LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kras stervakanties reisdagen en misleiding

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
M.Dekker

Kras stervakanties reisdagen en misleiding

Ongelezen bericht door M.Dekker »

Kras vermeldt in de voorlichting over de reizen naar Turkije dat de eerste en de laatste dag van een geboekte reis altijd reisdagen zijn. Dat is correct. Onze reis naar Belek, vertrek 9 mei, heeft als vertrektijd 22.35. Aankomst hotel 5 uur s'morgens op dag twee. Het lijkt er op dat dit reisbureau zijn aanbiedingen probeert te verkopen door op goedkope tijdstippen te vliegen. Het lijkt me dan ook juist als Kras tegen klanten zegt dat de eerste twee dagen als reisdagen beschouwd kunnen worden. De afdeling Klantenservice geeft desgevraagd als antwoord dat men het niet nodig vindt dat klanten hiervan op de hoogte worden gesteld. Dit lijkt mij onjuist en ik zal de directie van Kras hiervan op de hoogte stellen.
Laatst gewijzigd door M.Dekker op 06 mei 2005 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Kras stervakanties reisdagen en misleiding

Ongelezen bericht door Gast »

Verwacht je antwoord dan? Waarom denk je dat hun reizen zo goedkoop zijn?

Gast

Bij iedere touroperator tellen de reisdagen als volle vakantiedagen mee. Niet de touroperator (in dit geval Kras) maar de luchtvaartmaatschappij bepaald de vluchttijden.

Gast

Word nou eens wakker Dekker dat is altijd al zo geweest.Vertrekdagen en aankomstdagen zitten in je vakantiedagen.Niet mopperen en gewoon gaan genieten.Onthouden dus " reisdagen heen en terug !!!!

M.Dekker

Even een reactie op Gast: Ten eerste vraag ik je om mijn bericht goed te lezen. En ten tweede ken ik je niet dus het lijkt me goed om, juist in taalgebruik, enige fatsoensnormen te hanteren.

kees12

Ongelezen bericht door kees12 »

Dekker nou sla je wel helemaal door met deze reactie.

Ik vlieg nu al een jaartje of dertig en het is nooit anders geweest dat de vertrekdag en terugdag meetellen met de vakantiedagen ook al vertrek je 1 minuut voor 12. Nou zit je maar een paar uurtjes in een vliegtuig , maar wat als je naar Nieuw Zeeland vliegt voor een rondreis telt die gehele vliegdag dan ook niet mee, nee wakker worden of zeg jij tegen je baas ik ben van dinsdag t/m zaterdag in Turkije dus geef me deze dagen ook maar vrij, ik vertrek wel maandag maar ik kom maandag niet an in Turkije, denk dat je baas denkt dat je gek geworden bent.

Het is algemeen bekend dat Turkse maatschappijen niet de beste uren hebben vanaf Schiphol, als je en beetje voordat je ging boeken hierin had verdiept dat was dat bekend. Veelal is hier de prijs ook naar.

Wilt u betere vluchttijden voortaan vertrek dan van een regionaal vliegveld zoals Eindhoven vertekken meestal daarvan 's ochtends.

M.Dekker

Nog iemand die niet kan lezen. Ik heb het over twee reisdagen aan het begin van de vakantie. M.i. behoort een touroperator dit te vermelden, zeker als het gaat om een reisje binnen Europa.[/u][/b]

Gast

Dekker ga op de hei zitten met je commentaar en vallen over twee reisdagen. Ga bij de touroperator je verhaal doen,en die leggen je uit hoe het in elkaar steekt.En vertellen precies wat je eten wilt.Toedeloe!

M.Dekker

Kijk hier hebben we weer een vertegenwoordiger van een touroperator. Jeherkent ze snel: dom, geen manieren, geen taalgebruik en geen hersenen.

evie01

Ongelezen bericht door evie01 »

Hallo Meneer Dekker

Helaas behoort U tot de velen die gewoon pech hebben met hele rottige vliegtijden!

Wij Hebben geluk gehad wij vlogen eigelijk om 21.30 naar turkije dus tel maar op! Ben je pas 's ochtends op je complex (dag 2)

Nu vliegen wij om 11.00 's ochtends maar zijn we de eerste dag ook helemaal kwijt! We landen om 15.50 in turkije tel daar nog maar 1 uur bij op om in je transferbus te komen en 3 uur naar plaats van bestemming dus zijn we er ook pas om 8 uur 's avonds!

Het ligt gewoon aan de goedkope vluchten en de handigheid die de touroperators gebruiken zodat het een goedkope reis blijft!

Helaas heeft U geen poot om op te staan, U zit namelijk de eerste reisdag gewoon in het vliegtuig dus die dag telt!
zoals andere mensen hier zeggen je mag zelfs om 23.59 vliegen dan hebben ze nog gelijk!

hopelijk toch nog een fijne vakantie

Gast

Dekker u bent een hersenloos persoon en nog dom ook !!!!!!!!

evie01

Sorry hoor gast maar ik vind dat je op een forum normaal kan reageren!!

Iemand vraagt hier iets en ik vind dat je er ook normaal antwoord op kan geven!

Hopelijk doet Radar iets aan de mensen die dit forum vervuilen!!

Gast

Hallo Evi.
Eerder was er al een antwoord ge geven over die reisdagen en dan komt een gast dekker zeggen dat die persoon niet lezen kan,dom is en bij een toeroperator werkt.Dat vind ik nu vervuiling als antwoord.Zelf geeft hij ook een arrogant antwoord als het antwoord aan dekker niet bevalt .Als iemand zulke antwoorden geeft op reactie,kan je verwachten
dat de ander ook weer een antwoord geeft. Hij heeft gewoon pech met die reis,maar er zijn meerdere mensen die veel erger in de ellende zitten dan hij over twee reisdagen.Kijk het forum maar eens na.Dan lees je genoeg.Maar ga niet arrogant lopen doen!!!

evie01

Je hebt wel gelijk maar ik vind op heel dit forum dat sommige mensen wel heel erg geprikkeld reageren! (en dat geld voor de vrager als de antwoordgever!)

Ik ben van mening dat zo'n forum is om elkaar te helpen met informatie of iets dergelijks!

Gast

Helemaal mee eens! 8)

pebbie

Ongelezen bericht door pebbie »

tijdens een vakantie tellen de "nachten" ipv de dagen als reisduur. en als je zoals M. Dekker idd pech hebt vlieg je pas laat heen en kom je midden in de nacht aan. buitenlanse maatschappijen hebben wel vaker van dit maffe tijden. Een NL maatschappij geeft geen garantie op betere tijden, vlieg zelf over paar weken met martin air, vertrek om 16.25 naar bodruk en ben daar ook pas rond 2200/2300. retourvlucht zal ws. om 900 uur zijn, ik ben dus ook 2 dagen kwijt.

als je met de auto op vakantie gaat heb je hetzelfde lijkt me, bv naar spanje. van een 15 dgs vakantie hou je ook maar 12 dagen echt spanje over, de rest is reistijd. tip: voortaan een 11 of 12 dgs reis boeken, heb je altijd een volle week daar. of een T.O. zoeken die met lijndiensten gaat met gunstige tijden (als je in mei boekt heb je die tijden meestal al wel) en dan is het nog maar hopen dat je geen vertraging hebt. Een plaats in Turkije zoeken waar geen tot heel weinig tranfer op zit wil ook helpen.

reisbureau medewerker

Ongelezen bericht door reisbureau medewerker »

Misschien een tip, bij het reisbureau kun je een boekje met anvr voorwaarden ophalen.
Hier staat namelijk letterlijk in wat de maatstaven zijn ivm de vluchttijden.
Ik begrijp dat het een verveldende kwestie is en vaak een grote teleurstelling als je laat heen en vroeg terug vliegt maar helaas is hier niks tegenin te brengen en hebben de luchthvaartmaatschappijen dit recht. Touroperators of reisbureau's hebben helaas totaal geen inspraak hierin. Zelf heb ik ook vaak nadelige vluchttijden gehad maar er zit helaas niks anders op dan dit te accepteren.
Groeten, een reisbureau medewerker.

Gast

Je betaalt met je vakantie altijd het aantal nachten!!!! Ga je met eigen vervoer tel/betaal je t aantal nachten, NIET de dagen.
Zo ook met vliegreis, u betaalt voor uw verblijf in nachten, de eerste en de laatste dag worden als reisdag gezien en niet als betaalde vakantie dag waar u recht op zou hebben. Als de touroperator u een aantal nachten laat betalen zijn de vervoers dagen voor 'eigen tijd.' Heel logisch dus niks om over te gaan zeu ren want het heeft geen zin. Niemand heeft iets van u af gepikt, u heeft alleen geen mazzel dat is t enige.
Moet u voortaan de nachten los boeken en uw eigen vervoer met lijndienst op de voor u gunstige tijden boeken. Kan wel iets duurder uit vallen en er zit geen transfer van vliegveld naar appartement bij. Moet u zelf taxi nemen of auto huren.

Lot

Ongelezen bericht door Lot »

Hoi Gast,
Ik heb een vraagje.
Wij hadden een vakantie naar turkije geboekt. Ook bij kras. Van 7 mei t/m 21 mei.
7 mei werden wij gebeld door kras, we hadden vertraging en vlogen nu om 1.00 's nachts, dus 8 mei!
Dus dag 1 van onze vakantie zaten we nog thuis!
Dus we missen een volle dag, ook al is dat een reis dag. Uiteindelijk hebben wij dus een vakantie gehad van 8 t/m 21 mei.
Ipv 7t/m 21 mei.
Dit kan toch gewoon niet?!
Uiteraard hebben we een klacht ingediend bij kras. Zij beroepen zich op de ANVR voorwaarden. Kunt u mij advies geven hierover?
Alvast bedankt![/b]

Lot

Ongelezen bericht door Lot »

Sorry foutje, ik schreef mijn vorige berichtje naar Gast maar bedoelde eigenlijk de vraag voor de reisbureau medewerkster....
Met vriendelijke groetjes!!

Gesloten