LS,
De volgende sistuatie [in het kort] heb ik onlangs meegemaakt.
Op vrijdag 22 augustus 20:30 uur zou ik met Myair.com naar Bari vliegen.
In de middag werd het duidelijk via Internet en teletekst dat de vlucht vertraagd zou zijn tot 03.15 's nachts. Voor bevestiging en oorzaak heb ik gebeld met Myair.com customerservice en met Schiphol. Hierbij ik nadrukkelijk gevraagd om bevestiging van de vertraging. Tevens heb ik gevraagd naar de incheck mogelijkheden. Beide partijen bevestigden dat inchecken mogelijk was tot 2uur voor de vlucht. In casu dus 01:15. DIt werd positief bevestigd. Met deze kennis ben ik ipv 18:30 rond 00.15 uur gearriveerd op schiphol.
Check-in zou bij gate D30 zijn, echter deze was open voor een andere vliegmaatschappij, niet voor myair. Rond 2 uur voor vertrek heb ik meerdere malen contact gezocht met floormanagers en de informatieservice van schiphol waar ik moest inchecken. Meerdere malen werd verstaanbaar gemaakt dat men bezig ws om dit op te lossen. De lokale bali van Myair was dicht en al die tijd onbemand. Navragen bij grondstewardessen leverde ook weinig op omdat niemand ooit van myair gehoord had.
Voor de vertraging heb ik een kortingsbon van 50 euro gekregen, te besteden bij een vlucht van myair. Email verkeer met myair levert geen reactie op.
Kortom: de vlucht is gemist omdat ik niet heb kunnen inchecken. Ik ben van mening dat dit niet mijn schuld is.
Mijn vraag is nu: Kan ik op eoa manier (een deel van mijn) geld terug krijgen. Heeft iemand tips?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Myair.com aansprakelijk? valt er iets te halen?
-
Re: Myair.com aansprakelijk? valt er iets te halen?
Is de vlucht wel vertrokken? Zo ja van welke gate en stond die niet op schermen bij schiphol? Stond de vlucht uberhaupt op de schermen gemeld?
-
Het vliegtuig is die nacht rond 03.15/03.30 vertrokken.
In de vertrekhal stond de hele tijd Checkin at gate D30, op het scherm stond verder niets aangegeven (closed oid). Boarding en Closing werd op het scherm aangegeven. Er is verder niets via de intercom omgeroepen.
In de vertrekhal stond de hele tijd Checkin at gate D30, op het scherm stond verder niets aangegeven (closed oid). Boarding en Closing werd op het scherm aangegeven. Er is verder niets via de intercom omgeroepen.
Bellen naar my air levert dat wat op? Heb je nog meer mensen gezien die op zoek waren naar dezelfde vlucht of waren jullie de enigen?
Wat me wel opvalt dat het op 22-8 plaats vond het is nu anderhalve maand later, maatschappij zal dat ook vreemd vinden vermoed ik. als je toch een vlucht mist waar je zelf niets aan kan doen zou ik direct stampij maken. Waarom ben je niet blijven wachten tot dat die klantenservice op schiphol openging. Als ze telefonisch niet of moeilijk te bereiken zijn zou ik even langs gaan op schiphol
Wat me wel opvalt dat het op 22-8 plaats vond het is nu anderhalve maand later, maatschappij zal dat ook vreemd vinden vermoed ik. als je toch een vlucht mist waar je zelf niets aan kan doen zou ik direct stampij maken. Waarom ben je niet blijven wachten tot dat die klantenservice op schiphol openging. Als ze telefonisch niet of moeilijk te bereiken zijn zou ik even langs gaan op schiphol
Ik snap het hele verhaal sowieso niet, want inchecken gebeurt überhaupt niet bij een gate. Dus er kan nooit op welk scherm dan ook gestaan hebben: 'checkin bij gate D30' want D30 is een "slurf" en dus een plek waar je het toestel in gaat...
Beetje raar verhaal..Maar ik raad sowieso niet aan om te mailen (Myair sales/klantenservice zit in Italië), bellen is in de meeste gevallen veel effectiever zelfs als het om een buitenlands nummer gaat...
Beetje raar verhaal..Maar ik raad sowieso niet aan om te mailen (Myair sales/klantenservice zit in Italië), bellen is in de meeste gevallen veel effectiever zelfs als het om een buitenlands nummer gaat...