LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met waterpokken in het vliegtuig

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Daantje1977

Met waterpokken in het vliegtuig

Ongelezen bericht door Daantje1977 »

Een tip voor vliegtuigreizigers .............
Als je gaat vliegen met een kind die herstellende is van waterpokken en die niet eens meer besmettelijk is zorg dan dat je een "medische verklaring" bij je heb.
Mijn dochter was herstellende van waterpokken en had nog wat korstjes hier en daar wat ook nog bedekt zat onder kleding dus niet eens zichtbaar.
Bij de incheckbalie werd gelijk gevraagd wat ze had want ze zagen de littekentjes in haar gezicht nog.
Toen ik zei dat ze de waterpokken had gehad werd er gelijk gezegd dat ze dan niet mee kon maar gelukkig had ik voor de zekerheid een medische verklaring gehaald bij de dokter de "fit to fly" verklaring waardoor ze werd toe gelaten.
In het vliegtuig kwam de purser naar ons toe om te kijken hoe ernstig het was en ze zei dat we geluk hadden dat we die verklaring hadden anders hadden ze haar echt geweigerd .
Dus voor iedereen de tip, haal altijd een medische verklaring bij je huisarts zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Onze doktersassistente zei eerst dat we het niet nodig hadden en dat we de luchtvaartmaatschappij maar moesten bellen dus dat deden we en die zeiden dat het verplicht was.
Dus zeg het tegen al je vrienden, familie, kennissen die gaan vliegen zodat je gewoon mee mag in het vliegtuig.

Emmy75

Re: Met waterpokken in het vliegtuig

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Zeker een goede tip.

Met zo'n verklaring sta je altijd een stuk sterker natuurlijk.. Maarja ze kunnen je nog altijd weigeren onder het motto van misschien komt de verklaring van een "bevriend" arts of om een ander voorbeeld te noemen ze kunnen iemand ook weigeren als ze sterk het vermoeden hebben dat deze teveel gedronken heeft. Stel je bent om wat voor reden dan ook een beetje groggy (bijvoorbeeld niet geslapen of medicijngebruik ofzo) dan kan het ook overkomen als dronken :wink:

Uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij welke ook verantwoordelijk is voor de andere passagiers. Ook al zouden ze fout zijn en de kosten moeten vergoeden, het zou toch heel vervelend zijn als men geweigerd wordt..

Wel heel verstandig dat je hebt aangedrongen op de verklaring en niet zomaar op die van de assistente bent afgegaan zeg. Dat had anders best vervelend kunnen zijn.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Iedereen met een besmettelijke ziekte mogen ze altijd weigeren.
Dus ook bij zware verkoudheid mogen ze jou weigeren.
In een vliegtuig kun je geen kant op dus de kans dat ik van jou ziek word is groot.
Omdat ze geen artsen zijn willen ze een verklaring omdat ik als ik ziek zou worden door mede passagier een schade claim kan indienen.

Ik weet als werkgever hoeveel een week salaris betalen kost als iemand ziek is, en heb ook diverse keren een claim ingediend wegens besmette medereizigers.
Daarom zijn ze erg streng om schade Claims te voorkomen.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR

Gesloten