Heb in september 2011, 4 tickets geboekt bij D-reizen voor een familie bezoek naar Odessa [Ukraine] voor juli a.s. met Malev.
Maar aangezien Malev failliet is kan ik niet naar Odessa.
D-Reizen zegt steeds dat ik moet wachten.
Heeft iemand nog tips hoe te handelen, ik heb wel een annulerings/reisverzekering, het gaat om totaal €800.
Graag reacties, Erik
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Malev exit
Re: Malev exit
Neem contact op met je reisverzekering, als zij het bedrag vergoeden...hoef je niet op D-Reizen te wachten, dat kan namelijk nog maanden gaan duren.
Dekt de verzekering niet, dan zit er niks anders op dan af te wachten, of D-reizen moet je omboeken op een KLM vlucht als je het volledige bedrag al hebt betaald!!!
Dekt de verzekering niet, dan zit er niks anders op dan af te wachten, of D-reizen moet je omboeken op een KLM vlucht als je het volledige bedrag al hebt betaald!!!
Re: Malev exit
Wij hadden geboekt voor 2 tickets voor Praag. Helaas ging Malev voor die tijd failliet. Je zal 't gewoon af moeten wachten. Overboeken naar KLM is D-reizen echt niet tot verplicht, omdat dit overmacht is. Tickets bij KLM zijn 4 keer zo duur (toen ging er bij mij een lampje branden waarom Malev failliet is gegaan ), je kan nog wel via Eindhoven met Wizz (of zoiets) reizen. Die is ook redelijk geprijsd. Verder is het gewoon wachten op je centen. Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om ons hotel om te boeken en het verder maar te zien wat er gebeurt. Helaas.... Maar Maastricht was ook heel mooi.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04 aug 2011 18:38
Re: Malev exit
Volgens mij kun je bij d-reizen een vliegticketverzekering afsluiten voor 5,- per persoon. INdien u deze heeft afgesloten kunt u alle kosten bij deze verzekering halen omdat deze uitkeerd in het geval een luchtvaartrmaatschappij failliet gaat.
Re: Malev exit
Klopt helemaal, heeft World Ticket Center ook. Maar ja, eigenwijs.... We hebben al een annuleringsverzekering.... Naja, we hebben er van geleerd. Gelukkig voor ons geen wereldbedrag, maar toch zonde.
Re: Malev exit
Ja dat heeft WTC inderdaad maar die stelt je te laat op de hoogte van het faillisement en heb je wel zoals wij een ticketverzekering dan betalen ze vooralsnog niet uit omdat ze, zoals ze aan ons schreven op 14 feb:
Graag wil ik u informeren dat Malev Hungarian Airlines vanaf vrijdag 03 februari failliet is en daardoor geen vluchten meer uitvoert.Wij zijn in contact met Malev en kunnen u op dit moment informeren dat wij van hen akkoord hebben gehad voor het aanvragen van een volledige restitutie. Wij hebben helaas geen garantie dat de betaalde tickets ook daadwerkelijk gerestitueerd zullen worden maar wij doen ons uiterste best om dit toch voor elkaar te krijgen. De ervaring leert ons dat er maximaal een periode van 3 tot 6 maanden overheen gaat voordat deze restitutie procedure is afgehandeld. Binnen deze periode ontvangt u, indien de restitutie toegekend wordt, het betaalde bedrag minus de customer service charge, dossierkosten en eventuele creditcard kosten en kosten voor verzekeringen van World Ticket Center retour op uw rekening.
Wij vragen de restitutie aan en willen u helpen zoeken naar een alternatief. U dient de kosten van de nieuwe vlucht wel zelf te betalen[/size]
vervolgens hoor of zie je niets meer van ze. Steeds ligt het initiatief bij de klant en laat WTC niets van zich horen tot op vandaag niet (zie mijn vandaag geplaatste topic)
Graag wil ik u informeren dat Malev Hungarian Airlines vanaf vrijdag 03 februari failliet is en daardoor geen vluchten meer uitvoert.Wij zijn in contact met Malev en kunnen u op dit moment informeren dat wij van hen akkoord hebben gehad voor het aanvragen van een volledige restitutie. Wij hebben helaas geen garantie dat de betaalde tickets ook daadwerkelijk gerestitueerd zullen worden maar wij doen ons uiterste best om dit toch voor elkaar te krijgen. De ervaring leert ons dat er maximaal een periode van 3 tot 6 maanden overheen gaat voordat deze restitutie procedure is afgehandeld. Binnen deze periode ontvangt u, indien de restitutie toegekend wordt, het betaalde bedrag minus de customer service charge, dossierkosten en eventuele creditcard kosten en kosten voor verzekeringen van World Ticket Center retour op uw rekening.
Wij vragen de restitutie aan en willen u helpen zoeken naar een alternatief. U dient de kosten van de nieuwe vlucht wel zelf te betalen[/size]
vervolgens hoor of zie je niets meer van ze. Steeds ligt het initiatief bij de klant en laat WTC niets van zich horen tot op vandaag niet (zie mijn vandaag geplaatste topic)