Ik heb een mooie groeps rondreis gezien maar ik kan niet kiezen bij welke organisatie ik zal gaan boeken. Heb ook geen ervaring met beide wat het ook moeilijker maakt. Wie heeft er ervaring met deze organisaties en kan mij vertellen hoe de organisatie van reizen is over het algemeen. Bij koningaap krijg ik het idee dat het wat avontuurlijker is in de zin van niet echt een vast programma waarbij je dus vooral zelf moet beslissen wat je gaat doen ter plaatse. Bij Sawadee is er een duidelijk programma maar hoef je niet alles mee te doen (maar wat is dan het alternatief? Wachten in de bus?).
Aangezien de reis alleen ga maken vind ik een groepsreis wel prettig zodat ik ook weer niet helemaal alleen ben dus een programma zou ik wel fijn vinden met wat vrije dagen maar zo op het eerste oog lijkt de een weer iets teveel vrij terwijl de ander wellicht teveel een vast programma heeft? Beide reizen hebben op de plekken waar ik zeker vrije dagen wil hebben ook vrije dagen gepland.
Kortom wie kan mij meer vertellen over deze organisaties?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koningaap of Sawadee?
Re: Koningaap of Sawadee?
Verplicht wachten in de bus valt wel wat mee hoor Toen ik met Shoestring een rondreis maakte waren er 2 stellen in een groep van verder singles, en die gingen af en toe een dag hun eigen gang. Af hotel was het simpel, ze moesten alleen de volgende dag als we weer verder gingen klaar staan, net als alle andere deelnemers. Als ze tijdens iets geplands hun eigen plan trokken kregen ze gewoon de vertrektijd en plek van de bus. Nou was dat wel een andere club, maar in-country werken ze vaak met dezelfde gidsen en bedrijfjes, niet zelden werkt gids X de ene week voor bedrijf Y, en een week later voor bedrijf Z, dus dat is wel redelijk hetzelfde. Sowieso werken dit soort bedrijven met een iets ander kaliber (zelfstandiger) begeleiders etc dan de Corendon's etc van deze wereld. In overleg is er veel mogelijk is mijn ervaring. Ze gaan er ook van uit dat mensen die met hen boeken al wat meer ervaren reizigers zijn, die zich wel kunnen redden op zichzelf.
Re: Koningaap of Sawadee?
Mijn ervaring is dat de meeste activiteiten vanuit een standplaats worden gedaan en niet zo zeer onderweg van A naar B (de enkele keer dat dat wel zo is, kan je gewoon mee gaan met de rest als je geen zin hebt om te wachten).
Ik heb een paar reizen met Shoestring gedaan en daar kan je gewoon per dag kiezen of je mee wilt met de reisbegeleider of niet. Ook diverse malen gewoon met andere reizigers op pad gegaan terwijl de rest excursies gingen doen. Als je eenmaal met zo'n groep op pad bent gaat het eigenlijk vanzelf. Je hebt gauw genoeg door met wie het klikt.
Ik heb een paar reizen met Shoestring gedaan en daar kan je gewoon per dag kiezen of je mee wilt met de reisbegeleider of niet. Ook diverse malen gewoon met andere reizigers op pad gegaan terwijl de rest excursies gingen doen. Als je eenmaal met zo'n groep op pad bent gaat het eigenlijk vanzelf. Je hebt gauw genoeg door met wie het klikt.