LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nalatigheid Tix kost ons €1200,-
-
- Contacteer:
Nalatigheid Tix kost ons €1200,-
Wie o wie kan mij helpen? Ik heb een situatie met Tix .. We hebben flink gespaard voor 2 vliegtickets twv €1200,- . Echter nu AirBerlin failliet is, gaat onze vlucht niet door en zijn we ons geld kwijt.
De situatie is als volgt: begin dit jaar waren er al berichten dat het slecht ging met AirBerlin, toch hebben ze ons de vliegtickets verkocht, dit was eind juli. Per toeval kwam ik erachter dat AirBerlin officieel faillissement had aangevraagd. Toen waren we nog niet door Tix geïnformeerd. Met veel moeite hebben we ze eindelijk aan de telefoon gehad. Per mail gaven ze aan dat er waarschijnlijk mogelijkheid was om de reis om te boeken. Telefonisch hebben ze dit teruggedraaid. Later werd mij verteld dat indien we een annuleringsverzekering via Tix hadden afgesloten, we wel het geld terug zouden krijgen. Echter staat er in de voorwaarden dat faillissement een uitzondering is. Lijkt mij redelijk misleidend.
Mijn vraag is eigelijk of ik ergens recht op heb...
De situatie is als volgt: begin dit jaar waren er al berichten dat het slecht ging met AirBerlin, toch hebben ze ons de vliegtickets verkocht, dit was eind juli. Per toeval kwam ik erachter dat AirBerlin officieel faillissement had aangevraagd. Toen waren we nog niet door Tix geïnformeerd. Met veel moeite hebben we ze eindelijk aan de telefoon gehad. Per mail gaven ze aan dat er waarschijnlijk mogelijkheid was om de reis om te boeken. Telefonisch hebben ze dit teruggedraaid. Later werd mij verteld dat indien we een annuleringsverzekering via Tix hadden afgesloten, we wel het geld terug zouden krijgen. Echter staat er in de voorwaarden dat faillissement een uitzondering is. Lijkt mij redelijk misleidend.
Re: Nalatigheid Tix kost ons €1200,-
Check goed met wie je een overeenkomst heb, is dit met Tix dan zullen ze gewoon moeten leveren, een alternatief moeten leveren of de koop ontbinden en het geld terug storten.
Heb je echter een overeenkomt met Air Berlin zal het lastig worden, alle gedupeerden met vluchten geboekt voor 15 augustus zullen onder de concurrente schuldeisers vallen, heb je bijvoorbeeld met een Creditcard betaald zal daar mogelijk nog een oplossing zitten, vaak kun je dan via de Creditcard maatschappij je geld terugkrijgen.
Heb je echter een overeenkomt met Air Berlin zal het lastig worden, alle gedupeerden met vluchten geboekt voor 15 augustus zullen onder de concurrente schuldeisers vallen, heb je bijvoorbeeld met een Creditcard betaald zal daar mogelijk nog een oplossing zitten, vaak kun je dan via de Creditcard maatschappij je geld terugkrijgen.
Als je bij ieder bericht over problemen bij een luchtvaartmaatschappij die maatschappij gaat uitsluiten, dan houd je weinig over. Hoe vaak er wel niet berichten zijn over tegenvallers bij KLM...
Voor een verkoopsite geen reden om zulke maatschappijen uit te sluiten dus. Maat als je zulke maatschappijen zou willen uitsluiten, dan is dat jouw keus. Heb je die wens ook aan tix duidelijk gemaakt?
Voor een verkoopsite geen reden om zulke maatschappijen uit te sluiten dus. Maat als je zulke maatschappijen zou willen uitsluiten, dan is dat jouw keus. Heb je die wens ook aan tix duidelijk gemaakt?
in welke voorwaarden staat dat een faillissement een uitzondering is? Die van je eigen reis-/annuleringsverzekering, of in die van Tix?tanja.erkel schreef:Wie o wie kan mij helpen? Ik heb een situatie met Tix .. We hebben flink gespaard voor 2 vliegtickets twv €1200,- . Echter nu AirBerlin failliet is, gaat onze vlucht niet door en zijn we ons geld kwijt.
Wat betreft dat wel/niet omboeken, er wordt op dit moment hard gevochten om de boedel van AirBerlin, en sommige van die bedrijven doen toezeggingen over het uitvoeren van nu uitgevallen vluchten, wat inderdaad kán betekenen dat je geboekte tickets nog niet helemaal waardeloos zijn. Dit gebeurd echter in een vrij schimmige overnamedans in Duitsland, dus dat kan nog wel 100x anders uitpakken, daar zullen clubs als Tix niet al te harde dingen over beloven.
-
Er wordt zo vaak gewaarschuwd dat het slecht gaat met bedrijven. Niemand heeft echter een glazen bol en niemand kan zien of een bedrijf overgenomen zal worden of failliet zal gaan. Ook was het natuurlijk niet te voorspellen dat er overheidssteun kwam.
In hoeverre kunt u Tix dan verantwoordelijk houden?
In hoeverre kunt u Tix dan verantwoordelijk houden?
Ik mis in dit verhaal duidelijk de "nalatigheid" van Tix en de schuld van Tix voor je financiele strop.
Tix is slechts een tussenpersoon, de ware schuldige van het probleem is een ander bedrijf......
Tix is slechts een tussenpersoon, de ware schuldige van het probleem is een ander bedrijf......
-
Air Berlin is 15 augustus 2017 in surseance gegaan, hiervoor waren er wel berichten dat het slecht ging maar niemand had verwacht dat Duitsland haar 2de luchtvaart maatschappij failliet zou laten gaan. Dit kun je Tix dus ook niet kwaltijk nemen, jij wilt het goedkoopste aanbod en Air Berlin boodt deze aan.tanja.erkel schreef: De situatie is als volgt: begin dit jaar waren er al berichten dat het slecht ging met AirBerlin, toch hebben ze ons de vliegtickets verkocht, dit was eind juli.
Zonde data's is het lastig te zeggen of Tix hiermee laat is geweest. Het faillisemment kwam als een "verrassing" omdat er nog lang hoop was op een complete overname. De duitse overheid heeft om deze rede ook 150 miljoen uitgeleend aan Air Berlin.tanja.erkel schreef: Per toeval kwam ik erachter dat AirBerlin officieel faillissement had aangevraagd. Toen waren we nog niet door Tix geïnformeerd.
"Waarschijnlijk" is geen toezegging en terug draaien mag dus ook gewoon. Als de mogelijkheid er was zouden ze je deze wel geboden hebben.tanja.erkel schreef: Met veel moeite hebben we ze eindelijk aan de telefoon gehad. Per mail gaven ze aan dat er waarschijnlijk mogelijkheid was om de reis om te boeken. Telefonisch hebben ze dit teruggedraaid.
Tix biedt een vliegticket verzekering ad. € 6,00 en deze dekt failissementen. Het is uiteraard jouw eigen keuze of je deze afsluit, er is dus niets misleidend hieraan. Hun website is erg duidelijk hierover.tanja.erkel schreef: Later werd mij verteld dat indien we een annuleringsverzekering via Tix hadden afgesloten, we wel het geld terug zouden krijgen. Echter staat er in de voorwaarden dat faillissement een uitzondering is. Lijkt mij redelijk misleidend. .
https://tix.nl/customer_support/Vragen_ ... erzekering
Helaas is het antwoord nee als je niet de vliegticket verzekering hebt afgesloten. Tix is een tussen persoon en je gaat de overeenkomst met Air Berlin aan en deze is failliet. Je kunt een claim indienen bij de curator van Air Berlin. In de praktijk kan het jaren duren voordat het faillissement is afgehandeld en je een % van je vordering terug ontvangt.tanja.erkel schreef:Mijn vraag is eigelijk of ik ergens recht op heb...
-
- Contacteer:
Hi Allemaal,
Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik voel me vooral heel machteloos omdat het om zo'n hoog bedrag gaat..
Maar goed, om nog even mijn kant van het verhaal toe te lichten:
Ik zou eerlijk zeggen dat ik niet op de hoogte was dat wij een overeenkomst hebben afgesloten met AirBerlin. Voor mijn gevoel is dit altijd Tix geweest... Wij hebben de tickets via Tix bestelt, we hebben ze aan Tix betaald..
Het onderwerp van de bevestigingsmail was:
''Bevestiging van uw vlucht op Tix.nl''
''Uw E-ticket voor uw reservering op Tix.nl''
Helemaal niks gaf mij het gevoel dat ik een overeenkomst met AirBerlin aan ben gegaan. Uiteraard staat dit in de kleine lettertjes vermeld. En het is natuurlijk stom dat ik niet de voorwaarden gelezen heb, deze heb ik totaal over het hoofd gezien. Er staat in kleine lettertjes - onder een grote knop VOLTOOIEN: 'Door op voltooien te klikken, ga je akkoord met de algemene voorwaarden en het privacy beleid.' / Ze hadden dit wel wat beter mogen vermelden, in plaats van onopvallend neerzetten.
Ik vind het teleurstellend dat Tix.nl naar buiten communiceert met: Veilig & Vertrouwd én Excellente klantenservice, terwijl geen van deze kreten worden waargemaakt naar ons toe.
Bijna een maand nadat het faillissement werd aangevraagd kwamen we erachter dat AirBerlin failliet was. Dit was 15 september. We hebben toen direct contact met Tix opgenomen (extreem lange wachttijden!). Zij konden ons helaas nog niks bevestigen en zouden het gaan uitzoeken. Pas op 20 september kregen we via de mail het bericht dat onze vlucht inderdaad niet door zou gaan. Naar mijn mening hadden ze ons al veel eerder moeten informeren.
Telefonisch hebben ze aangegeven dat we de reis konden omboeken en dat we alleen administratiekosten rond de 50,- hoefde te betalen, vervolgens hebben ze ons de volgende mail gestuurd.
In de mail hebben ze het volgende geschreven: 'Tot onze spijt staat er ook in de voorwaarde van het ticket dat het niet restitueerbaar is. Wij zouden eventueel kunnen kijken om het ticket om te boeken naar een andere bestemming. Hiervoor zult u dan de wijzigingskosten vanuit de luchtvaartmaarschappij en het tariefverschil dienen te betalen, daarboven op komt dan ook nog administratiekosten vanuit Gate1.nl. Als u eventueel de bestemming zou willen wijzigen, willen wij u vragen om telefonisch contact met ons op te nemen zodat de wijziging gelijk in orde kunnen maken.'
Op dat moment had ik wel het gevoel, dat dit nog netjes opgelost zou worden.. Echter werden we blij gemaakt met een dode mus.
Afgelopen week werd ik via mijn voicemail ingelicht dat de vlucht niet door gaat, dat we geen geld terug krijgen en dat ik het zelf bij AirBerlin moet leggen. Tix kan in deze situatie niks voor ons betekenen. Stel dat ik een webshop gehad zou hebben en mijn leverancier blijkt failliet te zijn, dan kom ik ook met een gepaste oplossing voor mijn klant toch?
Tix biedt inderdaad een vliegticketverzekering voor 6,-.. In een nieuwsbericht kwam ik het volgende tegen: Volgens de Consumentenbond is de vliegticketverzekering een product waarbij je vaak betaalt voor iets wat je nooit gaat gebruiken.. Als ik wist wat ik nu weet had ik natuurlijk wel een vliegticketverzekering erbij geboekt. Verder zei de klantenservice het volgende: 'Ik heb gezien dat je geen annuleringsverzekering hebt afgesloten dus daar zou je het geld voor de reis niet terug kunnen vragen. (....) De annuleringsverzekering, die wij aanbieden, beschermt de reiziger in dit soort gevallen tegen het verlies van ticketgeld.'' Maar dit klopt volgens mij niet helemaal. Waarschijnlijk hebben ze het hier over een vliegtuigticketverzekering.
Als iemand nog tips heeft om mijn geld terug te krijgen, dan ben ik jullie eeuwig dankbaar.
Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik voel me vooral heel machteloos omdat het om zo'n hoog bedrag gaat..
Maar goed, om nog even mijn kant van het verhaal toe te lichten:
Ik zou eerlijk zeggen dat ik niet op de hoogte was dat wij een overeenkomst hebben afgesloten met AirBerlin. Voor mijn gevoel is dit altijd Tix geweest... Wij hebben de tickets via Tix bestelt, we hebben ze aan Tix betaald..
Het onderwerp van de bevestigingsmail was:
''Bevestiging van uw vlucht op Tix.nl''
''Uw E-ticket voor uw reservering op Tix.nl''
Helemaal niks gaf mij het gevoel dat ik een overeenkomst met AirBerlin aan ben gegaan. Uiteraard staat dit in de kleine lettertjes vermeld. En het is natuurlijk stom dat ik niet de voorwaarden gelezen heb, deze heb ik totaal over het hoofd gezien. Er staat in kleine lettertjes - onder een grote knop VOLTOOIEN: 'Door op voltooien te klikken, ga je akkoord met de algemene voorwaarden en het privacy beleid.' / Ze hadden dit wel wat beter mogen vermelden, in plaats van onopvallend neerzetten.
Ik vind het teleurstellend dat Tix.nl naar buiten communiceert met: Veilig & Vertrouwd én Excellente klantenservice, terwijl geen van deze kreten worden waargemaakt naar ons toe.
Bijna een maand nadat het faillissement werd aangevraagd kwamen we erachter dat AirBerlin failliet was. Dit was 15 september. We hebben toen direct contact met Tix opgenomen (extreem lange wachttijden!). Zij konden ons helaas nog niks bevestigen en zouden het gaan uitzoeken. Pas op 20 september kregen we via de mail het bericht dat onze vlucht inderdaad niet door zou gaan. Naar mijn mening hadden ze ons al veel eerder moeten informeren.
Telefonisch hebben ze aangegeven dat we de reis konden omboeken en dat we alleen administratiekosten rond de 50,- hoefde te betalen, vervolgens hebben ze ons de volgende mail gestuurd.
In de mail hebben ze het volgende geschreven: 'Tot onze spijt staat er ook in de voorwaarde van het ticket dat het niet restitueerbaar is. Wij zouden eventueel kunnen kijken om het ticket om te boeken naar een andere bestemming. Hiervoor zult u dan de wijzigingskosten vanuit de luchtvaartmaarschappij en het tariefverschil dienen te betalen, daarboven op komt dan ook nog administratiekosten vanuit Gate1.nl. Als u eventueel de bestemming zou willen wijzigen, willen wij u vragen om telefonisch contact met ons op te nemen zodat de wijziging gelijk in orde kunnen maken.'
Op dat moment had ik wel het gevoel, dat dit nog netjes opgelost zou worden.. Echter werden we blij gemaakt met een dode mus.
Afgelopen week werd ik via mijn voicemail ingelicht dat de vlucht niet door gaat, dat we geen geld terug krijgen en dat ik het zelf bij AirBerlin moet leggen. Tix kan in deze situatie niks voor ons betekenen. Stel dat ik een webshop gehad zou hebben en mijn leverancier blijkt failliet te zijn, dan kom ik ook met een gepaste oplossing voor mijn klant toch?
Tix biedt inderdaad een vliegticketverzekering voor 6,-.. In een nieuwsbericht kwam ik het volgende tegen: Volgens de Consumentenbond is de vliegticketverzekering een product waarbij je vaak betaalt voor iets wat je nooit gaat gebruiken.. Als ik wist wat ik nu weet had ik natuurlijk wel een vliegticketverzekering erbij geboekt. Verder zei de klantenservice het volgende: 'Ik heb gezien dat je geen annuleringsverzekering hebt afgesloten dus daar zou je het geld voor de reis niet terug kunnen vragen. (....) De annuleringsverzekering, die wij aanbieden, beschermt de reiziger in dit soort gevallen tegen het verlies van ticketgeld.'' Maar dit klopt volgens mij niet helemaal. Waarschijnlijk hebben ze het hier over een vliegtuigticketverzekering.
Als iemand nog tips heeft om mijn geld terug te krijgen, dan ben ik jullie eeuwig dankbaar.
-
Dus conform jouw voorbeeld is de Consumentenbond nalatig, immers neem je Tix ook kwalijk dat zij in juni/juli niet bewust waren dat Air Berlin op 15 augustus failliet gingen.tanja.erkel schreef:Volgens de Consumentenbond is de vliegticketverzekering een product waarbij je vaak betaalt voor iets wat je nooit gaat gebruiken..
Vliegtuigmaatschappijen gaan bijna nooit failliet net zoals banken, maar tijden veranderen, dit advies uit 2014 is mogelijk achterhaald, maar het is een keuze die je maakt, net zoals een reisverzekering.
Achteraf is het uiteraard gemakkelijk te oordelen maar Tix is niet nalatig, zij zitten echt niet te wachten op klanten die ontevreden zijn. En vergeet niet zij hebben ook al lang jouw geld overgemaakt naar Air Berlin.
De vergelijking met een webshop gaat niet op. Tix (en vele reis sites) bieden je een dienst om snel en simpel het goedkoopste ticket te vinden bij verschillende aanbieders. Zij zijn slecht tussenpersoon tussen jouw en de vliegmaatschappij.
Tix is misschien slordig geweest met klanten te informeren, maar nalatig kun je het niet noemen. Zoals eerder al aangegeven kun je enkel een claim neerleggen bij de curator, maar de kans is klein dat je iets terug zult zien en het zal zeker niet snel gaan, maar zou zeker een claim indienen.
-
Tips om uw geld terug te krijgen is er niet. U blijft maar afgeven op Tix, maar die kunnen er ook niks aan doen. Het is een uitzonderlijke situatie waarin vele duizenden reizigers het dupe van zijn geworden. Natuurlijk hebben zij niet de mogelijkheid om binnen enkele uren antwoorden te geven aangezien die er vaak ook niet zijn. Niemand weet op dit moment wat er gaat gebeuren. Om die reden kunnen ze u ook niet informeren. Het kan zijn dat het bedrijf overgenomen wordt, wellicht in delen, of het gaat ter ziele. In alle gevallen zult u moeten afwachten wat er gaat gebeuren.
Op dit moment zijn er enkele diensten geschrapt. Heel vervelend dat het precies uw route is, maar daar is bij een faillissement niets aan te doen. Bij een faillissement moet u zich wenden tot de curator. Alleen in dit geval zal het heel lang gaan duren.
En om uw vergelijking erbij te nemen, u gaat uw internetprovider toch ook niet aansprakelijk stellen omdat zij internet aan u bieden waarmee u iets besteld heeft bij een webshop die vlak daarna failliet gaat.
Op dit moment zijn er enkele diensten geschrapt. Heel vervelend dat het precies uw route is, maar daar is bij een faillissement niets aan te doen. Bij een faillissement moet u zich wenden tot de curator. Alleen in dit geval zal het heel lang gaan duren.
En om uw vergelijking erbij te nemen, u gaat uw internetprovider toch ook niet aansprakelijk stellen omdat zij internet aan u bieden waarmee u iets besteld heeft bij een webshop die vlak daarna failliet gaat.
-
- Contacteer:
Hoe is mij duidelijk gemaakt dat ik een overeenkomst heb met AirBerlin? En waarom ga ik automatisch akkoord met de algemene voorwaarden, terwijl dit slecht zichtbaar was. Ik heb namelijk niks hoeven aanvinken.. ik ben hier niet bewust van geweest.
PS: Dat bericht van de consumentenbond was uit een nieuwsartikel van afgelopen week.
PS: Dat bericht van de consumentenbond was uit een nieuwsartikel van afgelopen week.
Echt serieus ? Het is maar goed dat je geen eigenaar van een webshop bent. Je zou failliet gaan nog voordat je het zelf in de gaten had.tanja.erkel schreef:.....Stel dat ik een webshop gehad zou hebben en mijn leverancier blijkt failliet te zijn, dan kom ik ook met een gepaste oplossing voor mijn klant toch? .....
Tix is slechts een tussenpersoon, welke de tickets van de luchtvaartmaatschappijen met een kleine winst doorverkoopt aan de klant. Tix doet eigenlijk hetzelfde als dat de klant zelf bij de luchtvaartmaatschappij koopt, met enig verschil, verkoopt het door.
De winstmarge is klein en Tix moet het hebben van de aantallen.
Hoe kun je nou verwachten dat zo'n bedrijf alle tickets gaat terugbetalen, terwijl ze part nog deel hebben aan het faillissement van Air Berlin. Ze hebben als ticket doorschuifbedrijfje waarschijnlijk ook nooit zo'n kapitaal in kas, je bent namelijk niet de enige gedupeerde. Bij Tix gaat het waarschijnlijk om tienduizenden euro's welke dan betaald zouden moeten worden, immers het geld wat je betaald hebt is al lang bij Air Berlin. Daarom ga je ook akkoord met de voorwaarden, dat je ze niet leest is echt je eigen probleem .
Zeker heel vervelend voor jou en vele, vele anderen, maar zo zit het helaas in elkaar.
U heeft toch op enig moment een keuze moeten maken voor een vliegmaatschappij voor de route? Of durft u met droge ogen te beweren dat er nergens heeft gestaan dat u met Air Berlin vloog?tanja.erkel schreef:Hoe is mij duidelijk gemaakt dat ik een overeenkomst heb met AirBerlin? En waarom ga ik automatisch akkoord met de algemene voorwaarden, terwijl dit slecht zichtbaar was. Ik heb namelijk niks hoeven aanvinken.. ik ben hier niet bewust van geweest.
Dat is natuurlijk de essentie van de meeste verzekeringen. Je betaalt een relatief kleine premie voor iets dat naar alle waarschijnlijkheid toch niet gaat gebeuren. En je kunt natuurlijk niet achteraf, met de kennis van wat er gebeurd is, alsnog een brandend huis gaan verzekeren.Tix biedt inderdaad een vliegticketverzekering voor 6,-.. In een nieuwsbericht kwam ik het volgende tegen: Volgens de Consumentenbond is de vliegticketverzekering een product waarbij je vaak betaalt voor iets wat je nooit gaat gebruiken.. Als ik wist wat ik nu weet had ik natuurlijk wel een vliegticketverzekering erbij geboekt
In Nederland-verzekeringenland krijgen we met de paplepel ingegoten dat we ons overal tegen moeten verzekeren, tegen ieder mogelijk risico. Terwijl het veel logischer is om je alleen te verzekeren tegen reële risico's die je niet kunt of wilt lopen. Gebeurt er zonder verzekering dan toch iets onverwachts, dan is dat gewoon pech, of een ingecalculeerd risico. Vooral als je dat risico financieel ook kunt lopen. Kun je dat niet, dan is zo'n verzekering juist wél nuttig.
Toch vraag ik mij dit af of deze opzet klopt.Brahms schreef:Echt serieus ? Het is maar goed dat je geen eigenaar van een webshop bent. Je zou failliet gaan nog voordat je het zelf in de gaten had.tanja.erkel schreef:.....Stel dat ik een webshop gehad zou hebben en mijn leverancier blijkt failliet te zijn, dan kom ik ook met een gepaste oplossing voor mijn klant toch? .....
Tix is slechts een tussenpersoon, welke de tickets van de luchtvaartmaatschappijen met een kleine winst doorverkoopt aan de klant. Tix doet eigenlijk hetzelfde als dat de klant zelf bij de luchtvaartmaatschappij koopt, met enig verschil, verkoopt het door.
De winstmarge is klein en Tix moet het hebben van de aantallen.
Hoe kun je nou verwachten dat zo'n bedrijf alle tickets gaat terugbetalen, terwijl ze part nog deel hebben aan het faillissement van Air Berlin. Ze hebben als ticket doorschuifbedrijfje waarschijnlijk ook nooit zo'n kapitaal in kas, je bent namelijk niet de enige gedupeerde. Bij Tix gaat het waarschijnlijk om tienduizenden euro's welke dan betaald zouden moeten worden, immers het geld wat je betaald hebt is al lang bij Air Berlin. Daarom ga je ook akkoord met de voorwaarden, dat je ze niet leest is echt je eigen probleem .
Zeker heel vervelend voor jou en vele, vele anderen, maar zo zit het helaas in elkaar.
Het is namelijk van belang met wie je de overeenkomst(en) sluit. Als TS daadwerkelijk alleen een overeenkomt heeft met Tix en ook alles betaald heeft aan Tix ben ik er nog niet direct zeker van dat TS bij Tix geen verhaal kan halen. Normaliter zou je verwachten bij dit soort doorgeefluiken dat je ergens in het bestel proces doorverwezen wordt naar in dit geval Air Berlin zodat jij direct met Air Berlin een overeenkomst sluit voor de betreffende tickets en ook de tickets direct aan Air Berlin betaald, zoals je bijv. ziet in het Vliegtickets.nl topic over ditzelfde issue. Als dit hier niet gebeurt en Tix koopt de tickets bij Air Berlin en verkoopt deze dan door dan vraag ik mij af of de voorwaarden van Tix.nl op dat punt wel geldig zijn.
Zodra je een reis boekte moet ook Tix dit bedrag gelijk doorstorten.
Bij een apparaat zoals TV bij een winkel moet deze leveren...
Maar als een bedrijf failliet gaat maar er nog niet geleverd is mag je achteraan bij de overige schuldeisers aansluiten!
Ik zie dit ticket ook als nog niet geleverd product.
Wel hebben meerdere budget firma's het moeilijk dus Air Berlin is niet de enige en bij voordelige aanbieder loop je altijd meer kans dat ze tekort geld hebben om te overleven dan dure bedrijven.
Alleen met laatste moment aanbieding heb je naarst voordeel meer zekerheid heen, maar terug... U weet nu hoe snel dat kan gaan!
Net als vele Engelse die nu langer op vakantie moeten blijven!
Maar als een bedrijf failliet gaat maar er nog niet geleverd is mag je achteraan bij de overige schuldeisers aansluiten!
Ik zie dit ticket ook als nog niet geleverd product.
Wel hebben meerdere budget firma's het moeilijk dus Air Berlin is niet de enige en bij voordelige aanbieder loop je altijd meer kans dat ze tekort geld hebben om te overleven dan dure bedrijven.
Alleen met laatste moment aanbieding heb je naarst voordeel meer zekerheid heen, maar terug... U weet nu hoe snel dat kan gaan!
Net als vele Engelse die nu langer op vakantie moeten blijven!
Dat ligt er maar aan,stofzuigertje schreef:Zodra je een reis boekte moet ook Tix dit bedrag gelijk doorstorten.
Als jij bij Winkel X een tv koopt en Winkel X gaat failliet voordat deze geleverd is, dan ja, moet je achteraan sluiten heb je volledig gelijk in.
Echter koop jij bij Winkel X een TV van leverancier Y en leverancier Y gaat failliet voordat deze de TV aan winkel X levert dan zal Winkel X gewoon moeten leveren aan jou of de koop ontbinden wanneer hij niet kan leveren en het betaalde bedrag terugbetalen. Of Winkel X al betaald heeft aan leverancier Y of niet is daarbij niet relevant.
Dat zelfde kan hier mogelijk ook spelen, afhankelijk van hoe Tix het trajact ingeregeld heeft en met wie er daadwerkelijk een overeenkomt gesloten is.
-
Dat staat in de lijst van mogelijke vluchten als je een zoekopdracht plaatst.tanja.erkel schreef:Hoe is mij duidelijk gemaakt dat ik een overeenkomst heb met AirBerlin?
Net even een proefboeking gemaakt, en je moet toch echt de checkbox aanvinken. Die staat standaard uit.tanja.erkel schreef: En waarom ga ik automatisch akkoord met de algemene voorwaarden, terwijl dit slecht zichtbaar was. Ik heb namelijk niks hoeven aanvinken.. ik ben hier niet bewust van geweest.
De Consumentenbond heeft niet altijd gelijk. Vaak geven zij slechts hun mening.tanja.erkel schreef: PS: Dat bericht van de consumentenbond was uit een nieuwsartikel van afgelopen week.
-
Waar het hier inzit, is het feit dat je geen product koopt, maar een dienst. U koopt die dienst bij Airberlin en dat gaat via een platform. Er is geen sprake van een product, dus ook niet van eigenaren. Bij een webshop is er een tastbaar artikel dat geleverd moet worden. Gaat de fabrikant failliet moet de verkoper alsnog betalen of leveren. Hier wordt er betaald voor een dienst. Deze dienst kan niet meer uitgevoerd worden door het faillisement.