| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kras: verhoging van de prijs tijdens de reis
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Kras: verhoging van de prijs tijdens de reis
U zit er naast, net als Nijogeth (en net als in dat andere topic). Miskenning van de wet. Die geldt immers altijd. En niet alleen bij of voor de rechter.NeoDutchio schreef: ↑25 dec 2019 15:03Begrijpend lezen inderdaad. Volg dat eerdere topic en lees dat ik aangaf dat een rechter bepaald of een voorwaarde onredelijk is of niet. En ja, zo lang er geen tegenbewijs is dat een voorwaarde onredelijk is, dan is dat in mijn ogen ook niet zo. Iemand is pas schuldig als dat bewezen is. Iemand is niet onschuldig als er geen schuld te bewijzen is.
Maar wat is het nut van deze discussie? Niemand stelt hier de AV ter discussie.
Een voorwaarde is onredelijk bezwarend of niet onredelijk bezwarend. Dat geldt op ieder tijdstip. Zowel vóór als na een eventuele uitspraak van een rechter.
Een vergelijking met het strafrecht gaat mank: er is, voor bedingen op de grijze lijst, sprake van een omgekeerde bewijslast.
Zo'n beding wordt 'schuldig' geacht aan het ten laste gelegde 'onredelijk bezwarend zijn ' totdat bewezen wordt dat dat niet zo is.
Op de schouders van degene die er a priori vanuit gaat dat zo'n beding niet onredelijk bezwarend is (de uwe dus), rust de bewijslast. U miskent dat dus nog steeds. Dat is in ieder geval consistent. Die consistentie is op zich geen slechte zaak.
En het quoten ging de laatste maanden zo goed.... 
Verkeerd gegokt? U weet zeker dat het bericht niet gemeld is?NeoDutchio schreef: ↑25 dec 2019 15:05Jammer, verkeerd gegokt. Verder is het compleet begrijpbaar dat er ingegrepen werd. Ook de ontstane discussies na het ingrijpen laat juist zien dat dezelfde personen offtopic blijven doorgaan. Het gaat al lang niet meer over het OT.
Ho ho niet te snel. De gepresenteerde aanpak kan ook toegepast worden als de belangen groter zijn. Als het niet om € 125 gaat, maar om bijvoorbeeld € 1250. Het principe blijft hetzelfde. Misschien heeft u, ondanks de keuze voor de verkeerde klas, meer geleerd dan u op dit moment beseft.fonsflons schreef: ↑25 dec 2019 15:37Ik heb dan in ieder geval geleerd dat als ik alle stappen zie die nodig zijn om dat geld terug te krijgen mij het dit, mocht ik al getwijfeld hebben, het zeer zeker niet waard is. Ik heb dan concluderend ook geen oplossing voor de vraag omdat de vraag voor mijn situatie niet relevant is en per ongeluk in de verkeerde klas ben gaan zitten bij een proefwerk van een vak dat ik helemaal niet volg. Hiervoor mijn excuses.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Komkommertijd
vindt dit leuk
Sorry, maar ik moet je wel mededelen dat dat geen antwoord is op mijn vraag. De vraag is namelijk niet of maar hoe.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 25 dec 2019 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt het nog verwijderen
Wat een gezellig forum is dit toch. iedereen fijne kerstdagen .

Lady1234
, riddert
en Theotrucker
vinden dit leuk
Ach fonsflons, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Spijt hebben we allemaal wel eens. Ik ken dat.
Het wordt wat lastig als de 'toevoegingen' verwijderd worden als ze niet alleen gelezen zijn, maar als er ook al op gereageerd is.
Misschien is de kerstborrel er debet aan, maar kunnen we het er in ieder geval over eens zijn, dat u weliswaar regelmatig 'piekt', maar dat uw pieken niet in dit topic liggen?
Natuurlijk fijne kerstdagen! (maar die wenste ik u eerder ook al).
Het wordt wat lastig als de 'toevoegingen' verwijderd worden als ze niet alleen gelezen zijn, maar als er ook al op gereageerd is.
Misschien is de kerstborrel er debet aan, maar kunnen we het er in ieder geval over eens zijn, dat u weliswaar regelmatig 'piekt', maar dat uw pieken niet in dit topic liggen?
Natuurlijk fijne kerstdagen! (maar die wenste ik u eerder ook al).
Komkommertijd
vindt dit leuk
Beste forummers,
We hebben het topic gesloten, er werd allang niet meer inhoudelijk over de openingspost gesproken, getuige ook bovenstaande berichten.
We laten de reacties wel staan, zodat e.e.a. nog wel door jullie en door ons terug te lezen is. Je kunt uiteraard laten weten wat je van het besluit vindt in het feedbacktopic, maar: houd het s.v.p. opbouwend, het is immers kerst!
Edit: we merken ook dat we soms problemen hebben met het verwijderen van berichten, mogelijk hebben we te maken met een bug!
Nogmaals fijne dagen!
We hebben het topic gesloten, er werd allang niet meer inhoudelijk over de openingspost gesproken, getuige ook bovenstaande berichten.
We laten de reacties wel staan, zodat e.e.a. nog wel door jullie en door ons terug te lezen is. Je kunt uiteraard laten weten wat je van het besluit vindt in het feedbacktopic, maar: houd het s.v.p. opbouwend, het is immers kerst!
Edit: we merken ook dat we soms problemen hebben met het verwijderen van berichten, mogelijk hebben we te maken met een bug!
Nogmaals fijne dagen!
moederslink
, Moneyman
, Komkommertijd
en Klaas Jan
vinden dit leuk