LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding door KRAS

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jannus

Misleiding door KRAS

Ongelezen bericht door jannus »

Let op bij boeken van vakanties bij KRAS. Ons overkwam het volgende:

1. Op internet werd een 16-daagse goepsreis Argentinië aangeboden. Reisprogramma uitgedraaid en geboekt. Later zag ik op internet dat voor dezelfde prijs de reis nu als 15-daagse reis werd aangeboden en gedurende een korte periode zelfs ook als 12-daagse reis voor een lagere prijs. Onze betaling bleek voor de 15-daagse reis te zijn. Het reisprogramma had men tussentijds op internet aangepast. Had bij boeking duidelijk andere verwachtingen en was evenals diverse medereizigers op het verkeerde been gezet.

2. De reis werd aangeboden met 3 sterren accomodatie. Tijdens de reis was bij de helft van de hotels accomodatie en/of service erbarmelijk en in een enkel geval zelfs op backpackers nivo. Bij ontvangst van de reispapieren vlak voor vertrek stond in de kleine lettertjes dat in Argentinië een 4 sterren hotel daar vergelijkbaar is met een 3 sterrenhotel hier. Alsof dat er iets toe doet. Geboekt is voor accomodatie vlgs Nederlandse maatstaven, 3 sterren dus.

Bij KRAS klacht ingediend.

Ad 1 KRAS beweert de reis ALTIJD als 15 daagse reis te hebben aangeboden. Ondanks bewijs dus glashard liegen.
Ad 2 KRAS erkent in één geval de slechte accomodatie, vergoedt daarvoor 30 euro pp en gaat op de rest niet in.

KRAS misleidt op deze wijze haar klanten.
Ik ben er nog niet klaar mee en hou het forum op de hoogte maar wees dus gewaarschuwd.

jannus

Re: Misleiding door KRAS

Ongelezen bericht door jannus »

KRAS blijft liegen en geeft voor de rest niet thuis. Dit gaat dus vermoedelijk een collectieve operatie richting Geschillencommissie Reizen worden.

Wie heeft daar ervaring mee ?

Mk

Re: Misleiding door KRAS

Ongelezen bericht door Mk »

Geboekt is voor accomodatie vlgs Nederlandse maatstaven, 3 sterren dus.
Dat is denk ik iets wat je niet hard kan maken. Ook als je een hotel in Spanje of Turkije boekt (bijvoorbeeld) zie je de plaatselijke classificatie. Je had zelf kunnen bedenken dat ook de Argentijnse standaard niet gelijk is aan die in Nederland.

Voor wat betreft de reisduur: ik neem aan dat op je boeking een reisduur staat (vertrekdatum, terugkeerdatum). Als ze daarvan afwijken dan heb je denk ik wel een zaak, behalve als het verschil veroorzaakt wordt doordat de vlucht niet om 23.55 uur maar om 0.05 uur vertrekt (wat in de reiswereld meteen een volledige dag is).

Gesloten