LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kras vakanties verkoopt onbruikbare trein tickets.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Anti_kras

Kras vakanties verkoopt onbruikbare trein tickets.

Ongelezen bericht door Anti_kras »

Onlangs een reis geboekt bij Kras vakanties en tijdens het boeken werden mij trein tickets aangeboden, dat leek mij wel handig dus ik heb ze gekocht. (ticket van woonplaats naar schiphol en terug)
Ik kon nog niet zien hoe laat het vliegtuig zou vertrekken, je krijgt die gegevens thuisgestuurd.
Gisteren de enveloppe ontvangen en zie dat we erg vroeg vertrekken, 6:30 dus je kan geen gebruik maken van de trein tickets tenzij je overnacht op schiphol maar dat lijkt geen fijn plan. Toch maar met de auto dan.
Dit knaagt aan mij omdat ik van Kras toch wel een beetje service kan verwachten in de zin van een waarschuwing of ik de tickets wel wil kopen omdat ze niet te gebruiken zijn maar zij hebben ons wat dat betreft in de kou laten staan.

Ik zal niet lang treuren maar dit soort dingen vind ik zo ondoordacht en niet klantvriendelijk dat wij in ieder geval niet meer met hun reizen.

Ik had netjes het geld terug gevraagd en dan zou ik de tickets retour sturen maar blijkbaar geven ze meer om 37 euro (2 tickets) dan om terugkerende klanten.

Hun antwoord hieronder.
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft geen gebruik te kunnen maken van de NS-Combikaart.

Het is niet mogelijk om het bedrag van de NS-Combikaart te restitueren. Hierbij de informatie omtrent de NS-Combikaart:

Geldigheid
Het treinkaartje is voor de 2e klasse en is geldig vanaf ieder station in Nederland tot het dichtstbijzijnde treinstation van de opstapplaats van de door u geboekte reis. Het treinkaartje is geldig op de dag van vertrek van de door u geboekte reis of één dag ervoor, en op de terugkomstdag of één dag erna. Het treinkaartje is uitsluitend geldig in combinatie met uw reisbescheiden.

Bestellen
Indien u een busreis boekt die via ons centrale wisselpunt in Asten rijdt, kunt u de NS-Combikaart bestellen bij uw boeking voor € 12 (vanaf april 2010 € 14). U reist dan met de NS-Combikaart van en naar station Venlo, waar u door de bus wordt opgehaald en op de terugweg ook weer wordt afgezet. Hiermee vervalt de eventuele koffie met cake en de afscheidskoffietafel op het wisselpunt in Asten.
Voor de overige busreizen en de vliegreizen die vertrekken vanaf Schiphol of Rotterdam Airport, kunt u bij uw boeking de NS-Combikaart bestellen voor € 18,20 (vanaf april 2010 € 23). Indien u naar Rotterdam Airport reist is de treinkaart geldig tot Rotterdam Centraal Station. Vanaf Rotterdam Centraal Station kunt u gebruikmaken van de bus om naar Rotterdam Airport te reizen. Deze busdiensten moeten ter plaatse apart betaald worden. Meer informatie hierover.

BELANGRIJK
Indien u door omstandigheden geen gebruik kunt maken van (een deel van) het treinkaartje door bijvoorbeeld een vroege of late vlucht of een vertraging, dan kunnen wij u helaas geen vergoeding geven. Ook de NS verleent geen vergoeding op het niet gebruikte deel van het treinkaartje.

Het spijt ons u niet positiever te kunnen berichten maar we vertouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Contact Center
Kras krijgt van mij de loden leeuw!

VioletPrue

Re: Kras vakanties verkoopt onbruikbare trein tickets.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jij hebt er van te voren toch ook niet over nagedacht?
Ze bieden je iets aan en jij zegt 'ja'.
Het is toch ook jou verantwoordelijkheid om te bedenken dat je vliegtuis 's nachts kan gaan en de treinen bij jou in de buurt (wat niet in heel Nederland geld overigens) niet rijden?
En omdat het hier een reis betreft waar de treinkaartjes onderdeel van uit maken, heeft u inderdaad geen recht op geld terug.
Op reizen zit qua wet koop op afstand geen geld terug.

Anti_kras

Ongelezen bericht door Anti_kras »

VioletPrue schreef:Jij hebt er van te voren toch ook niet over nagedacht?
Ze bieden je iets aan en jij zegt 'ja'.
Het is toch ook jouw verantwoordelijkheid om te bedenken dat je vliegtuig 's nachts kan gaan en de treinen bij jou in de buurt (wat niet in heel Nederland geld overigens) niet rijden?
En omdat het hier een reis betreft waar de treinkaartjes onderdeel van uit maken, heeft u inderdaad geen recht op geld terug.
Op reizen zit qua wet koop op afstand geen geld terug.

Een fatsoenlijk bedrijf zou je er op attenderen, zij weten voordat ze je de kaartjes sturen wanneer het vliegtuig vertrekt en hadden dus aan de bel kunnen trekken maar het interesseert ze blijkbaar niet dat mensen onnodig op kosten worden gejaagd, dat is mijn punt. Geen service.

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

Wat een gezeur van anti! Het is mij eenmaal overkomen. Maar wat was ik blij. Het leek erop dat het een late vlucht zou worden. Echter het werd een zeer vroege vlucht. Dat betekende heel wat uren meer vakantie! (maar wel een ongeldig heenreisticket, so what!)
Weest u dus ook blij ipv van dat gechagrijn.
Bovendien het ticket is ook een dag na aankomst in Ned geldig. Dus met een vertraagde vlucht ook bruikbaar.
Daarbij komt, dat als men bang is voor problemen met de auto op het laatste moment bij de heenreis, of voor de hoge parkeerkosten, men een hotel met gratis hotelshuttlebus kan boeken, bv het goede en goedkope vd Valk hotel bij Schiphol. Het heenreisticket is immers ook een dag eerder geldig en zo gaat u uitgerust op vakantie.
Kortom een fijne vakantie gewenst en vergeet niet de broodnodige fooien te geven.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Anti_kras schreef:Een fatsoenlijk bedrijf zou je er op attenderen, zij weten voordat ze je de kaartjes sturen wanneer het vliegtuig vertrekt en hadden dus aan de bel kunnen trekken maar het interesseert ze blijkbaar niet dat mensen onnodig op kosten worden gejaagd, dat is mijn punt. Geen service.
Bij het boeken (tenzij het een week of twee voor vertrek geboekt wordt) weet ook Kras niet hoe laat uw vliegtuig vertrekt.
Dit weten zij pas vlak voor zij de tickets opsturen.
De vertrek- en aankomsttijden staan namelijk op uw ticket.
U had voor dat moment de kaartjes al gekocht en dan krijgt u geen geld terug, want volgens de wet koop op afstand kunt u een geboekte reis (een treinreis is ook een reis) niet zomaar annuleren.
Het heeft dus niets met service te maken.

Gesloten