LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
hafra

Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Ongelezen bericht door hafra »

Al begin december 2004 hebben wij voor de zomervakantie 2005 bij Neckermann een reis naar Brazilie geboekt.

Gisteren kregen wij bericht van ons reisburo dat de reis door Neckermann is geannuleerd.
Reden: Neckermann vliegt niet meer met Holland Exel en voor bestemmingen in Brazilie is geen andere vliegmaatschappij gevonden.

Er wordt geen moeite gedaan iets anders te regelen. We krijgen ons geld terug en moeten nu verder maar zien!!

Wij vragen ons af of dit zomaar kan?

gaste

Re: Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Ongelezen bericht door gaste »

Men dient U een alternatief te bieden. Ze vliegen trouwens nog steeds naar recife in brazilie met Martin air in een combinatie met Q international. De Martinair vlucht gaat via Fortaleza naar Recife voor Neckermann. Dit loopt voorlopig tot eind maart.
Heeft U bij een reisbureau geboekt, dan kan dit reisbureau eventueel voor U een vlucht naar Porto Seguro regelen met Holland International of Arke, want die vliegen nog steeds met Holland Exel naar deze bestemming.

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Ongelezen bericht door 16again »

Als je als klant wil annuleren kost dat geld, zij denken zomaar onder de overeenkomst uit te kunnen?
Ik zou de kleine lettertjes hier eens over naslaan.

Redelijk is:
Andere reis boeken, en vergoeding eisen voor meerprijs + onkosten (vrije dag) om e.e.a. opnieuw te regelen.
Dit is immers de schade die je oploopt doordat Neckermann de overeenkomst niet nakomt.

aag

Re: Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Ongelezen bericht door aag »

Als jullie perse toch naar Brazilie willen en jullie hebben bij een reisburo geboekt, kunnen zij jullie reis eventueel omzetten, zodat julie toch naar Brazilie kunnen. Wil je speciaal met Martinair, dan gaat de reis inderdaad via Q - Int. ( Prima reisorganisatie)

Wil je liever dat ze je geld terug storten, kun je die reis ook zelf, zowel via een reisburo, internet, alsmede telefonisch boeken bij Q.

Veel succes ermee. Heb je nog vragen, zet het hier op!

galaxynl
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2004 14:58

Re: Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Ongelezen bericht door galaxynl »

Is er tenminste iemand tevreden :wink:

Gaat mij ook meer om hoe neckjeman met klanten omgaat en verre van serieus neemt en zich verstopt achter regeltjes zodra het ze uitkomt.

Gast

Re: Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Ongelezen bericht door Gast »

helemaal mee eens hoor, neckerman nederland hangt er maar een beetje bij , bij zijn grote duitse broer, wij tellen hier echt niet meer mee. Ze liggen echt niet wakker daar in Duitsland over een reisje naar Brazilie dat in nederland niet doorgaat. Je kan blijven klagen, reageren maar je brief e.d. verdwijnt linea recta in de prullebak. Geen twijfel mogelijk. Pak het geld aan en ga snel een nieuwe reis boeken, wees blij dat je van deze touroperator af bent!!!

Gast

Re: Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Ongelezen bericht door Gast »

:D galaxynal bij wie boek jij zelf dan altijd en met wie vlieg je dan wand volgens mij vind jij het niet snel goed.
maar mischien dat jij ook wel steeds de pech hebt dat het verkeert loopt
zelf heb ik nog geen rot ervaringen gehad met neckermann.
gister stuurde ik ze een mail en vanmorgen had ik meteen alweer een antwoord op mijn vraag.maar joh elk bedrijf heeft wel wat hoor.
maar ik ben benieuwt wie jij wel goed genoeg vind........ :wink:

banzairat

Re: Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Ongelezen bericht door banzairat »

Om even op de vraag te antwoorden in plaats van ruzie met elkaar te maken over spelfouten:
Helaas staat Neckermann wel in zijn recht om de reis te annuleren. De ANVR heeft besloten dat de surseance van betaling van Holland Exel een overmachtsituatie is en dan mag de reis geannuleerd worden.

Gast

Re: Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Ongelezen bericht door Gast »

Reisbureau's hebben het recht om reizen te annuleren. Dit staat ook in de voorwaarden. Wel moeten ze een alternatief voor u vinden. Mocht het niet lukken voor Brazilie dan zijn ze verplicht u een ander alternatief te bieden. U kunt dan beslissen of u akkoord gaat ja of nee.
Ze zijn niet verplicht een vergoeding te geven, daar het voor hun ook overmacht is.

Gast

Re: Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Ongelezen bericht door Gast »

Bij ons is ook zomaar de reis geannuleerd. Ze hadden zelfs het hotel al geannuleerd zonder eerst te kijken of het met een andere luchtvaartmaatschappij of touroperator wel kon. Tegen de tijd dat ze met ons contact hadden gehad lag heel de boeking er al uit. Toen wij (zelf) gingen zoeken bij een andere touroperator bleken alle vluchten al vol te zitten, waardoor wij nu gedwongen waren naar een ander hotel in een andere periode op vakantie te gaan. Nu vraag ik me af, kunnen ze zomaar het hotel annuleren zonder eerst bij een andere vliegtuigmaatschappij te proberen ons op diezelfde plek te krijgen?
En dan komt er ook nog bij dat wij tot 3 keer toe aan het reisbureau (d-reizen) hebben gevraagd of het 100% zeker was dat we op de afgesproken tijd op plaats van bestemming zouden zijn, en er is ons telkens weer verteld dat dit geen enkel probleem was en dat we anders wel met een andere vliegtuigmaatschappij daar zouden komen. Ik vind het niet meer dan normaal om een schadevergoeding te krijgen, van het reisbureau of de touroperator. Ze hadden ook het contract op kunnen zeggen nadat de vluchten voor de komende periode geweest is.

Gast

Re: Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Ongelezen bericht door Gast »

Een reis annuleer je in zijn geheel, hotel + vluchten, als ze de vluchten hadden 'laten staan' hadden ze voor u nog een ander hotel kunnen zoeken. Dat is niet gebeurd , de vraag is eigenlijk wat is er nou daadwerkelijk aan de hand geweest.

gaste

Re: Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Ongelezen bericht door gaste »

een reisbureau is een tussenpersoon tussen de reiziger en de reisorganisatie. De reisorganisatie stelt een reis samen, vlucht + hotel, niet het reisbureau.
U kunt een reisbureau vergelijken met een verzekeringsagent, een tussenpersoon tussen iemand die zich verzekeren wil en de verzekeringsmaatschappij.
D reizen is een reisbureau, Neckermann is een reisorganisatie.
Reisorganisaties kunnen echter ook eigen reisbureaus hebben waar men boekingen voor de betreffende reisorganisatie maakt.
Reisorganisatie: Holland International, Kras en Arke - reisbureaus heten World of Tui
Reisorganisatie Neckermann - hun reisbureau heet Thomas Cook
Reisorganisatie OAD - hun reisbureaus heten Globe
D Reizen, Tourkoop en Star travel reisbureaus o.a. zijn tussenpersonen, stellen zelf geen reizen samen


murcielago

Re: Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Ongelezen bericht door murcielago »

Boek je toch bij Tui? die vliegen er nog wel op.


Girly

Re: Neckermann annuleert onze reis naar Brazilie, kan dat zomaar

Ongelezen bericht door Girly »

Bedankt voor de tip Cabumba.

Heb geboekt ( 6 personen) voor een weekje Fortaleza voor Mei aanstaande voor een leuk prijsje. Bedankt! Zouden meer mensen moeten doen!

Gesloten