is alles.

margriet129

wil graag advies en zit niet te wachten op zulke berichten.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Wij hebben dit ook een keer aan de hand gehad. Van de vliegtuigmaatschappij mochten wij toen alles kopen, wat wij dachten nodig te hebben. Wel de bonnen bewaren. Deze hebben wij toen opgestuurd naar die maatschappij en wij hebben alles (inclusief telefoonkosten!) teruggekregen.
De koffer, die zwaar beschadigd was, kwam enige dagen later. Omdat deze niet meer te gebruiken was, hebben we daarvoor een claim bij de reisverzekering ingediend. Omdat deze net nieuw was, hebben we ook die vergoed gekregen.
Behalve wat tijd om het e.e.a. uit te zoeken heeft het ons verder niets gekost!

In jouw geval zou ik niet te veel waarde hechten aan het reisburo. Daar heb je weliswaar je reisverzekering afgesloten, maar zij zijn slechts tussenpersoon. Volgens mij heeft Transavia gelijk. Laat je verzekeraar een claim indienen bij Transavia. Vraag het in ieder geval even na bij je verzekering!

Ninde21

Ongelezen bericht door Ninde21 »

Ik heb dit ook gehad, aangekomen op vakantiebestemming; koffer was niet meegekomen!
Ik heb uiteindelijk 4 dagen geen koffer gehad en tja, je hebt natuurlijk spullen nodig. Je kan moeilijk 4 dagen in dezelfde onderbroek rondlopen om maar iets te zeggen... Yuk! :oops:
Wat héél belangrijk is (ik kan namelijk niet uit je verhaal halen of jij dit ook had gedaan), is dat je gelijk op de luchthaven, als je ontdekt dat je koffer er niet is, dat je bij de luchtvaartmaatschappij een zgn. PIR-formulier invult.
Doe je dit niet dan heb je dus geen bewijs dat je koffer inderdaad niet meegekomen is, en dat maakt de boel een stuk lastiger! Dus ALTIJD PIR-formulier invullen.
Ik heb na die 4 dagen, zonder erom te vragen 200 Australische dollars gekregen dus bij mij was het heel erg netjes opgelost.

Veelal verwijzen luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties je in zo'n geval naar je reisverzekering. Want bagage die kwijt of beschadigd is kun je tegen een meestal vaststaand bedrag bij de reisverzekering claimen. Hier is het belangrijk dat je de kopies van de juiste papieren toevoegt (dus dat PIR-formulier bijvoorbeeld is een goed bewijs stuk). Als je de koffer na een bepaalde periode weer terugkrijgt, moet je dat ook doorgeven.

Wat Transavia in jouw geval aanbiedt, 3 x 50 euro plus de vergoeding van de bonnen die je hebt ingediend is redelijk. Ik snap alleen niet helemaal waarom 3 x 50? Zijn er 3 reizigers totaal geweest in jouw groepje?
Maar ja, het is ook net hoe je het bekijkt, want op zich kom je met 150 euro natuurlijk best ver. Was dit alleen jouw koffer of zaten er ook spullen in van medereizigers? Of waardevolle spullen zoals fotocamera o.i.d.?

Hoe is het uiteindelijk afgelopen, Margriet?

sprookje

Ongelezen bericht door sprookje »

Heb dit ook een keer meegemaakt, in mijn koffer zat een nieuwe digitale filmcamera en omdat ik altijd een lijstje maak van wat ik in mijn koffer steek (omdat er ooit uit gestolen is)heb ik netjes alles vergoed gekregen +een schadeloosstelling voor de nieuwe spullen die ik heb moeten kopen.
Ik denk dat magriet schadevergoeding kan eisen voor de dagen dat zij haar koffer heeft moeten missen dus 12 dagen zonder koffer+een vergoeding van de aangekochte spullen die zij noodzakelijk heeft gekocht.
Zo is het bij mij ook afgehandeld.

Gesloten