LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kraskaarten Tenerife

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ben Bedonderd

kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Ben Bedonderd »

Geachte medegedupeerde van DWVC, Cashback, Timelinx, European Coast & Sun Holidays

Geldt ook voor de gedupeerden van Carpe Diem TSH etc.

Alvast bedankt voor de reacties, komen hiermee een heel eind verder.

Nadat ik onlangs ook gebeld ben door mevr. de Vos ben ik zeer boos geworden. Na enig onderzoek ben ik hier terecht gekomen waar iedereen zijn hart lucht. Echter veel mensen zien dit als een noodkreet maar we schieten er allemaal niks mee op omdat er daadwerkelijk niets verder meer mee gebeurt. Enig voordeel is dat je ziet dat je niet alleen zo stom bent geweest. Erger is dat deze praktijken steeds maar doorgaan, ondanks dat het al in de Europese commissie besproken is.
Om het e.e.a. duidelijk te maken voor iedereen even een uitleg na mijn recherche van afgelopen week waarbij ik veel correspondentie verzamelt heb in belang van deze zaak.
European Coast & Sun Holidays was een organisatie die voor Timelinx (nu Protravel) potentiële slachtoffers benaderde met krasloten, als of ze een grote prijs hadden gewonnen. Deze konden dan door een Cashback te kopen, voor veel geld, een aandeel kopen, wat je na 59 maanden tot 100% weer terug kreeg. Daarmee was je lid van DWVC (Designer Way vacation Club). Via Timelinx kon je dan goedkope vakantie krijgen tegen 50% korting. Echter al deze bandieten werkten en werken nog steeds onder een hoedje om vakantiegangers van hun centen af te helpen. Firma Palmtree projects, Mevr. De Vos, benadert nu mensen met de mededeling dat Cashback failliet is, omdat wij in een register staan van mensen die al reeds eerder een keer suc6vol zijn opgelicht. Zij belooft dat U een groot deel van uw geld terug krijgt. Voor gedupeerden wordt nu valse hoop gewekt dat ze hun misinvestering via deze weg terug kunnen krijgen. Je moet er echter wel voor naar Tenerife komen, en bij hun boeken omdat ze dan zeker zijn dat je komt. Vliegreis moet je zelf regelen, betalen zij dan terug, hoop je.! Klinkt heel aanlokkelijk van deze agressieve dame maar klopt voor geen meter. Vandaag belde ze weer (15de keer) dat ze ook het hotel terug zou betalen. Bij deze roep ik lotgenoten op om bij een centraalpunt, in dit geval mijn email adres, zich te melden zodat we samen verdere stappen kunnen ondernemen.
Ik ben in hoge mate bereid hier veel tijd en werk in te steken om deze oplichterspraktijken te stoppen. Ik hoop op zoveel mogelijk reacties om samen misschien iets of een deel van ons geld terug te zien.

Met vriendelijke groet.

Ben Bedonderd

jokke

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door jokke »

Ook wij zijn er in 2003 door onze eigen domme schuld ingetuind.Ik heb vorig jaar na 51 maanden +/- 50 % van mijn geld teruggekregen via cash back.Ondertussen ben ik reeds 2 x opgeroepen om in Tenerife (1x gratis en 1x voor 100euro) een weekje door te brengen .Ter plaatse zou men mij dan een voorstel doen om mijn geld terug te krijgen.Ik heb genoten van die 2 goedkope weken.Ondertussen ben ik ook reeds enkele keren met vrienden voor een prikje naar een resort geweest via Timelinx (costa del sol) en ben heel tevreden over alles. Ik ben dan wel mijn geld kwijt doch in plaats van in een hoekje te zitten huilen hebben mijn vrouw en ik er voor gekozen om maximaal te genieten van de goedkope luxeresorts.
Vorige week kreeg ik dan een telefoontje van die Annick Devos met het bericht dat ik al mijn geld +interest zou terugkrijgen als ik 3000 euro zou storten. Er was zelfs een brief van de rechtbank van Allicante en een advokatenkantoor bij .......alleen de adressen van noch het rechtbank noch de advokaat klopten! Na 5 (al dan niet boze ) telefoontjes van Devos ben ik op deze website terchtgekomen. Voor mij houdt het verhaal hier op! Ik hoop nog op enkele uitnodigingen uit Tenerife voor een gratis verblijf. Zo kan ik toch nog iets recupereren. Als morgen de ene bende stopt gaat de andere gewoon verder!

Sterkte aan mijn lotgenoten

Jokke

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Jokke

€3000,- betalen voor geld terug?
En foute adressen?

Ik zou mijn verlies nemen en nooit meer zulke bedrijven bezoeken.

Ik kreeg ook een kraslot, net als vrouw en kind en we waren alle 3 winnaars!
Bedankt voor de koffie en drankje en we liepen weer weg, ik hoef deze prijzen van loterijen niet!

Vooral omdat ik niet elk jaar naar zelfde plek wil en ook als ze betrouwbaar waren, wie wil dit over nemen tegen betaling als er zoveel oplichters tussen zitten?

Deze opvolger van Time Share is dus een oude in nieuw jasje!

Jack p

Ongelezen bericht door Jack p »

Ben door Carpe Diem bedonderd koste me 6000,00 euro nu ze failiet zij moet ik nog steeds 135,00 euro lidmaatschaps geld betalen, heb hier een brief over gekregen doe ik het niet dan volgen er stappen.
Kreeg vandaag een mail van Daniel Silverman incasso dat het geen 135 maar al 176,02 euro is, moet binnen 7 dagen betalen anders gaan ze naar de Europese rechtbank wat me duur komt testaan, tevens staat er de uitspraak jegens u wordt bij de rechtbank geregistreed het geen invloed heeft op uw toekomstige kredietmogelijkheden. Gerechtsdeurwaarders komen bij uw woonplaats om goederen voor verkoop te verwijderen. Beslaglegging op uw activa voor kwijting van uw schuld.
Dit is tog van de zotten dat je eerst 6000,00 euro kwijt bent en dan ook nog ieder jaar aan iets wat niet meer bestaat 135,99 euro moet betalen.
Wat kan ik hier aan doen?

Met vriendelijke groet.

Jack p

A.Storm

Ongelezen bericht door A.Storm »

uw rechtsbijstand inschakelen?

stefanja

Ongelezen bericht door stefanja »

aan jack p

heb je al iets vernomen welke stappen je hier kunt tegen zetten, wij zitten in het zelfde schuitje

greets stef

Jack p

Ongelezen bericht door Jack p »

stefanja schreef:aan jack p

heb je al iets vernomen welke stappen je hier kunt tegen zetten, wij zitten in het zelfde schuitje

greets stef
Ik heb nog geen stappen ondernomen, omdat ik denk dat ze mij op deze mannier bang proberen te maken, en als nog het geld over maak.
Ik heb nog eens alle papieren na gekeken maar kan niks vinden dat ik getekend heb om ieder r 135,-- euro over te maken. Wel dat als ik niet betaal alle rechten op goedkope vakanties vervallen, vandaar dat ik elk jaar betaalde.

Jojo68

Ongelezen bericht door Jojo68 »

Ja hoor, ook wij zijn vorige week benaderd door de kraslotendame op een boulevard van Tenerife en hadden prijs! Geweldig, drie vlaggetjes, mee met de gratis taxi naar app.complex bij Fanabe om de prijs te innen; promotieverhaal, rondleiding en volgens hun kon onze goedkope vakantie nog veel goedkoper. Er werd ons een kontrakt aangeboden voor 25 jaar met 50% korting op van alles, met een max prijs van 300 euro per week per appartement. Dit kost per jaar 62 euro of 165 euro (VIP) per jaar aan lidmaatschap. Aan het einde van het verhaal kwam een gladde Belgische zakenman ons de kostprijs vertellen: 7.900 euro, waarvan we 20% direkt aan moesten betalen. Wij vonden dit te veel. Daarna kwam een bod voor 5 jaar van 3.900 euro. Ik moet je zeggen, we hebben getwijfeld... maar toen we ons bedachten dat dit niet in verhouding stond met het eerste bod, hebben we niet getekend. We kregen wel een gratis taxi terug naar ons appartement.
Terug in Nederland gingen onze ogen pas echt open met het lezen van dit Forum, zoveel overeenkomsten! We wensen de mensen die wel getekend hebben veel sterkte.
We vragen ons af of er ook goede ervaringen zijn met zo'n soort kontrakt.
Vincent en Johanneke.

Dagobert Duck

Ongelezen bericht door Dagobert Duck »

Ook net terug van het mooie eiland Tenerife. Ook wij kwamen in contact met de lotenaanbieders. Ieder een lot gekregen en krassen maar. Het eerste lot, 1 kers, leverde een fles wijn op. Het 2e lot, 3 kersen en jawel DE DAGHOOFDPRIJS!!! Het kon een geldbedrag zijn, een videocamera of een gratis vakantie. Welke prijs we hadden gewonnen stond onder een 4e open te krassen vakje. Dit vakje mochten we echter pas openkrassen op de locatie waar we gratis met de taxi naar toe gebracht zouden worden. We moesten dan wel eerst 90 minuten naar een promotiepraatje luisteren. Na enige twijfel toch de taxi ingestapt en we werden gebracht naar het Bel Air Hotel op de Parcela 54 in Adeje. Wat we ons in de taxi al hadden voorgenomen was zeker niets te tekenen en fictieve persoonsgegevens te gebruiken.

Na ontvangst door een Nederlands sprekende manager werd naar een Nederlands sprekende vertegenwoordiger gezocht. Ze wisten niet zeker of hij in huis was. Nou dat was toch even spannend hoor! Gelukkig hadden ze hem gevonden. Een grote netjes geklede bruine meneer genaamd Alvin nam ons mee en na de koffie en het opgeven van je, fictieve, naam en geboortedatum, begon het praatje. Mooie verhalen over hoe je nog goedkoper op vakantie kon via RCI. RCI maakt geen gebruik van reclame in bladen of televisie maar promoot zich alleen met dit soort kras-acties. De prijzen zouden ondermeer gesponsord worden door Landal Green Parcs, Buget rent a car, Avis autoverhuur, ERA makelaars en nog een aantal voor ons onbekenden. Daarom kunnen de reizen zo goedkoop worden aangeboden.

Na ongeveer 90 minuten kwam het addertje onder het gras vandaan. Er werd ons een proefpakket aangeboden. We hoefden alleen maar te ondertekenen en we konden zeker de komende 3 jaren extra goedkoop op vakantie en daarna tegen flinke kortingen. We twijfelden nog en er werd een ander pakket aangeboden. Om een jaartje uit te proberen. Toen we lieten blijken dat we het addertje hadden gezien, hield hij ons ook voor gezien.

Bij de uitgang werden we, omdat we de 90 minuten vol hadden gemaakt, in de gelegenheid gesteld om het 4e vakje van het winnende lot, wat tijdens ons gesprek veilig in een kluis was opgeborgen, open te krassen. Weer spanning, werd het een geldprijs, de videocamera of de reis? We konden het al bijna weten, het werd de reis, aangeboden door RCI. We kregen onze fles wijn mee en een prijswinnaarformulier. Door middel van dat formulier konden we onze gewonnen reis boeken.

In de gratis taxi terug naar waar we vandaan kwamen, hadden we al zoiets van dit kan toch niet echt waar zijn? Een vakantie winnen tijdens je vakantie, die we echt hadden gewonnen in de postcodeloterij! De kleine lettertjes op het formulier bevestigden ons vermoeden al. Na verder invullen van het formulier, een scala aan persoonlijke gegevens, moest je het faxen aan een adres op Tenerife en meteen een bedrag van € 135,00 administratiekosten betalen. Dan kreeg je een accountnaam en een wachtwoord toegezonden en dan pas kon je via hun site een reis uitzoeken.

Kortom: Een aardige poging om iemand geld afhandig te maken. Het is hun bij ons zeker niet gelukt.

Alle toekomstige Tenerife gangers: U bent bij deze nogmaals gewaarschuwd !!!!

Gesloten