LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
eggcar

Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door eggcar »

Ik ben nu 2 keer naar Malta op vakantie geweest en heb mij beide keren geergerd aan de nederlandse mentaliteit.
Malta is een nog redelijk onbekende bestemming voor de meeste nederlanders, maar zeer zeker een land dat een bezoek waard is.
Hetgeen ik bij excursies meemaak is dus het constante gezeik.
Voorbeeld: Een maltese gids die veel kennis heeft van het eiland alleen geen vloeiend nederlands spreekt wordt volledig in de **** genomen. De lunch, die inbegrepen was en uit 3 gangen bestond, wordt volledig afgekraakt.
Wat ik merk is dat veel nederlanders de spaanse costa, frikandel-mentaliteit hebben. Ze willen alleen maar die manier van op vakantie gaan, dus: Het moet zonnig zijn maar verder hetzelfde als thuis.
Ik zie hier vaak hetzelfde weer terug in de topics en posts.
Dus mijn stelling is: Nederlanders zijn zeuren en erg verwend, zeker op vakantie!

Gast

Re: Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben het met je eens dat veel Nederlanders er "een potje" van maken in het buitenland en menen dat dit "hét vakantiegevoel" is. Soms schaam ik me een Nederlander te zijn.
Natuurlijk gedragen niet alle Nederlandse vakantiegangers zich zo. Gelukkig maar.
Ook ik zie dat veel Nederlanders wel naar het buitenland gaan, maar zich nauwelijks willen aanpassen aan de (eet)gewoontes van dat land. Nee, die zoeken graag een "broodje van Kootje" of "Het vergulde Varken" o.i.d. voor patat, frikandellen en Hollandse mayonaise en bars met Nederlandstalige muziek.
Hier wel de mond vol hebben van "inburgeren", maar als men in het buitenland "te gast" is, wil men aan de Nederlandse gewoontes vast blijven houden. (begeef ik me nu op glad ijs???)

Ik denk ook dat veel klachten voortkomen uit die bovengenoemde "mentaliteit", hoewel natuurlijk elke klacht serieus genomen moet worden. Ik vind wanneer je naar het buitenland op vakantie gaat, of kortdurend daar verblijft, je je gewoon moet instellen op de (eet)gewoontes van dat land. Als men zich dat nu eens realiseert, dan scheelt dat een boel en geniet je meer van je verblijf in het buitenland.

Pharan

Re: Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door Pharan »

Ik denk dat er hier ook sprake is van het spreekwoordelijke dubbeltje dat men wil betalen om op de 1e rang te zitte.n Men verwacht een 3*** maaltijd met 6 gangen tijdens een jeepsafari en zijn dan teleurgesteld over het zelfgesmeerde broodje tijdens de BBQ op het strand!

Gast

Re: Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 26 Oct 2004 15:25 door Pharan


--------------------------------------------------------------------------------

Ik denk dat er hier ook sprake is van het spreekwoordelijke dubbeltje dat men wil betalen om op de 1e rang te zitte.n Men verwacht een 3*** maaltijd met 6 gangen tijdens een jeepsafari en zijn dan teleurgesteld over het zelfgesmeerde broodje tijdens de BBQ op het strand!


Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik zou niet weten waarom je niet voor "1 dubbeltje" op de 1e rang zou kunnen zitten. Het ligt er puur aan wie de waarde van "dat dubbeltje" beoordeelt en vaststelt. Het is zeker goed mogelijk om een uitstekende kwaliteit te krijgen voor weinig geld. Waarom zou je niet datgene mogen verwachten wat je geboekt hebt? Een hogere reissom hoeft niet per definitie te betekenen dat de accomodatie, de kamer, de omgeving, de ligging en/of het eten er beter is.
Wij hebben bijv. een goed vergelijk met 2x vakantie in 1 jaar: 1x in een hotel en 1x in een appartement in Griekenland (Kreta, zelfde plaats). De reissom voor het appartement bedroeg zeker de helft van de reissom van het hotel. In het hotel zat wel het ontbijt inbegrepen. Maar wat kost nou een broodje met jam 's-morgens?
Met andere woorden: wat ons betreft zaten we dus ten opzichte van de reissom van het hotel voor de helft van die prijs in een appartement en vonden wij het in het appartement vele malen gezelliger en beter dan in het hotel.
Maar ik vind wel dat Nederlanders in het buitenland erg denegrerend kunnen doen naar de lokale bevolking. Geen respect hebben voor de cultuur, en menen dat zij overal recht op hebben omdat ze er voor betaald hebben. Dat is iets wat me ook opvalt. Let wel: NIET ALLE NEDERLANDERS gedragen zich zo, maar inderdaad schaam ik me in het buitenland soms ook dat ik een Nederlander ben, gezien het gedrag van andere landgenoten.

Gast

Re: Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry, er is geloof ik iets misgegaan met bovenstaande reactie van mij.
Ik denk echter dat de essentie wel duidelijk is.

Larimar

Re: Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door Larimar »

Ik ben het geheel met bovenstaande mensen eens. Aangezien ik in vrij veel landen van de wereld ben geweest, verbaas ik me inderdaad wel eens over ons soort Nederlanders.....vreselijk, die zg. "Johnnies & Anita's" die met de gehele familie incl. kids gezellig met z'n allen bijv. naar de Costa's of tegenwoordig naar de turkse badplaatsen afreizen. Niets ten nadele van de genoemde plaatsen, maar het is echt typisch om te zien hoe men zich daar gedraagt. Zeuren als er geen McDonald in de buurt is, moeten constant pinnen, en als je dan uiteindelijk ziet waar ze hun avondmaal nuttigen, dan geef je er nog geen stuiver voor. Wel lachen als ik weer zulk soort mensen zie vanaf een heerlijk terrasje met mijn cocktail, genietend van de lokale mensen om me heen.



mel

Re: Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door mel »

Ik vind het ook altijd zo erg dat de nederlanders altijd moeten laten weten dat ze er zijn!! Gaan ze keihard schreeuwen en zich asociaal gedragen! Wat dacht je van all- inclusive; ze maken daar goed gebruik van! Ze scheppen volle borden op, en dan laten ze de helft staan ofzo. schandalig!!!

Gast

Re: Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door Gast »

En 's morgens voor het ontbijt alvast de handdoek op het strandbedje neerleggen en dan 's middags om 14.00 uur pas een keer op het strand verschijnen. Maar gelukkig zijn er veel hotels en appartementen die dit niet meer accepteren.

estherrr

Re: Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door estherrr »

zat dit jaar op de camping in italie met nog meer nederlanders was reuze gezellige we hebben niet geschreeuwd (geintje), ligt er ook aan waar je heen gaat denk ik

nak

Re: Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door nak »

Al het bovenstaande klopt. Dat gebeurde 20 jaar geleden al aan de Costa's.
Nu wij niet meer vakantiegebonden zijn gaan we het liefste voor of na het seizoen. We hebben dit al meerdere malen gedaan en zijn daarbij alleen maar vriendelijke landgenoten tegengekomen.
Een bijkomende factor is dat de plaatselijke bevolking óók veel vriendelijker is.

Fan

Re: Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door Fan »

Klopt Nak. Dat is ook onze ervaring!

Gast

Re: Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door Gast »

Wij gaan sinds een jaar of 10 altijd in mei/juni en eind augustus/september. Dus buiten de "hoogtij-dagen". Maar wij delen die mening niet dat het dan rustiger is. Ook dan lijkt het alsof "de Hollanders" willen laten weten dat ze er zijn (en niet te vergeten "de Engelsen"). Uiteraard zal dit in het hoogseizoen vele malen erger zijn, neem ik aan. Maar ik schaam me soms ook dat ik ook "een Hollander" ben. En ja, de lokale bevolking wordt vaak ook niet met respect behandeld. Veel landgenoten denken dat ze in het kader van "wij hebben ervoor betaald" zich van alles mogen permitteren.

truusje

Re: Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door truusje »

:oops: :oops:

Ik reis al jaren de wereld door. Met KRAS, BEX en FOX heb ik rondreizen gemaakt met allerlei mensen van diverse pluimage. Vaak echtparen en ik reis alleen. Sinds dit jaar mei heb ik de formule die bij mij past gevonden bij SHOESTRING. Géén mensen die vervelend zijn en zeuren over eten of accommodatie. Ik had een reis waarbij je flink moest afzien en dicht bij de mensen was. Géén luxe of comfort vaak stof en vuil, zeer eenvoudige accommodaties maar niemand die zeurde, ook niet over het eten, het werd gewoon geaccepteerd.
De mensen die met Fox reisden hadden de meeste commentaar.
Ik vond géén aansluiting, groepjes in de groep.Futiliteiten waar men praat over maakte. Totaal niet kunnen relativeren.
Voor mij géén 4 of 5 sterrenhotels meer, doe maar gewoon dan doe je gek genoeg. Wat is belangrijk de mens zijn karakter of wat hij doet.
Iedereen mag hierover zijn eigen mening hebben maar dit is mijn ervaring.
:D :D

mel

Re: Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door mel »

De (meeste) Nederlanders zijn erg irritant op hun vakantiebestemming! Maarre.... de engelsen staan toch wel bovenaan de lijst! Ik vraag me dan toch af; waarom moeten Nederlanders laten weten dat ze er zijn!?? :roll:

Gast

Re: Nederlanders hebben altijd iets te zeuren op vakantie!!

Ongelezen bericht door Gast »

Nee hoor, wij zijn echt veel erger vind ik
Voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk te zeuren hebben.
Voor 100 euro een all-in reis maar dan wel zeuren over t eten.

Gesloten