LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosten bij betalen met creditcard.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ans heus

kosten bij betalen met creditcard.

Ongelezen bericht door ans heus »

we hebben geboekt bij D reizen voor 6 personen 16 dagen
nu wil ik met mijn creditcard betalen en daar moet ik 9.50 voor betalen
vindt ik echt te zot voor woorden, voor een groot reisbureau als D reizen
ben ook bij Arke wezen informeren en daar betaal je deze kosten niet.

ans heus

Re: kosten bij betalen met creditcard.

Ongelezen bericht door ans heus »

Bij D-reizen hoef je niets aan te betalen (bij Arke overigens wel), en nu willen we de reis gaan betalen, dus nu komen we daar pas achter.

sourireunpeu

Ongelezen bericht door sourireunpeu »

heus ans anders betaal ik die € 9,50 wel voor je kun je daar toch boeken.

Fijne vakantie :)

michaelz1981

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Je boekt voor 6 personen en je praat over een bedrag van duizenden euro's en dan mekker je over die 9.50. Bedaal dan gewoon met pin of ideal. Tenzij je op vakantie gaat en in termijnen terug betaalt op je creditkaart.

Hoezo over kleine dingen , je eigen druk maken. Je kan ook gewoon contant betalen bij Dreizen. Zoveel manieren om gratis te betalen. Er zal maar iets mis gaan tijdens je reis, dan heeft iedreen het ook zeker weer gedaan.

sourireunpeu

ans heus ik schreef heus ans etc. was een grapje of mag je hier geen grapjes maken ? Mijn medemens en dier komt niets te kort bij me hoor.

sourireunpeu

Geniet ervan :wink:

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

De kosten om met een creditcard te betalen zijn voor het reisbureau zo'n 3 tot 5%. Dat is heel veel en daarom accepteren heel veel reisbureaus helemaal geen betalingen met creditcards.
In alle contracten met creditcardmaatschappijen is het overigens VERBODEN om extra kosten te vragen. U zou de klacht dus bij de creditcard maatschappij kunnen neerleggen.

Vergeet ook niet dat een creditcard puur een lening is, niets meer en niets minder. De kosten zijn enorm erop en die worden op de winkeliers afgewenteld.

Het zou natuurlijk netter zijn als het reisbureau 3% korting gaf aan iedereen die NIET met de creditcard zou betalen. Want waarom moet de winkelier voor die kosten opkomen, terwijl hij nog langer op zijn geld moet wachten?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ans

idd je moet 9.50 betalen ,bij ons werd het gezegd!
idd mij maakt het het niet uit,soms wil je een groot bedrag gelijk betalen en dan is een cc makkelijk (vind ik en dan als je centen er zijn gelijk betalen een week later bv,zo ben ik even is niet erg maar niet afbetalen!!!!!alles in 1x)
maar bv bij kamera express dat is een fotozaak in rdam..daar wilden wij pinnen maar mochten dat maar tot 2500 euro..bij fortis en wij hadden meer...ja?
dan toch de cc er maar bij...en dan moet je iets van zoveel % betalen....dus het zal bij meer zaken heel normaal zijn..
verder nog geen ervaring mee..gebruik hem niet vaak...alleen even bij nood...
het zal wel voor de kosten zijn ofzo....pinnen bij een klein bedrag moet je bij sommige winkels hier ook nog betalen...ja woon niet in dorp :D :D

jessinha

Ongelezen bericht door jessinha »

Ik zou sowieso niet bij Dreizen boeken. Vaak ben je goedkoper uit als je de reis rechtstreeks bij de touroperator boekt. Gewoon kijken welke dag je vliegt, welk hotel etc en dan alle sites afgaan van de touroperators.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

maar bv bij kamera express dat is een fotozaak in rdam
Dit maar voor de discussie niets uit, maar dit is een fotozaak in Capelle a/d IJssel en niet in Rotterdam :mrgreen:

Jérémy Dellière

Ongelezen bericht door Jérémy Dellière »

geengast schreef: In alle contracten met creditcardmaatschappijen is het overigens VERBODEN om extra kosten te vragen. U zou de klacht dus bij de creditcard maatschappij kunnen neerleggen.
Bij Ryanair kun je alleen betalen met creditcard en daar worden altijd creditcardkosten in rekening gebracht. Ik denk dat dit een missie impossible is.
Maar wie ook deze strijd start, ik ben uw medestander!
Het zou natuurlijk netter zijn als het reisbureau 3% korting gaf aan iedereen die NIET met de creditcard zou betalen. Want waarom moet de winkelier voor die kosten opkomen, terwijl hij nog langer op zijn geld moet wachten?
Dan zou het reisbureau eerst haar produkten met 3 procent moeten verhogen. Een sigaar uit eigen doos dus.

rozemarijntje

@dirkie

maakt het uit dan,cappele wordt heel vaak in 1 adem met rdam genoemd,als het niks uitmaakt waarom reageer je dan?
voor ons als rotterdammers zien wij het gewoon als rotterdam.
en aub...hou je aan de topic.

@Jérémy Dellière
ik weet niet of een winkelier nog langer op zijn geld moet wachten
met onze kaart kan je gewoon pinnen?dus het is net als pinnen en volgens mij loopt het dan gewoon het zelfde,kwa overschrijving?
gaat het nou nog op de ouderwetse manier ,bonnetje,enz hanteking....dan duurd het langer,maar dit niet.
sterker ik kreeg het afschrift en je zag dat die dag het eraf gechreven was naar d reizen?
ik snap alleen niet waarom de ene wel en de ander niet...bij heel veel winkels zie je niks hangen,ben er op gaan letten,alleen camera express en dan d reizen weet ik nu...meer??
ja ryan air dan wat je zei...

denk dat ik toch eens met ics ga bellen,daar vallen de meeste kaarten onder

Jérémy Dellière

Ongelezen bericht door Jérémy Dellière »

rozemarijntje schreef: @Jérémy Dellière
ik weet niet of een winkelier nog langer op zijn geld moet wachten
met onze kaart kan je gewoon pinnen?dus het is net als pinnen en volgens mij loopt het dan gewoon het zelfde,kwa overschrijving?
Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet. Wat ik wel weet is dat de ondernemer fors moet betalen voor deze service van de creditcardmaatschappij. Al gauw 3%. En als de marge onder druk staat is het begrijpelijk dat ondernemers dit door gaan rekenen. Oplossing: betalen met je gewone bankpas.
Maar dan moet dat wel kunnen (bij Ryanair kan dat niet)

rozemarijntje

nee idd,bij steeds meer dingen bv online(bij veilige dingen)moet je zelfs met credit card betalen,dus ja?
ik gebruik hem zeer weinig eerlijk gezegd! heel weinig! heb hem wel altijd bij me(als we eens op vakantie gaan ofzo) ,je weet nooit,je bankpas kan het niet doen of weet ik wat...in sommige hotels moet je je creditcard laten zien?mijn man moest naar monaco voor zijn werk en ja hoor credicard laten zien..nou was die van de zaak dus dat scheelt,maar waar slaat het op?je bankpas is toch ook borg?

IsavdLinden

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

Zucht, ik word zo ontzettend moe van mensen die hele topics aanmaken om zich te beklagen over ... ja, wáárover eigenlijk?
Over negen en een halve euro! En dat terwijl je voor duizenden euro's een reis hebt geboekt en bovendien is een CC nog altijd een L-E-N-I-N-G.
Echt, ga wat nuttigs doen!

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

IsavdLinden schreef:bovendien is een CC nog altijd een L-E-N-I-N-G.

Niet als je het slim gebruikt.

rozemarijntje

@isavanderlinden

je kan gewoon geld op je cc storten hoor...dan sta je gewoon positief :D
en soms kan het net een uitkomst zijn als je ergens met pech staat of weet ik wat..en soms heb je hem gewoon nodig...als borg..nooit van gehoord?
wereld vreemd dan...hotels,auto huren in buitenland cc laten zien...(vaak)

als je je irriteerd lees het dan ook niet en kom met dingen die kloppen,en waar je ervaring mee hebt,dat heb je duidelijk niet ,anders had je deze dingen geweten :D

rondjeomdewereld

Ongelezen bericht door rondjeomdewereld »

Het zijn de creditcard maatschappijen zelf die een procentuele commissie vragen bij betalingen. Afhankelijk van de touroperator wordt dit doorberekend of verwerkt in de kosten.

rozemarijntje

heb net met ics
iedere winkel betaald dus een bedrag aan visa of master(daar zitten wij bij )
en dat is ics...maar isc bepaald niet dat de winkel dat moet vragen,heel veel winkels geven doen uit klantenbinding gewoon niks vragen..maar sommige dus wel..ja dat was het...
ik denk laat ik nou maar bellen dan weten we het....ik moest toch ook iets anders vragen dus..2 in 1 klap

ics is international card services die de master en visa hebben oa..een hele grote..vallen ook alle passen onder van banken,wij hebben hem via onze bank nl

Gesloten