Nederlandse luchthavens, zoals die van Eindhoven vrezen passagiers te verliezen door de vliegtaks.
De Nederlandse staatssecretaris Jan Kees de Jager van Financiën overweegt om de omstreden Nederlandse vliegtaks voor sommige populaire vakantiebestemmingen, zoals Turkije en de Canarische Eilanden, aan te passen.
Verschil te groot
Die zouden onder het hoge tarief voor lange vluchten van 45 euro moeten vallen. Maar De Jager vindt het verschil met het tarief voor korte vluchten van 11,25 euro te groot, zo zei hij donderdag tegen de NOS.
Tussentarief?
Hij bekijkt of de vluchten naar Turkije en de Canarische Eilanden onder het lage tarief kunnen komen of dat er een tussentarief mogelijk is.
De vliegtaks gaat per 1 juli in. De maatregel moet de schatkist 350 miljoen euro per jaar opleveren. Veel reizigers gaven al aan naar Belgische en Duitse luchthavens te trekken om op die manier de vliegtaks te ontlopen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nederlandse vliegtaks op populaire bestemmingen omlaag
Re: Nederlandse vliegtaks op populaire bestemmingen omlaag
belachelijk, we betalen overal al dikke belasting over, nu ook nog eens o ver de vakantie.
ik ga dit jaar ook mooi over de grens een reis pakken.
Ik ben het zat overal uitgemolken te worden door onze regering.
ik ga dit jaar ook mooi over de grens een reis pakken.
Ik ben het zat overal uitgemolken te worden door onze regering.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 10 dec 2007 06:36
Re: Nederlandse vliegtaks op populaire bestemmingen omlaag
Ja het leuke is....dit zou dan ingaan in januari 2009, pakken ze toch nog ff het hoogseizoen en kerst mee voor de volle tax.....wat een zooitje daar in Den Haag.....
Re: Nederlandse vliegtaks op populaire bestemmingen omlaag
Schiphol wordt steeds minder interssant om te vertrekken.
Er zijn al maatschappijen aan het uitwijken richting Luik, Dusseldorf en nog wel een paar.
Europeeshe regelgeving telt ineens niet meer mee als het om belastingen gaat.
De regering kronkelt zich in alle bochten om toch nog maar ergens de centen vandaan te halen.
Het wordt tijd dat ze zich is aan de Europeesche richtlijnen gaan houden.
Dan kan de Nederlander ook is wat meer van zijn bruto inkomen overhouden.
Als de tax er door gedrukt word, zal ik zeker naar alternatieven gaan zoeken.
Denk dat Schiphol dat in de beurs zal voelen.
De shops op schiphol hebben ook al aardig mogen inleveren na invoering van het algehele rookverbod.
De helft van de passagiers staat voor de hoofdingang te roken en dat geeft een enorme puinhoop.
De reizigers gaan op het laatste moment richting gate en dat geeft ook weer oponthoud, of is dit een verkapte manier om het aantal vluchten van Schiphol te verminderen?
Er zijn al maatschappijen aan het uitwijken richting Luik, Dusseldorf en nog wel een paar.
Europeeshe regelgeving telt ineens niet meer mee als het om belastingen gaat.
De regering kronkelt zich in alle bochten om toch nog maar ergens de centen vandaan te halen.
Het wordt tijd dat ze zich is aan de Europeesche richtlijnen gaan houden.
Dan kan de Nederlander ook is wat meer van zijn bruto inkomen overhouden.
Als de tax er door gedrukt word, zal ik zeker naar alternatieven gaan zoeken.
Denk dat Schiphol dat in de beurs zal voelen.
De shops op schiphol hebben ook al aardig mogen inleveren na invoering van het algehele rookverbod.
De helft van de passagiers staat voor de hoofdingang te roken en dat geeft een enorme puinhoop.
De reizigers gaan op het laatste moment richting gate en dat geeft ook weer oponthoud, of is dit een verkapte manier om het aantal vluchten van Schiphol te verminderen?