LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misbruik coronavoucher

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
arnorood

Misbruik coronavoucher

Ongelezen bericht door arnorood »

Geachte heer of mevrouw,
Op 12-1-2020 heb ik met Corendon een overeenkomst gesloten voor een pakketvakantiereis met boekingsnummer 4231512 met de dan geldende algemene voorwaarden. Vanwege een ernstig auto ongeluk op 2-2-2020 heb ik mijn vakantie moeten annuleren en heb daar €1538,00 aan annuleringskosten voor moeten betalen.
Tot mijn verbazing ontving ik i.v.m. de coronacrisis een voucher. Aangezien mijn annulering niets met de coronacrisis te maken heeft en ik uw gemaakte kosten geheel voor mijn rekening neem middels de betaalde annuleringskosten ben ik van mening dat de voucherregeling hier op niet van toepassing is.
Tevens is de Voucher niet gedekt door de ANVR omdat deze niet Corona gerelateerd is
Door het auto-ongeluk kan ik voorlopig niet vliegen en zal ik volgend jaar nog een aantal operaties moeten ondergaan waarvan de uitkomst nog heel onzeker is.

sake1987

Re: Misbruik coronavoucher

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dit lijkt mij dus echt een verzekering kwestie

tttlocke

Re: Misbruik coronavoucher

Ongelezen bericht door tttlocke »

Even aannemend dat u op zoek bent naar een oplossing:

- U heeft recht op geld terug;
- Gezien uw omstandigheden zijn er weinigen met betere argumenten waarom het juist in uw geval redelijk is dat per direct 'geld terug' zou moeten gelden;
- Corendon is waarschijnlijk niet de gemakkelijkste partij om dat 'geld terug' voor elkaar te krijgen;
- De voucherregeling met SGR-garantie (niet ANVR) heeft inderdaad weinig tot niets te maken met uw situatie: zij is immers ontwikkeld voor reizen die vanwege de coronacrisis geannuleerd moesten worden;
- Uw voucher is volgens mij wél SGR-gedekt omdat uw oorspronkelijke boeking dat ook was (dit is al vaker aangegeven op dit forum; forumlid alfatrion kan dit onderbouwen);
- Het is mogelijk dat bovenstaand punt niet onderschreven wordt door partijen in de reisbranche (door de SGR bijvoorbeeld);
- Corendon geeft op haar website aan dat, rekeninghoudend met aangekondigd 'gedoogbeleid' van de ACM, ten vroegste na zes maanden na uitgifte van het voucher een verzoek kan worden ingediend voor 'geld terug';
- Neem contact op met Corendon (of blijf dat proberen) en vraag om direct 'geld terug'; onderbouw waarom dat juist in uw situatie redelijk is.

Dit alles staat overigens los van een eventuele (annulerings)verzekering: het voucher betreft immers het bedrag dat betaald is minus de annuleringskosten. Of die annuleringskosten vergoed zijn (of kunnen worden) door een eventuele verzekering, is niet relevant voor het geschil met Corendon.

Gesloten