LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende reclame D-reizen
Misleidende reclame D-reizen
Wilde online een vakantie boeken bij D-reizen. Stond uitgebreide informatie bij bewuste reis, met vele keuze mogelijkheden. Prijs was reëel en aantrekkelijk in vergelijk met andere reisorganisaties. Beschikbaarheids check was positief, dus reis geboekt.
Binnen 15 minuten een telefoontje + email van D-reizen: door een " storing" op internet was deze reis verkeerd geprijsd en bleek op het dubbele uit te komen. Unieke storing, die kennelijk inhoudelijk de prijzen verandert, maar niet de beschrijvingen, beschikbaarheid mogelijkheden etc..
Nee D-Reizen het is misleidende reclame, dus boek nooit meer bij D-reizen, want ze willen je alleen maar op hun site lokken met zgn aantrekkelijk geprijsde reizen. Indien mij in winkel zoiets zou overkomen en de prijs is niet absurd laag, dan zou een winkelier mij het voor de aangeboden prijs moeten aanbieden. Maar een reisorganisatie kan kennelijk dergelijke fratsen uithalen zonder enige consequentie.
Binnen 15 minuten een telefoontje + email van D-reizen: door een " storing" op internet was deze reis verkeerd geprijsd en bleek op het dubbele uit te komen. Unieke storing, die kennelijk inhoudelijk de prijzen verandert, maar niet de beschrijvingen, beschikbaarheid mogelijkheden etc..
Nee D-Reizen het is misleidende reclame, dus boek nooit meer bij D-reizen, want ze willen je alleen maar op hun site lokken met zgn aantrekkelijk geprijsde reizen. Indien mij in winkel zoiets zou overkomen en de prijs is niet absurd laag, dan zou een winkelier mij het voor de aangeboden prijs moeten aanbieden. Maar een reisorganisatie kan kennelijk dergelijke fratsen uithalen zonder enige consequentie.
Re: Misleidende reclame D-reizen
De tijd dat u letterlijk voor "een appel en een ei" ergens iets kunt kopen is allang voorbij. Men wil blijkbaar tegenwoordig voor een eurocent op de eerste rij zitten.Jered schreef:Wilde online een vakantie boeken bij D-reizen. Stond uitgebreide informatie bij bewuste reis, met vele keuze mogelijkheden. Prijs was reëel en aantrekkelijk in vergelijk met andere reisorganisaties. Beschikbaarheids check was positief, dus reis geboekt.
Binnen 15 minuten een telefoontje + email van D-reizen: door een " storing" op internet was deze reis verkeerd geprijsd en bleek op het dubbele uit te komen. Unieke storing, die kennelijk inhoudelijk de prijzen verandert, maar niet de beschrijvingen, beschikbaarheid mogelijkheden etc..
Nee D-Reizen het is misleidende reclame, dus boek nooit meer bij D-reizen, want ze willen je alleen maar op hun site lokken met zgn aantrekkelijk geprijsde reizen. Indien mij in winkel zoiets zou overkomen en de prijs is niet absurd laag, dan zou een winkelier mij het voor de aangeboden prijs moeten aanbieden. Maar een reisorganisatie kan kennelijk dergelijke fratsen uithalen zonder enige consequentie.
Re: Misleidende reclame D-reizen
Nee hoor. Niemand is verplicht om iets te verkopen. Als een reisbureau jou geen reis wil verkopen mag dat.Jered schreef:Indien mij in winkel zoiets zou overkomen en de prijs is niet absurd laag, dan zou een winkelier mij het voor de aangeboden prijs moeten aanbieden.
Re: Misleidende reclame D-reizen
Hoe zou u de winkelier willen verplichten dan ?Jered schreef:
Nee D-Reizen het is misleidende reclame, dus boek nooit meer bij D-reizen, want ze willen je alleen maar op hun site lokken met zgn aantrekkelijk geprijsde reizen. Indien mij in winkel zoiets zou overkomen en de prijs is niet absurd laag, dan zou een winkelier mij het voor de aangeboden prijs moeten aanbieden. Maar een reisorganisatie kan kennelijk dergelijke fratsen uithalen zonder enige consequentie.
Hoe sommigen denken...
Re: Misleidende reclame D-reizen
Als oud werknemer kan ik zeggen dat D-reizen echt niet blij is met al die fouten op de site. U bent overigens echt geen uniek geval, het komt gemiddeld bij 25% van alle geboekte reizen voor dat het niet voor de prijs kan die op de site staat.
Reden is simpel: D-reizen werkt met miljoenen prijsregels die door reisorganisatisch automatisch worden ingeladen. Het kan voorkomen dat er óf een fout in de prijsregel zit of dat de prijs niet meer actueel is doordat reisorganisaties tegenwoordig meerdere malen per dag hun prijzen aanpassen. Denk overigens ook nog eens aan vluchten die duurder worden, wat niet getoond kan worden op de site omdat de connectie met de airline tijdelijk niet werkt.
Er is trouwens geen sprake van oplichting: de reis kan niet geboekt worden, u heeft nog geen definitieve boekingsbevestiging gehad. Men belt u, geeft u een alternatief aanbod. U kunt daarmee akkoord gaan of niet. Doet u dit niet, vervalt de aanvraag.
Reden is simpel: D-reizen werkt met miljoenen prijsregels die door reisorganisatisch automatisch worden ingeladen. Het kan voorkomen dat er óf een fout in de prijsregel zit of dat de prijs niet meer actueel is doordat reisorganisaties tegenwoordig meerdere malen per dag hun prijzen aanpassen. Denk overigens ook nog eens aan vluchten die duurder worden, wat niet getoond kan worden op de site omdat de connectie met de airline tijdelijk niet werkt.
Er is trouwens geen sprake van oplichting: de reis kan niet geboekt worden, u heeft nog geen definitieve boekingsbevestiging gehad. Men belt u, geeft u een alternatief aanbod. U kunt daarmee akkoord gaan of niet. Doet u dit niet, vervalt de aanvraag.
Re: Misleidende reclame D-reizen
Onzin natuurlijk en dat weet je ook. De reis is geboekt, de bevestiging verzonden, contract is contract, dat soort woorden.GJvdZ schreef:Nee hoor. Niemand is verplicht om iets te verkopen. Als een reisbureau jou geen reis wil verkopen mag dat.Jered schreef:Indien mij in winkel zoiets zou overkomen en de prijs is niet absurd laag, dan zou een winkelier mij het voor de aangeboden prijs moeten aanbieden.
D-Reizen zal moeten aantonen dat er echt sprake is van een fout en ook nog eentje die niet zomaar voorkomen had kunnen worden, anders is er hier sprake van een geldige koop en is D-Reizen verplicht voor die prijs te leveren.
LAten we het even omdraaien. Wegens een fout op mijn computer (de muis schoot opeens naar het knopje bestellen), kocht is deze reis, wat denk je zou D-Reizen mij toestaan de reis kosteloos te annuleren???
Re: Misleidende reclame D-reizen
Niet helemaal. Na boeking wordt er een *reserverings*bevestiging opgestuurd. Is een reis niet voorradig, duurder o.i.d. dan dient D-reizen wettelijk binnen 8 werkuur na boeking op de reservering terug te komen. Dat is in dit geval ook gebeurd.olaf79 schreef:Onzin natuurlijk en dat weet je ook. De reis is geboekt, de bevestiging verzonden, contract is contract, dat soort woorden.GJvdZ schreef:Nee hoor. Niemand is verplicht om iets te verkopen. Als een reisbureau jou geen reis wil verkopen mag dat.Jered schreef:Indien mij in winkel zoiets zou overkomen en de prijs is niet absurd laag, dan zou een winkelier mij het voor de aangeboden prijs moeten aanbieden.
D-Reizen zal moeten aantonen dat er echt sprake is van een fout en ook nog eentje die niet zomaar voorkomen had kunnen worden, anders is er hier sprake van een geldige koop en is D-Reizen verplicht voor die prijs te leveren.
LAten we het even omdraaien. Wegens een fout op mijn computer (de muis schoot opeens naar het knopje bestellen), kocht is deze reis, wat denk je zou D-Reizen mij toestaan de reis kosteloos te annuleren???
Re: Misleidende reclame D-reizen
Dit geldt alleen voor aan marktprijsschommeling toe te wijzen kosten zoals brandstof of toeslagen van overheidswegen. Een foutje is het computersysteem is daarvoor geen grond.Regggy schreef:Niet helemaal. Na boeking wordt er een *reserverings*bevestiging opgestuurd. Is een reis niet voorradig, duurder o.i.d. dan dient D-reizen wettelijk binnen 8 werkuur na boeking op de reservering terug te komen. Dat is in dit geval ook gebeurd.
Re: Misleidende reclame D-reizen
Helemaal mee eens, D Reizen prijs zich letterlijk en figuurlijk uit de markt, hoe vaak zou dit fenomeen op jaarbasis voorkomen?olaf79 schreef:Dit geldt alleen voor aan marktprijsschommeling toe te wijzen kosten zoals brandstof of toeslagen van overheidswegen. Een foutje is het computersysteem is daarvoor geen grond.Regggy schreef:Niet helemaal. Na boeking wordt er een *reserverings*bevestiging opgestuurd. Is een reis niet voorradig, duurder o.i.d. dan dient D-reizen wettelijk binnen 8 werkuur na boeking op de reservering terug te komen. Dat is in dit geval ook gebeurd.
Re: Misleidende reclame D-reizen
Erg vaak helaas, maar het is wel toegestaanHar06 schreef:Helemaal mee eens, D Reizen prijs zich letterlijk en figuurlijk uit de markt, hoe vaak zou dit fenomeen op jaarbasis voorkomen?olaf79 schreef:Dit geldt alleen voor aan marktprijsschommeling toe te wijzen kosten zoals brandstof of toeslagen van overheidswegen. Een foutje is het computersysteem is daarvoor geen grond.Regggy schreef:Niet helemaal. Na boeking wordt er een *reserverings*bevestiging opgestuurd. Is een reis niet voorradig, duurder o.i.d. dan dient D-reizen wettelijk binnen 8 werkuur na boeking op de reservering terug te komen. Dat is in dit geval ook gebeurd.
Re: Misleidende reclame D-reizen
ALS D-reizen in het aanbod zelf duidelijk zet dat het aanbod vrijblijvend gedaan is dan kan ze dit onverwijld herroepen na het tot stand komen van de overeenkomst.
We gaat op reis naar Tenerife. Op de hoofdpagina staat dat de kosten vanaf 615 euro zijn voor last minute en met een sterretje wordt aangeven dat hier nog 25 euro boekeningskosten, 2,50 euro kosten voor calamiteitenfonds en nog eventuele verplichte extra kosten ter plaatse. Echter, de goedkoopste reis blijkt kost 670 euro. En ook als het bestel proces doorloop dan kom ik nergens de vereiste melding tegen.
1) Ze verricht een misleidende handelspraktijk door te adverteren met een vanaf prijs van 615 euro. 2) Ze heeft in het aanbod zelf niet aangegeven dat deze vrijblijvend wordt gedaan.
Het gaat om een parketreis, dus we pakken die regels er ook even bij. Deze geven aan dat de D-reizen de overeenkomst slechts kan opzeggen wegens gewichtige omstandigheid, mits ze dat dit dan wel onverwijld heeft gemeld. Daarnaast kan D-Reizen overeenkomen dat ze de overeenkomst mag wijzigen wegens gewichtige omstandigheid, mits dit onverwijld wordt gemeld. De passagier heeft in het laatste geval het recht dit afwijzen, tenzij het gaat om geen of een gering nadeel. Meer geld willen is geen gewichtige omstandigheid.
Verder kan D-reizen overeenkomen dat ze "tot twintig dagen voor de aanvang van de reis de reissom mag verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerkosten met inbegrip van brandstofkosten, de verschuldigde heffingen of de toepasselijke wisselkoersen". D-reizen moet dan wel aangegeven op welke wijze de verhoging is berekend en de reiziger mag de verhoging afwijzen. Bij een afwijzing mag D-reizen de overeenkomst opzeggen.
We gaat op reis naar Tenerife. Op de hoofdpagina staat dat de kosten vanaf 615 euro zijn voor last minute en met een sterretje wordt aangeven dat hier nog 25 euro boekeningskosten, 2,50 euro kosten voor calamiteitenfonds en nog eventuele verplichte extra kosten ter plaatse. Echter, de goedkoopste reis blijkt kost 670 euro. En ook als het bestel proces doorloop dan kom ik nergens de vereiste melding tegen.
1) Ze verricht een misleidende handelspraktijk door te adverteren met een vanaf prijs van 615 euro. 2) Ze heeft in het aanbod zelf niet aangegeven dat deze vrijblijvend wordt gedaan.
Het gaat om een parketreis, dus we pakken die regels er ook even bij. Deze geven aan dat de D-reizen de overeenkomst slechts kan opzeggen wegens gewichtige omstandigheid, mits ze dat dit dan wel onverwijld heeft gemeld. Daarnaast kan D-Reizen overeenkomen dat ze de overeenkomst mag wijzigen wegens gewichtige omstandigheid, mits dit onverwijld wordt gemeld. De passagier heeft in het laatste geval het recht dit afwijzen, tenzij het gaat om geen of een gering nadeel. Meer geld willen is geen gewichtige omstandigheid.
Verder kan D-reizen overeenkomen dat ze "tot twintig dagen voor de aanvang van de reis de reissom mag verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerkosten met inbegrip van brandstofkosten, de verschuldigde heffingen of de toepasselijke wisselkoersen". D-reizen moet dan wel aangegeven op welke wijze de verhoging is berekend en de reiziger mag de verhoging afwijzen. Bij een afwijzing mag D-reizen de overeenkomst opzeggen.
Re: Misleidende reclame D-reizen
Omdat wij budgettair niet erg ruim zitten heb ik een tijdje geleden op een aantal sites (onder meer d reizen) gezocht naar goedkopere vakanties. Wat blijkt:
Met goedkope reizen adverteren, en lokken via de site, als je daadwerkelijk wil gaan boeken kirijg je de mededeling dat de aanbiedingsprijzen niet meer voorhanden zijn...wel de hogere prijzen. Schandalig gewoon, hier moet de eu iets aan gaan doen.
Met goedkope reizen adverteren, en lokken via de site, als je daadwerkelijk wil gaan boeken kirijg je de mededeling dat de aanbiedingsprijzen niet meer voorhanden zijn...wel de hogere prijzen. Schandalig gewoon, hier moet de eu iets aan gaan doen.
Re: Misleidende reclame D-reizen
Fouten in prijzen? Lijkt mij dat prijs niet alleen te laag maar ook te hoog kan uitvallen.Regggy schreef:Als oud werknemer.....
Reden is simpel: D-reizen werkt met miljoenen prijsregels die door reisorganisatisch automatisch worden ingeladen. Het kan voorkomen dat er óf een fout in de prijsregel zit of dat de prijs niet meer actueel is doordat reisorganisaties tegenwoordig meerdere malen per dag hun prijzen aanpassen. Denk overigens ook nog eens aan vluchten die duurder worden, wat niet getoond kan worden op de site omdat de connectie met de airline tijdelijk niet werkt.
Is er ooit een reiziger achteraf benaderd om de prijs alsnog naar beneden bij te stellen?
.....of waren prijzen die achteraf fout blijken steevast te laag?
Re: Misleidende reclame D-reizen
Altijd te laag natuurlijk.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 17 okt 2010 18:32
Re: Misleidende reclame D-reizen
Beste Jered,
Het is absoluut niet onze bedoeling om u op onze website te misleiden, wij betreuren het dat u dit gevoel heeft gekregen.
Wij beschikken over onvoldoende informatie over uw boeking om uw situatie erop na te slaan. Wij willen daarom graag een algemene reactie geven.
Wij plaatsen op onze website het aanbod van verschillende aanbieders. In een enkel geval is het niet mogelijk het meest actuele aanbod voor de meest actuele prijs te weergeven, mede doordat veel touroperators werken met flexibele prijzen. Deze kunnen op ieder moment van de dag wijzigen. Deze wijzingen zijn gebaseerd op de vraag en het aanbod op dat moment, daarnaast wordt er gebruik gemaakt van aanbiedingen.
Om deze reden plaatst u bij het maken van een reservering via de website van D-reizen altijd een boekingsaanvraag. Wanneer de reis direct beschikbaar is tegen de genoemde prijs, wordt deze automatisch ingeboekt en ontvangt u de boekingsbevestiging. Wanneer dit niet het geval is wordt er persoonlijk contact met de klant opgenomen.
Wanneer u meer informatie wenst over het verloop van uw boeking, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Klantenservice op 023-5542599.
Met vriendelijke groet,
Annemiek
Webcare D-reizen
Het is absoluut niet onze bedoeling om u op onze website te misleiden, wij betreuren het dat u dit gevoel heeft gekregen.
Wij beschikken over onvoldoende informatie over uw boeking om uw situatie erop na te slaan. Wij willen daarom graag een algemene reactie geven.
Wij plaatsen op onze website het aanbod van verschillende aanbieders. In een enkel geval is het niet mogelijk het meest actuele aanbod voor de meest actuele prijs te weergeven, mede doordat veel touroperators werken met flexibele prijzen. Deze kunnen op ieder moment van de dag wijzigen. Deze wijzingen zijn gebaseerd op de vraag en het aanbod op dat moment, daarnaast wordt er gebruik gemaakt van aanbiedingen.
Om deze reden plaatst u bij het maken van een reservering via de website van D-reizen altijd een boekingsaanvraag. Wanneer de reis direct beschikbaar is tegen de genoemde prijs, wordt deze automatisch ingeboekt en ontvangt u de boekingsbevestiging. Wanneer dit niet het geval is wordt er persoonlijk contact met de klant opgenomen.
Wanneer u meer informatie wenst over het verloop van uw boeking, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Klantenservice op 023-5542599.
Met vriendelijke groet,
Annemiek
Webcare D-reizen
Re: Misleidende reclame D-reizen
Hoe veel keer per dag komt dit vreemd verschijnsel voor, dit is wederom het bewijs dat rechtstreeks boeken via internet bij de talloze online operators vaak het handigste, vlugste en goedkoopste zonder tussen fee van :bemiddelende : partijen isD-reizen Webcare schreef:Beste Jered,
Het is absoluut niet onze bedoeling om u op onze website te misleiden, wij betreuren het dat u dit gevoel heeft gekregen.
Wij beschikken over onvoldoende informatie over uw boeking om uw situatie erop na te slaan. Wij willen daarom graag een algemene reactie geven.
Wij plaatsen op onze website het aanbod van verschillende aanbieders. In een enkel geval is het niet mogelijk het meest actuele aanbod voor de meest actuele prijs te weergeven, mede doordat veel touroperators werken met flexibele prijzen. Deze kunnen op ieder moment van de dag wijzigen. Deze wijzingen zijn gebaseerd op de vraag en het aanbod op dat moment, daarnaast wordt er gebruik gemaakt van aanbiedingen.
Om deze reden plaatst u bij het maken van een reservering via de website van D-reizen altijd een boekingsaanvraag. Wanneer de reis direct beschikbaar is tegen de genoemde prijs, wordt deze automatisch ingeboekt en ontvangt u de boekingsbevestiging. Wanneer dit niet het geval is wordt er persoonlijk contact met de klant opgenomen.
Wanneer u meer informatie wenst over het verloop van uw boeking, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Klantenservice op 023-5542599.
Met vriendelijke groet,
Annemiek
Webcare D-reizen
Re: Misleidende reclame D-reizen
Treed D-reizen objectief en feitelijk gezien op als tussenpersoon?D-reizen Webcare schreef:Wij plaatsen op onze website het aanbod van verschillende aanbieders.
D-reizen moet dan de aanvaarding van TS overbrengen op de reisorganisator. De reisorganisator kan het aanbod herroepen tot het moment waarop ze D-reizen de aanvaarding heeft doorgegeven.
Re: Misleidende reclame D-reizen
Natuurlijk treed D Reizen als tussenhandelaar op tegen een fee betaling door de uitvoerende operators, zelf rechtstreeks boeken is het medium, door folders en sites bladeren kunnen we toch ook zelf doen ?alfatrion schreef:Treed D-reizen objectief en feitelijk gezien op als tussenpersoon?D-reizen Webcare schreef:Wij plaatsen op onze website het aanbod van verschillende aanbieders.
D-reizen moet dan de aanvaarding van TS overbrengen op de reisorganisator. De reisorganisator kan het aanbod herroepen tot het moment waarop ze D-reizen de aanvaarding heeft doorgegeven.