LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lufthansa - vertaging 26/04/11 vlucht LH7963 (CO 071)

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dickito

Lufthansa - vertaging 26/04/11 vlucht LH7963 (CO 071)

Ongelezen bericht door dickito »

Ik zou graag in contact komen met andere passagiers van de vlucht
LH7963 (CO71) AMS / EWR op 26 april 2011die wel -of nog niet- een claim hebben ingediend.
De vlucht had een vertraging van 5uur en 13 min.
Onze tickets werden door Lufthansa uitgegeven, de vlucht werd door Continental Airlines uitgevoerd, de Star Alliance partner van Lufthansa.
Ben al sinds 27/04/11 in de slag met Lufthansa, op grond van overmacht wijzen ze mijn claim af, op de Continental Airlines – Flight status & information site van 26/04/11staat echter duidelijk als reden MAINTENANCE.
In hun laatste mail geven ze aan geen verdere ondersteuning meer kunnen geven, antwoorden dus niet meer en adviseren mij contact op te nemen met Continental Airlines om verdere details op te vragen.
Ik ben van mening dat Lufthansa, die het ticket heeft uitgegeven, verantwoordelijk is.
Wil graag mijn ervaring delen met andere passagiers op deze vlucht die ook een claim hebben ingediend en/of zij die dat nog niet hebben gedaan op hun rechten wijzen, de vlucht was vol dus er moeten er nogal wat zijn.
Volgens mij heeft ieder passagier recht op een vergoeding van euro 600,--

Luchtvaartmaatschappij : Lufthansa
Vluchtnummer : LH7963
Uitvoerende vliegmaatschappij : Continental Airlines
Uitvoerend vluchtnummer : CO71
Van : AMS (Amsterdam-Schiphol Airport)
Naar : New York (Newark)

Vertrek datum/tijd : dinsdag 26 april 2011 - scheduled 09:15 - actual 13:40
Aankomst datum/tijd : dinsdag 26 april 2011 - scheduled 11:40 - actual 16:53 Status vertraging : 5uur 13 min.

troyair

Re: Lufthansa - vertaging 26/04/11 vlucht LH7963 (CO 071)

Ongelezen bericht door troyair »

dickito schreef:Ik
Heb je het ticket rechtstreeks bij LH of CO gekocht of bij een internetreisbureau?

Mocht je m via een internetreisbureau hebben gekocht, is het een stuk vervelender om je gelijk te halen omdat elke airliner die op je ticket staat, in dit geval LH, CO en UA uit mn hoofd, er onderuit probeerd te komen omdat zij het ticket niet hebben uitgegeven maar het reisbureau.

Als LH zegt dat het overmacht is trek je hoe dan ook aan het korste eind kan je nog wel een jaar blijven touwtrekken zonder dat je er iets mee opschiet.
Ik neem aan dat je dit ook direct bij CO hebt neergelegd?
Misschien een overbodige vraag, maar heb je dit ook direct op Schiphol gemeld? Vaak kun je namelijk ter plekke of aan boord al een formulier invullen namelijk.

Een kleine tip: begin tegenover een airliner niet meteen te blazen dat je nu automatisch recht heb op 600eu p.p. want zo werkt het niet helemaal.
Op het moment dat zij blijven bij het standpunt van overmacht kan je namelijk nog heel lang wachten tot je wat krijgt.... als je al wat krijgt

Gesloten