LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Naamwijziging ticket Ryanair: diverse misstanden
-
Naamwijziging ticket Ryanair: diverse misstanden
Afgelopen week vlogen wij met Ryan-air naar Sofia. Wachtend in de rij om te boarden, werden onze tickets gecontroleerd. Onze namen bleken niet in orde. (Onze dochter had voor ons geboekt en aangezien Ryan-air op de site enkel om de namen van de passagiers vroeg, had ze niet de namen uit ons paspoort overgenomen, later bij het inchecken werd enkel om paspoortnummer en vervaldatum gevraagd, dus ook daar viel het verschil niet op).
Afijn, we werden uit de rij gehaald, er werd gebeld, wij mochten zo niet mee... of we een creditcard hadden? en dan maar even €320 wilden betalen. De namen werden ter plekke gewijzigd. Overdonderd volgden we de instructies. Toen ik later in het vliegtuig op de app, mijn boeking bekeek, zag ik dat de namen nog steeds niet correct waren. Bij mijn man ontbrak een letter en bij mij stond nog steeds de achternaam van mijn man en niet mijn meisjesnaam vermeld. Geen haan die daar naar kraaide.
Op de luchthaven van Sofia meteen even uitleg gevraagd bij de balie van Ryan-air. De jongedame vond het een vreemde gang van zaken, zag het hele probleem niet en raadde ons aan het geld bij Ryan-air terug te vragen.
en dát heb ik dus geprobeerd, maar ik kan op de site van Ryan-air met geen mogelijkheid een berichtje kwijt, óf je hebt keuzemenu's met voorgeprogrammeerde tekst óf ik werd doorgezet en kwam op een site ... met excuses dat deze niet meer actief was.
Kortom, zijn er drie zaken die volgens ons écht niet kunnen:
- €320 om 2 namen te veranderen staat niet in verhouding tot de prijs van de vlucht.
- onze namen zijn foutief aangepast, dus we hebben gereisd met verkeerde namen, maar dat was dan opeens geen probleem meer
- het feit dat Ryan-air onbereikbaar is voor deze klacht
Ik vind dit een misstand en vind dat ik er iets mee moet ... maar wát? waar kan ik met deze klacht terecht?
Afijn, we werden uit de rij gehaald, er werd gebeld, wij mochten zo niet mee... of we een creditcard hadden? en dan maar even €320 wilden betalen. De namen werden ter plekke gewijzigd. Overdonderd volgden we de instructies. Toen ik later in het vliegtuig op de app, mijn boeking bekeek, zag ik dat de namen nog steeds niet correct waren. Bij mijn man ontbrak een letter en bij mij stond nog steeds de achternaam van mijn man en niet mijn meisjesnaam vermeld. Geen haan die daar naar kraaide.
Op de luchthaven van Sofia meteen even uitleg gevraagd bij de balie van Ryan-air. De jongedame vond het een vreemde gang van zaken, zag het hele probleem niet en raadde ons aan het geld bij Ryan-air terug te vragen.
en dát heb ik dus geprobeerd, maar ik kan op de site van Ryan-air met geen mogelijkheid een berichtje kwijt, óf je hebt keuzemenu's met voorgeprogrammeerde tekst óf ik werd doorgezet en kwam op een site ... met excuses dat deze niet meer actief was.
Kortom, zijn er drie zaken die volgens ons écht niet kunnen:
- €320 om 2 namen te veranderen staat niet in verhouding tot de prijs van de vlucht.
- onze namen zijn foutief aangepast, dus we hebben gereisd met verkeerde namen, maar dat was dan opeens geen probleem meer
- het feit dat Ryan-air onbereikbaar is voor deze klacht
Ik vind dit een misstand en vind dat ik er iets mee moet ... maar wát? waar kan ik met deze klacht terecht?
-
Re: Naamwijziging ticket Ryanair: diverse misstanden
Bij het boeken staat overduidelijk: Voer de namen in zoals ze in paspoort of reisdocumenten vermeld staan. Anders zou je net zo goed Donald Duck kunnen neerzetten.
Deze namen moeten aangepast worden. En ja, dat kost geld. Het maakt niet uit of je een ticket hebt van 10 euro, of van 1000, de procedure is hetzelfde. Achter de schermen worden controles uitgevoerd over reizigers. Als er op het laatste moment nog mensen blijken te zijn waarvan de gegevens niet kloppen moet dit allemaal nog gebeuren. Personeel kost geld. Ryanair is een low budgetmaatschappij, dus alle kosten worden verhaald op de veroorzaker, u dus.
Het is niet netjes dat in de haast er wederom een verkeerde naam is neergezet. Dit had zeker wel problemen kunnen geven. Dat u nu doorkon is een uitzondering. Normaal kan met niet reizen op een andere naam dan in het paspoort staat. Maar dat veranderd niets aan de situatie dat u op voorhand al met een verkeerde naam stond.
Deze namen moeten aangepast worden. En ja, dat kost geld. Het maakt niet uit of je een ticket hebt van 10 euro, of van 1000, de procedure is hetzelfde. Achter de schermen worden controles uitgevoerd over reizigers. Als er op het laatste moment nog mensen blijken te zijn waarvan de gegevens niet kloppen moet dit allemaal nog gebeuren. Personeel kost geld. Ryanair is een low budgetmaatschappij, dus alle kosten worden verhaald op de veroorzaker, u dus.
Het is niet netjes dat in de haast er wederom een verkeerde naam is neergezet. Dit had zeker wel problemen kunnen geven. Dat u nu doorkon is een uitzondering. Normaal kan met niet reizen op een andere naam dan in het paspoort staat. Maar dat veranderd niets aan de situatie dat u op voorhand al met een verkeerde naam stond.
-
Gelukkig dat ze niet zomaar iedereen aan boord laten zou ik zeggen. Alle informatie moet gewoon kloppen. Jammer dat je moet betalen, maar het is ook niet rechtvaardig om anderen voor de kosten te laten opdraaien.
Lang leve de vele onervaren zelfboekers we hebben de afgelopen weken alle maatschappijen wel gehad. Tip google van te voren eens op naam op ticket
daar worden alle varianten uitgelegd. Bespaard een hoop geld. Pak alle paspoorten erbij of fotocopie en type alles letter voor letter over.
groeten Henk
daar worden alle varianten uitgelegd. Bespaard een hoop geld. Pak alle paspoorten erbij of fotocopie en type alles letter voor letter over.
groeten Henk
-
Elke week hetzelfde bericht, we hebben alle maatschappijen inmiddels gehad.
Altijd onbegrip over de hoge kosten en verontwaardiging.
En het zal altijd wel blijven.
Altijd onbegrip over de hoge kosten en verontwaardiging.
En het zal altijd wel blijven.
Ja, de informatie moet kloppen. Maar na aanpassing klopte die nog steeds niet. Dat vind ik wel vreemd. Dat geeft toch wel te denken over al die controles die zouden plaatsvinden.
Waarom zou er volgens u een relatie moeten zijn tussen de kosten gemoeid met de wijzigingen en de prijs van de vlucht?Marjo Kerkhof schreef: Kortom, zijn er drie zaken die volgens ons écht niet kunnen:
-...
Deze twee zaken hebben toch niets met elkaar te maken?
Dus waarom dan de conclusie getrokken 'dat dit écht niet kan'?
-
klopt, relatie kosten van de wijziging en prijs van de vlucht doet er niet toe. Wel prijs van de wijziging en de 'geleverde arbeid': één telefoontje van drie minuten waarin een medewerker op de pc enkele wijzigingen doorvoert en een creditcardnummer noteert. Dat is wel heel snel verdiend en m.i. een wassen neus, omdat de gegevens na wijziging nog niet klopten.
Dat is uw interpretatie van de 'geleverde arbeid'. Uw heeft geen zicht op eventuele verdere acties die (later) nodig zijn.Marjo Kerkhof schreef:klopt, relatie kosten van de wijziging en prijs van de vlucht doet er niet toe. Wel prijs van de wijziging en de 'geleverde arbeid': één telefoontje van drie minuten waarin een medewerker op de pc enkele wijzigingen doorvoert en een creditcardnummer noteert. ....
Verder doet het er eigenlijk ook niet toe, omdat de kosten niet zo maar 'at random' uit de lucht komen vallen: deze zijn vooraf bekendgemaakt door Ryanair.
U kunt hoogstens zeggen dat u het 'duur' vindt.