LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lokkertje van D-reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
denniss77

Lokkertje van D-reizen

Ongelezen bericht door denniss77 »

Het mooie weer Frankrijk heeft ons doen beslissen om er maar eens weekje tussenuit te gaan in de herfstvakantie.

Even kijken bij D-Reizen, die hebben vast een mooie 'aanbieding'. Het woord 'aanbieding' staat bewust tussen aanhalingstekens. 'Lokkertje' dekt de lading mijn inziens beter.

5 nachten in een chalet voor de prijs van €164,50.
Te mooi om waar te zijn.
Inderdaad, dat was het ook.

Goedgelovig als ik ben de reis geboekt, want eventuele bijkomende kosten moeten immers in de aanbieding of duidelijk zichtbaar bij de aanbieding staan, toch?

Al snel hadden we een reserveringsaanvraag in de mail, waarin het volgende stond te lezen:

Totale reissom:

€164,50
€41,12 per peroon

Reissom 4 pers € 190,00
Korting -€ 53,00
Boekingskosten € 25,00
Calamiteitenfonds € 2,50

Totaal € 164,50

Tot zover, alles keurig netjes.
Op dezelfde dag een bevestiging binnen, met de volgende tekst.

"Ik wil nog even aan u doorgeven dat er nog wel bijkomende kosten zijn ter plaatse
Zoals: Water en Elektriciteit.
Bedlinnen,Handdoeken en Theedoeken ( bij reservering opgeven)"

Bij reservering opgeven? Nee, dat hoeft niet.
Bedlinnen nemen we zelf wel mee, handdoeken ook.

Prima, we vertrekken!
Bij aankomst in het Park gaan we richting receptie en lopen en passant langs het zwembad.
28 graden en een strak blauwe hemel inclusief zon. Wat kan ons gebeuren?
De kinderen spoeden zich naar het zwembad.
Daar bleef het dan ook bij, want het Zwembad bleek gesloten.
Jammer dit! Maar wij laten onze vakantie niet verpesten door een zwembad. Al hadden ze het wel even mogen vermelden, maar dat is mijn mening.

Oke, de receptie...
"Goedemiddag, wij komen inchecken."
Een vriendelijke dame vraagt ons of we een goede reis achter de rug hebben.
Dat hebben we zeker, prima gelopen, dank je.

"Jullie zitten in chalet nr 37, hier is de sleutel.
Als u €111 euro bijkomende kosten betaald en €200 borg, dan wijs ik u uw chalet", zegt zij.

€111??? Dat hoor ik goed?
Wat zijn dat voor kosten en waarvoor, vroeg ik mezelf af.
Het bedrag komt als volgt tot stand:

Verplichte schoonmaakkosten (€59)
Bedlinnen (€20)
Toeristenbelasting (€12)
5 nachten parkkosten (€20)

Kortom, betalen of terugkeren naar huis.
Uiteraard voor de eerste optie gekozen.

Ook dit gaat onze vakantie niet verpesten!
D-reizen gaat hier natuurlijk netjes mee om en komt met een oplossing, was mijn gedachte.

Na de vakantie naar de D-reizen winkel in Etten-Leur gegaan om dit misverstand even uit de wereld te helpen.
Voordat ik m'n verhaal had gedaan werd mij door het personeel verteld dat alles in de voorwaarden staat.
"Ik geloof u meteen, maar kunt u mij dat dan aanwijzen, want ik kijk er denk ik overheen."
Ze kon het niet aanwijzen en ik had volkomen gelijk.
Ze gaat het nu bespreken en komt er z.s.m. op terug.

Twee dagen later een mail van "mijn persoonlijke reisassistente".
Ze schrijft het volgende:

"Ik heb begrepen dat u niet op de hoogte was van de bijkomende kosten, die u ter plaatse heb moeten betalen.
Deze zijn wel aan u bevestigd per mail en in de bijlage op uw boekingsformulier nogmaals.
Op de website wordt altijd een vermelding gemaakt dat er nog bijkomende kosten bij kunnen komen en dat u hiervoor contact kan opnemen."

Ik moet zelf contact opnemen om te vragen of de totaalprijs wel de totaalprijs is? Vertrouwen ze zichzelf niet? Wat is de definitie van het woord 'totaal' eigenlijk?
m'n 3500 tekens zijn op. Graag jullie mening.
Alvast bedankt.

Groet,
Dennis

sinasje

Re: Lokkertje van D-reizen

Ongelezen bericht door sinasje »

D-reizen gewoon vergeten die informatie te vermelden zou ik zeggen.
Jammer van de miscommunicatie intern en dat ze het probleem niet goed oppakken.
Bij de reisorganisaties loopt genoeg niet lekker. Televisieprogramma's zijn daar het bewijs van.
Gelukkig zelf altijd goede ervaring met deze partij.

Har06

Re: Lokkertje van D-reizen

Ongelezen bericht door Har06 »

sinasje schreef:D-reizen gewoon vergeten die informatie te vermelden zou ik zeggen.
Jammer van de miscommunicatie intern en dat ze het probleem niet goed oppakken.
Bij de reisorganisaties loopt genoeg niet lekker. Televisieprogramma's zijn daar het bewijs van.
Gelukkig zelf altijd goede ervaring met deze partij.

D Reizen bestaat alleen nog in naam, vlg mij is het bedrijf overgenomen en gaan er veel winkels dicht, iedereen boekt toch via internet, geen fee meer voor D reizen cs

Gesloten