LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naamswijziging bij Prijsvrij.nl uitzonderlijk duur

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Alidadejager

Naamswijziging bij Prijsvrij.nl uitzonderlijk duur

Ongelezen bericht door Alidadejager »

WAARSCHUWING!!!!!!
Mede voor de 80ste verjaardag van mijn man [persoonsgegevens verwijderd door moderator] hadden we een reisje geboekt naar Malta via PRIJSVRIJ op Internet. Gewoontegetrouw vulde ik de naam Van de Sande in, maar in mijn paspoort staat mijn meisjesnaam De Jager. Binnen 5 minuten gaven we deze fout telefonisch door, maar HELAAS: dit kon niet meer worden gewijzigd. Eerst bleek een wijziging € 50,00 te kosten.
Na enkele weken kregen we bericht dat de wijzigingskosten € 265,00 zijn en dat voor een reis van 2 personen die totaal € 460,00 kost.
We hebben de reis voor onze eigen kosten geannuleerd, omdat wij er op deze wijze geen zin meer in hadden.
Je bent dus gewaarschuwd!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jan 2018 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, persoonsgegevens verwijderd

Theotrucker

Re: Naamswijziging bij Prijsvrij.nl uitzonderlijk duur

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Is overal extreem duur.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Met welke reden zet u de waarschuwing online? U hoopt dat andere mensen dit lezen in de hoop dat ze dezelfde fout niet maken? Heeft u alle waarschuwingen gelezen voordat u ging boeken? Hier wordt al jaren voor gewaarschuwd

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Er staan al tig topics hier met dit soort waarschuwingen.
Helaas worden deze niet gelezen.Of wordt google geraadpleegd voor het boeken.
Ook in diverse consumenten programma's is dit vele malen ter sprake gekomen.
Naam op ticket is naam vermeld in paspoort dus bij boeken altijd letter voor letter naam overnemen zoals hij in het paspoort staat.

Gevonden op google met zoekterm naam op ticket(bron vliegtickets.nl)

Naam vliegticket invullen
Je naam op vliegticket moet altijd exact overeenkomen met de naam zoals deze in het paspoort staat vermeld. Bij "Eerste voornaam" vul je de eerste volledige voornaam in volgens je paspoort. Heet een passagier Hendrik Abraham Martinus Jansen dan vul je bij de eerste voornaam Hendrik in.

Bij "Familienaam" vul je de volledige achternaam in volgens het paspoort. Bij een dubbele achternaam vul je deze in zonder spaties. Wanneer je getrouwd bent vul je als achternaam ALTIJD je meisjesnaam in. Reizen met je getrouwde naam of echtgenoot van is niet toegestaan. De meisjesnaam dient ten aller tijden op het ticket te staan.

groeten Henk

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb al meerdere reisjes gemaakt met vrienden en ik ben elke keer de persoon die alles regelt. Nog nooit heb ik het voor elkaar gekregen om namen verkeerd in te vullen, vooral omdat er zoveel waarschuwingen zijn en ik daardoor ook altijd goed oplet.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Nijogeth schreef:Ik heb al meerdere reisjes gemaakt met vrienden en ik ben elke keer de persoon die alles regelt. Nog nooit heb ik het voor elkaar gekregen om namen verkeerd in te vullen, vooral omdat er zoveel waarschuwingen zijn en ik daardoor ook altijd goed oplet.
U bent een kanjer, maar dat wis je zelf al wel !

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Nijogeth schreef:Ik heb al meerdere reisjes gemaakt met vrienden en ik ben elke keer de persoon die alles regelt. Nog nooit heb ik het voor elkaar gekregen om namen verkeerd in te vullen, vooral omdat er zoveel waarschuwingen zijn en ik daardoor ook altijd goed oplet.
Als je het vaker doet, dan zul je deze fout inderdaad niet maken. Het overkomt vaak juist de mensen die nog nooit hebben gevlogen, of zelf nog (bijna) nooit hebben geboekt.

Maar de kop dekt de lading niet helemaal. Deze naamswijziging is namelijk niet uitzonderlijk duur omdat het bijna overal best veel geld kost om de naam te wijzigen.

Of het werkelijk zo duur is vergeleken met de kosten die ermee gepaard gaan is natuurlijk moeilijk na te gaan. In een ideale wereld, waarin niemand vergissingen maakt, zou het boekingssysteem een 'black box' kunnen zijn. Er wordt eenmalig een boeking ingevuld en op de dag van de vlucht krijgt de vliegmaatschappij een printje met de geboekte passagiers. Heerlijk overzichtelijk. Maar omdat er vergissingen worden gemaakt, moet er een hele lading wijzigingsmogelijkheden worden ingebouwd. Waarbij de systemen ook weer zo moeten worden ingericht en beveiligd dat niet iedereen zomaar een willekeurige wijziging voor iemand anders kan aanbrengen. Er gaan kapitalen 'verloren' aan het bouwen, inrichten en beheren van deze systemen. Waarbij de kosten van de medewerker die de wijziging daadwerkelijk moet aanbrengen dus maar een heel klein deel van al die kosten is. Als je al die kosten moet verdelen over de groep mensen die zich vergist, dan kom je op een behoorlijk hoog bedrag per persoon uit.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

kweenie schreef:...en op de dag van de vlucht krijgt de vliegmaatschappij een printje met de geboekte passagiers. ...
Ik mag toch hopen dat u niet ècht denkt dat er nog met papieren lijstjes wordt gewerkt! Daarnaast zijn er zo'n twaalf verschillende partijen die passagiersdata moeten verwerken of screenen, zowel in binnen- als in buitenland - en dat beperkt zich niet tot namen alleen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Nee, die illusie heb ik niet :) . Het is meer bij wijze van spreken. Dat het leven heel wat eenvoudiger zou zijn als er geen wijzigingen zouden moeten worden aangebracht en dat het niet alleen gaat om een paar minuten werk voor een medewerker die 'even' iets in 'het systeem' moet aanpassen. Maar dat er dus aan dat systeem zelf ook een hoop niet worden aangepast en, inderdaad, dat die wijzigingen ook naar allerlei andere partijen moeten worden doorgegeven. (Natuurlijk ook niet met de hand :wink: maar met interfaces etc.)

Kortom, achter die vijf minuten werk voor de medewerker komt nog een lawine aan andere zaken voort. En soms lijkt het alsof mensen inderdaad denken dat een naamswijziging alleen even wat lettertjes op een printje aanpassen is.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kweenie schreef:
Als je het vaker doet, dan zul je deze fout inderdaad niet maken. Het overkomt vaak juist de mensen die nog nooit hebben gevlogen, of zelf nog (bijna) nooit hebben geboekt.
Juist dan zou je denken dat deze mensen zich even inlezen en de informatie die erbij wordt gegeven ook daadwerkelijk gebruiken.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Brahms schreef:
U bent een kanjer, maar dat wis je zelf al wel !
ik dacht ook dat mij dat nooit zou gebeuren hahaha.. maarja ik ben toch een stuk minder perfect als ik zelf dacht.. verkeerde achternaam van vriendin bij easyjet. Gelukkig kan je bij easyjet de naam veranderen.. als je het online doet kost het 65 euro per enkele reis ( ruim het dubbele van wat het ticket kost) maar als je de klantenservice belt is het gratis.

Alex E

Ongelezen bericht door Alex E »

Beste Alida, we maken allemaal wel eens een vergissing en ik vind het erg sneu voor je dat je vanwege de hoge kosten om de correcte naam op je ticket vermeld te krijgen je reis voor jou en je man heb moeten annuleren. Wat meer empathie bij Prijsvrij had niet misplaatst geweest, temeer daar er in 1e instantie sprake zou zijn geweest van een voor jullie te overziene kostenpost van € 50,=. Wens jullie toch een fijne verjaardag!

Gesloten