LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Martinair: 'Vraag met wie u vliegt!' ...

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Martinair: 'Vraag met wie u vliegt!' ...

Ongelezen bericht door Gast »

En inderdaad, ook wij vroegen met wie wij naar Cuba zouden vliegen. HollandExel leek ons destijds geen optie, aangezien het bij hen de verkeerde kant op leek te gaan. Dus vlogen wij met Martinair.

De heenreis met Martinair was oké, gewoon standaard, zoals altijd. Tot onze verbazing vlogen wij echter terug naar Nederland met HollandExel, omdat Martinair geen toestel beschikbaar had.

Wij zaten vlak achter de 'Star-Class' van Hollandexel. Hier zat tevens de crew van Martinair, die als passagier terug moesten reizen, zonder uniform. Het verbaasde ons dat niemand van hen ons te woord gestaan heeft. Twee stewardessen die wél in uniform waren zaten de gehele vlucht in de keuken. Tot mijn grote verbazing vertelde zij dat ze liever niet in het gangpad kwamen, omdat ze dan 'het gehele vliegtuig' over zich heen zouden krijgen.

Ik ving verder op de de rest van de bemanning van Martinair de crew van HollandExel niet wilde assisteren, omdat zij 'in hun vrije dagen' zaten. Wat een schande.

Wat HollandExel betreft: jullie zijn top! Een fantastische vlucht gehad. Martinair kan een voorbeeld aan jullie nemen. Qua vriendelijkheid, service, eten en drinken. Inderdaad, de volgende keer 'vraag ik met wie ik vlieg'!

sezofala

Re: Martinair: 'Vraag met wie u vliegt!' ...

Ongelezen bericht door sezofala »

Bij veel mensen bestaat het idee dat men recht heeft op vervoer met een bepaalde maatschappij.

Dat is niet zo: u reist met de touroperator, deze kan ten alle tijde beslissen om met een ander te vliegen. Uw contractspartij is de touroperator, niet Martinair.

Randvoorwaarde is dat een maatschappij van vergelijkbare reputatie wordt gebruikt. Als u vliegt met Martinair, dan kan HollandExcel dus helemaal.

Twijfelachtig wordt het pas bij een belofte van Martinair, waarvoor in de plaats komt een onbekend, dubieus maatschappijtje als Boinkk Air of iets in die trand.

U kunt dit voorkomen door een (duurdere) lijnvlucht (dan is de luchtvaartmaatschappij uw contractspartner, maar ook deze kunnen in noodgevallen een andere airline gebruiken) te nemen of de gewenste maatschappij als essentie op te geven. Dit zal een touroperator echter niet snel doen. Bovendien is zelfs die essentie niet beslissend, namelijk indien er overmacht is en het alternatieve vervoer aantoonbaar van vergelijkbare kwaliteit is.

In dit geval heetf de crew van Martinair noch het reisbureau dus niets fout gedaan.

Gast

Re: Martinair: 'Vraag met wie u vliegt!' ...

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien een foute houding ten opzichte van de crew van HollandExel en hun EIGEN passagiers? :shock:

sezofala

Re: Martinair: 'Vraag met wie u vliegt!' ...

Ongelezen bericht door sezofala »

De Martinair crew had het wel mogen uitleggen, maar er valt wat voor te zeggen dat er wellicht heel veel mensen in het vliegtuig zitten die dan gaan mokken. Het is bovendien niet de taak van de crew, maar van de touroperator cq reisleiding.

Voorts kan ik me niet voorstellen dat de crew van Martinair mag werken in een HE toestel: zij zijn geen werknemers van HE maar van Martinair. Bovendien was er toch een HE crew?

Gast

Re: Martinair: 'Vraag met wie u vliegt!' ...

Ongelezen bericht door Gast »

Sezofala is die boinkkair een bestaande maatschappij of een fantasie vliegmaatschappij van jou ????Ik heb er nog nooit van gehoord.!!!!!
Geef mij maar martinair of transavia a.la.carte. hou-doe.

Gast

Re: Martinair: 'Vraag met wie u vliegt!' ...

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat niet om werken of niet werken, maar om hun houding! Zo van: 'het zijn onze passagiers nu niet meer (terwijl deze passagiers in dit geval waarschijnlijk wel gevraagd hebben met wie ze zouden vliegen) < dus wij hebben ook niks meer met jullie te maken. Zo werkt het toch niet?

Aaltje

Re: Martinair: 'Vraag met wie u vliegt!' ...

Ongelezen bericht door Aaltje »

Als ik een vakantie boek ( pakketreis ), wil ik juist graag wel even weten met wie en wat ik vlieg. Lijkt het me niks, kijk ik voor een andere reis!

Gast

Re: Martinair: 'Vraag met wie u vliegt!' ...

Ongelezen bericht door Gast »

Dat doe ik ook AAltje.En als je een leuke reis ziet staan dan weet je ook met wie je vliegt. Vrij simpel. Want als je nu de boeken nakijkt dan zie je al welke maatschappij erop vliegt.Daarop basseer ik onze reis.En weet ik dat het goed zit..

Aaltje

Re: Martinair: 'Vraag met wie u vliegt!' ...

Ongelezen bericht door Aaltje »

Precies! En als ik er zelf niet uit kom, uit het boek, dan vraag ik het even na, bij mijn reisburo. Zodoende reizen wij meestal met Martinair of Transavia als we binnen Europa blijven.

Gesloten