LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naamwijziging vliegticket Emirates via Gate1.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rowanwanita

Naamwijziging vliegticket Emirates via Gate1.nl

Ongelezen bericht door rowanwanita »

Beste Radar Crew,
vorige week heb ik voor mijn vriend en mij een vliegticket geboekt naar de filipijnen. Ik heb de ticket gezocht via skyscanner, geboekt bij GATE1.nl en we vliegen met Emirates. Nu is er het volgende gebeurt. Tijdens het invullen van de gegevens is er iets mis gegaan. Mijn vriend draagt op zijn vliegticket mijn achternaam. Volgens GATE1.nl heb ik dit verkeerd ingevuld, terwijl ik zeker weet dat ik de juiste gegevens heb ingevuld. A fijn, de naam staat verkeerd en ik zou dit graag op willen lossen. GATE1.nl neemt voor mij contact op met Emirates om uit te zoeken of de naam gewijzigd kan woorden. Vaak is het gebruikelijk dat je voor een naamswijziging een boete betaald, maar bij Emirates wordt gezegd: "De huidige ticket moet worden geannuleerd, hiervoor krijgt de klant geen restitutie. De klant met een nieuwe ticket boeken en het volledige bedrag van de nieuwe ticket betalen. Een naamswijziging is niet mogelijk". Toen ik dit van GATE1.nl te horen kreeg heb ik zelf contact opgenomen met Emirates, maar zij vertellen mij precies het zelfde. De keus is, een hele nieuwe ticket boeken of gewoon maar niet op vakantie gaan.
Omdat ik mij niet kan voorstellen dat dit een normale gang van zaken is zou ik dit graag nader onderzocht willen hebben. Zelf heb ik veel zitten zoeken, maar ik kom op internet vooral veel verhalen tegen van lotgenoten. Het kan toch niet zo zijn dat je, omdat er een naam verkeerd staat, je maar een hele nieuwe ticket moet boeken?
Please, HELP!

Regggy

Re: Naamwijziging vliegticket Emirates via Gate1.nl

Ongelezen bericht door Regggy »

Dit is iets wat hier al heel vaak besproken is. Helaas, dit kan en mag. Boek je bijv. een zonvakantie met een chartervlucht inclusief hotel dan zijn er vaak tegen een kleine prijs wijzigingen in naam mogelijk. Het wijzigen van een naam bij een lijndienstvlucht kan in principe nooit. Er zijn maatschappijen die bij bepaalde tickets nog wel een nieuw ticket voor je willen boeken (dus geen wijziging van het reguliere ticket) tegen een klein bedrag, maar vaak is het zo dat hoe goedkoper je ticket, hoe strenger de voorwaarden. Je hebt dan dus inderdaad de kans dat je een volledig nieuw ticket dient te boeken. Overigens kun je het er altijd op gokken en op de luchthaven voor je vertrek doen alsof je van niets weet en hopen dat er ter plekke nog iets geregels kan worden, dit is echter wel een *groot* risico.

Gesloten