LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Door de sneeuw in december 2010 werden vele vluchten geannuleerd, ook onze reis naar Londen (6 personen). Vlucht en hotel zouden volgens bericht van Expedia binnen enkele weken worden terugbetaald. Inmiddels is het twee maanden verder, maar we hebben nog niets gehad. Ik heb Expedia gebeld en de mededeling gekregen dat die terugbetaling via de luchtvaartmaatschappij (Easyjet) verloopt en dat het een paar maanden kan duren. Begrijp ik niet want ik ben klant van Expedia, niet van Easyjet en bovendien hadden we via Expedia een hotel geboekt. Moet ik maar afwachten of kan ik spoedige betaling afdwingen?
Re: Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Je hebt een vlucht plus hotel geboekt, dit noemt men een pakketreis. De leverancier hiervan is voor beide verantwoordelijk. De leverancier heeft de reis geannulleerd (dus niet geleverd).
Kijken we in de algemene boekingsvoorwaarden van Expedia dan kan je terugvinden dat ze de artikelen 7:500 t/m 7:513 BW van toepassing achten op hun pakketreizen.
Expedia heeft niet geleverd dus heb je recht op volledige terugbetaling binnen 30 dagen. Je moet Expedia dus schriftelijk in gebreke stellen en per omgaande terugbetaling van de volledige som eisen.
Kijken we in de algemene boekingsvoorwaarden van Expedia dan kan je terugvinden dat ze de artikelen 7:500 t/m 7:513 BW van toepassing achten op hun pakketreizen.
Expedia heeft niet geleverd dus heb je recht op volledige terugbetaling binnen 30 dagen. Je moet Expedia dus schriftelijk in gebreke stellen en per omgaande terugbetaling van de volledige som eisen.
Re: Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Nee hoor, een pakketreis is enkel als er één bedrag gepubliceerd is. De voorwaarden van Expedia laten de tranen in je ogen komen. Echt ongelooflijk hoe ze durven. Aansprakelijkheid wordt gewoon weggewuifd.
Deze reisorganisatie (die onder de paraplu van Microsoft valt) moet zich bij de core business houden: het verkopen van windows software.
Neemt niet weg dat de onwetende klant altijd de dupe is.
Maar alsjeblieft, kijk eens naar een ANVR logo, dan spelen dit soort problemen in elk geval niet meer. De ANVR voorwaarden zijn duidelijk, door de consumentbond goedgekeurd en op de Nederlandse situatie geschreven.
De voorwaarden van Expedia lijken wel door de Russische mafia opgemaakt.
Deze reisorganisatie (die onder de paraplu van Microsoft valt) moet zich bij de core business houden: het verkopen van windows software.
Neemt niet weg dat de onwetende klant altijd de dupe is.
Maar alsjeblieft, kijk eens naar een ANVR logo, dan spelen dit soort problemen in elk geval niet meer. De ANVR voorwaarden zijn duidelijk, door de consumentbond goedgekeurd en op de Nederlandse situatie geschreven.
De voorwaarden van Expedia lijken wel door de Russische mafia opgemaakt.
Re: Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Ik heb in dezelfde periode geboekt via Supersaver.nl met BA. Na cancelling van de vlucht vanwege de sneeuw (ik zag dat staan bij de BA site)heb ik een mail gestuurd naar Supersaver. Kreeg direct mail terug, dat ze het zouden controleren en als het klopte, wat ik schreef, mij het bedrag zouden terugstorten.
11(elf) dagen na die mail had ik het volle bedrag op mijn rekening.
Ik boek altijd bij hen of rechtstreeks bij de maatschappij, vaak is supersaver iets goedkoper. Hun site is iets rommeliger dan tot voor kort, maar er worden geen verborgen kosten stiekem aan het einde berekend en deze afhandeling was zeer snel en correct.
11(elf) dagen na die mail had ik het volle bedrag op mijn rekening.
Ik boek altijd bij hen of rechtstreeks bij de maatschappij, vaak is supersaver iets goedkoper. Hun site is iets rommeliger dan tot voor kort, maar er worden geen verborgen kosten stiekem aan het einde berekend en deze afhandeling was zeer snel en correct.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 feb 2011 22:03
Re: Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Hey,
Zover ik weet, zul je bij deze bureaus vaak zien, dat ze jouw chargen voor een specifiek bedrag, terwijl ze het ticket gewoon zelf online voor je boeken. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Cheaptickets, koop je hier een ticket voor easyjet, dan nemen ze de goedkoopste optie voor je, plus 25 euro waaraan ze verdienen. Volgens mij werkt Expedia bij sommige airlines ook zo, vandaar dat het zo is dat het geld via de luchtvaartmaatschappij ontvangen moet worden.
Gebruik voor je declaratie je PNR (Reserverings nummer) en je achternaam. Dan kom je er wel uit!
Zover ik weet, zul je bij deze bureaus vaak zien, dat ze jouw chargen voor een specifiek bedrag, terwijl ze het ticket gewoon zelf online voor je boeken. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Cheaptickets, koop je hier een ticket voor easyjet, dan nemen ze de goedkoopste optie voor je, plus 25 euro waaraan ze verdienen. Volgens mij werkt Expedia bij sommige airlines ook zo, vandaar dat het zo is dat het geld via de luchtvaartmaatschappij ontvangen moet worden.
Gebruik voor je declaratie je PNR (Reserverings nummer) en je achternaam. Dan kom je er wel uit!
Re: Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Expedia heeft zelf helemaal niets in beheer, ze doen ook niets voor je, is gewoon een dozenschuiver, heb ook slechte ervaringen met ze.
Re: Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Mijn ervaringen met Expedia zijn hetzelfde.
Lang wachten op terugbetaling, slechts delen van het bedrag terugboeken ipv het volledige bedrag, waardeloze klantenservice met een mentaliteit van "Wij hebben per definitie gelijk".
In totaal ben ik nu al ruim 3,5 maand aan het bellen om ons geld terug te krijgen.
Ik zal hier in ieder geval nooit, maar dan ook nooit meer een reis gaan boeken.. ik pak wel een partij die wèl is aangesloten bij de SGR en de ANVR
Lang wachten op terugbetaling, slechts delen van het bedrag terugboeken ipv het volledige bedrag, waardeloze klantenservice met een mentaliteit van "Wij hebben per definitie gelijk".
In totaal ben ik nu al ruim 3,5 maand aan het bellen om ons geld terug te krijgen.
Ik zal hier in ieder geval nooit, maar dan ook nooit meer een reis gaan boeken.. ik pak wel een partij die wèl is aangesloten bij de SGR en de ANVR
Re: Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Kijk eens op je creditcard afschriften waarop de oorspronkelijke betaling staat; De tickets zelf zijn namelijk door Easyjet afgeschreven, en niet door Expedia.Die schrijven alleen de boekingskosten en het hotel gedeelte van jouw geboekte pakket af. LCC's zoals Transavia en Easyjet schrijven die bedragen namelijk zelf af en niet de boekende partij zoals Expedia en andere soort gelijke sites.Kuijt14 schreef:Door de sneeuw in december 2010 werden vele vluchten geannuleerd, ook onze reis naar Londen (6 personen). Vlucht en hotel zouden volgens bericht van Expedia binnen enkele weken worden terugbetaald. Inmiddels is het twee maanden verder, maar we hebben nog niets gehad. Ik heb Expedia gebeld en de mededeling gekregen dat die terugbetaling via de luchtvaartmaatschappij (Easyjet) verloopt en dat het een paar maanden kan duren. Begrijp ik niet want ik ben klant van Expedia, niet van Easyjet en bovendien hadden we via Expedia een hotel geboekt. Moet ik maar afwachten of kan ik spoedige betaling afdwingen?
Erg vervelend voor je, maar je zal toch echt bij Easyjet moeten klagen! Succes!!!!!
@ geengast:
Correctie, Expedia is ooit opgericht door Microsoft maar al jaren geleden verkocht en zelfstandig opererend bedrijf, namelijk Expedia Inc. Heeft niks meer te maken met Microsoft
Re: Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Mijn ervaring is juist dat Expedia erg snel terugbetaalt. Ik had een hotel geboekt en toen mijn plannen veranderden was het geld zo weer teruggeboekt op mijn creditcardrekening.
Re: Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Wat mij dan weer verbaast: mensen klagen over de ontzettend slechte voorwaarden van (in dit geval) Expedia, maar boeken daar wel. Waarom in hemelsnaam?
Re: Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Sinds februari 2013 probeer ik een bedrag van Euro 60 terug betaald te krijgen van Expedia in verband met een geannuleerde boeking. De reden die ik van Expedia krijg dat dit geld nog steeds niet is teruggeboekt is dat er intern een probleem is met een aantal restituties ronde datum van februari 2013. Zelf heb ik aangegeven dat dit een intern probleem is van Expedia en daarom geen reden om mij 6 maanden te laten wachten op een bedrag van Euro 60.
Op dit moment weet ik niet wat ik moet doen om Expedia te motiveren mijn geld terug te betalen. Heeft iemand een advies om de terugbetaling te bespoedigen?
Op dit moment weet ik niet wat ik moet doen om Expedia te motiveren mijn geld terug te betalen. Heeft iemand een advies om de terugbetaling te bespoedigen?
Re: Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Ja, gewoon even geduld hebben. Zo'n groot bedrag is 60 euro nu ook weer niet, dus even wachten kan geen kwaad.Sijb1969 schreef:Sinds februari 2013 probeer ik een bedrag van Euro 60 terug betaald te krijgen van Expedia in verband met een geannuleerde boeking. De reden die ik van Expedia krijg dat dit geld nog steeds niet is teruggeboekt is dat er intern een probleem is met een aantal restituties ronde datum van februari 2013. Zelf heb ik aangegeven dat dit een intern probleem is van Expedia en daarom geen reden om mij 6 maanden te laten wachten op een bedrag van Euro 60.
Op dit moment weet ik niet wat ik moet doen om Expedia te motiveren mijn geld terug te betalen. Heeft iemand een advies om de terugbetaling te bespoedigen?
-
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
- Locatie: 51.926316, 4.450772
Re: Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Dagvaarden, en rente eisen over de periode dat je niet over je geld kunt beschikken.Sijb1969 schreef:Sinds februari 2013 probeer ik een bedrag van Euro 60 terug betaald te krijgen van Expedia in verband met een geannuleerde boeking. De reden die ik van Expedia krijg dat dit geld nog steeds niet is teruggeboekt is dat er intern een probleem is met een aantal restituties ronde datum van februari 2013. Zelf heb ik aangegeven dat dit een intern probleem is van Expedia en daarom geen reden om mij 6 maanden te laten wachten op een bedrag van Euro 60.
Op dit moment weet ik niet wat ik moet doen om Expedia te motiveren mijn geld terug te betalen. Heeft iemand een advies om de terugbetaling te bespoedigen?
Re: Lang wachten op terugbetalen door Expedia
Misschien nog maar eens voor alle duidelijkheid:
EXPEDIA is absoluut G E E N Nederlandse touroperator/bedrijf. Je doet altijd zaken met een van de volgende 'Expedia's':
- 'Expedia' betekent Expedia Inc. en/of Expedia Travel.
- 'Expedia Inc.' betekent Expedia Inc. ,gevestigd op 333, 108th Avenue NE Bellevue, WA 98004, USA.
- 'Expedia Travel' betekent Travelscape LLC, een bedrijf dat voor alle doeleinden is gevestigd in de Verenigde Staten, en waarvan de statutaire zetel is gevestigd op 10190 Covington Cross Drive, Suite 300, Las Vegas, NV 89144.
Ze hebben de voorwaarden FANTASTICH verpakt. Wil je klagen, dan kan dat bij Expedia NL, die zegt enkel en alleen een PR bureau te zijn van Expedia Inc. Die laatste zijn verantwoordelijk.
Wat staat er over het Toepasselijk Recht (lees dit langzaam en minstens twee keer):
Artikel 9. Toepasselijk Recht
Deze Algemene Voorwaarden worden gereguleerd door de wetten van Nederland. De Klant gaat ermee akkoord dat de rechtbanken van Amsterdam bevoegd zijn alle eventuele geschillen te horen en te bepalen die voortvloeien uit de interpretatie en/of wetsbepalingen die hieruit voortvloeien.
Er staat dus NIETS over het toepasselijk recht op de reizen zelf, daarvoor moet je namelijk bij de AMERIKAANSE rechter zijn. De rechtbank in Amsterdam kan ENKEL oordelen over geschillen over de interpretatie van de voorwaarden, meer NIET. Heeft u klachten over de reis, over het hotel, bent u gewond geraakt.....altijd AMERIKAANSE rechter! Ga er maar aan staan.
Het is SCHANDALIG dat dit in Nederland gewoon is toegestaan.
En als toetje deze regel in de voorwaarden:
De Klant erkent dat Expedia Inc. handelt als tussenpersoon namens en ten behoeve van de Dienstverleners. Expedia Inc. zal onder geen enkele omstandigheid aansprakelijk zijn met betrekking tot Diensten die de Klant heeft geboekt bij een of meer Dienstverleners.
Dit staat in schrille tegenspraak op de Nederlandse wetgeving.
Dus mijn vraag: WAAROM boekt iemand bij een Amerikaans bedrijf dat alle wetten over aansprakelijkheid met voeten treedt en ook nog eens alle aansprakelijkheid afwijst????
EXPEDIA is absoluut G E E N Nederlandse touroperator/bedrijf. Je doet altijd zaken met een van de volgende 'Expedia's':
- 'Expedia' betekent Expedia Inc. en/of Expedia Travel.
- 'Expedia Inc.' betekent Expedia Inc. ,gevestigd op 333, 108th Avenue NE Bellevue, WA 98004, USA.
- 'Expedia Travel' betekent Travelscape LLC, een bedrijf dat voor alle doeleinden is gevestigd in de Verenigde Staten, en waarvan de statutaire zetel is gevestigd op 10190 Covington Cross Drive, Suite 300, Las Vegas, NV 89144.
Ze hebben de voorwaarden FANTASTICH verpakt. Wil je klagen, dan kan dat bij Expedia NL, die zegt enkel en alleen een PR bureau te zijn van Expedia Inc. Die laatste zijn verantwoordelijk.
Wat staat er over het Toepasselijk Recht (lees dit langzaam en minstens twee keer):
Artikel 9. Toepasselijk Recht
Deze Algemene Voorwaarden worden gereguleerd door de wetten van Nederland. De Klant gaat ermee akkoord dat de rechtbanken van Amsterdam bevoegd zijn alle eventuele geschillen te horen en te bepalen die voortvloeien uit de interpretatie en/of wetsbepalingen die hieruit voortvloeien.
Er staat dus NIETS over het toepasselijk recht op de reizen zelf, daarvoor moet je namelijk bij de AMERIKAANSE rechter zijn. De rechtbank in Amsterdam kan ENKEL oordelen over geschillen over de interpretatie van de voorwaarden, meer NIET. Heeft u klachten over de reis, over het hotel, bent u gewond geraakt.....altijd AMERIKAANSE rechter! Ga er maar aan staan.
Het is SCHANDALIG dat dit in Nederland gewoon is toegestaan.
En als toetje deze regel in de voorwaarden:
De Klant erkent dat Expedia Inc. handelt als tussenpersoon namens en ten behoeve van de Dienstverleners. Expedia Inc. zal onder geen enkele omstandigheid aansprakelijk zijn met betrekking tot Diensten die de Klant heeft geboekt bij een of meer Dienstverleners.
Dit staat in schrille tegenspraak op de Nederlandse wetgeving.
Dus mijn vraag: WAAROM boekt iemand bij een Amerikaans bedrijf dat alle wetten over aansprakelijkheid met voeten treedt en ook nog eens alle aansprakelijkheid afwijst????