LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laagste prijsgarantie bij Corendon
Laagste prijsgarantie bij Corendon
Na 2 positieve ervaringen met Corendon, wilden wij een nieuwe reis bij hen boeken. Omdat we exact dezelfde reis ergens anders 25% goedkoper zagen, wilden we gebruik maken van de laagste prijsgarantie, waar ze reclame mee maken.
Na de nodigde beloftes om terug te bellen en onbeantwoorde email, hoorden wij na de nodige telefoontjes van onze kant op de 5e werkdag, dat zonder opgaaf van reden er geen prijsgarantie gegeven wordt.
De prijs bij de andere organisatie was inmiddels wel verhoogd, maar toch nog lager dan bij Corendon.
Ik weet, dat ons verzoek met een optie voor de reis niet gebruikelijk is en er over vergaderd moest worden, maar om vervolgens niets meer te laten horen, zegt waarschijnlijk iets over de organisatie en de manier hoe men met klanten omgaat.
Corendon staat voor ons nu niet meer op de eerste plaats voor een reis naar Turkije.
Na de nodigde beloftes om terug te bellen en onbeantwoorde email, hoorden wij na de nodige telefoontjes van onze kant op de 5e werkdag, dat zonder opgaaf van reden er geen prijsgarantie gegeven wordt.
De prijs bij de andere organisatie was inmiddels wel verhoogd, maar toch nog lager dan bij Corendon.
Ik weet, dat ons verzoek met een optie voor de reis niet gebruikelijk is en er over vergaderd moest worden, maar om vervolgens niets meer te laten horen, zegt waarschijnlijk iets over de organisatie en de manier hoe men met klanten omgaat.
Corendon staat voor ons nu niet meer op de eerste plaats voor een reis naar Turkije.
Re: Laagste prijsgarantie bij Corendon
Corendon staat bij mij al jaren niet meer bovenaan. Veel klachten, veel vluchtwijzigingen (niet vanuit de airlines maar door het schuiven van passagiers door de traffic afdeling van Corendon zelf), veel overboekingen etc etc. Corendon? Nee, bedankt.
-
Als de andere reisorganisatie de prijs heeft aangepast dan blijkt al dat er iets niet klopt. Is dat dan perse de fout van Corendon?
Niet netjes dat ze niet meteen reageren, misschien moet uitgezocht worden waar het fout gaat?
Maar om dan meteen zo’n berichtje te plaatsen…..wat denk je hiermee te bereiken? Het lijkt mij dat je het met Corendon moet uitzoeken en niet via internet..
Niet netjes dat ze niet meteen reageren, misschien moet uitgezocht worden waar het fout gaat?
Maar om dan meteen zo’n berichtje te plaatsen…..wat denk je hiermee te bereiken? Het lijkt mij dat je het met Corendon moet uitzoeken en niet via internet..
8 februari
Dat de prijs is aangepast hoeft natuurlijk niet de schuld van Corendon te zijn, maar wel verdacht, omdat deze reisorganisaties samenwerken.
Ook is het vervelend als je 5 dagen aan het lijntje gehouden wordt en de prijs inmiddels is verhoogd.
De andere reisorganisatie is nog wel steeds stukken goedkoper.
Met Corendon is geen overleg mogelijk, omdat ze niet reageren op e-mails en na 3 telefoontjes van mijn kant, zonder opgaaf van reden meedelen dat de laagste prijsgarantie niet doorgaat. Volgens mij, is er dan van hun kant geen overleg mogelijk. Zij hebben geen één keer contact met mij opgenomen. Alleen daarom maak ik gebruik van dit medium om anderen te waarschuwen.
10 februari
Corendon heeft nu schriftelijk gereageerd op mijn 2e e-mail. Het bericht was op 8 februari verzonden en is door gmail in de spam-box geplaatst.
Inhoudelijk is er veel op hun reactie aan te merken, maar ze hebben nu tenminste gereageerd. Inmiddels is er een reis elders geboekt en sluit ik deze discussie. Alles wat ik geschreven heb, blijft volledig van kracht en wordt niet door Corendon bestreden.
Dat de prijs is aangepast hoeft natuurlijk niet de schuld van Corendon te zijn, maar wel verdacht, omdat deze reisorganisaties samenwerken.
Ook is het vervelend als je 5 dagen aan het lijntje gehouden wordt en de prijs inmiddels is verhoogd.
De andere reisorganisatie is nog wel steeds stukken goedkoper.
Met Corendon is geen overleg mogelijk, omdat ze niet reageren op e-mails en na 3 telefoontjes van mijn kant, zonder opgaaf van reden meedelen dat de laagste prijsgarantie niet doorgaat. Volgens mij, is er dan van hun kant geen overleg mogelijk. Zij hebben geen één keer contact met mij opgenomen. Alleen daarom maak ik gebruik van dit medium om anderen te waarschuwen.
10 februari
Corendon heeft nu schriftelijk gereageerd op mijn 2e e-mail. Het bericht was op 8 februari verzonden en is door gmail in de spam-box geplaatst.
Inhoudelijk is er veel op hun reactie aan te merken, maar ze hebben nu tenminste gereageerd. Inmiddels is er een reis elders geboekt en sluit ik deze discussie. Alles wat ik geschreven heb, blijft volledig van kracht en wordt niet door Corendon bestreden.
Ook ik heb een negatieve ervaring met de laagste prijsgarantie van Corendon. Ze beloven een laagste prijsgarantie te hebben, maar komen die niet na. Ik heb een andere reisaanbieder gevonden met exact dezelfde punten. Vliegmaatschappij, vliegveld, hotel, data, lengte van dagen, hotelkamer, gezinssamenstelling etcetera. Een medewerker gaf in het telefonisch gesprek ook aan dat alles overeenkwam, maar dat zijn supervisor hierover een besluit moest nemen. Zoals gezegd alles kwam overeen. Het besluit van de supervisor was negatief, omdat het een reis betreft die in het hoogseizoen valt, en die zijn uitgesloten. Belachelijke opmerking natuurlijk, want dit staat nergens in de reisvoorwaarden. Dus mensen wees gewaarschuwd!! Trap niet in deze laagste prijsgarantie. Als de reis ergens goedkoper is, boek 'm dan daar, want Corendon kom je niet tegemoet.
Die beredenering klopt van geen kant. Als Albert Heijn de actie 2 halen, 1 betalen heeft met aardappels, dan klopt er ook iets niet? Dan zijn de aardappels vergiftigd ofzo? Zo'n beetje alle reisorganisaties werken tegenwoordig met dagprijzen, oftewel; prijzen veranderen obv vraag en aanbod. Dus dat de prijs is aangepast hoeft niks te betekenen.Amc-ter-haar schreef:Als de andere reisorganisatie de prijs heeft aangepast dan blijkt al dat er iets niet klopt. Is dat dan perse de fout van Corendon?
En het lijkt mij dat als je reclame maakt met de laagste prijsgarantie, je niet hoeft uit te zoeken waar het fout gaat. Je biedt klanten de laagste prijs garantie, dus als aantoonbaar is dat een reis ergens anders goedkoper is, moet Corendon haar prijzen verlagen.
Zante schreef:Die beredenering klopt van geen kant. Als Albert Heijn de actie 2 halen, 1 betalen heeft met aardappels, dan klopt er ook iets niet? Dan zijn de aardappels vergiftigd ofzo? Zo'n beetje alle reisorganisaties werken tegenwoordig met dagprijzen, oftewel; prijzen veranderen obv vraag en aanbod. Dus dat de prijs is aangepast hoeft niks te betekenen.Amc-ter-haar schreef:Als de andere reisorganisatie de prijs heeft aangepast dan blijkt al dat er iets niet klopt. Is dat dan perse de fout van Corendon?
En het lijkt mij dat als je reclame maakt met de laagste prijsgarantie, je niet hoeft uit te zoeken waar het fout gaat. Je biedt klanten de laagste prijs garantie, dus als aantoonbaar is dat een reis ergens anders goedkoper is, moet Corendon haar prijzen verlagen.
Corendon zou wat mij betreft op de zwarte lijst kunnnen, zij worden ook gepromoot door D-Reizen, hun overboekingen en vluchttijd wijzigingen zijn berucht. voornoemde firma,s bij voorbaat negeren
Als Corendon zich echt aan z'n woord houdt gaan ze failliet. Er zijn reisbureaus die hun product tot soms wel 10% korting aanbieden.......