LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe regels; voor langdurige vertraging doen ze weinig

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.

Nieuwe regels; voor langdurige vertraging doen ze weinig

eens
2
50%
oneens
2
50%

Totaal aantal stemmen: 4

AWTGN

Nieuwe regels; voor langdurige vertraging doen ze weinig

Ongelezen bericht door AWTGN »

In mei hadden we bij onze vlucht vanaf Eelde naar Corfu door een mechanische storing een vertraging van 11 uur. (ipv 14:00 weg uiteindelijk om 23:00 weg, extra stop in Schiphol ingelast)
We kregen een dinerbon, en verder moesten we maar zien.
Gelukkig hoefden we niet in de hal te wachten, maar mochten we ook naar huis en om 20:00 terug zijn. De dinerbon hebben we dus ook niets aan gehad, maar dat was onze eigen keuze.

Overal hoor je mooie verhalen over de nieuwe europese regels, maar die zeggen over dergelijke gevallen alleen dat aangeboden moet worden:
- eten/drinken (is gebeurd)
- overnachting (was niet van toepassing)
- communicatiefaciliteiten (heeft Transavia nagelaten)
- informatie over rechten passagiers (heeft Transavia nagelaten)
- mogelijkheid tot annulering (heeft Transavia nagelaten)

Voor de rest is er igv vertraging niets geregeld.
Of zie ik nog iets over het hoofd?

Transavia wil de extra transportkosten+telefoonkosten a 15 euro vergoeden uit coulance (?), maar dan moet ik een verklaring ondertekenen dat de zaak is afgedaan.
Ik vind dat ze door de ellende die we hebben gehad toch met wat beters moeten komen, maar daar willen ze niet aan.
Iemand nog suggesties?

Laurent

Re: Nieuwe regels; voor langdurige vertraging doen ze weinig

Ongelezen bericht door Laurent »

Een brief vragen van de vliegmij met vermelding van mechanische storing een vertraging van 11 uur, met dit schrijven krijg je in elk geval een fag vakantiegeld terug gestort via de verzekering.

AWTGN

Re: Nieuwe regels; voor langdurige vertraging doen ze weinig

Ongelezen bericht door AWTGN »

Hebben we gedaan. MIJN annuleringsverzekering heeft een uitkering gedaan, maar ik vind dat het krom is dat mijn verzekering moet uitkeren voor falen van de kant van Transavia.

Gesloten